Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

sziasztok.meg tudná nekem mondani valaki hol lehet beszerezni MO.-n 4 kijelzős Astra F kilóméterórát?? a környékünkön egy rakat bontot felhivtam,és néhányba el is látogattam de mindenhola hagyományos 3 mutatós volt :// a netem is vadászgattam de semmi eredménnyel.

Konkrétan azért kellene mert meghalt a km/h mutatóm...valszeg az elektronika van oda mert az órám is meglát 154e km nél..igaz azóta mentem is vele ugy 1500 at pluszba de eléggé macerás eladásnál plusz igy könnyen belefuthatok egy trafiba..ezt azért szeretném elkerülni..a másik fele hogy mivel nem tom mennyit mentem igy a szervizeléskor is eléggé macerás hassraütésserüen egy számot mondani..A spirált kicseréltem az müxik..a blokknál levő csati is rendbe...

Ha esetleg valaki tud eladót ,persze nem horribilis összegést akk kérem jelezze..Elörre is thx :)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.meg tudná nekem mondani valaki hol lehet beszerezni MO.-n 4 kijelzős Astra F kilóméterórát?? a környékünkön egy rakat bontot felhivtam,és néhányba el is látogattam de mindenhola hagyományos 3 mutatós volt :// a netem is vadászgattam de semmi eredménnyel.

Konkrétan azért kellene mert meghalt a km/h mutatóm...valszeg az elektronika van oda mert az órám is meglát 154e km nél..igaz azóta mentem is vele ugy 1500 at pluszba de eléggé macerás eladásnál plusz igy könnyen belefuthatok egy trafiba..ezt azért szeretném elkerülni..a másik fele hogy mivel nem tom mennyit mentem igy a szervizeléskor is eléggé macerás hassraütésserüen egy számot mondani..A spirált kicseréltem az müxik..a blokknál levő csati is rendbe...

Ha esetleg valaki tud eladót ,persze nem horribilis összegést akk kérem jelezze..Elörre is thx :)

4 kijelzős? Szerintem fordszám mérősre gondolsz. Így keresd a neten. Sok van belőle eladó, és ugy 5-6 ezer ft. kb.

Ezek nem elektromosak, hanem machanikusak.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.meg tudná nekem mondani valaki hol lehet beszerezni MO.-n 4 kijelzős Astra F kilóméterórát?? a környékünkön egy rakat bontot felhivtam,és néhányba el is látogattam de mindenhola hagyományos 3 mutatós volt :// a netem is vadászgattam de semmi eredménnyel.

Konkrétan azért kellene mert meghalt a km/h mutatóm...valszeg az elektronika van oda mert az órám is meglát 154e km nél..igaz azóta mentem is vele ugy 1500 at pluszba de eléggé macerás eladásnál plusz igy könnyen belefuthatok egy trafiba..ezt azért szeretném elkerülni..a másik fele hogy mivel nem tom mennyit mentem igy a szervizeléskor is eléggé macerás hassraütésserüen egy számot mondani..A spirált kicseréltem az müxik..a blokknál levő csati is rendbe...

Ha esetleg valaki tud eladót ,persze nem horribilis összegést akk kérem jelezze..Elörre is thx :)

Ezek mechanikusak, ha a spirál valóban rendben, akkor az óra a hibás. Bár olyat még nem láttam hogy rendben levő spirállal se az óra, se a km számláló ne menjen.

Egyébként jó bele a sima fordulaszámmérő nélküli óra is. Csak van többféle, meg kell nézni melyik az ami a tiedbe passzol.

Link to comment
Megosztás:

Ezek mechanikusak, ha a spirál valóban rendben, akkor az óra a hibás. Bár olyat még nem láttam hogy rendben levő spirállal se az óra, se a km számláló ne menjen.

Egyébként jó bele a sima fordulaszámmérő nélküli óra is. Csak van többféle, meg kell nézni melyik az ami a tiedbe passzol.

Ha nem dob hibalámpát az ECU, akkor maga az óraegység döglött be, mert ugye ha a spirál vagy a váltóban lévő műanyag áttét döglik meg, akkor ugye sír, mert nincs sebességjel.

A tachométer meg be tud dögölni külön is, de a kilométereket számolja, mivel a spirál a számlálót direktben hajtja, a mutatós rész meg a klasszikus tachométeres megoldás. Szóval érdekes tényleg.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem dob hibalámpát az ECU, akkor maga az óraegység döglött be, mert ugye ha a spirál vagy a váltóban lévő műanyag áttét döglik meg, akkor ugye sír, mert nincs sebességjel.

A tachométer meg be tud dögölni külön is, de a kilométereket számolja, mivel a spirál a számlálót direktben hajtja, a mutatós rész meg a klasszikus tachométeres megoldás. Szóval érdekes tényleg.

