Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. F Astra Caravan 1.6 (C16NZ) alacsony fordulaton erőtlen, és ami még zavaróbb,hogy rángat. Viszont 3ezres fordulattól mintha soha nem lett volna semmi baja. Gázadásra lassan reagál. Hibát eddig nem villogott ki semmit. Most viszont hosszabb úton kigyulladt a sárga, hazaértem és kivikkogta,hogy "Lambda szonda – nincs feszültségváltozás". Lambdaszonda 2hete lett cserélve újra.

Minden segítséget megköszönnék!

Link to comment
Megosztás:

A led nem izzó, hanem tulajdonképpen egy dióda, amit ha fordítva, azaz záró irányban feszítesz elő, akkor nem folyik rajt áram. Tehát a kérdésre válaszolva nem lesz semmi baja. De mondjuk ha ráküldöd a 220-at akkor azt már nem viseli el.

köszi a válaszodat! még annyit kérdeznék, hogy ha van egy sipoló hangjelzöm, amire ha tápot adok a megfelelö irányból akkor sipol, viszont ha megcserélem a polaritást természetesen nem szólal meg. a led-böl kiindulva ezek szerint ebben sem tesz kárt ha pl. órákig forditva van bekötve? köszi a segitséged!
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy elektromos problémám van. Az autó egy 1.6-os 16 szelepes Ecotec, 3 ajtós kivitel ('Sport' fantázianevű). Eddig a vezetőoldali ajtó nyitásakor mindkét ajtót nyitotta a kulcs egyszerre. Az utasoldali zárnál viszont csak azt az ajtót. Ez nem tudom, hiba-e, vagy gyárilag ilyen. De pár napja a vezetőoldali zár már csak a saját ajtaját nyitja, a másik oldalit nem. Vagyis 'megszűnt' a központizár. Nem tudom, van-e összefüggés, de a középső kijelző azóta nem mindig kap áramot. Néha a motor leállításánál, néha az ajtó kulcsrazárásánál megszűnik az áramellátása néhány pillanatra. Aztán kis idő múlva pedig lenullázódva indul újra.

Biztosítéktáblánál néztem, nincsen kiégve bizti. Viszont bal oldalon felül (aminek a piktogramja egy ajtó egy kulccsal) lévő biztosítékhoz utólag be van kötve egy fehér kábel, elölről bedugva monyákolva; erről fogalmam sincs, hogy hová vezet és mi lehet. És hogy összefügg-e a fenti problémával.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy elektromos problémám van. Az autó egy 1.6-os 16 szelepes Ecotec, 3 ajtós kivitel ('Sport' fantázianevű). Eddig a vezetőoldali ajtó nyitásakor mindkét ajtót nyitotta a kulcs egyszerre. Az utasoldali zárnál viszont csak azt az ajtót. Ez nem tudom, hiba-e, vagy gyárilag ilyen. De pár napja a vezetőoldali zár már csak a saját ajtaját nyitja, a másik oldalit nem. Vagyis 'megszűnt' a központizár. Nem tudom, van-e összefüggés, de a középső kijelző azóta nem mindig kap áramot. Néha a motor leállításánál, néha az ajtó kulcsrazárásánál megszűnik az áramellátása néhány pillanatra. Aztán kis idő múlva pedig lenullázódva indul újra.

Biztosítéktáblánál néztem, nincsen kiégve bizti. Viszont bal oldalon felül (aminek a piktogramja egy ajtó egy kulccsal) lévő biztosítékhoz utólag be van kötve egy fehér kábel, elölről bedugva monyákolva; erről fogalmam sincs, hogy hová vezet és mi lehet. És hogy összefügg-e a fenti problémával.

