Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Nem tudom hogyan van gyárilag mert ott a ködzáró is relézve van amit én kihagytam, este csetkonferenciát folytattam Dark_Errant-al van egy variáció amit kipróbálok.

Este? o.O kora delutan....

Bar erosen nezopont kerdese :D

Viszont Hetykenek is igaza van. Most hogy belegondolok kodben en is lekapcsolom a tompitottat...

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom hogyan van gyárilag mert ott a ködzáró is relézve van amit én kihagytam, este csetkonferenciát folytattam Dark_Errant-al van egy variáció amit kipróbálok.

Gyárilag úgy van, hogy a zárófény csak tompítottal megy, de ha megy az első, akkor egy plusz relé engedi, hogy a hátsót is fel tudd kapcsolni már helyzetjelzőnél.

Na most ez a relé a tiedben nincs benne, se a vezetékezése.

Link to comment
Megosztás:

Este? o.O kora delutan....

Bar erosen nezopont kerdese :D

Viszont Hetykenek is igaza van. Most hogy belegondolok kodben en is lekapcsolom a tompitottat...

Még nem mentem vele ködben, alig várom hogy kipróbáljam. :D Tekergetni is lehet a csavarját fel-le billentem azt is be kell még állítani.

Gyárilag úgy van, hogy a zárófény csak tompítottal megy, de ha megy az első, akkor egy plusz relé engedi, hogy a hátsót is fel tudd kapcsolni már helyzetjelzőnél.

Na most ez a relé a tiedben nincs benne, se a vezetékezése.

Persze én nem is nyúltam a ködzáróhoz, csak annyiban hogy onnan vittem a kapcsolóhóz a testet meg a vezérlő tápot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szülőknek van egy A-s Vectrájuk. 1,7 TD Isuzu motoros, tudtommal van ilyen motor Astrában is. Na ma kerültem vele és a fordulatszámmérő ugrál, de a motor szépen egyenletesen jár.

Tudtommal ez a műszer elektromos elven működik, tehát nem bowdenes vagy ilyesmi. Így rámértem az akksira és járó motornál 14,2-14,3V ami szerintem jó, de viszont fordulatnál ugrálva felmegy akár 15V-ig is. Szerintem az qrva sok.

De ha felkapcsolom a fényszórót, vagy csak a helyzetjelzőt akkor nem ugrál a fordulatszámmérő.

Én most így a generátorban lévő feszültségszabályozóra gondolok (vagy mi is a becsületes neve).

Légyszíves erősítsetek meg, hogy ez a hiba forrása-e?

Illetve, hogy hozzá merjek-e fogni a kicserélésében itthon? Kell-e tömítés vagy valamit cserélni bontáskor?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szülőknek van egy A-s Vectrájuk. 1,7 TD Isuzu motoros, tudtommal van ilyen motor Astrában is. Na ma kerültem vele és a fordulatszámmérő ugrál, de a motor szépen egyenletesen jár.

Tudtommal ez a műszer elektromos elven működik, tehát nem bowdenes vagy ilyesmi. Így rámértem az akksira és járó motornál 14,2-14,3V ami szerintem jó, de viszont fordulatnál ugrálva felmegy akár 15V-ig is. Szerintem az qrva sok.

De ha felkapcsolom a fényszórót, vagy csak a helyzetjelzőt akkor nem ugrál a fordulatszámmérő.

Én most így a generátorban lévő feszültségszabályozóra gondolok (vagy mi is a becsületes neve).

Légyszíves erősítsetek meg, hogy ez a hiba forrása-e?

Illetve, hogy hozzá merjek-e fogni a kicserélésében itthon? Kell-e tömítés vagy valamit cserélni bontáskor?

Válaszotokat előre is köszönöm!

A generátorral lehet valami, a fordszámmérő is onnan kapja a jelet.

Link to comment
Megosztás:

Még nem mentem vele ködben, alig várom hogy kipróbáljam. :D Tekergetni is lehet a csavarját fel-le billentem azt is be kell még állítani.

Persze én nem is nyúltam a ködzáróhoz, csak annyiban hogy onnan vittem a kapcsolóhóz a testet meg a vezérlő tápot.

El kell, hogy keserítselek! :) Várhatsz még a ködre... :) Jelenleg csak víz jön töménytelen mennyiségben... :S

Link to comment
Megosztás:

Nincs mit...

Az a problémám, hogy kívűl megvan a kábelezése a ködlámpának, de belül már nem! Nem vagyok nagy elektromossági zseni, így elbánhat velem egy ilyen bekötési rajz!

Annyit megtudtam nézni, hogy ami kintről bejön az egy barna és fekete vezeték! De mivel bemegy a főkábelkötegbe, ezért belül elég nehéz megtalálni a vezetékeket, főleg, hogy van vagy 6db barna vezeték! A bizti táblán a 17-es helyen lenne a biztije, de mivel ez nincsen kiépítve, gondban vagyok!

Hogyan tovább?

Hogyan tudjam meg melyik barna a ködlámpáké és hogyan kössem be a kapcsolót illetve a biztit??

Link to comment
Megosztás:

Az a problémám, hogy kívűl megvan a kábelezése a ködlámpának, de belül már nem! Nem vagyok nagy elektromossági zseni, így elbánhat velem egy ilyen bekötési rajz!

Annyit megtudtam nézni, hogy ami kintről bejön az egy barna és fekete vezeték! De mivel bemegy a főkábelkötegbe, ezért belül elég nehéz megtalálni a vezetékeket, főleg, hogy van vagy 6db barna vezeték! A bizti táblán a 17-es helyen lenne a biztije, de mivel ez nincsen kiépítve, gondban vagyok!