Nem törvényszerűen, nekem is csak nagyon hosszú és kissé durva motorféknél reklamált...pölö 90nél 3-ba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A múlthét folyamán én is Opel Astra F tulajdonos lettem :) Egy szép állapotú Cabriót sikerült kifognom, eddig egy 25 éves Lada Samarával nyomultam, úgyhogy elég sokat léptem előre :).

Egy olyan kérdésem lenne, hogy a beépített gyári kódos magnó manapság elég fapados. Ha kicserélem egy Sony fejegységre, akkor a középkonzolon a kijelző továbbra is működni fog? Nem kell, hogy kiírjon bármilyen audió-specifikus infót, elég ha kiírja az időt, dátumot, külső hőmérsékletet, fixen. Másik: az automata antenna a másik fejegységgel is ki fog jönni?

Köszönöm szépen a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A múlthét folyamán én is Opel Astra F tulajdonos lettem :) Egy szép állapotú Cabriót sikerült kifognom, eddig egy 25 éves Lada Samarával nyomultam, úgyhogy elég sokat léptem előre :).

Egy olyan kérdésem lenne, hogy a beépített gyári kódos magnó manapság elég fapados. Ha kicserélem egy Sony fejegységre, akkor a középkonzolon a kijelző továbbra is működni fog? Nem kell, hogy kiírjon bármilyen audió-specifikus infót, elég ha kiírja az időt, dátumot, külső hőmérsékletet, fixen. Másik: az automata antenna a másik fejegységgel is ki fog jönni?

Köszönöm szépen a segítséget!

A rádió csatlakozójából, a rózsaszín/szürke szálat ki kell csípini, (pint kihúzni, kivenni, megenni, szóval azt csinálni vele amit akarsz, csak ne kösse össze a rádiót a kijelzővel :lol: ) és akkor lesz folyamatos dátumkijelzésed középen. Ha nem veszed ki, akkor ahogy bekapcsolod a rádiót, sötét lesz a kijelző közepe. A villanyantennát minden normális fejegység le tudja kezelni, van hozzá kimenete.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A rádió csatlakozójából, a rózsaszín/szürke szálat ki kell csípini, (pint kihúzni, kivenni, megenni, szóval azt csinálni vele amit akarsz, csak ne kösse össze a rádiót a kijelzővel :lol: ) és akkor lesz folyamatos dátumkijelzésed középen. Ha nem veszed ki, akkor ahogy bekapcsolod a rádiót, sötét lesz a kijelző közepe. A villanyantennát minden normális fejegység le tudja kezelni, van hozzá kimenete.

Köszönöm az infót, akkor szerintem holnap esedékes lesz a fejegység cseréje :).

Link to comment
Megosztás:

Jól rémlik hogy a fastra vectraa légzsák rendszere ugyanaz?

Következő a bajom. Bátyám kocsijában motort cseréltem, emiatt áramtalanítva volt az autó, valamint a beltér is ki lett pakolva, mert tiszta víz volt a szőnyeg. A légzsákvezérlőt direkt nem csatlakoztattam le, ehhez képest most mikor ráadom a gyújtást, egyáltalán nem világít a légzsák kontrolllámpája.

Mi tud ezekben elszállni? (tudom, nézzem meg az izzót, holnap az lesz az első, csak érdekes hogy pont most jött ez elő)

Link to comment
Megosztás:

Jól rémlik hogy a fastra vectraa légzsák rendszere ugyanaz?

Következő a bajom. Bátyám kocsijában motort cseréltem, emiatt áramtalanítva volt az autó, valamint a beltér is ki lett pakolva, mert tiszta víz volt a szőnyeg. A légzsákvezérlőt direkt nem csatlakoztattam le, ehhez képest most mikor ráadom a gyújtást, egyáltalán nem világít a légzsák kontrolllámpája.

Mi tud ezekben elszállni? (tudom, nézzem meg az izzót, holnap az lesz az első, csak érdekes hogy pont most jött ez elő)

Mennyire lett kipakolva a beltér? Biztosítékok jók? Nem lehet, hogy valami mást mégis széthúztatok?

Link to comment
Megosztás:

Jól rémlik hogy a fastra vectraa légzsák rendszere ugyanaz?

Következő a bajom...

Mi tud ezekben elszállni? (tudom, nézzem meg az izzót, holnap az lesz az első, csak érdekes hogy pont most jött ez elő)

nekem az izzó a leggyanúsabb. Ha bármi egyéb csúszna szét, menne ki, akkor pont virítania kéne mint a zzállat. Teljesen normális, hogy akkor megy ki az izzó, nekem is olajcsere "alatt" döglött meg az olajnyomás visszajelzö... :lol:
Link to comment
Megosztás:

Egy rövidke kérdés: a Car300-as rádió piros "tolvajriasztó" :evilgrin: pilácsa sokat fogyaszt, vagy elhanyagolható mértékű? Vagy érdemes kikötni a belsejében?

