Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Nem tudom felhúzni ha levan nyomva és most néztem még kulcsal se tudom se nyitni se zárni :huh: igen gyári a központi

Akkor jobb oldali motort kaptál és mivel az máshogy van kötve, eleve reteszel a kpzár ha lenyomod.

Ilyenkor az összes többit sem tudod felhúzni egyébként?

Irigykedek azért, hogy van, akinek még működik a reteszelés. :( Enyémen már nem. :(

Link to comment
Megosztás:

így van egyiket sem tudom felhúzni. De azt nem értem,hogy kulcsal miért nem működik attol hogy jobb oldali?

Mert annak más a bekötése. A motor az működik, de a reteszelő mikrokapcsoló és a bezárást jelző mikrokapcsoló pontjai teljesen máshol vannak. Ugye mikor megpöccinted jobbra a kulcsot, akkor egy mikrokapcsolót üzemeltetsz, ami miatt bezár. Ez valószínűleg nem így van és ezért van az, hogy belül egyből reteszel, kívülről meg nem is hajlandó lezárni a nem jó bekötés miatt.

Előző motornak mi volt a baja egyébként? Lehet nem is a motorral van baj, hanem a vezetékekkel.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az szerintem nincs az arban de ez eszembe se jutott na meg is kerdezem az a ketto amugy milyen arban kering?

Relét bontóban lehet nézni, neten nem is találtam most így hirtelen újat, kábelköteget szintén vagy gyártani kel a kapcsolási rajz alapján. Nem nehéz csak időigényes.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok abban kérném a segítségeteket ,hogy kellene egy kapcsolási rajz vagy hasonló hogy hogy kell utólag beszerelni gyári GM- es központi zár motort legfőképpen a vezetékelés lenne a lényeg ami még fontos hogy csak négy motorom van 2 első és 2 hátsó tehát a csomagtér nélkül kellene a bekötés. Sajnos az Astrám még nem lett gyárilag előkészítve az ilyen extrákra.
Segítségeteket előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok abban kérném a segítségeteket ,hogy kellene egy kapcsolási rajz vagy hasonló hogy hogy kell utólag beszerelni gyári GM- es központi zár motort legfőképpen a vezetékelés lenne a lényeg ami még fontos hogy csak négy motorom van 2 első és 2 hátsó tehát a csomagtér nélkül kellene a bekötés. Sajnos az Astrám még nem lett gyárilag előkészítve az ilyen extrákra.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Tessék: válogathatsz is. :D http://www.vectra16v.com/slp.html

8. lapon van, egyből az első rajzrész.

Csomitér motor ha nincs, nem gond. Az párhuzamban van a többi motorral valójában és mikrokapcsolója sincs (az alap központisnak). Extrásabb ( :D ) központi esetén van a csomiajtó motorjának is mikrokapcsolója. Kell is majd egy olyat szereznem. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Tessék: válogathatsz is. :D http://www.vectra16v.com/slp.html

8. lapon van, egyből az első rajzrész.

Csomitér motor ha nincs, nem gond. Az párhuzamban van a többi motorral valójában és mikrokapcsolója sincs (az alap központisnak). Extrásabb ( :D ) központi esetén van a csomiajtó motorjának is mikrokapcsolója. Kell is majd egy olyat szereznem. :rolleyes:

Van elado xD
Link to comment
Megosztás:

Tessék: válogathatsz is. :D http://www.vectra16v.com/slp.html

8. lapon van, egyből az első rajzrész.

Csomitér motor ha nincs, nem gond. Az párhuzamban van a többi motorral valójában és mikrokapcsolója sincs (az alap központisnak). Extrásabb ( :D ) központi esetén van a csomiajtó motorjának is mikrokapcsolója. Kell is majd egy olyat szereznem. :rolleyes:

Nagyon szépen köszönöm a gyors reagálást remélem sikerül valamit kihámoznom belőle :)

Jah mikrokapcsolóm egy van csak az gondolom a vezető felől érdemes berakni?

