Tiu Elküldve Június9, 2013 Megoszt Elküldve Június9, 2013 Párszor felmerült, hogy különbözik-e az ékszíjas és a laposszíjas generátor. Ma kicseréltem egy fiatalabbra a régit és az anya le, tárcsacsere, anya fel módszer működött, minden egyforma. :icon1: Itt a kép róluk: http://www.opelforum.hu/index.php?app=gallery&image=3222 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Június11, 2013 Megoszt Elküldve Június11, 2013 Valaki szívott már jó nagyot az ablaktörlőkkel, mint most én pl? A tünet az, hogy töröl, töröl, majd megáll valahol. Aztán az istennek se indul újra. Majd kis idő elteltével visszaáll alaphelyzetbe. De nem megy se az első, se a hátsó ablaktörlő, se a ablakspricelők sem. Relét cseréltem, de az csak az időkapcsolója a leglassabb fokozatnak. A kapcsolót is szétszedtem, összeraktam, kis ideig megy, majd megáll minden....de ha megy, akkor megy minden. Felgyújtom, komolyan.... :angry: Valakinek valamilyen ötlete? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június11, 2013 Megoszt Elküldve Június11, 2013 Valaki szívott már jó nagyot az ablaktörlőkkel, mint most én pl? A tünet az, hogy töröl, töröl, majd megáll valahol. Aztán az istennek se indul újra. Majd kis idő elteltével visszaáll alaphelyzetbe. De nem megy se az első, se a hátsó ablaktörlő, se a ablakspricelők sem. Relét cseréltem, de az csak az időkapcsolója a leglassabb fokozatnak. A kapcsolót is szétszedtem, összeraktam, kis ideig megy, majd megáll minden....de ha megy, akkor megy minden. Felgyújtom, komolyan.... :angry: Valakinek valamilyen ötlete? Lehet a programtárcsában carakodik az érintkező. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Június11, 2013 Megoszt Elküldve Június11, 2013 Lehet a programtárcsában carakodik az érintkező. Programtárcsa? :) Az mi? Hol van olyan? :) köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Június11, 2013 Megoszt Elküldve Június11, 2013 Programtárcsa? :) Az mi? Hol van olyan? :) köszi Asszem a motorral van összépítve (talán). Amúgy bajusz kapcsoló cserét próbáltad? Mert, hogy szétszeded összerakod, attól még lehet sz*r. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június11, 2013 Megoszt Elküldve Június11, 2013 Asszem a motorral van összépítve (talán). Amúgy bajusz kapcsoló cserét próbáltad? Mert, hogy szétszeded összerakod, attól még lehet sz*r. Így van, gyárilag szegecselve van úgy kell lefúrni de utánna csavarral összerakható. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Június11, 2013 Megoszt Elküldve Június11, 2013 Asszem a motorral van összépítve (talán). Amúgy bajusz kapcsoló cserét próbáltad? Mert, hogy szétszeded összerakod, attól még lehet sz*r. Hát, nyílván nem csak szétszedtem, meg összeraktam, hanem ki is pucoltam belül... De ha a hátsó ablaktörlővel kezdem, akkor is ugyanaz a végeredmény. Akkor is az elsőt szedjem szét? És ahogy írtam, ilyenkor még a hátsó ablakspiccelő sem megy. Szóval vagy megy minden, amit a kapcsoló működtet, vagy semmi. Én a kapcsoló testkábelére tippelek, hogy lelazult valahol a műszerfal mögött...de az szívás lenne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június12, 2013 Megoszt Elküldve Június12, 2013 Sziasztok!Tudnátok ajánlani valami nem túl drága, de elfogadhatóan szóló hangszórókat az első ajtókba? Nézelődtem és azt tudom, hogy 16,5cm-es kell+beépítőkeret, de olyan kellene ami elég lapos és belefér..:/ Blaupötty gtx-662 http://taylor.hu/astra/hangszoro_elol/ igaz kicsit emelni kellet a keretem 3 alátéttel, sztem gagyi volt a beép.keret Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Június12, 2013 Megoszt Elküldve Június12, 2013 Blaupötty gtx-662http://taylor.hu/astra/hangszoro_elol/ igaz kicsit emelni kellet a keretem 3 alátéttel, sztem gagyi volt a beép.keret Ha így elemeled a keretet az ajtótól, akkor el is búcsúzhatsz a mély hangoktól. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június12, 2013 Megoszt Elküldve Június12, 2013 Blaupötty gtx-662http://taylor.hu/astra/hangszoro_elol/ igaz kicsit emelni kellet a keretem 3 alátéttel, sztem gagyi volt a beép.keret Nem nagyon kapni "nemgagyit". Ha így elemeled a keretet az ajtótól, akkor el is búcsúzhatsz a mély hangoktól. :) Én "tömítést" is csináltam alá, anno' a Boxxereknek, és jót tett neki. Mondjuk, eleve olyan zenét hallgatok, ami nagyon mélykívánós. Az már felhasználás függő, hogy hiányzik -e neki belőle, vagy nem. Jut eszembe... most lomtalanítottam bent a cégnél, kivágtam egy fél astrát :lol: De megtaláltam ezeket a szutyok somogyikat. Csak úgy a viszontlátás örömére benyomtam az egyiknek a membránját, és durván hallani lehetett, hogy recseg. Ennek a nyomorultnak, csak annyi kínja volt, hogy retkes lett, és ezért sistergett mint a franc. Ki-ecseteltem, meg kifújtam, aztán csöndbe van. Úgyis bontom le a kárpitot, majd belepróbálom, aztán gyorsan széthajtom őket :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június12, 2013 Megoszt Elküldve Június12, 2013 Ha így elemeled a keretet az ajtótól, akkor el is búcsúzhatsz a mély hangoktól. :) háát leszarom.....egyébként meg az ablaklehúzástól búcsúzhattam volna el..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lancelot Elküldve Június13, 2013 Megoszt Elküldve Június13, 2013 Sziasztok! Három ajtós Astra F-embe vettem elektromos ablakemelőt, gyári bontottat. Szerkezet, és kapcsolók is megvannak. Tegnap lebontottam a régi kurblisat, és ma elkezdtem beszerelni az újat. Itt az oldalon található egy leírás, de két dologban elakadtam: - a leírásban ilyent van, hogy: "A kapcsoló és a motor fekete vezetékeit kössük össze és adjunk rá +12V-ot (94' utáni autókban F7-es biztosíték 10A) bal lábtér nagy csati 80-as pin" Na már most, én a biztosítéktáblához nem férek egyszerűen hozzá :S. Próbáltam kiszedni előre, majd hátrafelé, de csak alig lehet vele játszani, és így szerelhetetlen, ne férek a hátuljához. És amúgy mi az hogy 'nagy csati 80-as pin', az mi? :O - a másik pedig, hogy a jobb és bal oldalt ugye össze kell kötni, ez világos. De fogalmam sincs, hol tudnám elvezetni a kábeleket :S. A kesztyűtartót kivettem, kb. a kocsi közepéig okés, de onnan nem tudom, hogyan tovább. Talán ha kiszedem a kilométerórát is? Köszönök minden tanácsot! Üdv! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június13, 2013 Megoszt Elküldve Június13, 2013 Sziasztok! Három ajtós Astra F-embe vettem elektromos ablakemelőt, gyári bontottat. Szerkezet, és kapcsolók is megvannak. Tegnap lebontottam a régi kurblisat, és ma elkezdtem beszerelni az újat. Itt az oldalon található egy leírás, de két dologban elakadtam: - a leírásban ilyent van, hogy: "A kapcsoló és a motor fekete vezetékeit kössük össze és adjunk rá +12V-ot (94' utáni autókban F7-es biztosíték 10A) bal lábtér nagy csati 80-as pin" Na már most, én a biztosítéktáblához nem férek egyszerűen hozzá :S. Próbáltam kiszedni előre, majd hátrafelé, de csak alig lehet vele játszani, és így szerelhetetlen, ne férek a hátuljához. És amúgy