Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Uhh...ezek szerint nem elég az ,hogy ahogy kivettem úgy vissza is rakom anélkül,hogy lebontanám a műszerfalat...ha jól értelmezem valszeg nem mindegyik csatlakozó érintkezik a kapcsolóval?(ahogy néztem ezek a kábelek bele vannak fűzve egy "csokiba" és ebbe tolom bele a kapcsolón lévő "lábakat" , de ezek szerint le kell bontanom ezen az oldalon a műszerfalat mert valamelyik "kábel elveszett")

Bakker nekem ez nekem kínai...és még mindig nem értem miért nem működik az "óra-dátum"kijelző ami eddig ha gyújtásra raktam abban a pillanatban "fényárban úszott"...

A kijelzőben lehet kiégett az égő, nézz rá, csak 2 csavar.. és ki tudod venni!

Link to comment
Megosztás:

Uhh...ezek szerint nem elég az ,hogy ahogy kivettem úgy vissza is rakom anélkül,hogy lebontanám a műszerfalat...ha jól értelmezem valszeg nem mindegyik csatlakozó érintkezik a kapcsolóval?(ahogy néztem ezek a kábelek bele vannak fűzve egy "csokiba" és ebbe tolom bele a kapcsolón lévő "lábakat" , de ezek szerint le kell bontanom ezen az oldalon a műszerfalat mert valamelyik "kábel elveszett")

Bakker nekem ez nekem kínai...és még mindig nem értem miért nem működik az "óra-dátum"kijelző ami eddig ha gyújtásra raktam abban a pillanatban "fényárban úszott"...

Egyébként mindezek ellenére a helyzetjelzőt és a fényszórót tudom kapcsolni,működnek csak a fent leírt dolgok "szálltak el" valamiért.

Link to comment
Megosztás:

Uhh...ezek szerint nem elég az ,hogy ahogy kivettem úgy vissza is rakom anélkül,hogy lebontanám a műszerfalat...ha jól értelmezem valszeg nem mindegyik csatlakozó érintkezik a kapcsolóval?(ahogy néztem ezek a kábelek bele vannak fűzve egy "csokiba" és ebbe tolom bele a kapcsolón lévő "lábakat" , de ezek szerint le kell bontanom ezen az oldalon a műszerfalat mert valamelyik "kábel elveszett")

Bakker nekem ez nekem kínai...és még mindig nem értem miért nem működik az "óra-dátum"kijelző ami eddig ha gyújtásra raktam abban a pillanatban "fényárban úszott"...

Nem lehet hogy a fényerő szabályzó tekerőnek a két áramszedő csúszkája nem ment vissza a helyére? Ugye egyik oldalon egy sima rész a másikon az ellenállás skála.

884506-20130201-GIbtsA.jpg

Link to comment
Megosztás:

A kijelzőben lehet kiégett az égő, nézz rá, csak 2 csavar.. és ki tudod venni!

Igen és a kijelző két izzója miatt nem világít a műszeregysége se?

Nem lehet hogy a fényerő szabályzó tekerőnek a két áramszedő csúszkája nem ment vissza a helyére? Ugye egyik oldalon egy sima rész a másikon az ellenállás skála.

Ez mondjuk lehet még hiba, bár a kijelzőnek akkor is világítani kell, ha bekapcsolja a gyári rádiót, vagy ráadja a gyújtást a kapcsoló nélkül is.

Link to comment
Megosztás:

Uhh...ezek szerint nem elég az ,hogy ahogy kivettem úgy vissza is rakom anélkül,hogy lebontanám a műszerfalat...ha jól értelmezem valszeg nem mindegyik csatlakozó érintkezik a kapcsolóval?(ahogy néztem ezek a kábelek bele vannak fűzve egy "csokiba" és ebbe tolom bele a kapcsolón lévő "lábakat" , de ezek szerint le kell bontanom ezen az oldalon a műszerfalat mert valamelyik "kábel elveszett")

Bakker nekem ez nekem kínai...és még mindig nem értem miért nem működik az "óra-dátum"kijelző ami eddig ha gyújtásra raktam abban a pillanatban "fényárban úszott"...

Egyébként mindezek ellenére a helyzetjelzőt és a fényszórót tudom kapcsolni,működnek csak a fent leírt dolgok "szálltak el" valamiért.

Szerintem szétvagdosott néhány drótot és azt csokizta be, majd levitte az ac pumpa reléhez, hogy feszültséget adjon neki a kapcsolón keresztül. Elég barom megoldás mindenesetre, amit az előző tulaj csinált.

A balos szellőzős műanyagrészt kell csak lebontanod. Ehhez le kell venni a kormányburkolatot és a műszeregység keretét. Én kivenném a műszeregységet is. Aztán csak néhány csavart kell kitekerni és kijön az a kis műanyag rész egybe. A szellőzőrács mögött is van egy csavar. A csatikat ki lehet pattintani a műanyagból, így könnyebben hozzáférsz a vezetékekhez. Reméljük nem emelt ki vezetékeket kompletten a csatlakozókból, hanem csak például elvágta őket és sorkapcsozta.