Na jó közbe nézegetem és rájöttem hogy lehet többet kellet volna figyelni fizika órán anno amikor a kapcsolási rajzokat tanultuk :D

Magyarul ez nekem kínai. :)

Lehet pofátlanság de esetleg amit analfabéta is le tud olvasni nem tudsz véletlen.?

Link to comment
Megosztás:

Van elado xD

Tudom, mutiztad lurdyban. :D Foglaló ötezer? :D De maj' még megnézem hogy enyémben milyen is van É.

Nagyon szépen köszönöm a gyors reagálást remélem sikerül valamit kihámoznom belőle :)

Jah mikrokapcsolóm egy van csak az gondolom a vezető felől érdemes berakni?

Na jó közbe nézegetem és rájöttem hogy lehet többet kellet volna figyelni fizika órán anno amikor a kapcsolási rajzokat tanultuk :D

Magyarul ez nekem kínai. :)

Lehet pofátlanság de esetleg amit analfabéta is le tud olvasni nem tudsz véletlen.?

Pedig szerintem egyszerű. Vezetékről vezetékre haladsz. Színjelzések is ott vannak és az első lapok valamelyikén ott is van a magyarázat, hogy melyik szín melyik rövidítés. pl SW a fekete, WS a fehér. Aztán szépen egyenként kötsz mindent. Érdemes venni különböző színű 0,75 vezetékeket és úgy az életed is könnyebb lesz, nem csak a szerelés.

Én úgy csinálnám, hogy a motorból minden kijövő szálat odavezetnék a vezérlőhöz, ami az ECU alatt van a jobb lábtérben és a szivacs mögött. Megírnám, szín alapján azonosítanám. Aztán a rajz alapján, amit össze kell kötni (fekete pötty), összekötöm, majd ha ez megvan, mehet a csatira a kötések. A legtöbb vezeték az a motorokhoz megy, azok meg azonos helyre vannak kötve, csak a rajzon nehéz kiigazodni, mert minden motorhoz ugye párhuzamba rajzolt még vonalat. A baloson van két mikrokapcsoló ha jól tudom, a jobboson csak egy. A baloson azért, mert az a mikrokapcsoló a retesz. A másik mikrokapcsoló pedig az utasítás a központinak, hogy zárjon be.

De ha a saját autómba kéne beszerelni gyárit, akkor vennék gyári központizár köteget és ajtóátvezetőket hozzá, valamint ajtóba vezetékkorbácsot és plug and play. :)

Link to comment
Megosztás:

Tudom, mutiztad lurdyban. :D Foglaló ötezer? :D De maj' még megnézem hogy enyémben milyen is van É.

Pedig szerintem egyszerű. Vezetékről vezetékre haladsz. Színjelzések is ott vannak és az első lapok valamelyikén ott is van a magyarázat, hogy melyik szín melyik rövidítés. pl SW a fekete, WS a fehér. Aztán szépen egyenként kötsz mindent. Érdemes venni különböző színű 0,75 vezetékeket és úgy az életed is könnyebb lesz, nem csak a szerelés.

Én úgy csinálnám, hogy a motorból minden kijövő szálat odavezetnék a vezérlőhöz, ami az ECU alatt van a jobb lábtérben és a szivacs mögött. Megírnám, szín alapján azonosítanám. Aztán a rajz alapján, amit össze kell kötni (fekete pötty), összekötöm, majd ha ez megvan, mehet a csatira a kötések. A legtöbb vezeték az a motorokhoz megy, azok meg azonos helyre vannak kötve, csak a rajzon nehéz kiigazodni, mert minden motorhoz ugye párhuzamba rajzolt még vonalat. A baloson van két mikrokapcsoló ha jól tudom, a jobboson csak egy. A baloson azért, mert az a mikrokapcsoló a retesz. A másik mikrokapcsoló pedig az utasítás a központinak, hogy zárjon be.