mi az hogy 'nagy csati 80-as pin', az mi? :o - a másik pedig, hogy a jobb és bal oldalt ugye össze kell kötni, ez világos. De fogalmam sincs, hol tudnám elvezetni a kábeleket :S. A kesztyűtartót kivettem, kb. a kocsi közepéig okés, de onnan nem tudom, hogyan tovább. Talán ha kiszedem a kilométerórát is? Köszönök minden tanácsot! Üdv! A nagy csati az a vezetőoldali lábér-küszöbburkolat leszedése után látszik. Igazából kettő van belőle. Ott az a szürke-fekete a sok kábellal. A biztitábla eléggé necces, de nem kötelező oda betenni a biztit, lehet kapni lengő aljatokat is az is tökéletes. Úgy emlékszem én is kiszedtem az óraegységet kábelezéskor. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Xblades Elküldve Június13, 2013 Megoszt Elküldve Június13, 2013 Hellosztok Sajna ez a topik nem él : "Nincs töltés, mi lehet a gond?" Pedig nekem pont ez volt a problémám. Emiatt lemerült az akkum (kb 2 éves) ezért megnéztem és az egyik cellában nem látszott a folyadék. Így utántöltöttem. Ezután persze ellenőrizve lett a generátor. Kiderült elszállt a dióda sor, cserélni kellett. Azt mondták Opel hiba, ha hibás az akku vagy régi, adhat olyan visszáramot indításkor a generátornak ami ezt okozza. Érdekelne ez más tipusnál miért nem jön elő, Azoknál van valami védelem és itt nincs? Meg lehet-e valamivel előzni ezt? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Június13, 2013 Megoszt Elküldve Június13, 2013 Hellosztok Sajna ez a topik nem él : "Nincs töltés, mi lehet a gond?" Pedig nekem pont ez volt a problémám. Emiatt lemerült az akkum (kb 2 éves) ezért megnéztem és az egyik cellában nem látszott a folyadék. Így utántöltöttem. Ezután persze ellenőrizve lett a generátor. Kiderült elszállt a dióda sor, cserélni kellett. Azt mondták Opel hiba, ha hibás az akku vagy régi, adhat olyan visszáramot indításkor a generátornak ami ezt okozza. Érdekelne ez más tipusnál miért nem jön elő, Azoknál van valami védelem és itt nincs? Meg lehet-e valamivel előzni ezt? Köszi Sajnos nem létezik gondozásmentes savas akkumlátor, így a fent leírt ok-okozat hibasor más tipusnál is előfordulhat, nem márka specifikus. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Ezt az opel hibát aki mondta, annak izzó lambdaszonda menjen a fülibe:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Ezt az opel hibát aki mondta, annak izzó lambdaszonda menjen a fülibe:) a lambda szonda elfáradása is opel hiba, nem tudtad? Más típusokban, ezek örök életü dolgok, én is csak azért cseréltem ford alapjáratit, hogy jól érezzem magam, nem azért mert feleannyi idöközönként megpusztul benne :lol: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Ezt az opel hibát aki mondta, annak izzó lambdaszonda menjen a fülibe:) Meg a másik hogy öreg autó ez már....lefordítva: fingom sincs mi a baja, nem is érdekel vidd a picsába nem akarok kínlódni vele amúgy sem lenne rajta sok pénz......de így jobban hangzik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Hellosztok Sajna ez a topik nem él : "Nincs töltés, mi lehet a gond?" Pedig nekem pont ez volt a problémám. Emiatt lemerült az akkum (kb 2 éves) ezért megnéztem és az egyik cellában nem látszott a folyadék. Így utántöltöttem. Ezután persze ellenőrizve lett a generátor. Kiderült elszállt a dióda sor, cserélni kellett.Azt mondták Opel hiba, ha hibás az akku vagy régi, adhat olyan visszáramot indításkor a generátornak ami ezt okozza. Érdekelne ez más tipusnál miért nem jön elő, Azoknál van