Valószínű, hogy egy utólagos központi zárad van. Az, hogy csak a vezető oldali ajtó nyitotta-zárta a többit is (tudom, kevés az ajtód így a többi csak a túloldali, esetleg a csomi+tankajtó) annyit jelent, csak a bal első volt vezérlős motor. Az ajtóátvezető körül lehet gubanc, főleg ha taknyolták, és átfúrva húzták át a kábelét az ajtóba, esélyes hogy megtört. A kijelzőnek nem sok köze lesz hozzá. Inkább a csatlakozóját kéne megmozgatni, illetve a panelján átforrasztani a lábakat, mert egy idő után, a rezgésektől, ki tud töredezni a gyári forrasztás.

Link to comment
Megosztás:

Daykiller kedves fórumozó amint olvasgatom a válaszokat ÖN értette meg amit kérdeztem,ha az AC-relé elé teszek

kapcsolót akkor hibakódot generál. Akkor inkább azt javasolja hogy az AC elé tegyek egy kacsolót . Akkor nemfog hibakódot generálni? Nekem nincs riasztóm,akkor mit javasol? Egyébként kipróbáltam ha hideg indításkor először csak egy rövidet inditózok

amig benem indul a motor ,akkor a második inditózáskor már tiltás volt ,mert másodszorra nem volt hajlandó indulni,

csak harmadszorra amikor megpróbáltam gázt Egyébként az immo figyeli hogy a motor beindult?adva inditani amikor sikerült.

Egyébként az immo figyeli hogy a motor beindult? Elöre is köszönöm aválaszát.

Link to comment
Megosztás:

SEgitséget szeretnék kérni.

Tudom hogy van Kadett Forum de ott nincs élet.Ezért kérdezem itt hogy a gyujtás ráadáskor miért gyullad ki

a kéziféklámpa melletti piros lámpa amiben van egy körben egy felkiáltó jel.Amotor beinditásakor elalszik.

Kipóbáltam a fékolajtartály uszókapcsolóját müködik. Mi okozza a jelenséget,Afékolajtartály maximumig van.

Aválaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

SEgitséget szeretnék kérni.

Tudom hogy van Kadett Forum de ott nincs élet.Ezért kérdezem itt hogy a gyujtás ráadáskor miért gyullad ki

a kéziféklámpa melletti piros lámpa amiben van egy körben egy felkiáltó jel.Amotor beinditásakor elalszik.

Kipóbáltam a fékolajtartály uszókapcsolóját müködik. Mi okozza a jelenséget,Afékolajtartály maximumig van.

Aválaszokat előre is köszönöm.

az elméletileg a fékkopás jelző, legalábbis astránál, meg ha jól tudom akkor alacsony fékfolyadék szintre is jeleznie kellene. gyújtásra kell is világítania.

Link to comment
Megosztás:

Végülis elektromos, szóval ide írom. :)
Nos, ha bekapcsolom a belső levegő keringtetést, egyáltalán nem hallok se kattanást, se búgást, se semmit. Viszont, gondolom ez olyan elven működik, hogy mikor bekapcsolom, elzár egy csatornát, ami a külső levegőt engedi be. Na, ez a kis "ajtó", vagy retesz hol található?
Cseréltem tegnap pollenszűrőt, és az alatt van két db kis ajtó, az lenne az? Na most az nekem folyamatosan zárva van, bármilyen állásba rakom a szellőztetést, független attól, hogy be van-e kapcsolva a belső keringtetés, avagy sem. Ha ez a probléma, hogy azok nem mozognak egyáltalán, akkor mit lehet vele kezdeni?

Link to comment
Megosztás:

Végülis elektromos, szóval ide írom. :)

Nos, ha bekapcsolom a belső levegő keringtetést, egyáltalán nem hallok se kattanást, se búgást, se semmit. Viszont, gondolom ez olyan elven működik, hogy mikor bekapcsolom, elzár egy csatornát, ami a külső levegőt engedi be. Na, ez a kis "ajtó", vagy retesz hol található?

Cseréltem tegnap pollenszűrőt, és az alatt van két db kis ajtó, az lenne az? Na most az nekem folyamatosan zárva van, bármilyen állásba rakom a szellőztetést, független attól, hogy be van-e kapcsolva a belső keringtetés, avagy sem. Ha ez a probléma, hogy azok nem mozognak egyáltalán, akkor mit lehet vele kezdeni?

visszadugni a villanyvákum csövet a helyére :P
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

nagyon szépen köszönöm a segitségetek az opelom leálásába. katalizátor nincs bene mert összetört és kiszedtem teljesen kipucoltam.szénszüröt is néztem.lyukat is furtam a tankra.ezeket nem emlitettem de volt aki ajánlotta és köszönöm,de már ezeket is csináltam.ha nem javul meg vagy nem tudok rájönni szerintem eladom mert már kikészit.állandóan letolni az utrol,lámpánál leáll és szinte állandoan gyerekkel járok és kellemetlen

Link to comment
Megosztás:

köszi a válaszodat! még annyit kérdeznék, hogy ha van egy sipoló hangjelzöm, amire ha tápot adok a megfelelö irányból akkor sipol, viszont ha megcserélem a polaritást természetesen nem szólal meg. a led-böl kiindulva ezek szerint ebben sem tesz kárt ha pl. órákig forditva van bekötve? köszi a segitséged!

Nem tudom milyen elven működik, ott már elképzelhetőnek tartom, hogy károsodik valami. Az is lehet, hogy van benn fordított polaritás védelem.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos a kereső nem dobott ki hasonló problémát, vagy csak nem vettem észre, így bátorkodom felvetni a kérdésemet. '94-es Astra F járgányomban időszerűnek éreztem a - még gyári - Blaupunkt kazis "hifi" nyugdíjazását, és egy időszerű Pioneer fejegységet kötöttem a helyére.

A szituáció a következő:

- a fejegység sárga vezetékén állandó tápfesznek kell lennie, ami ellátja a vezérlését a beállítások és az óra járatásához szükséges árammal. Nálam ezen a vezetéken csak gyújtáson van fesz.

- a fejegység piros vezetékén kulcssal kapcsolt fesznek kell lennie (máskülönben az erősítő rész lemeríti az akkut, ez valamiért direkt tápon van így fogyaszt "kikapcsolt" fejegységnél is) na ezen nálam konstans fesz van, kulcs nélkül is.

- a fejegység gyújtáson bekapcsolható, szól rendesen, de mindig hard resettel indul, beállítások, óra, rádióadó elfelejtve stb, és mivel a piros vezetéken folyamatosan táp van, ezért annak rendje és módja szerint be kellett tolni az autót hogy hazajöhessek :)

A megoldást tudom, meg kell cserélnem a két kábelt, ez stimm, meg is van hozzá minden alkatrész, ami engem érdekelne az az, hogy miért van ez így? Ez valami Opel hóbort, esetleg Blaupunk szabvány, hogy az ISO csatlakozót felülbírálják? Esetleg ez csak nálam van így, valami sufnituning eredménye? Jó kérdés h a Blaupunk miért működött rendesen (kulcs kihúzásra kikapcsolt, és nem merítette le az akkut, és működött kulcs nélkül is, a régi jószágban hallottam a relé kattanását amikor rákapcsolta a tápra az erősítőt)

Szóval van ötletetek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos a kereső nem dobott ki hasonló problémát, vagy csak nem vettem észre, így bátorkodom felvetni a kérdésemet. '94-es Astra F járgányomban időszerűnek éreztem a - még gyári - Blaupunkt kazis "hifi" nyugdíjazását, és egy időszerű Pioneer fejegységet kötöttem a helyére.

A szituáció a következő:

- a fejegység sárga vezetékén állandó tápfesznek kell lennie, ami ellátja a vezérlését a beállítások és az óra járatásához szükséges árammal. Nálam ezen a vezetéken csak gyújtáson van fesz.

- a fejegység piros vezetékén kulcssal kapcsolt fesznek kell lennie (máskülönben az erősítő rész lemeríti az akkut, ez valamiért direkt tápon van így fogyaszt "kikapcsolt" fejegységnél is) na ezen nálam konstans fesz van, kulcs nélkül is.

- a fejegység gyújtáson bekapcsolható, szól rendesen, de mindig hard resettel indul, beállítások, óra, rádióadó elfelejtve stb, és mivel a piros vezetéken folyamatosan táp van, ezért annak rendje és módja szerint be kellett tolni az autót hogy hazajöhessek :)

A megoldást tudom, meg kell cserélnem a két kábelt, ez stimm, meg is van hozzá minden alkatrész, ami engem érdekelne az az, hogy miért van ez így? Ez valami Opel hóbort, esetleg Blaupunk szabvány, hogy az ISO csatlakozót felülbírálják? Esetleg ez csak nálam van így, valami sufnituning eredménye? Jó kérdés h a Blaupunk miért működött rendesen (kulcs kihúzásra kikapcsolt, és nem merítette le az akkut, és működött kulcs nélkül is, a régi jószágban hallottam a relé kattanását amikor rákapcsolta a tápra az erősítőt)

Szóval van ötletetek?

A gyújtáskapcsolt, és a fix táp, autónként más-más, össze vissza van valamiért. Van márka aki így teszi, van aki meg úgy. Sok fejegységnél láttam már (ami nem ISO csatis, de egy átalakítót adnak hozzá, hogy a gyújtáskapcsolt, és a fix táp, külön széthúzható-felcserélhető) Egyszerűen, a szabvány se szabvány na :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Végülis elektromos, szóval ide írom. :)

Nos, ha bekapcsolom a belső levegő keringtetést, egyáltalán nem hallok se kattanást, se búgást, se semmit. Viszont, gondolom ez olyan elven működik, hogy mikor bekapcsolom, elzár egy csatornát, ami a külső levegőt engedi be. Na, ez a kis "ajtó", vagy retesz hol található?

Cseréltem tegnap pollenszűrőt, és az alatt van két db kis ajtó, az lenne az? Na most az nekem folyamatosan zárva van, bármilyen állásba rakom a szellőztetést, független attól, hogy be van-e kapcsolva a belső keringtetés, avagy sem. Ha ez a probléma, hogy azok nem mozognak egyáltalán, akkor mit lehet vele kezdeni?

Első nekifutásra elmondásod alapján azt lehet feltételezni hogy lecsúszott egy vákuumcső, ami miatt nem működnek a kis "ajtók" !

DE.......,

Nekem volna egy kérdésem, azt a bizonyos belső keringető gombot álló, azaz NEM JÁRÓ motornál nyomkerásztad és úgy szeretted volna mozgásra bírni?

Mert ha Igen akkor, próbáld úgy hogy beindítod és jár a Motor, mert azt vákuum működteti, és csak akkor működik ha van vákum, vákum meg akkor van ha jár a moci....

Ha meg úgy próbáltad akkor nézd meg a vákuumcsöveket, esetleg a kis ajtót nem e szorul, akad...

visszadugni a villanyvákum csövet a helyére :P

Ha le lenne csuszva, nem kellene furákat csinálnia a motornak? Mert ott ugye falsot szíííí? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A szituáció a következő:

- a fejegység sárga vezetékén állandó tápfesznek kell lennie

- a fejegység piros vezetékén kulcssal kapcsolt fesznek kell lennie

A megoldást tudom, meg kell cserélnem a két kábelt, ez stimm,

Szóval van ötletetek?

Szerintem csináld azt ami unlogikus....

Vagyis ahogy gondolog hogy úgy kéne lennie, annak az ellenkezőféleképp kösd be

Vagyis a fix áramot szeretné akkor kösd a pirosra, ha gyújtás áramot szeretnél kösd a sárgára......Hátha megvariálta a Blau.. próbát megér veszteni nem vesztesz.....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.