De ha a saját autómba kéne beszerelni gyárit, akkor vennék gyári központizár köteget és ajtóátvezetőket hozzá, valamint ajtóba vezetékkorbácsot és plug and play. :)

Tudot mit ezt is fogom tenni :) holnap bemegyek a bontóba oszt szerzek hozzá gyári vezetéket :)

Sztem könnyebb lesz az életem :D Sok mindent megkapott már a kicsikém ezt nem fogom tőle sajnálni.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Vezérlőd van hozzá amúgy? Mer ha nincs, van eladóm. :D Gyári GM. :D

Köszi van :) aszt is szereztem.

Akkor már megkérdem tőled bár ez nem idevaló remélem nem lesz bünti érte szted 4 ajtó benne füstüveg gyári, elsőkbe elektromos ablak motor gyári, meg 4 központi zár motor zárral mindennel egy vezérlő, 2 hároszögüveg (füst) hátra,meg egy müszerfal :20000+egy régi szinestévé MEGÉRTE ? :D

Csak kábel nem volt neki csak az elektromosablakhoz meg kapcsoló

Link to comment
Megosztás:

Köszi van :) aszt is szereztem.

Akkor már megkérdem tőled bár ez nem idevaló remélem nem lesz bünti érte szted 4 ajtó benne füstüveg gyári, elsőkbe elektromos ablak motor gyári, meg 4 központi zár motor zárral mindennel egy vezérlő, 2 hároszögüveg (füst) hátra,meg egy müszerfal :20000+egy régi szinestévé MEGÉRTE ? :D

Mög. :D Műszerfal alatt a műszeregységet érted, ugye? :D

Link to comment
Megosztás:

Én is úgy kaptam, de megkérdezem az illetőt honnan vette és pontosan mi ez.

nem kell megkérdezni rendeltem egyet, aztán majd kiderül hogy a jeladó-e a hibás vagy ami mutatja

az a fura ha "beáll" akkor simán méri a hőfokot, mert amikor kézbe vettem egyből emelkedett a hőmérséklet

nem volt a helyén a ködlámpa felett lógott csak lehet betett neki a rázkódás-csapkolózás

még a helyét is fel kell kutatni ha meglesz az új érzékelő

köszi mindenkinek a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

nem kell megkérdezni rendeltem egyet, aztán majd kiderül hogy a jeladó-e a hibás vagy ami mutatja

az a fura ha "beáll" akkor simán méri a hőfokot, mert amikor kézbe vettem egyből emelkedett a hőmérséklet

nem volt a helyén a ködlámpa felett lógott csak lehet betett neki a rázkódás-csapkolózás

még a helyét is fel kell kutatni ha meglesz az új érzékelő

köszi mindenkinek a segítséget!

bal elöl, a lökhárító aljában egy lik amibe bepattan

Link to comment
Megosztás:

Helo jóemberek,

Ha nem megy a szivargyújtó aljzat, akkor általában hol lehet a hiba?

Megpucoltam az érintkezőit, bemásztam a műszerfal alá, rajta vannak a vezetékek, szétszedtem a műszerfalat is, ott belemegy egy kábelkötegbe, de mégsem akar szivargyújtani...:-(

Hogy lesz belőlem így láncdohányos? :)

Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Helo jóemberek,

Ha nem megy a szivargyújtó aljzat, akkor általában hol lehet a hiba?

Megpucoltam az érintkezőit, bemásztam a műszerfal alá, rajta vannak a vezetékek, szétszedtem a műszerfalat is, ott belemegy egy kábelkötegbe, de mégsem akar szivargyújtani...:-(

Hogy lesz belőlem így láncdohányos? :)

Köszi a segítséget!

Ha nem megy, akkor azért lehet, mert nincs lába. :)

Biztosítékot nézted egyébként? :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.