valami védelem és itt nincs? Meg lehet-e valamivel előzni ezt? Köszi csatlakoznék az előttem szólókhoz, igaz van pár olyan dolog, ami esetleg gyakrabban jön elő, de nem "Opel betegség" (kivéve a tankbetöltő rohadás :D ) nekem 21év után hallt meg a generátoromban a fesz.szab (igaz nem a diódasor), nem épp tipikus...... (persze generátor és generátor közt azé van különbség ) igaz én kényesen ügyelek a akku fajtájára, nem töltögetős és nagyobb kapacitású is eggyel (nem is töltők rá soha, kivéve mikor meghalt a generátor :D akkor muszáj volt) Sajnos nem létezik gondozásmentes savas akkumlátor, így a fent leírt ok-okozat hibasor más tipusnál is előfordulhat, nem márka specifikus. ;) amihez az eccerű juzernek nem kell (lehet) hozzányúlni azt nevezhetjük annak sztem, aztán hogy abban is ugyanaz van csak le van dugózva az más tészta Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lancelot Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Köszönöm a segítséget! Le a kalappal, még képet is linkeltél ;). Holnap lesz időm szétszedni, és bekötni. Vezetékem már van. De még egy kérdés: mivel tudom csatlakoztatni a kábelt a csatihoz, kell valami saru hozzá? A nagy csati az a vezetőoldali lábér-küszöbburkolat leszedése után látszik. Igazából kettő van belőle. Ott az a szürke-fekete a sok kábellal. A biztitábla eléggé necces, de nem kötelező oda betenni a biztit, lehet kapni lengő aljatokat is az is tökéletes. Úgy emlékszem én is kiszedtem az óraegységet kábelezéskor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Köszönöm a segítséget! Le a kalappal, még képet is linkeltél ;). Holnap lesz időm szétszedni, és bekötni. Vezetékem már van. De még egy kérdés: mivel tudom csatlakoztatni a kábelt a csatihoz, kell valami saru hozzá? Valószinű ott már van kábel és arra kell rácsatlakozni, fossrrasztással, vagy a kép bal alsó sarkában látható kék műanyag biszbasszal. Igazából nem nagyon nézegettem még ezt a csatit nem tudom milyen saruk-pinek vannak benne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 amihez az eccerű juzernek nem kell (lehet) hozzányúlni azt nevezhetjük annak sztem, aztán hogy abban is ugyanaz van csak le van dugózva az más tészta PV - Paraszt Vakítás :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Xblades Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Hellosztok Értem én, nem opel hiba. De gondoltam ha van valami ami ezt a visszáramot megakadályozza esetleg nem rakták bele. (mint a műanyag ívet a hátsó kerékjáratba így okozva könnyebb rozsdásodást) Tehát bármelyik autónál előfordulhat ez? És nincs ellene védelem. (esetleg ha gondozásmentes akkut rak bele az ember) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Xblades Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 PV - Paraszt Vakítás :) Miért? Annak nem az a lényege hogy nem fogyhat ki a desztvíz belőle így okozva gondot? Mivel elektrolitját szövetbe itatva tekerik a lemezekre? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Xblades Elküldve Június14, 2013 Megoszt Elküldve Június14, 2013 Meg a másik hogy öreg autó ez már....lefordítva: fingom sincs mi a baja, nem is érdekel vidd a picsába nem akarok kínlódni vele amúgy sem lenne rajta sok pénz......de így jobban hangzik. Ha ezt arra írod így akarta lezárni a dolgot a szerelő, lehet. De a haver sokkal fiatalabb H astrájának is pont így a dióda sora halt meg és nála is az akkuval volt a gond előtte. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts