Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Uhh...ezek szerint nem elég az ,hogy ahogy kivettem úgy vissza is rakom anélkül,hogy lebontanám a műszerfalat...ha jól értelmezem valszeg nem mindegyik csatlakozó érintkezik a kapcsolóval?(ahogy néztem ezek a kábelek bele vannak fűzve egy "csokiba" és ebbe tolom bele a kapcsolón lévő "lábakat" , de ezek szerint le kell bontanom ezen az oldalon a műszerfalat mert valamelyik "kábel elveszett")

Bakker nekem ez nekem kínai...és még mindig nem értem miért nem működik az "óra-dátum"kijelző ami eddig ha gyújtásra raktam abban a pillanatban "fényárban úszott"...

A kijelzőben lehet kiégett az égő, nézz rá, csak 2 csavar.. és ki tudod venni!

Elküldve

Uhh...ezek szerint nem elég az ,hogy ahogy kivettem úgy vissza is rakom anélkül,hogy lebontanám a műszerfalat...ha jól értelmezem valszeg nem mindegyik csatlakozó érintkezik a kapcsolóval?(ahogy néztem ezek a kábelek bele vannak fűzve egy "csokiba" és ebbe tolom bele a kapcsolón lévő "lábakat" , de ezek szerint le kell bontanom ezen az oldalon a műszerfalat mert valamelyik "kábel elveszett")

Bakker nekem ez nekem kínai...és még mindig nem értem miért nem működik az "óra-dátum"kijelző ami eddig ha gyújtásra raktam abban a pillanatban "fényárban úszott"...

Egyébként mindezek ellenére a helyzetjelzőt és a fényszórót tudom kapcsolni,működnek csak a fent leírt dolgok "szálltak el" valamiért.

Elküldve

A kijelzőben lehet kiégett az égő, nézz rá, csak 2 csavar.. és ki tudod venni!

Eddig jó volt...nem hiszem,hogy ez lenne a baj,túl sok a nem működő dolgok száma egyszerre amióta kivettem a kapcsolót.Mondjuk ezen nem múlik...megnézem.Köszi.

Elküldve

Uhh...ezek szerint nem elég az ,hogy ahogy kivettem úgy vissza is rakom anélkül,hogy lebontanám a műszerfalat...ha jól értelmezem valszeg nem mindegyik csatlakozó érintkezik a kapcsolóval?(ahogy néztem ezek a kábelek bele vannak fűzve egy "csokiba" és ebbe tolom bele a kapcsolón lévő "lábakat" , de ezek szerint le kell bontanom ezen az oldalon a műszerfalat mert valamelyik "kábel elveszett")

Bakker nekem ez nekem kínai...és még mindig nem értem miért nem működik az "óra-dátum"kijelző ami eddig ha gyújtásra raktam abban a pillanatban "fényárban úszott"...

Nem lehet hogy a fényerő szabályzó tekerőnek a két áramszedő csúszkája nem ment vissza a helyére? Ugye egyik oldalon egy sima rész a másikon az ellenállás skála.

884506-20130201-GIbtsA.jpg

Elküldve

A kijelzőben lehet kiégett az égő, nézz rá, csak 2 csavar.. és ki tudod venni!

Igen és a kijelző két izzója miatt nem világít a műszeregysége se?

Nem lehet hogy a fényerő szabályzó tekerőnek a két áramszedő csúszkája nem ment vissza a helyére? Ugye egyik oldalon egy sima rész a másikon az ellenállás skála.

Ez mondjuk lehet még hiba, bár a kijelzőnek akkor is világítani kell, ha bekapcsolja a gyári rádiót, vagy ráadja a gyújtást a kapcsoló nélkül is.

Elküldve

Uhh...ezek szerint nem elég az ,hogy ahogy kivettem úgy vissza is rakom anélkül,hogy lebontanám a műszerfalat...ha jól értelmezem valszeg nem mindegyik csatlakozó érintkezik a kapcsolóval?(ahogy néztem ezek a kábelek bele vannak fűzve egy "csokiba" és ebbe tolom bele a kapcsolón lévő "lábakat" , de ezek szerint le kell bontanom ezen az oldalon a műszerfalat mert valamelyik "kábel elveszett")

Bakker nekem ez nekem kínai...és még mindig nem értem miért nem működik az "óra-dátum"kijelző ami eddig ha gyújtásra raktam abban a pillanatban "fényárban úszott"...

Egyébként mindezek ellenére a helyzetjelzőt és a fényszórót tudom kapcsolni,működnek csak a fent leírt dolgok "szálltak el" valamiért.

Szerintem szétvagdosott néhány drótot és azt csokizta be, majd levitte az ac pumpa reléhez, hogy feszültséget adjon neki a kapcsolón keresztül. Elég barom megoldás mindenesetre, amit az előző tulaj csinált.

A balos szellőzős műanyagrészt kell csak lebontanod. Ehhez le kell venni a kormányburkolatot és a műszeregység keretét. Én kivenném a műszeregységet is. Aztán csak néhány csavart kell kitekerni és kijön az a kis műanyag rész egybe. A szellőzőrács mögött is van egy csavar. A csatikat ki lehet pattintani a műanyagból, így könnyebben hozzáférsz a vezetékekhez. Reméljük nem emelt ki vezetékeket kompletten a csatlakozókból, hanem csak például elvágta őket és sorkapcsozta.

Elnézést kívánok, elnéztem amúgy. Az 58K áramkör az a világítás csökkentésért felel, a potival együtt. Szóval a helyzetjelzőt ha nem bántotta és a tompítottat, akkor az jó. Ezek mind külön kivezetésen jönnek. Legjobb lenne ha megnéznéd rendesen. Esetleg fotót is dobhatnál róla.

De most beindul a kocsi egyébként?

Elküldve

Igen és a kijelző két izzója miatt nem világít a műszeregysége se?

Ez mondjuk lehet még hiba, bár a kijelzőnek akkor is világítani kell, ha bekapcsolja a gyári rádiót, vagy ráadja a gyújtást a kapcsoló nélkül is.

Nem az ellenállás skálán keresztül kapja az áramot? Vagy csak nem mindíg?

Elküldve

Nem az ellenállás skálán keresztül kapja az áramot? Vagy csak nem mindíg?

A műszeregység igen, de a kijelző nem. De csak ha fel van kapcsolva ugye legalább helyzetjelző állásba.

Elküldve

Igen és a kijelző két izzója miatt nem világít a műszeregysége se?

Ez mondjuk lehet még hiba, bár a kijelzőnek akkor is világítani kell, ha bekapcsolja a gyári rádiót, vagy ráadja a gyújtást a kapcsoló nélkül is.

A végén csak a TID re volt kérdés.. :

"Bakker nekem ez nekem kínai...és még mindig nem értem miért nem működik az "óra-dátum"kijelző ami eddig ha gyújtásra raktam abban a pillanatban "fényárban úszott"... "

Elküldve

A műszeregység igen, de a kijelző nem. De csak ha fel van kapcsolva ugye legalább helyzetjelző állásba.

Nem mind a kettő az ellenálláson keresztül megy? én ha szabályozom a fényerőt akkor a műszeregységen(km óra) és a TID en is változik a fényerő...

Elküldve

Eddig jó volt...nem hiszem,hogy ez lenne a baj,túl sok a nem működő dolgok száma egyszerre amióta kivettem a kapcsolót.Mondjuk ezen nem múlik...megnézem.Köszi.

Amikor vissza tetted a kapcsolót megjavúlt minden? vagy maradt minden rossz?

Elküldve

Amikor vissza tetted a kapcsolót megjavúlt minden? vagy maradt minden rossz?

Ez a lényeg. Kivette, visszatette, és most a fele cucc nem működik.

Elküldve

Nem mind a kettő az ellenálláson keresztül megy? én ha szabályozom a fényerőt akkor a műszeregységen(km óra) és a TID en is változik a fényerő...

Ha mind a kettő az ellenálláson keresztül menne, akkor a kijelző is csak a helyzetjelző állásban világítana, nem?

Elküldve

Ha mind a kettő az ellenálláson keresztül menne, akkor a kijelző is csak a helyzetjelző állásban világítana, nem?

Jaaa, ja, jaja.... de az által is kéne világítania hogy bekapcsolja helyzetjelzőre.. és nem világít! Valami nagyon el van kötve...

Mondjuk az hogy Hely.jel-ről indult csak el az autó, le kellett ágaznia az AC reléjéhez. ami adta az áramot a relének! Namost az ecu nem kérdőjelezte ezt meg hogy nem "érzékeli" azt hogy menne az AC mert hogy nem, az ecu indította el az Ac-t?

Vagy az ecu tól kapta a "jelet" hogy kapcsoljon a relé, a Hely.jel-ről meg az áramot az AC? Nem megterhelő ez egy kicsit a hely.jelző biztiének? meg ott mindennek (vezeték)?

Elküldve

Sziasztok!

F astra Kombin ki kell cserélnem mindkét hátsó lámpát. Kérdésem az lenne, hogy van valami trükkje, vagy ha elkezdem akkor minden "adja majd magát"? Bonyolult cserélni?

Köszi

Elküldve

Jaaa, ja, jaja.... de az által is kéne világítania hogy bekapcsolja helyzetjelzőre.. és nem világít! Valami nagyon el van kötve...

Mondjuk az hogy Hely.jel-ről indult csak el az autó, le kellett ágaznia az AC reléjéhez. ami adta az áramot a relének! Namost az ecu nem kérdőjelezte ezt meg hogy nem "érzékeli" azt hogy menne az AC mert hogy nem, az ecu indította el az Ac-t?

Vagy az ecu tól kapta a "jelet" hogy kapcsoljon a relé, a Hely.jel-ről meg az áramot az AC? Nem megterhelő ez egy kicsit a hely.jelző biztiének? meg ott mindennek (vezeték)?

Szerintem a vezérlést ráhagyta az ecura és a közvetlen villanyt a kapcsolóról, amit a relé kapcsol.

Nincs külön bizti a helyzetjelzőnek. Egy biztosítékról megy minden, kivéve a kapcsoló világítása, a piktogramok.

Elküldve

Szerintem a vezérlést ráhagyta az ecura és a közvetlen villanyt a kapcsolóról, amit a relé kapcsol.

Nincs külön bizti a helyzetjelzőnek. Egy biztosítékról megy minden, kivéve a kapcsoló világítása, a piktogramok.

Akkor ez mi 18, 19?

P1000759_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve

Ez a kapcsoló utáni. A kapcsoló előtti bizti, ami védi az egészet az 1 darab és az bőven kibírja.

És ha kapcsoló utánira kötötte rá?...ki tudja....

Elküldve

Sziasztok!

F astra Kombin ki kell cserélnem mindkét hátsó lámpát. Kérdésem az lenne, hogy van valami trükkje, vagy ha elkezdem akkor minden "adja majd magát"? Bonyolult cserélni?

Köszi

Nem.

Ha a csomagtér felől leveszed a lámpához vezető ablakot, már mindent lehet látni.

Kábel rádugós csatlakozóval megy rá, csak le kell húzni.

A lámpaegység két köröm kiakasztása után kivehető.

Ha a búrát is cseréled, azt meg csavarok tartják.

Elküldve

Nem.

Ha a csomagtér felől leveszed a lámpához vezető ablakot, már mindent lehet látni.

Kábel rádugós csatlakozóval megy rá, csak le kell húzni.

A lámpaegység két köröm kiakasztása után kivehető.

Ha a búrát is cseréled, azt meg csavarok tartják.

Köszi, igen a búrát kell cserélnem, mert meg vvan kicsit törve és megy műszakira.

Köszi akkor nem bonyolult.

Elküldve

Sziasztok! Az autóm rádiója mögött le van vágva a kijelzőhöz menő csatlakozó, tudja valaki a barna-fehér vezetékeket hogyan lehet beazonosítani? 3db van és egy barna.

Be szeretném kötni, hogy a rádió mutassa az infókat.

Előre is köszönöm.

Elküldve

A barna fehérek a TID

12 pines csati 9-es lába -> Rádió 17-es láb, a linkelt első képen a C 2-es pin (SCL)

12 pines csati 10-es lába -> Rádió 18-as láb, a linkelt első képen a C 4-es pin (MCS)

12 pines csati 11-es lába -> Rádió 22-es láb, a linkelt első képen a C 3-as pin (SDA)

A barna -> test

Itt kép a rádió pinkiosztásról . ;)

Ha véletlenül nem jól van bekötve a 3 barna-fehér, akkor nem jól jelez a TID. Addig kell cserélgetni a 3 bekötést amíg jó nem lesz, 3 vezetéknél nincs sok variáció. :D (ha csak próba erejéig van bekapcsolva, nem fog elromlani)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.