Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Van egy 98-as F Astra Combim. A probléma az, hogy a vízhűtő ventillátor folyamatosan megy. Tehát ha ráadom a gyújtást egyből elindul. A probléma úgy kezdődött, hogy amikor hazafelé mentem olyan hangot hallottam mintha egy relé próbálna meghúzni de nem tud. nem tudtam melyik relé és az lett vége hogy amikor megálltam már nem volt ez a hang de a ventillátor folyamatosan megy. Szóval szerintem a relé nem beragadt. (viszonylag hideg volt a motor 1km mentem vele összesen)

Merre keressem a hibát?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet hogy szimplán az kever be hogy nincs is rajta ködlámpa?

Attól, hogy nincs benne köd, nem lenne szabad egyik lámpa (fék) felvillanására, egy másik (köd) visszajelzőjét bevillantania. Ki kéne mérni a lámpát, és a csatlakozót, és kitalálni, hogy mi zár rövidre mit, mert ott valami nagyon nem jó.

Link to comment
Megosztás:

Van egy 98-as F Astra Combim. A probléma az, hogy a vízhűtő ventillátor folyamatosan megy. Tehát ha ráadom a gyújtást egyből elindul. A probléma úgy kezdődött, hogy amikor hazafelé mentem olyan hangot hallottam mintha egy relé próbálna meghúzni de nem tud. nem tudtam melyik relé és az lett vége hogy amikor megálltam már nem volt ez a hang de a ventillátor folyamatosan megy. Szóval szerintem a relé nem beragadt. (viszonylag hideg volt a motor 1km mentem vele összesen)

Merre keressem a hibát?

Köszi

Hőgomba csatija lehúz, aztán belemér, hogy mit csinál. Nekem nem rémlik, hogy láttam volna már olyan gombát, ami zárva döglött meg, de a franc tudja.

Link to comment
Megosztás:

Találtam egy ilyen vonóhorgos relét, ha kell vkinek. Gyári.

Hogyé adod?? Nekem átalakítva lett egy gyári relé, amibe bekötöttem a visszajelzőt. Igazából úgy működik, mint a gyári, csak mégsem olyan, mert a tetejéből lóg ki egy kábelköteg, aminek a végén ott ficeg a visszajelző elektronika...

Link to comment
Megosztás:

Hőgomba csatija lehúz, aztán belemér, hogy mit csinál. Nekem nem rémlik, hogy láttam volna már olyan gombát, ami zárva döglött meg, de a franc tudja.

Kimentem a kocsihoz ráadtam a gyújtást és nem indult el. Vártam pár másodpercet és elindult. Lehúztam a hőgombáról a csatit és ugyanúgy forgott a venti. Így gondoltam felesleges is rámérnem a csatira. Gyújtást levettem rámért a kábelre és 72ohm volt. Gondoltam ez megfelel a meghuzótekercs ellenállásának. Arra gondoltam ugyanis, hogy hátha valahol zárlatos a kábel.

Ezután elkezdtem keresni a relét, a biztosítéktáblánal kivettem az összeset (eggyesével) de a vetni csak forgott. Hol van ennek a reléje?

Miután feljöttem arra gondoltam, hogy nem fordított logikával működik ez valamiféle biztonsági megfontolásból? Ha elromlik a relé vagy a gomba akkor forogjon a venti. Mármint arra gondolok, hogy a relé folyamatosan meghúzva van és ha felmelegszik a víz kikapcsol a gomba és ezáltal elenged a relé és akkor indul el? Lehet, hogy hülyeség:)

Köszi a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Az lehet. Ideiglenesen átkötheted a csatlakozóban. 1-es és 5-ös pin. 1-es az szürke-zöld, az 5-ös szürke-fekete.

A középkonzolban is kiéghettek az izzók, de azok ugye már gyújtásra világítanak, úgyhogy azok inkább a gyújtáskapcsoló hibája miatt lehet. Ha a fűtőventit érted a ventilátor alatt (utastér szellőztetés), akkor az egy reményfolt, ugyanis az egyik feketéről üzemel az, amit mondtál, amin csak 2-es állapotban van rajta feszkó. Elvileg az vékonyabb, mint a másik fekete.

Hja és villanyszerelő vagyok. :D

Na köszi mindent, úgy néz ki megvan a bibi. De amikor rájöttem azt hittem gutaütést kapok. Tulajdonképpen saját magamat szivattam meg. Na szóval. Úgy kezdődött,h nem volt világítás. Autó leállít, biztiket egyessével átnéztem, mind jó volt. Na mondom semmi baj, veszek egy kapcsolót a bontóban és kész. Autó indít és ekkor szembesültem, hogy se töltés, se semmi. Hazamentem vele. Romáá lett szedve, stb. Minden okének tűnt, mégse ment. Kapcsoló csere után lett világítás, de semmi más. Ma rájöttem, hogy amikor vettem ki a biztiket szemlére, akkor véletlenül az egyik 10A-est eggyel arrébb tettem vissza és ezért halt le minden. Viszont műszerfal világítás továbbra sincs, szerintem a bontott kapcsolóval nem 100%-os és azért nem megy, de ez már a legkisebb gond. Bontóban cserélik a kapcsolót ha nem jó azt mondták. Azért még megnézem, nehogy más baj legyen. Minden esetre jó kis tanuló lecke volt. :S

Link to comment
Megosztás:

Na köszi mindent, úgy néz ki megvan a bibi. De amikor rájöttem azt hittem gutaütést kapok. Tulajdonképpen saját magamat szivattam meg. Na szóval. Úgy kezdődött,h nem volt világítás. Autó leállít, biztiket egyessével átnéztem, mind jó volt. Na mondom semmi baj, veszek egy kapcsolót a bontóban és kész. Autó indít és ekkor szembesültem, hogy se töltés, se semmi. Hazamentem vele. Romáá lett szedve, stb. Minden okének tűnt, mégse ment. Kapcsoló csere után lett világítás, de semmi más. Ma rájöttem, hogy amikor vettem ki a biztiket szemlére, akkor véletlenül az egyik 10A-est eggyel arrébb tettem vissza és ezért halt le minden. Viszont műszerfal világítás továbbra sincs, szerintem a bontott kapcsolóval nem 100%-os és azért nem megy, de ez már a legkisebb gond. Bontóban cserélik a kapcsolót ha nem jó azt mondták. Azért még megnézem, nehogy más baj legyen. Minden esetre jó kis tanuló lecke volt. :S

Ugyeugye. :) Szerencsére akkor nincs nagy baj, az izzóknak is van egy biztijük, kettővel arrébb az ominózus biztitől jobbra. F9-es pozíció, 10A. Az vinné a műszeregység világítását is. Nézd meg.

Link to comment
Megosztás:

Hogyé adod?? Nekem átalakítva lett egy gyári relé, amibe bekötöttem a visszajelzőt. Igazából úgy működik, mint a gyári, csak mégsem olyan, mert a tetejéből lóg ki egy kábelköteg, aminek a végén ott ficeg a visszajelző elektronika...

Nekem is van egy négylábú relém, he érdekel, és nem is lax messze...

Link to comment
Megosztás:

Ójaj... Akkor a rossz relé nem elől van, hanem a biztitábla másik oldalán, belül. Gyári klímásnál ott van a klíma- és ventilátorvezérlés.

Hogy van a gyári klímásnál? A klímahűtőben is van gomba? Azt tudom, hogy ha bekapcsolom a klímát akkor alacsony fordulaton forog folyamatosan a venti, De most nagy fordulaton megy. Lehet még a klímahűtő gombája? Már ha van. Az merre van?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a problémám,hogy se belsőtér világítás,se csomagtér világítás nincs.Anno,mikor megvettem a kocsit még volt minden.Idővel a belsőtér világítás kezdte megadni magát,nem győztem cserélni az izzókat.Aztán egy idő után feladta a harcot.Arra rájöttem,hogy a testkábel jó,mert közvetlenül "+"-t adva világít.Itt meg is állt a tudásom.Gondolom a másik kábellel lesz a gond.Csak azt nem tudom,merre keressem a hibát.Van valami jellegzetes hely,ahol az ilyen probléma kezdődik?Vagy merre induljak a hibakereséssel?

Köszönöm a segítségeteket előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a problémám,hogy se belsőtér világítás,se csomagtér világítás nincs.Anno,mikor megvettem a kocsit még volt minden.Idővel a belsőtér világítás kezdte megadni magát,nem győztem cserélni az izzókat.Aztán egy idő után feladta a harcot.Arra rájöttem,hogy a testkábel jó,mert közvetlenül "+"-t adva világít.Itt meg is állt a tudásom.Gondolom a másik kábellel lesz a gond.Csak azt nem tudom,merre keressem a hibát.Van valami jellegzetes hely,ahol az ilyen probléma kezdődik?Vagy merre induljak a hibakereséssel?

Köszönöm a segítségeteket előre is!

Nézd meg a Biztosítékot eslő sorban..... utána lehet szakadást mérni... de ha ízt írod sorra égtek ki az égők akkor ott valami nem ződ!

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg a Biztosítékot eslő sorban..... utána lehet szakadást mérni... de ha ízt írod sorra égtek ki az égők akkor ott valami nem ződ!

bal oldali B oszlopban alul van egy csatlakozási pont a belső világítsoknak. (nem tudom, hogy a csomagtérhez van-e köze) Nekem ott kellett újra kötni a kábeleket, mert valamikor belefolyt a víz és kicsit korrodált volt.

Le kell szedni a burkolatot (kicsit bonyolult) és alul meglátod.

Link to comment
Megosztás:

Hogy van a gyári klímásnál? A klímahűtőben is van gomba? Azt tudom, hogy ha bekapcsolom a klímát akkor alacsony fordulaton forog folyamatosan a venti, De most nagy fordulaton megy. Lehet még a klímahűtő gombája? Már ha van. Az merre van?

Köszi

Van igen. Lent oldalt menetirány szerint jobb oldalon, az okozhat nagy fordulatos folyamatos működést, mert ugye az kétállású gomba.

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg a Biztosítékot eslő sorban..... utána lehet szakadást mérni... de ha ízt írod sorra égtek ki az égők akkor ott valami nem ződ!

Nem tudom biztosan melyik bizti az övé,de mindegyiket megnéztem.Igen,ki égett kb 3-4 izzó és azután adta meg magát.Ez viszonylag rövid egy hét alatt történt.

Link to comment
Megosztás:

bal oldali B oszlopban alul van egy csatlakozási pont a belső világítsoknak. (nem tudom, hogy a csomagtérhez van-e köze) Nekem ott kellett újra kötni a kábeleket, mert valamikor belefolyt a víz és kicsit korrodált volt.

Le kell szedni a burkolatot (kicsit bonyolult) és alul meglátod.

Ezt nem tudtam.Az első ajtónál leszedtem a műanyagot,de akkor tovább bontom.Aztán meglátjuk mi lesz.De majd csak pénteken lesz rá időm.

Link to comment
Megosztás:

bal oldali B oszlopban alul van egy csatlakozási pont a belső világítsoknak. (nem tudom, hogy a csomagtérhez van-e köze) Nekem ott kellett újra kötni a kábeleket, mert valamikor belefolyt a víz és kicsit korrodált volt.

Le kell szedni a burkolatot (kicsit bonyolult) és alul meglátod.

Világítós kapaszkodó előkészítését találtad meg szerintem :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Az F astra ventillátor problémával kapcsolatban van újabb tapasztalatom.

Tehát a probléma az,hogy az egyik ventilátor folyamatosan forog.

Van két venti ugye mert gyári klímás. Az a ventilátor forog folyamatosan amelyik a motor felé van. Ha lehúzom a hőgombáról a csatit (a két érintkezős) és rövidre zárom akkor elindul a másik ventilátor. Ha lehúzom a klímahűtőről a 3 vezetékes csatit akkor is forog folyamatosan nagy fordulattal.

Ma azt tapasztaltam, hogy menet közben a relé pár másodpercig "cincergett"

Ezek után van valakinek ötlete mi lehet?

A belső világítással kapcsolatban: A B oszlopban alul a két hátsó olvasó lámpa elosztása van valóban. Az első belső világításé valóban nem ott van én is úgy emlékszem. Egyébként fordítva működik a rendszer mert testet kapcsol és a 12V megy megszakítatlanul a lámpákhoz.

Ha egyiksem világít a 3-ból akkor nincs ötletem

Link to comment
Megosztás:

4 kérdés, a Check Controlt az égök közé, vagyis sorba kell kötni vagy párhuzamosan??

Vagyis ami megy vezeték a pl. bal tompitott lámpához, azt nyissz és amin jön a +12 volt a lámpának azt a CC be a 6 os pinbe és ami menne tovább a lámpához azt a CC 14 esébe kéne kötni? vagy nem nyissz hanem csak megcsapolni... bár a szerény elektronikai tudásomból gondolva nemsokat tud akkor ellenörizni NEM?

Az égők (tolató, Tompitott,) ak ezek külön vannak biztin mind a bal és mind a jobb?

A tompitottba bele tartozik a helyzetjelző vagy azt nem tudja ellenőrizni?

Amikor gyújtásra rakom a kapcsolót, akkor állítólag kell nyomnom egy féket hogy le tudja ellenőrizni a féklámpát, iga? különben ha nem nyomom akkor hibásként fogja titulálni? Gondolom ez azért van mert a hátsó fék nek nincs külön biztije, ahonnan fix áramot tudna ellenörizni, hanem a fék kapcsolótól kapja az áramot, vagyis csak onnan kezdi az ellenörzést, ezért kell nyomnom egy féket?

Az be kavarhat a féklámpának ha van pótféklámpa? (Igaz ledes és annak ellenállása majdhogynem 0, vagyis kevés) ha jól sejtem hogy az égők érzékelését ellenállás által érzékeli és ha nincs fogyasztás akkor nem is ég tehát jelez, a CC

DE ha késöbb kicserélném (nincs szándékban de tegyük fel aki igen) akkor annak a lednek alig lesz ellenállása, vagyis mindig hibának fogja venni, azaz azt hiszi ki van égve?? Gondolom ez szokott lenni az új autókban a gond ha ledesítenek és erre van valami kütyü ami azt "hiteti" el a rendszerrel hogy ég az az égő ami led! nem? nem valami plussz ellenállást vagy valami elektromos kütyüt tesznek ilyenkor be a leddel párhuzamosan?

Kösz kösz a választ....

Link to comment
Megosztás:

Egy kérdés, a Check Controlt az égök közé, vagyis sorba kell kötni vagy párhuzamosan??

Vagyis ami megy vezeték a pl. bal tompitott lámpához, azt nyissz és amin jön a +12 volt a lámpának azt a CC be a 6 os pinbe és ami menne tovább a lámpához azt a CC 14 esébe kéne kötni? vagy nem nyissz hanem csak megcsapolni... bár a szerény elektronikai tudásomból gondolva nemsokat tud akkor ellenörizni NEM?

Sorba.

+12 (bizti) --- cc --- lampa --- test

vagyis nyissz

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.