Morpheus Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 Melyik kiosztású órád van? Van 100 és a 110 fokos. A 110 fokosnál ha nem hozzávaló a jeladó, akkor a 90 alatti fehér pöcöknél áll meg 90 foknál, ha 100-as kiosztású van és 110-eshez való jeladód van, akkor meg 90 fölötti fehér vonal, de az, hogy alig hagyja el a kéket, inkább mutat elmondásod szerint arra, hogy a termosztátod mindig nyitva van. Van normális fűtésed? A 110 es kiosztású van! Most volt hf tömítés cserén, mivel elötte se volt vele gond és most sincs gond a fűtéssel nem lett cserélve termosztát! Amikor eléri a kék feletti és az első vonal közötti részt (inkább úgy írom hogy a kéket egy mutatónyival hagyja el) akkor jön forró levegő! Namost akkor mi a fákk van?? 100-ashoz, vagy 110-eshez való jeladóm van??? Mért ezekből a jeladókból van többféle is? Kivettem a jeladót nekem az van ráírva hogy 120fokos, van kisebb is? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 A 110 es kiosztású van! Most volt hf tömítés cserén, mivel elötte se volt vele gond és most sincs gond a fűtéssel nem lett cserélve termosztát! Amikor eléri a kék feletti és az első vonal közötti részt (inkább úgy írom hogy a kéket egy mutatónyival hagyja el) akkor jön forró levegő! Namost akkor mi a fákk van?? 100-ashoz, vagy 110-eshez való jeladóm van??? Mért ezekből a jeladókból van többféle is? Kivettem a jeladót nekem az van ráírva hogy 120fokos, van kisebb is? Kétféle jeladó van kétféle órához. Tehát a 100-as és 110-eshez. Egy helyben járatva is marad ott, ahol menet közben? Értem ezalatt, hogy amíg a venti elindul, hogy lehűtse a vizet, akkor a mutató hol áll? 100-as osztású óránál nekem majdnem eléri a 100-as jelzést, mikor beindulnak a hűtőventik és a 90 és 100-as osztás közötti fehér csíkot elérve állnak le. A műszer egyébként tapasztalataim szerint ugyanúgy mutat, csak az osztás más. Tehát egy 110-es óránál ott mutatja a 90 fokot, ahol eredetileg egy 100-asnál lenne. A 90-es jelzés előtti fehér csíknál a 110-es órán. Szóval érted, az első fehér csík az a 90-es osztás 100-as óránál, míg 110-esnél még a 90-es jelzés előtti. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 Kétféle jeladó van kétféle órához. Tehát a 100-as és 110-eshez. Egy helyben járatva is marad ott, ahol menet közben? Értem ezalatt, hogy amíg a venti elindul, hogy lehűtse a vizet, akkor a mutató hol áll? 100-as osztású óránál nekem majdnem eléri a 100-as jelzést, mikor beindulnak a hűtőventik és a 90 és 100-as osztás közötti fehér csíkot elérve állnak le. A műszer egyébként tapasztalataim szerint ugyanúgy mutat, csak az osztás más. Tehát egy 110-es óránál ott mutatja a 90 fokot, ahol eredetileg egy 100-asnál lenne. A 90-es jelzés előtti fehér csíknál a 110-es órán. Szóval érted, az első fehér csík az a 90-es osztás 100-as óránál, míg 110-esnél még a 90-es jelzés előtti. Ezekben a hidegekben még nem sikerült felforralnom a vizet, meg amúgy is most volt hf tömítés csere, nem szeretnék mostanában megint egyet...hétvégén tesztelem hogy mikor kapcsol be a venti ha már forr a víz! de emlékeim szerint így van: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 Ezekben a hidegekben még nem sikerült felforralnom a vizet, meg amúgy is most volt hf tömítés csere, nem szeretnék mostanában megint egyet...hétvégén tesztelem hogy mikor kapcsol be a venti ha már forr a víz! de emlékeim szerint így van: A képed alapján a zöld csík eléggé karcsú. 110-es óránál, de nem hozzávaló jeladóval a kék vonalnál kéne lenni az üzemi hőmérsékletnek, azaz a 90 foknak (ami amúgy 92). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 A képed alapján a zöld csík eléggé karcsú. 110-es óránál, de nem hozzávaló jeladóval a kék vonalnál kéne lenni az üzemi hőmérsékletnek, azaz a 90 foknak (ami amúgy 92). És melyik lenne ez a nem hozzá való jeladó?? van valami száma? mert vettem ki egyet egy corsából amin nem 494 volt hanem 694 ennek van jelentősége? mert az is 120 fokos volt mint az enyém! A baj hogy tönkrevágtam mire kipróbálhattam volna..... :) Ezek szerint ha beletennék egy nem hozzávaló jeladót, akkor lenne a kék csiknál üzemi hőfokon iga? namost ha én csinálnék eg olyan számlapot amin 100 ig van skálázva akkor nagyjából tök jó lenne nem?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 És melyik lenne ez a nem hozzá való jeladó?? van valami száma? mert vettem ki egyet egy corsából amin nem 494 volt hanem 694 ennek van jelentősége? mert az is 120 fokos volt mint az enyém! A baj hogy tönkrevágtam mire kipróbálhattam volna..... :) Ezek szerint ha beletennék egy nem hozzávaló jeladót, akkor lenne a kék csiknál üzemi hőfokon iga? namost ha én csinálnék eg olyan számlapot amin 100 ig van skálázva akkor nagyjából tök jó lenne nem?? A 110-es órához EPS Facet-ből az 1.830.170 számú való, de első körben én termosztátot cserélnék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 X14XE-ben, cseréltem egy zakkant fordulatszámérőt (Ugrál össze vissza, mint aki Hellel dobja be a spurit, van hogy jó pár másodpercig, van hogy 2 másodpercen belül, 3x ugrik 1000-ről 35-re, aztán vissza...) dobtam bele egy másikat, ez teljesen jól viselkedik, mutató mozgás hibátlan, csak a mutatott érték nem nyert. konstans 600-al többet mutat, alapjárattól tiltásig, mindenhol. 1500 körüli alapjáraton áll. Kicsit fojtogattam, mutató szerint kb 1000-nél fulladt meg. Ha csak gyújtásd dobok, akkor helyből "beemeli" a mutatót 2-300 körüli értékre. Valami ötlet? (tudom, vegyem le a mutatót, és szúrjam vissza kicsit lejjebb... :D ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 És melyik lenne ez a nem hozzá való jeladó?? van valami száma? mert vettem ki egyet egy corsából amin nem 494 volt hanem 694 ennek van jelentősége? mert az is 120 fokos volt mint az enyém! A baj hogy tönkrevágtam mire kipróbálhattam volna..... :) Ezek szerint ha beletennék egy nem hozzávaló jeladót, akkor lenne a kék csiknál üzemi hőfokon iga? namost ha én csinálnék eg olyan számlapot amin 100 ig van skálázva akkor nagyjából tök jó lenne nem?? Eleve meg sem közelíti az első csíkot elmondásod szerint a mutató. Mindkét óra esetén jelentősen el kell hagynia a kék mezőt a mutatónak és stabilan maradnia ott, lejjebb nem szabad mennie, tehát egy termosztát csere vagy ellenőrzés elkélne. Ellenőrzés úgy működik, hogy járatod a kocsit és a hűtő bal oldalán a kunkori motor felőli vége meleg és ha a hűtő is ugyanolyan meleg a cső másik végénél ahogy melegszik fel, akkor a termosztátod kuka, viszont ha hideg és hirtelen elkezd forrósodni a hűtő azon része, akkor jó. Mivel ekkor nyit a termosztát. Ha nem nyit, hanem állandóan nyitva marad, akkor egyenletesen együtt melegszik a hűtőben lévő víz a motor belső vízkörével. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 X14XE-ben, cseréltem egy zakkant fordulatszámérőt (Ugrál össze vissza, mint aki Hellel dobja be a spurit, van hogy jó pár másodpercig, van hogy 2 másodpercen belül, 3x ugrik 1000-ről 35-re, aztán vissza...) dobtam bele egy másikat, ez teljesen jól viselkedik, mutató mozgás hibátlan, csak a mutatott érték nem nyert. konstans 600-al többet mutat, alapjárattól tiltásig, mindenhol. 1500 körüli alapjáraton áll. Kicsit fojtogattam, mutató szerint kb 1000-nél fulladt meg. Ha csak gyújtásd dobok, akkor helyből "beemeli" a mutatót 2-300 körüli értékre. Valami ötlet? (tudom, vegyem le a mutatót, és szúrjam vissza kicsit lejjebb... :D ) Annak nem sok értelme lenne, léptetőmotoros a vezérlése, nem analóg műszer. Inkább elektronikahiba lesz, a komparátorának elment kicsit a nullpontja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 Annak nem sok értelme lenne, léptetőmotoros a vezérlése, nem analóg műszer. Inkább elektronikahiba lesz, a komparátorának elment kicsit a nullpontja. Jogos, hülye vagyok :D :omg: . Vissza lehet állítani, mint a "kis" műszerek nulpontját? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 Jogos, hülye vagyok :D :omg: . Vissza lehet állítani, mint a "kis" műszerek nulpontját? Nem ismerem a kapcsolását, keress benne látható nyomokat, kiszáradt elkókat, hátha (csinálj róla egy képet, mármint a fordszámmérő vezérlő paneljéről)... Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 Annak nem sok értelme lenne, léptetőmotoros a vezérlése, nem analóg műszer. Inkább elektronikahiba lesz, a komparátorának elment kicsit a nullpontja. Vagy a 9V-os stabIC, ami 10V-ot állít amúgy elő. :D Ha jól emlékszem a fordulatszámmérő is kap abból a stabil feszből. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 Vagy a 9V-os stabIC, ami 10V-ot állít amúgy elő. :D Ha jól emlékszem a fordulatszámmérő is kap abból a stabil feszből. De a hőmérő-szintjelző páros teljesen jó. StabIC-re azok is elmásznának nem? :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 Eleve meg sem közelíti az első csíkot elmondásod szerint a mutató. Mindkét óra esetén jelentősen el kell hagynia a kék mezőt a mutatónak és stabilan maradnia ott, lejjebb nem szabad mennie, tehát egy termosztát csere vagy ellenőrzés elkélne. Ellenőrzés úgy működik, hogy járatod a kocsit és a hűtő bal oldalán a kunkori motor felőli vége meleg és ha a hűtő is ugyanolyan meleg a cső másik végénél ahogy melegszik fel, akkor a termosztátod kuka, viszont ha hideg és hirtelen elkezd forrósodni a hűtő azon része, akkor jó. Mivel ekkor nyit a termosztát. Ha nem nyit, hanem állandóan nyitva marad, akkor egyenletesen együtt melegszik a hűtőben lévő víz a motor belső vízkörével. Ez oké, így is van ahogy írtad... De ha tegyük fel állandóan nyitva van akkor egyszer csak fel kell melegednie és akkor az üzemi hőfoknak is feljebb kéne lennie nem? kb a kék vonalnál a képemen.. De assza meg nem így van!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 De a hőmérő-szintjelző páros teljesen jó. :rolleyes: Egyszer szétszedtem a fordulatszámmérőt, de nem igazán tudom, hogy mi romolhat el benne. Kiszáradt elkók játszhatnak (nem kevés szívatást tudnak okozni), de ezenkívül csak a vezérlő IC-t tudom hibáztatni. Ha jól reagál egyébként a műszer, akkor csak valami apró geb.sz lehet. Lehet a jel nem jön rendesen, oxidos kontakt vagy más. Nem nagyon hallottam még fordulatszámmérőt meghalni. :D Valahol van fotóm amúgy a beléről (Fastra, enyém), de hogy hol van... az jó kérdés. :D szerk: el igen, bár engem egyszer egy órán belüli testhiba okozott galibát. Hirtelen a negyed üzemanyagszintből lett fél és a hőmérő szerint 100 fokos volt a víz és a fordulatszámmérő sem volt épp pontos. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 Ez oké, így is van ahogy írtad... De ha tegyük fel állandóan nyitva van akkor egyszer csak fel kell melegednie és akkor az üzemi hőfoknak is feljebb kéne lennie nem? kb a kék vonalnál a képemen.. De assza meg nem így van!!!! Igen. A kék vonalat el kéne érnie a képed alapján. Üzemanyag szintjelződ jól mutat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 Egyszer szétszedtem a fordulatszámmérőt, de nem igazán tudom, hogy mi romolhat el benne. Kiszáradt elkók játszhatnak (nem kevés szívatást tudnak okozni), de ezenkívül csak a vezérlő IC-t tudom hibáztatni. Ha jól reagál egyébként a műszer, akkor csak valami apró geb.sz lehet. Lehet a jel nem jön rendesen, oxidos kontakt vagy más. Nem nagyon hallottam még fordulatszámmérőt meghalni. :D Valahol van fotóm amúgy a beléről (Fastra, enyém), de hogy hol van... az jó kérdés. :D Ha gondolod, küldök neked :lol: Jövő héten szétdobom ezt is, és meglátjuk mi lesz. Eddig egy döglöttet nem találtam, most meg zsinórba 2 sz.r, amiből a 2.-at ráadásul én vetettem meg, mert hogy kicserélem, és jó lesz. Végül is jobb, mert nem szédül el tőle, aki nézi, de azért nem az igazi... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 Igen. A kék vonalat el kéne érnie a képed alapján. Üzemanyag szintjelződ jól mutat? Szoszó, az úgy néz ki jól! Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 Ha gondolod, küldök neked :lol: Jövő héten szétdobom ezt is, és meglátjuk mi lesz. Eddig egy döglöttet nem találtam, most meg zsinórba 2 sz.r, amiből a 2.-at ráadásul én vetettem meg, mert hogy kicserélem, és jó lesz. Végül is jobb, mert nem szédül el tőle, aki nézi, de azért nem az igazi... Csütörtökön megyek fel Lurdyba, nem kell elküldeni. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 szerk: el igen, bár engem egyszer egy órán belüli testhiba okozott galibát. Hirtelen a negyed üzemanyagszintből lett fél és a hőmérő szerint 100 fokos volt a víz és a fordulatszámmérő sem volt épp pontos. :D http://auto.indavideo.hu/video/ua_szintjelzo Én is testeltem már le szintjelzőt :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Március8, 2013 Megoszt Elküldve Március8, 2013 Egyszer szétszedtem a fordulatszámmérőt, de nem igazán tudom, hogy mi romolhat el benne. Kiszáradt elkók játszhatnak (nem kevés szívatást tudnak okozni), de ezenkívül csak a vezérlő IC-t tudom hibáztatni. Ha jól reagál egyébként a műszer, akkor csak valami apró geb.sz lehet. Lehet a jel nem jön rendesen, oxidos kontakt vagy más. Nem nagyon hallottam még fordulatszámmérőt meghalni. :D Valahol van fotóm amúgy a beléről (Fastra, enyém), de hogy hol van... az jó kérdés. :D szerk: el igen, bár engem egyszer egy órán belüli testhiba okozott galibát. Hirtelen a negyed üzemanyagszintből lett fél és a hőmérő szerint 100 fokos volt a víz és a fordulatszámmérő sem volt épp pontos. :D Bocs csak előről van... Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Március9, 2013 Megoszt Elküldve Március9, 2013 Na, ha már úgyis ez a téma, az létezhet hogy csak az üzemanyagszintjelzőm mér rosszul, de a hőfok meg jó? Ugyanis tegnap tankoltam, a mutató már a piros csík aljánál volt, és mégis, 10 liter még volt a tankban. Korábban ilyenkor a piros csík tetején állt a mutató, valamint tele tanknál sem ment fel teljesen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március9, 2013 Megoszt Elküldve Március9, 2013 Na, ha már úgyis ez a téma, az létezhet hogy csak az üzemanyagszintjelzőm mér rosszul, de a hőfok meg jó? Ugyanis tegnap tankoltam, a mutató már a piros csík aljánál volt, és mégis, 10 liter még volt a tankban. Korábban ilyenkor a piros csík tetején állt a mutató, valamint tele tanknál sem ment fel teljesen. azért is mutathat hülyeséget, mert újra kell kalibrálni. Ha szétszeded a müszeregységet, akkor lehet állítani rajta. Addig kell alkotni az alaphelyzetét, hogy a mutatót leengedve, ne a pöcök tartsa, hanem csak épphogy megérintse. De GyIKban benne van valahol, képekkel illusztrálva. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
layzi Elküldve Március9, 2013 Megoszt Elküldve Március9, 2013 Az anyósoldali lábtérben ki kell húzni a lila AC-relét és össze kell kötni a helyén a 30-87-es sarkokat, ha elindul most a pumpa akkor a relé a kuka. Amúgy azért nem olyan vicces dolog ám az AC-pumpát a tankon kívül tesztelgetni mert sima kommutátoros-szénkefés motor szikrázik is szépen a benzinben úszik csak a tankban nincs az égéshez szükséges oxigén...de ha kiemeled a tankból ott már bizony van. :D hát..... nem történ semmi, de teljesen kivettük nem a lyuknál tesztelgettük, de nem gyulladt be a rajta lévő benzin. meg csak éppen néhányszor megpörgettük.... majd legközelebb óvatosabbak leszünk azért :) Lehet hogy kontakt hibás volt valami valahol mert azóta nem csinálta.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
djhalasi Elküldve Március9, 2013 Megoszt Elküldve Március9, 2013 Sziasztok! Probléma a következő. Nincs az autómon se világítás, se töltés, se elektromos ablak, se fordulatszámmérő, se benyamérő, se középkonzol. Fénykürt, index, tolatólámpa, belső tér világítás, rádió, ablaktörlő megy és az autó is indul. Összes bizti jó mindenhol, testkábelek átnézve, gyújtáskapcsoló is jónak tűnik. Az biztos, hogy a világítás kapcsoló rossz, szét van olvadva, sajnos csak hétfőn lesz bele másik. A kérdés az, hogy lehetséges, hogy a rossz világításkapcsoló miatt nincs töltés, meg a többi felsorolt dolog? Gyújtáson se világít semmi a műszerfalon, se légzsákzjelző, se hibajelző, se semmi. Tanácstalan vagyok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts