Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

He? Légzsák hibát?

Nincsen akku, akár ráadhatom a gyújtást... nem lesz légzsák hiba... esélytelen! :) Törölni nem lehet tudom, de be sem fog kerülni... :) Még mielőtt rosszal vádolsz, tudom, hogy műszerrel törölhető! :D 2x kellett töröli a szalagkábelem miatt... :S

Elküldve

Nincsen akku, akár ráadhatom a gyújtást... nem lesz légzsák hiba... esélytelen! :) Törölni nem lehet tudom, de be sem fog kerülni... :) Még mielőtt rosszal vádolsz, tudom, hogy műszerrel törölhető! :D 2x kellett töröli a szalagkábelem miatt... :S

Hja, az más. :D Ezt ismerjük. Azt hittem akksilevétellel törlöd a hibát. :D

Elküldve

Keresd Bohom cartársat, neki van hozzá cucca és nyárlőrinci, de kecsón dolgozik.

Ha kell megadom a telszámát!

Ha lehet akkor ad már meg a számát,felvenném vele a kapcsolatot mert kicsit zavar.

köszönöm

Elküldve

Nincsen akku, akár ráadhatom a gyújtást... nem lesz légzsák hiba... esélytelen! :) Törölni nem lehet tudom, de be sem fog kerülni... :) Még mielőtt rosszal vádolsz, tudom, hogy műszerrel törölhető! :D 2x kellett töröli a szalagkábelem miatt... :S

Azért kötöttem vissza az aksit hogy mennyek vele egy kört hogy végre egyenes lesz-e a kormány :)

De sajnos megjegyezte a hibát...

Elküldve

2 és 4 máshoz kell, nem? 3-ast és 5-öst kellett nyomnom a CAR400-amban is átlőni a kijelzőhöz.

Majd csinálok egy fullos gyári rádiós GyIK-ot is. :D

Az jó lesz. :icon13:

Már nem emlékszem hol :blush: , régen volt de biztos, hogy volt 2 és 4 gomb is. Talán elmentettem, majd megkeresem. :)

Megtaláltam, azt nem tudom így van-e: (nem volt 2000 utáni rádióm) :icon1:

"A 2000 előtt gyártott rádiókhoz a 3 és 5 gombok nyomva tartása mellett kell a rádiót bekapcsolni. A kijelzőn azonnal megjelenik, hogy hány digitesre van állítva. Várni kell, míg átáll a másikra, majd felengedni a gombokat. A 2000 után gyártottak esetében a 4, 6 gombokkal ugyanez."

Elküldve

sziasztok! astra f 92-es c14se motoros astrám van. honapok óta küzdök 1 problémával és autószerelő léttemre nem tudok rájönni mi a gond! az autóm leáll. hidegen-melegen-gáz alat menet közben-alapjáraton. várok 10-15 percet és mindenféle gond nélkül indul! cseréltem fötengely jeladót-relét-mindenfajta jeladót ami van benne-hő gombát.dusitó gombát-mindenféle gombát- compjutert.elektromos részeket.mindent csak a motort nem :D és még mindig csinálja.trafót is-modult is.szoval mindent.mikor leáll néztem szikrát az is van.benzin is van.szivatyút is cseréltem!!! szoval mindent! mi lehet a gond??? köszönöm a válaszokat!! laci

Elküldve

sziasztok! astra f 92-es c14se motoros astrám van. honapok óta küzdök 1 problémával és autószerelő léttemre nem tudok rájönni mi a gond! az autóm leáll. hidegen-melegen-gáz alat menet közben-alapjáraton. várok 10-15 percet és mindenféle gond nélkül indul! cseréltem fötengely jeladót-relét-mindenfajta jeladót ami van benne-hő gombát.dusitó gombát-mindenféle gombát- compjutert.elektromos részeket.mindent csak a motort nem :D és még mindig csinálja.trafót is-modult is.szoval mindent.mikor leáll néztem szikrát az is van.benzin is van.szivatyút is cseréltem!!! szoval mindent! mi lehet a gond??? köszönöm a válaszokat!! laci

Szikra oké hogy van a hengeren kívül, de nem biztos hogy bent nyomás alatt is leadja. Nekem a trafó okozott olyat hogy minden volt mégsem járt a motor. Nincs vákum a tankban? Működik rendesen a tankszellőztetés?

Elküldve

sziasztok! astra f 92-es c14se motoros astrám van. honapok óta küzdök 1 problémával és autószerelő léttemre nem tudok rájönni mi a gond! az autóm leáll. hidegen-melegen-gáz alat menet közben-alapjáraton. várok 10-15 percet és mindenféle gond nélkül indul! cseréltem fötengely jeladót-relét-mindenfajta jeladót ami van benne-hő gombát.dusitó gombát-mindenféle gombát- compjutert.elektromos részeket.mindent csak a motort nem :D és még mindig csinálja.trafót is-modult is.szoval mindent.mikor leáll néztem szikrát az is van.benzin is van.szivatyút is cseréltem!!! szoval mindent! mi lehet a gond??? köszönöm a válaszokat!! laci

Levegőt kap rendesen? Katalizátor nem halálozott el véletlenül? Csak ötletelek... Lehet nem is elektromos probléma.

Elküldve

sziasztok! astra f 92-es c14se motoros astrám van. honapok óta küzdök 1 problémával és autószerelő léttemre nem tudok rájönni mi a gond! az autóm leáll. hidegen-melegen-gáz alat menet közben-alapjáraton. várok 10-15 percet és mindenféle gond nélkül indul! cseréltem fötengely jeladót-relét-mindenfajta jeladót ami van benne-hő gombát.dusitó gombát-mindenféle gombát- compjutert.elektromos részeket.mindent csak a motort nem :D és még mindig csinálja.trafót is-modult is.szoval mindent.mikor leáll néztem szikrát az is van.benzin is van.szivatyút is cseréltem!!! szoval mindent! mi lehet a gond??? köszönöm a válaszokat!! laci

Erősen olyan a jelenség, mintha a tankban vákuum alakulna ki az aktívszénszűrő hibája miatt. Próbáld ki, hogy mész vele, és amikor leáll, leveszed a tanksapit. Ha erős vákuumot tapasztalsz, aztán rögtön be is indul a kocsi, akkor egyértelműen ez az ok.

Elküldve

sziasztok! astra f 92-es c14se motoros astrám van. honapok óta küzdök 1 problémával és autószerelő léttemre nem tudok rájönni mi a gond! az autóm leáll. hidegen-melegen-gáz alat menet közben-alapjáraton. várok 10-15 percet és mindenféle gond nélkül indul! cseréltem fötengely jeladót-relét-mindenfajta jeladót ami van benne-hő gombát.dusitó gombát-mindenféle gombát- compjutert.elektromos részeket.mindent csak a motort nem :D és még mindig csinálja.trafót is-modult is.szoval mindent.mikor leáll néztem szikrát az is van.benzin is van.szivatyút is cseréltem!!! szoval mindent! mi lehet a gond??? köszönöm a válaszokat!! laci

Szervusz! Nekem hasonló tünetekkel kezdte,aztán már végképp be sem indult a verda!Végigjártam ugyanezen dolgokat amit Te is leírtál,és hát nekem egy több részből álló hibám volt...Először is az aktív szénszűrőm eldugította a szellőzést,összeszívta a tankomat+szerintem az nyírta ki az AC-mat is :goofy: Kitakarítottam és kicserélgettem mindent,és mégse akart beindulni...Aztán egyszer csak torokból lekötve a kipufogót pöccre indult,mint kiderült a katalizátorom is összetört és totál eldugította a motor kipufogását,EZÉRT NEM INDULT! Remélem segítettem valamit... <_<

Elküldve

Ja még a fent leírt hibák elhárítása részemről... :icon1: Cseréltem egy AC-t+kibeleztem a katalizátort :D +kihajítottam az átkozott szénszűrőt a kukába(a szűrő csöveit kifújkáltam és T-elosztóval össszekötöttem őket,kapott 1kis benzinszűrőt az injektor előtti vákumcső meg még egy kis szűrőt a motor alatt lógó tölcséres cső is+még 2-es fúróval kifúrtam a tanksapkát is)Tehát ha ezek után is vákum lesz a tankban,megeszem a kalapom!! :D Egyébként érdekes hogy a gyári tanksapkán nincs lyuk a szellőzésnek,eddig szinte az összes autómon"lyukas"tanksapka volt!!Opelék úgy látszik nagyon bíztak a szénszűrős szellőzésben...amíg el nem dugult! :D

Elküldve

Ja még a fent leírt hibák elhárítása részemről... :icon1: Cseréltem egy AC-t+kibeleztem a katalizátort :D +kihajítottam az átkozott szénszűrőt a kukába(a szűrő csöveit kifújkáltam és T-elosztóval össszekötöttem őket,kapott 1kis benzinszűrőt az injektor előtti vákumcső meg még egy kis szűrőt a motor alatt lógó tölcséres cső is+még 2-es fúróval kifúrtam a tanksapkát is)Tehát ha ezek után is vákum lesz a tankban,megeszem a kalapom!! :D Egyébként érdekes hogy a gyári tanksapkán nincs lyuk a szellőzésnek,eddig szinte az összes autómon"lyukas"tanksapka volt!!Opelék úgy látszik nagyon bíztak a szénszűrős szellőzésben...amíg el nem dugult! :D

Enyém tanksapka lyukas. :P Gyári, nem záras.

Elküldve

sziasztok! astra f 92-es c14se motoros astrám van. honapok óta küzdök 1 problémával és autószerelő léttemre nem tudok rájönni mi a gond! az autóm leáll. hidegen-melegen-gáz alat menet közben-alapjáraton. várok 10-15 percet és mindenféle gond nélkül indul! cseréltem fötengely jeladót-relét-mindenfajta jeladót ami van benne-hő gombát.dusitó gombát-mindenféle gombát- compjutert.elektromos részeket.mindent csak a motort nem :D és még mindig csinálja.trafót is-modult is.szoval mindent.mikor leáll néztem szikrát az is van.benzin is van.szivatyút is cseréltem!!! szoval mindent! mi lehet a gond??? köszönöm a válaszokat!! laci

Trafot cserelj. Kadettel jartam igy...

megyek, haladok, majd minden elojel nelkult leallt. szinten 10-15perc utan ujra indult, es mentem tovabb. Kesobb egyre tobbet kall majd varni, majd vegul nem indul be.

A trafo van megszakadva.

Elküldve

Trafot cserelj. Kadettel jartam igy...

megyek, haladok, majd minden elojel nelkult leallt. szinten 10-15perc utan ujra indult, es mentem tovabb. Kesobb egyre tobbet kall majd varni, majd vegul nem indul be.

A trafo van megszakadva.

Azt írta, hogy cserélte.

Elküldve

Enyém tanksapka lyukas. :P Gyári, nem záras.

He-he :icon1: Mostmár az enyém is! :P Jut eszembe,tudom nem ide kéne írnom,de már lusta vagyok átmenni a másik topikba... :goofy: Fogyasztás....Ma úgy jött ki a lépés hogy volt egy pont 50km-es utam,oda+vissza 100km.. <_< Na mondom lemérem a fogyasztását... :icon10: Mivel kiheréltem a katalizátort,meg van fönt tetőcsomim is,nagyon kíváncsi voltam :D Meg igazából még nem is mértem...Teletank módszer:101km-re tankoltam,ugyanaz a kútfej oda is-vissza is,ugyanaz a pisztoly,ütközésig benyom a töltőcsőbe,majd az első kattanásnál ÁLLJ!!Aztán majd leesett az állam:5,1liter!!Minimum 6,5-7re számítottam!Mondjuk végig 85-90-es tempó,végig ötödikben volt a kocsi,mert csak egyetlen falucskán mentem keresztül,és egyedül ültem benne!De ez akkor is ku..a JÓ,nem?? Eddig csak az 1,3-as Suzukijaim hozták az ehhez hasonló fogyit! :smartass: Mondom is,LÉTEZIK EZ???Szinte mint egy Dízel :D Hát akkor úgy néz ki,motorom-gyújtásom-lambdám nagyon rendben van! :icon10: Ráadásul riogattak is,hogy tetőcsomagtartóval(csak a 2 tartó van fönt)majd 1lityivel többet eszik,a légellenállás miatt,na meg a kiherélt katalizátorom is...Aztán végül így szerintem még kevesebbet eszik mint katalizátorral!Örülök is neki,mert szívtam már a verdával eleget,mostmár itt az ideje hogy Ő is tegye a dolgát,így meg a kellemes fogyival még talán hoz is vissza valamit az alakatrészei árából.Meg mostanában úgysem lesz teletankolva!

Elküldve

He-he :icon1: Mostmár az enyém is! :P Jut eszembe,tudom nem ide kéne írnom,de már lusta vagyok átmenni a másik topikba... :goofy: Fogyasztás....Ma úgy jött ki a lépés hogy volt egy pont 50km-es utam,oda+vissza 100km.. <_< Na mondom lemérem a fogyasztását... :icon10: Mivel kiheréltem a katalizátort,meg van fönt tetőcsomim is,nagyon kíváncsi voltam :D Meg igazából még nem is mértem...Teletank módszer:101km-re tankoltam,ugyanaz a kútfej oda is-vissza is,ugyanaz a pisztoly,ütközésig benyom a töltőcsőbe,majd az első kattanásnál ÁLLJ!!Aztán majd leesett az állam:5,1liter!!Minimum 6,5-7re számítottam!Mondjuk végig 85-90-es tempó,végig ötödikben volt a kocsi,mert csak egyetlen falucskán mentem keresztül,és egyedül ültem benne!De ez akkor is ku..a JÓ,nem?? Eddig csak az 1,3-as Suzukijaim hozták az ehhez hasonló fogyit! :smartass: Mondom is,LÉTEZIK EZ???Szinte mint egy Dízel :D Hát akkor úgy néz ki,motorom-gyújtásom-lambdám nagyon rendben van! :icon10: Ráadásul riogattak is,hogy tetőcsomagtartóval(csak a 2 tartó van fönt)majd 1lityivel többet eszik,a légellenállás miatt,na meg a kiherélt katalizátorom is...Aztán végül így szerintem még kevesebbet eszik mint katalizátorral!Örülök is neki,mert szívtam már a verdával eleget,mostmár itt az ideje hogy Ő is tegye a dolgát,így meg a kellemes fogyival még talán hoz is vissza valamit az alakatrészei árából.Meg mostanában úgysem lesz teletankolva!

101km-es távon nem nagyon lehet hiteleset mérni. A leghitelesebb az, ha teletank és amint elfogyott, akkor tankolod tele megint és számolsz.

Elküldve

Sziasztok

Olyan fórumozó szaktárstól szretnék kérdezni ,aki az ECU programjához ért. Elnézést kérek ha hosszan irok de szeretnék

beépíteni egy kapcsolót az AC elé, hogy ne induljon be a motor rögtön,mivel hétvégi autós vagyok

a hosszabb állás miatt az olaj amotorból lefolyik és hideg inditáskor az olajnyomás soká épűl fel és a vezértengely

soká kap olajat ami elég drága alkatrész.Ezért szeretnék induláskor az AC inditása elött egy hosszabbat

inditózni,ami alatt felépül az olajnyomás, és utánna aktiválni az AC-t, és ezután inditani a motort.

A kérdésem az hogy az ECU nem tiltja-e le a gyujtást ,mivel nem indult be a motor.A kérdésem az hogy

az ECU nem tiltja-e le a gyujtást,mivel nem indult be a motor az első inditózáskor .Vagy ha hibakódot dob

az ECU emiatt ,és a többszöri hibakód okoz-e problémát .Valamint szeretném ,ha valaki röviden leirná az ECU működését

,hogy értsem pl: gyujtás ráadás - AC inditás -öninditózás-Hall jeladó vezérlő jelet ad az ECU -nak-ECU vezérli

a gyujtásmodult -gyujtásmodul vezéli a trafót-stb. Előreis köszönöm a segitséget. ASTRA F X14NZ.

Elküldve

Sziasztok

Olyan fórumozó szaktárstól szretnék kérdezni ,aki az ECU programjához ért. Elnézést kérek ha hosszan irok de szeretnék

beépíteni egy kapcsolót az AC elé, hogy ne induljon be a motor rögtön,mivel hétvégi autós vagyok

a hosszabb állás miatt az olaj amotorból lefolyik és hideg inditáskor az olajnyomás soká épűl fel és a vezértengely

soká kap olajat ami elég drága alkatrész.Ezért szeretnék induláskor az AC inditása elött egy hosszabbat

inditózni,ami alatt felépül az olajnyomás, és utánna aktiválni az AC-t, és ezután inditani a motort.

A kérdésem az hogy az ECU nem tiltja-e le a gyujtást ,mivel nem indult be a motor.A kérdésem az hogy

az ECU nem tiltja-e le a gyujtást,mivel nem indult be a motor az első inditózáskor .Vagy ha hibakódot dob

az ECU emiatt ,és a többszöri hibakód okoz-e problémát .Valamint szeretném ,ha valaki röviden leirná az ECU működését

,hogy értsem pl: gyujtás ráadás - AC inditás -öninditózás-Hall jeladó vezérlő jelet ad az ECU -nak-ECU vezérli

a gyujtásmodult -gyujtásmodul vezéli a trafót-stb. Előreis köszönöm a segitséget. ASTRA F X14NZ.

Szia!

Az AC letiltását a legkönnyebben úgy tudod megejteni, hogy a relét tiltod egy kapcsolóval, de erre tud hibakódot dobni. Megfelelő áramerősséggel terhelhető kapcsolót is köthetsz közvetlenül az AC áramkörébe. 5A-est ajánlok.

Az ECU önmagában nem tiltja le a gyújtást, mert igyekszik ő is beindítani a motort, ha érzékeli, hogy a motor forog.

Az ecu működése eléggé egyszerű. Ráadod a gyújtást, általában ekkor beindítja az AC pumpát, hogy nyomás alá helyezze az üzemanyag ellátó rendszert, majd kikapcsolja. Indításkor ha érzékeli a hall jeladón, hogy forog a motor beindítja az AC pumpát a relé segítségével és elkezd szikrát generáltatni a trafóval. Az injektorral egy előre beállított értéken üzemanyagot fecskendez be és az alapjárati léptetőmotorral állítja a megfelelő levegő mennyiséget keverékképzéshez. Ez függ a motor hőmérsékletétől, amit szintén egy jeladótól tud az ecu és az alapján intézi az indítást és állítja be az alapjáratot.

Elküldve

101km-es távon nem nagyon lehet hiteleset mérni. A leghitelesebb az, ha teletank és amint elfogyott, akkor tankolod tele megint és számolsz.

Na akkor a legközelebbi fizukor megint teletankolom :icon1: addigra igencsak el is szokott menni egy tank benzin...még jó hogy most teletankoláskor is lenulláztam a számlálót.. :omg:

Elküldve

Sziasztok

Olyan fórumozó szaktárstól szretnék kérdezni ,aki az ECU programjához ért. Elnézést kérek ha hosszan irok de szeretnék

beépíteni egy kapcsolót az AC elé, hogy ne induljon be a motor rögtön,mivel hétvégi autós vagyok

a hosszabb állás miatt az olaj amotorból lefolyik és hideg inditáskor az olajnyomás soká épűl fel és a vezértengely

soká kap olajat ami elég drága alkatrész.Ezért szeretnék induláskor az AC inditása elött egy hosszabbat

inditózni,ami alatt felépül az olajnyomás, és utánna aktiválni az AC-t, és ezután inditani a motort.

A kérdésem az hogy az ECU nem tiltja-e le a gyujtást ,mivel nem indult be a motor.A kérdésem az hogy

az ECU nem tiltja-e le a gyujtást,mivel nem indult be a motor az első inditózáskor .Vagy ha hibakódot dob

az ECU emiatt ,és a többszöri hibakód okoz-e problémát .Valamint szeretném ,ha valaki röviden leirná az ECU működését

,hogy értsem pl: gyujtás ráadás - AC inditás -öninditózás-Hall jeladó vezérlő jelet ad az ECU -nak-ECU vezérli

a gyujtásmodult -gyujtásmodul vezéli a trafót-stb. Előreis köszönöm a segitséget. ASTRA F X14NZ.

Én igazából ezeket az összefüggéseket nem értem. Miért kell többet önindítózni? Miért kell emiatt megbontani a gyári elektronikát? Mit számít az egy 14 éves autónál, hogy felépül-e a teljes nyomás azonnal, vagy csak 1 mperccel később?

Egy 14NZ veztengely nem olyan drága, ha valami oknál fogva elkopna és cserélni kell. Azért sokat kibírnak ám, nem kell aggódni.

Inkább cserélj rendszeresen olajat, mindig ellenőrizd a szintet és ne olcsó sz.rt öntsél bele. Ez sokkal többet számít.

Ha pedig emellett betartod az általános szabályt, hogy a hideg motort nem pörgetjük, akkor soha nem lesz baja a veztengelyednek.

Elküldve

Én igazából ezeket az összefüggéseket nem értem. Miért kell többet önindítózni? Miért kell emiatt megbontani a gyári elektronikát? Mit számít az egy 14 éves autónál, hogy felépül-e a teljes nyomás azonnal, vagy csak 1 mperccel később?

Egy 14NZ veztengely nem olyan drága, ha valami oknál fogva elkopna és cserélni kell. Azért sokat kibírnak ám, nem kell aggódni.

Inkább cserélj rendszeresen olajat, mindig ellenőrizd a szintet és ne olcsó sz.rt öntsél bele. Ez sokkal többet számít.

Ha pedig emellett betartod az általános szabályt, hogy a hideg motort nem pörgetjük, akkor soha nem lesz baja a veztengelyednek.

Amúgy meg látni a olajnyomás lámpicson mikor alszik el a motor beindulása után, ha később mint illene neki akkor ott más baj van és azt kell orvosolni és nem tüneti kezelést alkalmazni. Lehet csak az olaj régi vagy a nyomás szabályzó ereszt vissza.

Elküldve

Amúgy meg látni a olajnyomás lámpicson mikor alszik el a motor beindulása után, ha később mint illene neki akkor ott más baj van és azt kell orvosolni és nem tüneti kezelést alkalmazni. Lehet csak az olaj régi vagy a nyomás szabályzó ereszt vissza.

régi? sztem az újnál inkább csinálja me higabb, leglábbis nálam

vagy az olajszivattyu van elkopva, azt meg nem mindenki akarja cserélni

Elküldve

Üdv mindenkinek,én egy kezdő Opel tulajdonos vagyok,még nem sok mindenre jöttem rá eddig,mert csak 2 hete van meg az új "szerelmem"(c14nz caravan 96').A kérdésem,hogy sima kilóméter óra van a kocsiban,de szeretnék fordulatszámmérős órát venni,de nem tudom hogy hogy fog működni a fordulatszámmérő?Egyszer már kivettem az órát,és azt láttam az ismerősöm 92'-es astrájához képest hogy nem 1,hanem 2 kábelköteg megy be az órába.Ez már elég ahhoz hogy működjön a fordulatszámmérő,vagy kellenek még plussz szálak valahonnan?A válaszokat előre is köszönöm.(Egy lelkes amatőr).

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.