Ha izzó és nem led akkor is max 2 Wattos, de inkább még kevesebb. Ez 12Voltál 0.16A....ha minden nap használod akkor szerintem nem meríti le az akkut. Cseréld ledre és nem kell kikötni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni.

A verdám 1 hónapig állt és mikor be akartuk indítani akkor valmiért nem röffent. Majd tán 3. próbálkozásra beindult, de akkor is nem háromhengerezett hanem inkább csak 2 járt. Megnéztem a gyertyákat és eléggé trutyis volt. Takarítás, majd próba megint. Szépen beröffent, bár épp csak arréb álltam a kocsival, nem nagy távot tettem meg.

Másnap megint nem indult. Szitu ugyanez. Már most megnéztem kábeleket és járó motornál hallom, hogy kattog a trafó. Szerintem valami a gyújtással lehet és azért nem megy, mert próbáltam benzinen és gázon is ugyanazt csinálja.

Én gyújtás trafóra gondolok vagy gyújtásmodulra. Hogy lehet kimérni, hogy melyik a ludas?

Vagy valami más szórakozik velem.

Ja gyújtáselosztó fedél, rotor, gyertyák kb 1000 km-e volt cserélve.

Előre is köszönöm a segítséget! :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni.

A verdám 1 hónapig állt és mikor be akartuk indítani akkor valmiért nem röffent. Majd tán 3. próbálkozásra beindult, de akkor is nem háromhengerezett hanem inkább csak 2 járt. Megnéztem a gyertyákat és eléggé trutyis volt. Takarítás, majd próba megint. Szépen beröffent, bár épp csak arréb álltam a kocsival, nem nagy távot tettem meg.

Másnap megint nem indult. Szitu ugyanez. Már most megnéztem kábeleket és járó motornál hallom, hogy kattog a trafó. Szerintem valami a gyújtással lehet és azért nem megy, mert próbáltam benzinen és gázon is ugyanazt csinálja.

Én gyújtás trafóra gondolok vagy gyújtásmodulra. Hogy lehet kimérni, hogy melyik a ludas?

Vagy valami más szórakozik velem.

Ja gyújtáselosztó fedél, rotor, gyertyák kb 1000 km-e volt cserélve.

Előre is köszönöm a segítséget! :smartass:

Szerintem egy hónap állás után az ECU tuti felejt, menni kellene vele pár kört hogy újra tanulja a dolgait. A trafó nekem is kattog de attól még jól működik.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem egy hónap állás után az ECU tuti felejt, menni kellene vele pár kört hogy újra tanulja a dolgait. A trafó nekem is kattog de attól még jól működik.

Az eprom nem tanul semmit. Főleg nem egy NZ ecu. Adott map,lambda,hőfokjeladó,fordulatszám jeladó feszültségeit figyelembe véve nyitja az injektort meg ad szikrát. Aztán ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Az eprom nem tanul semmit. Főleg nem egy NZ ecu. Adott map,lambda,hőfokjeladó,fordulatszám jeladó feszültségeit figyelembe véve nyitja az injektort meg ad szikrát. Aztán ennyi.

Hát én nem értek hozzá, de általában hosszabb állás után vagy akkusaru leszedésekor meg etanolról visszaálláskor benzinre szokott "nem normális" jelenségeket produkálni egy ideig. Erre szokták mondnai hogy az ECU felejt.

Link to comment
Megosztás:

Hát én nem értek hozzá, de általában hosszabb állás után vagy akkusaru leszedésekor meg etanolról visszaálláskor benzinre szokott "nem normális" jelenségeket produkálni egy ideig. Erre szokták mondnai hogy az ECU felejt.

Legjobb tudomáson szerint, az Eprom egy programozott "chip", ami kapott egy programot, bemeneteire rákötötték a számtalan érzékelőt, köztük lambdát, map szenzort, stb. és ezeknek az értékei alapján a leprogramozott módon a megfelelő jeleket adja ki a kimenetekre, amikre rá van kötve többek között az injektor, DIS kocka, stb.

Maga az Eprom nem felejt, mert le van programozva. Viszont, ha egy jó ideig nem jut tápellátáshoz elfelejti a programot ugyan úgy mint pl egy pendrive, de egy 10-15 év kb.

Ebből következik, hogy tanulni sem tud, csak a bemenetekre kötött érzékelők értékeire tud hagyatkozni, esetleg azok állástól való értékváltozása okozhat működészavart.

Lehet, hogy tévedek de nekem ez a meglátásom...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.