Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Valaki szívott már jó nagyot az ablaktörlőkkel, mint most én pl?

A tünet az, hogy töröl, töröl, majd megáll valahol. Aztán az istennek se indul újra. Majd kis idő elteltével visszaáll alaphelyzetbe.

De nem megy se az első, se a hátsó ablaktörlő, se a ablakspricelők sem.

Relét cseréltem, de az csak az időkapcsolója a leglassabb fokozatnak.

A kapcsolót is szétszedtem, összeraktam, kis ideig megy, majd megáll minden....de ha megy, akkor megy minden.

Felgyújtom, komolyan.... :angry:

Valakinek valamilyen ötlete?

Link to comment
Megosztás:

Valaki szívott már jó nagyot az ablaktörlőkkel, mint most én pl?

A tünet az, hogy töröl, töröl, majd megáll valahol. Aztán az istennek se indul újra. Majd kis idő elteltével visszaáll alaphelyzetbe.

De nem megy se az első, se a hátsó ablaktörlő, se a ablakspricelők sem.

Relét cseréltem, de az csak az időkapcsolója a leglassabb fokozatnak.

A kapcsolót is szétszedtem, összeraktam, kis ideig megy, majd megáll minden....de ha megy, akkor megy minden.

Felgyújtom, komolyan.... :angry:

Valakinek valamilyen ötlete?

Lehet a programtárcsában carakodik az érintkező.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Asszem a motorral van összépítve (talán). Amúgy bajusz kapcsoló cserét próbáltad? Mert, hogy szétszeded összerakod, attól még lehet sz*r.

Hát, nyílván nem csak szétszedtem, meg összeraktam, hanem ki is pucoltam belül...

De ha a hátsó ablaktörlővel kezdem, akkor is ugyanaz a végeredmény. Akkor is az elsőt szedjem szét?

És ahogy írtam, ilyenkor még a hátsó ablakspiccelő sem megy.

Szóval vagy megy minden, amit a kapcsoló működtet, vagy semmi.

Én a kapcsoló testkábelére tippelek, hogy lelazult valahol a műszerfal mögött...de az szívás lenne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Tudnátok ajánlani valami nem túl drága, de elfogadhatóan szóló hangszórókat az első ajtókba? Nézelődtem és azt tudom, hogy 16,5cm-es kell+beépítőkeret, de olyan kellene ami elég lapos és belefér..:/

Blaupötty gtx-662

http://taylor.hu/astra/hangszoro_elol/

igaz kicsit emelni kellet a keretem 3 alátéttel, sztem gagyi volt a beép.keret

Link to comment
Megosztás:

Blaupötty gtx-662

http://taylor.hu/astra/hangszoro_elol/

igaz kicsit emelni kellet a keretem 3 alátéttel, sztem gagyi volt a beép.keret

Nem nagyon kapni "nemgagyit".

Ha így elemeled a keretet az ajtótól, akkor el is búcsúzhatsz a mély hangoktól. :)

Én "tömítést" is csináltam alá, anno' a Boxxereknek, és jót tett neki. Mondjuk, eleve olyan zenét hallgatok, ami nagyon mélykívánós. Az már felhasználás függő, hogy hiányzik -e neki belőle, vagy nem.

Jut eszembe... most lomtalanítottam bent a cégnél, kivágtam egy fél astrát :lol: De megtaláltam ezeket a szutyok somogyikat. Csak úgy a viszontlátás örömére benyomtam az egyiknek a membránját, és durván hallani lehetett, hogy recseg. Ennek a nyomorultnak, csak annyi kínja volt, hogy retkes lett, és ezért sistergett mint a franc. Ki-ecseteltem, meg kifújtam, aztán csöndbe van. Úgyis bontom le a kárpitot, majd belepróbálom, aztán gyorsan széthajtom őket :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Három ajtós Astra F-embe vettem elektromos ablakemelőt, gyári bontottat. Szerkezet, és kapcsolók is megvannak. Tegnap lebontottam a régi kurblisat, és ma elkezdtem beszerelni az újat. Itt az oldalon található egy leírás, de két dologban elakadtam:

- a leírásban ilyent van, hogy: "A kapcsoló és a motor fekete vezetékeit kössük össze és adjunk rá +12V-ot (94' utáni autókban F7-es biztosíték 10A) bal lábtér nagy csati 80-as pin"

Na már most, én a biztosítéktáblához nem férek egyszerűen hozzá :S. Próbáltam kiszedni előre, majd hátrafelé, de csak alig lehet vele játszani, és így szerelhetetlen, ne férek a hátuljához. És amúgy mi az hogy 'nagy csati 80-as pin', az mi? :O

- a másik pedig, hogy a jobb és bal oldalt ugye össze kell kötni, ez világos. De fogalmam sincs, hol tudnám elvezetni a kábeleket :S. A kesztyűtartót kivettem, kb. a kocsi közepéig okés, de onnan nem tudom, hogyan tovább. Talán ha kiszedem a kilométerórát is?

Köszönök minden tanácsot! Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Három ajtós Astra F-embe vettem elektromos ablakemelőt, gyári bontottat. Szerkezet, és kapcsolók is megvannak. Tegnap lebontottam a régi kurblisat, és ma elkezdtem beszerelni az újat. Itt az oldalon található egy leírás, de két dologban elakadtam:

- a leírásban ilyent van, hogy: "A kapcsoló és a motor fekete vezetékeit kössük össze és adjunk rá +12V-ot (94' utáni autókban F7-es biztosíték 10A) bal lábtér nagy csati 80-as pin"

Na már most, én a biztosítéktáblához nem férek egyszerűen hozzá :S. Próbáltam kiszedni előre, majd hátrafelé, de csak alig lehet vele játszani, és így szerelhetetlen, ne férek a hátuljához. És amúgy mi az hogy 'nagy csati 80-as pin', az mi? :o

- a másik pedig, hogy a jobb és bal oldalt ugye össze kell kötni, ez világos. De fogalmam sincs, hol tudnám elvezetni a kábeleket :S. A kesztyűtartót kivettem, kb. a kocsi közepéig okés, de onnan nem tudom, hogyan tovább. Talán ha kiszedem a kilométerórát is?

Köszönök minden tanácsot! Üdv!

A nagy csati az a vezetőoldali lábér-küszöbburkolat leszedése után látszik. Igazából kettő van belőle.

1069239-20130613-cp0UiU.jpg

Ott az a szürke-fekete a sok kábellal.

A biztitábla eléggé necces, de nem kötelező oda betenni a biztit, lehet kapni lengő aljatokat is az is tökéletes. Úgy emlékszem én is kiszedtem az óraegységet kábelezéskor.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hellosztok

Sajna ez a topik nem él : "Nincs töltés, mi lehet a gond?"

Pedig nekem pont ez volt a problémám. Emiatt lemerült az akkum (kb 2 éves) ezért megnéztem és az egyik cellában nem látszott a folyadék.

Így utántöltöttem.

Ezután persze ellenőrizve lett a generátor. Kiderült elszállt a dióda sor, cserélni kellett.
Azt mondták Opel hiba, ha hibás az akku vagy régi, adhat olyan visszáramot indításkor a generátornak ami ezt okozza.

Érdekelne ez más tipusnál miért nem jön elő, Azoknál van valami védelem és itt nincs?

Meg lehet-e valamivel előzni ezt?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Hellosztok

Sajna ez a topik nem él : "Nincs töltés, mi lehet a gond?"

Pedig nekem pont ez volt a problémám. Emiatt lemerült az akkum (kb 2 éves) ezért megnéztem és az egyik cellában nem látszott a folyadék.

Így utántöltöttem.

Ezután persze ellenőrizve lett a generátor. Kiderült elszállt a dióda sor, cserélni kellett.

Azt mondták Opel hiba, ha hibás az akku vagy régi, adhat olyan visszáramot indításkor a generátornak ami ezt okozza.

Érdekelne ez más tipusnál miért nem jön elő, Azoknál van valami védelem és itt nincs?

Meg lehet-e valamivel előzni ezt?

Köszi

Sajnos nem létezik gondozásmentes savas akkumlátor, így a fent leírt ok-okozat hibasor más tipusnál is előfordulhat, nem márka specifikus. ;)

Link to comment
Megosztás:

Ezt az opel hibát aki mondta, annak izzó lambdaszonda menjen a fülibe:)

a lambda szonda elfáradása is opel hiba, nem tudtad? Más típusokban, ezek örök életü dolgok, én is csak azért cseréltem ford alapjáratit, hogy jól érezzem magam, nem azért mert feleannyi idöközönként megpusztul benne :lol: :D
Link to comment
Megosztás:

Hellosztok

Sajna ez a topik nem él : "Nincs töltés, mi lehet a gond?"

Pedig nekem pont ez volt a problémám. Emiatt lemerült az akkum (kb 2 éves) ezért megnéztem és az egyik cellában nem látszott a folyadék.

Így utántöltöttem.

Ezután persze ellenőrizve lett a generátor. Kiderült elszállt a dióda sor, cserélni kellett.

Azt mondták Opel hiba, ha hibás az akku vagy régi, adhat olyan visszáramot indításkor a generátornak ami ezt okozza.

Érdekelne ez más tipusnál miért nem jön elő, Azoknál van valami védelem és itt nincs?

Meg lehet-e valamivel előzni ezt?

Köszi

csatlakoznék az előttem szólókhoz, igaz van pár olyan dolog, ami esetleg gyakrabban jön elő, de nem "Opel betegség" (kivéve a tankbetöltő rohadás :D )

nekem 21év után hallt meg a generátoromban a fesz.szab (igaz nem a diódasor), nem épp tipikus...... (persze generátor és generátor

közt azé van különbség

)

igaz én kényesen ügyelek a akku fajtájára, nem töltögetős és nagyobb kapacitású is eggyel (nem is töltők rá soha, kivéve mikor meghalt a generátor :D akkor muszáj volt)

Sajnos nem létezik gondozásmentes savas akkumlátor, így a fent leírt ok-okozat hibasor más tipusnál is előfordulhat, nem márka specifikus. ;)

amihez az eccerű juzernek nem kell (lehet) hozzányúlni azt nevezhetjük annak sztem, aztán hogy abban is ugyanaz van csak le van dugózva az más tészta

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget! Le a kalappal, még képet is linkeltél ;).

Holnap lesz időm szétszedni, és bekötni. Vezetékem már van. De még egy kérdés: mivel tudom csatlakoztatni a kábelt a csatihoz, kell valami saru hozzá?

A nagy csati az a vezetőoldali lábér-küszöbburkolat leszedése után látszik. Igazából kettő van belőle.

1069239-20130613-cp0UiU.jpg

Ott az a szürke-fekete a sok kábellal.

A biztitábla eléggé necces, de nem kötelező oda betenni a biztit, lehet kapni lengő aljatokat is az is tökéletes. Úgy emlékszem én is kiszedtem az óraegységet kábelezéskor.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget! Le a kalappal, még képet is linkeltél ;).

Holnap lesz időm szétszedni, és bekötni. Vezetékem már van. De még egy kérdés: mivel tudom csatlakoztatni a kábelt a csatihoz, kell valami saru hozzá?

Valószinű ott már van kábel és arra kell rácsatlakozni, fossrrasztással, vagy a kép bal alsó sarkában látható kék műanyag biszbasszal. Igazából nem nagyon nézegettem még ezt a csatit nem tudom milyen saruk-pinek vannak benne.

Link to comment
Megosztás:

Hellosztok

Értem én, nem opel hiba.

De gondoltam ha van valami ami ezt a visszáramot megakadályozza esetleg nem rakták bele.

(mint a műanyag ívet a hátsó kerékjáratba így okozva könnyebb rozsdásodást)

Tehát bármelyik autónál előfordulhat ez?

És nincs ellene védelem. (esetleg ha gondozásmentes akkut rak bele az ember)

Link to comment
Megosztás:

Meg a másik hogy öreg autó ez már....lefordítva: fingom sincs mi a baja, nem is érdekel vidd a picsába nem akarok kínlódni vele amúgy sem lenne rajta sok pénz......de így jobban hangzik.

Ha ezt arra írod így akarta lezárni a dolgot a szerelő, lehet.

De a haver sokkal fiatalabb H astrájának is pont így a dióda sora halt meg és nála is az akkuval volt a gond előtte.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.