Hogyan tovább?

Hogyan tudjam meg melyik barna a ködlámpáké és hogyan kössem be a kapcsolót illetve a biztit??

Igazából a barna mindíg a test, bárhol is kötöd hosszá a karosszériához az jó lesz, van pölö egy nagy testcsavar az akku előtt én oda rögzítettem a ködösökről jövő barna kábelt be sem vittem a műszerfal alá. A 17-es bizti nekem sem volt bekötve, de igazából nem kell törvényszerűen oda rakni a biztosítékot lehet kapni lengő biztialjatokat is. A kapcsoló bekötése részben a rajz alapján adja magát részben meg az azonos színű vezetékeket a mellette lévő ködzáró kapcsolóról vittem átt.

Link to comment
Megosztás:

Igazából a barna mindíg a test, bárhol is kötöd hosszá a karosszériához az jó lesz, van pölö egy nagy testcsavar az akku előtt én oda rögzítettem a ködösökről jövő barna kábelt be sem vittem a műszerfal alá. A 17-es bizti nekem sem volt bekötve, de igazából nem kell törvényszerűen oda rakni a biztosítékot lehet kapni lengő biztialjatokat is. A kapcsoló bekötése részben a rajz alapján adja magát részben meg az azonos színű vezetékeket a mellette lévő ködzáró kapcsolóról vittem átt.

Értem!

Tehát a barna szálat el is vághatom a ködlámpa után bárhol és testre rögzíthetem!

A hátsó ködlámpa csatiról a két azonos szálat áthúzhatom az első ködlámpa kapcsolóra!

Akkor a fekete szál ami a ködlámpámon van kell már csak rákötni valami jel szálra?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy van egy SC 202 gyári rádió, ehhez szeretnék csatlakoztatni erősítőt, és hallottam hogy jack dugot is lehet forrasztani. Ez lehetséges vagy nem igazán lehet, és hogy mit kell ehhez átalakítani benne ? Meg még annyit hogy a 92-es F Astrában volt-e már motor szabályzó (tiltás)?

Előre is Köszönöm!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy van egy SC 202 gyári rádió, ehhez szeretnék csatlakoztatni erősítőt, és hallottam hogy jack dugot is lehet forrasztani. Ez lehetséges vagy nem igazán lehet, és hogy mit kell ehhez átalakítani benne ? Meg még annyit hogy a 92-es F Astrában volt-e már motor szabályzó (tiltás)?

Előre is Köszönöm!!

Gyári rádióhoz akarsz erősítőt? Biztos vagy benne? :huh:

RCA-val szokás kivezetni a jelet az erősítőhöz, és 2 vagy 3 pár az ideális, mondjuk 5V-os jellel. Inkább vegyél olyan fejegységet, amiben ez alapból benne van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy van egy SC 202 gyári rádió, ehhez szeretnék csatlakoztatni erősítőt, és hallottam hogy jack dugot is lehet forrasztani. Ez lehetséges vagy nem igazán lehet, és hogy mit kell ehhez átalakítani benne ? Meg még annyit hogy a 92-es F Astrában volt-e már motor szabályzó (tiltás)?

Előre is Köszönöm!!

Szia!

Erősítőt csak kétféleképpen tudsz csatlakoztatni: RCA kimeneten keresztül (ez attól függ van-e a rádión), vagy pedig ún. magas szintű bemenet segítségével a hangszóróvezetékekről lepárhuzamosítva (ez viszont erősítőfüggő. Harmadik megoldás az ún. illesztő, ahol is magas szintű bemenetet alakít át RCA-ra.

Jack-el nem tudod bekötni... Hogy gondoltad ezt a Jack-es megoldást? Milyen erősítőt akarsz (mélyládához, vagy szetthez, 2-3-4 csatornást)?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Erősítőt csak kétféleképpen tudsz csatlakoztatni: RCA kimeneten keresztül (ez attól függ van-e a rádión), vagy pedig ún. magas szintű bemenet segítségével a hangszóróvezetékekről lepárhuzamosítva (ez viszont erősítőfüggő. Harmadik megoldás az ún. illesztő, ahol is magas szintű bemenetet alakít át RCA-ra.

Jack-el nem tudod bekötni... Hogy gondoltad ezt a Jack-es megoldást? Milyen erősítőt akarsz (mélyládához, vagy szetthez, 2-3-4 csatornást)?

Szia!

RCA-val szeretném meg oldani, a bekötést és csak a mélyládához kell. Úgy szeretem volna megoldani hogy a gyári rádió átalakításával, ezért kérdeztem hogy lehetséges-e. A jack dugot pedig úgy gondoltam hogy a rádió belsejébe lehet oda forrasztani és azon tudnám a zenét át vinni.(ezt nem tudom hogy lehet-e, nekem is csak mondták)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

RCA-val szeretném meg oldani, a bekötést és csak a mélyládához kell. Úgy szeretem volna megoldani hogy a gyári rádió átalakításával, ezért kérdeztem hogy lehetséges-e. A jack dugot pedig úgy gondoltam hogy a rádió belsejébe lehet oda forrasztani és azon tudnám a zenét át vinni.(ezt nem tudom hogy lehet-e, nekem is csak mondták)

Csatlakozván az előttem szólóhoz, jobban jársz, ha veszel olyan fejegységet, amin van RCA.

Ez így bonyolult, sok hibalehetőséggel, és nem vagyok biztos benne, hogy kivitelezhető, a jelminőségről nem is beszélve...

Nekem 2-3 év alatt lett meg a hifi,apránként csináltam meg, most mondhatom rá, hogy készen van :)

Szóval kitartás, és kérdezz bátran :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.