Elnézést kívánok, elnéztem amúgy. Az 58K áramkör az a világítás csökkentésért felel, a potival együtt. Szóval a helyzetjelzőt ha nem bántotta és a tompítottat, akkor az jó. Ezek mind külön kivezetésen jönnek. Legjobb lenne ha megnéznéd rendesen. Esetleg fotót is dobhatnál róla.

De most beindul a kocsi egyébként?

Link to comment
Megosztás:

Igen és a kijelző két izzója miatt nem világít a műszeregysége se?

Ez mondjuk lehet még hiba, bár a kijelzőnek akkor is világítani kell, ha bekapcsolja a gyári rádiót, vagy ráadja a gyújtást a kapcsoló nélkül is.

Nem az ellenállás skálán keresztül kapja az áramot? Vagy csak nem mindíg?

Link to comment
Megosztás:

Igen és a kijelző két izzója miatt nem világít a műszeregysége se?

Ez mondjuk lehet még hiba, bár a kijelzőnek akkor is világítani kell, ha bekapcsolja a gyári rádiót, vagy ráadja a gyújtást a kapcsoló nélkül is.

A végén csak a TID re volt kérdés.. :

"Bakker nekem ez nekem kínai...és még mindig nem értem miért nem működik az "óra-dátum"kijelző ami eddig ha gyújtásra raktam abban a pillanatban "fényárban úszott"... "

Link to comment
Megosztás:

Nem mind a kettő az ellenálláson keresztül megy? én ha szabályozom a fényerőt akkor a műszeregységen(km óra) és a TID en is változik a fényerő...

Ha mind a kettő az ellenálláson keresztül menne, akkor a kijelző is csak a helyzetjelző állásban világítana, nem?

Link to comment
Megosztás:

Ha mind a kettő az ellenálláson keresztül menne, akkor a kijelző is csak a helyzetjelző állásban világítana, nem?

Jaaa, ja, jaja.... de az által is kéne világítania hogy bekapcsolja helyzetjelzőre.. és nem világít! Valami nagyon el van kötve...

Mondjuk az hogy Hely.jel-ről indult csak el az autó, le kellett ágaznia az AC reléjéhez. ami adta az áramot a relének! Namost az ecu nem kérdőjelezte ezt meg hogy nem "érzékeli" azt hogy menne az AC mert hogy nem, az ecu indította el az Ac-t?

Vagy az ecu tól kapta a "jelet" hogy kapcsoljon a relé, a Hely.jel-ről meg az áramot az AC? Nem megterhelő ez egy kicsit a hely.jelző biztiének? meg ott mindennek (vezeték)?

Link to comment
Megosztás:

Jaaa, ja, jaja.... de az által is kéne világítania hogy bekapcsolja helyzetjelzőre.. és nem világít! Valami nagyon el van kötve...

Mondjuk az hogy Hely.jel-ről indult csak el az autó, le kellett ágaznia az AC reléjéhez. ami adta az áramot a relének! Namost az ecu nem kérdőjelezte ezt meg hogy nem "érzékeli" azt hogy menne az AC mert hogy nem, az ecu indította el az Ac-t?

Vagy az ecu tól kapta a "jelet" hogy kapcsoljon a relé, a Hely.jel-ről meg az áramot az AC? Nem megterhelő ez egy kicsit a hely.jelző biztiének? meg ott mindennek (vezeték)?

Szerintem a vezérlést ráhagyta az ecura és a közvetlen villanyt a kapcsolóról, amit a relé kapcsol.

Nincs külön bizti a helyzetjelzőnek. Egy biztosítékról megy minden, kivéve a kapcsoló világítása, a piktogramok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

F astra Kombin ki kell cserélnem mindkét hátsó lámpát. Kérdésem az lenne, hogy van valami trükkje, vagy ha elkezdem akkor minden "adja majd magát"? Bonyolult cserélni?

Köszi

Nem.

Ha a csomagtér felől leveszed a lámpához vezető ablakot, már mindent lehet látni.

Kábel rádugós csatlakozóval megy rá, csak le kell húzni.

A lámpaegység két köröm kiakasztása után kivehető.

Ha a búrát is cseréled, azt meg csavarok tartják.

Link to comment
Megosztás:

Nem.

Ha a csomagtér felől leveszed a lámpához vezető ablakot, már mindent lehet látni.

Kábel rádugós csatlakozóval megy rá, csak le kell húzni.

A lámpaegység két köröm kiakasztása után kivehető.

Ha a búrát is cseréled, azt meg csavarok tartják.

Köszi, igen a búrát kell cserélnem, mert meg vvan kicsit törve és megy műszakira.

Köszi akkor nem bonyolult.

Link to comment
Megosztás:

A barna fehérek a TID

12 pines csati 9-es lába -> Rádió 17-es láb, a linkelt első képen a C 2-es pin (SCL)

12 pines csati 10-es lába -> Rádió 18-as láb, a linkelt első képen a C 4-es pin (MCS)

12 pines csati 11-es lába -> Rádió 22-es láb, a linkelt első képen a C 3-as pin (SDA)

A barna -> test

Itt kép a rádió pinkiosztásról . ;)

Ha véletlenül nem jól van bekötve a 3 barna-fehér, akkor nem jól jelez a TID. Addig kell cserélgetni a 3 bekötést amíg jó nem lesz, 3 vezetéknél nincs sok variáció. :D (ha csak próba erejéig van bekapcsolva, nem fog elromlani)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.