Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

olyan kérdésem lenne,hogy gyárilag nincs az autóban hömérö,hogy tudom 1 másikbol átrakni a szenzort,meg a kábelt hogy müködjön?!

a szenzor csak pattintós, az első lökhárító bal oldalán van. a gyári kábelt szerintem elég macera lehet kiszedni, beszerezni, én nem is kerestem hozzá. 0.5ös a gyári kábel.

A tűzfalon a motortérnyitó bovdenjénél vittem ki a kábelt.

Link to comment
Megosztás:

akkor bányásszam ki a kábelkorbácsbol a "hömérö két szálját,és dugjam be az enyémbe? áram ilyesmi nem kell? van ott neki hely?

a hőmérőre csak rádug, ha van a vezetéken csati, ha a kijelző kötegébe nincs befűzve, akkor forrasztgatásos lesz, vagy valahogy műtessz két érintkezőt a csatiba(ez szerintem kevésbé járható)

csak a két szál drót kell semmi más

Link to comment
Megosztás:

Mire jó a számítógép? :blink:

Én meg használom, és járok partykra is. Meg mondjuk tavaly évvégén jött ki rá a prince of persia pl :)

:w00t: Erre nem gondoltam. :blush: :icon6:

Pedig jónéhány éjszakán át gyötörtük annak idején. :icon1: Beleégett a Wizard a képernyőbe. :D

Link to comment
Megosztás:

Az enyém is időnként fagyogat, meg a TV-képe se tökéletes.

Enyém kazis még és asszem azzal van baj, hogy nem tudja róla betölteni a játékokat, de lehet a képmegjelenítés bajos. Anno szóltak nekem, hogy tudnak egy gyári bontatlan csomagolású C64-et eladót, de akkoriban még nem érdekelt.

Link to comment
Megosztás:

Enyém kazis még és asszem azzal van baj, hogy nem tudja róla betölteni a játékokat, de lehet a képmegjelenítés bajos. Anno szóltak nekem, hogy tudnak egy gyári bontatlan csomagolású C64-et eladót, de akkoriban még nem érdekelt.

Nekem ez a fajta van:

c64c.jpg

Ilyen floppyval:

commodore-64_clip_image014.jpg.pagespeed.ce.j7x--Vew7c.jpg

Link to comment
Megosztás:

Igazából semmit nem kell hozzá bontani. Ki kell húzni középállásban mintha belső világítást kapcsolnál helyzetjelző funkcióban. Alul van egy kis lyuk oda kell bebökni a tengelyén egy kis csavarhúzóval,némi találgatás után a kapcsológomb lejön. Utána látható kétoldalt két fül,azok befele nyomva kihúzható a kapcsoló.

Szia.

A leírásod alapján ki tudttam venni a kapcsoló egységet viszont amikor vissza raktam elment a műszerfal villágítás meg a közép konzolon az "óra dátum kijelző" Próbáltam már mindent,levettem az aksi sarut úgy raktam vissza a kapcsolót,saru vissza,de a helyzet ugyan az sőt még a belső villágítást sem tudom kapcsolni, fényerő szabályozóval sem kel életre.

Leírom miért akartam kiszedni a kapcsolót: a gép csak akkor indítható ha helyzetjelzőre vagy fényszoróra kapcsolok, ez még az elöző tulaj műve,én ezt meg akartam szüntetni mert jön a jóidő egyre tovább van világos és feleslegesen nem akartam lámpával közlekedni állandóan,szóval mint utóbb rájöttem a villágítás kapcsolóra a benzinszivattyú van rákötve,legalábbis amikor bekapcsolom a lámpát akkor hallom,hogy beindul a szivattyú is.Én hülye azt hittem ,hogy úgy jön le a kapcsoló,hogy rajta marad a "csoki" is(nem volt még Astrám),de sajnos nem jött be amit képzeltem.

A lényeg most az,hogy a kapcsoló visszarakása után nincs belsővillágítás,műszerfal villágítás,és nem megy a középkonzoli kijelző,egyébként a többi visszajelző lámpa kigyullad amikor gyújtást kapcsolok,megnéztem a biztosítékokat,de azok rendben vannak.

Esetleg valami tanács,hogy most mi a jóistent csináljak vele?A kapcsolóval nem volt semmi gond mielött kiszedttem.

Köszi a választ.

Meg másokét is ha akad!

Link to comment
Megosztás:

Szia.

A leírásod alapján ki tudttam venni a kapcsoló egységet viszont amikor vissza raktam elment a műszerfal villágítás meg a közép konzolon az "óra dátum kijelző" Próbáltam már mindent,levettem az aksi sarut úgy raktam vissza a kapcsolót,saru vissza,de a helyzet ugyan az sőt még a belső villágítást sem tudom kapcsolni, fényerő szabályozóval sem kel életre.

Leírom miért akartam kiszedni a kapcsolót: a gép csak akkor indítható ha helyzetjelzőre vagy fényszoróra kapcsolok, ez még az elöző tulaj műve,én ezt meg akartam szüntetni mert jön a jóidő egyre tovább van világos és feleslegesen nem akartam lámpával közlekedni állandóan,szóval mint utóbb rájöttem a villágítás kapcsolóra a benzinszivattyú van rákötve,legalábbis amikor bekapcsolom a lámpát akkor hallom,hogy beindul a szivattyú is.Én hülye azt hittem ,hogy úgy jön le a kapcsoló,hogy rajta marad a "csoki" is(nem volt még Astrám),de sajnos nem jött be amit képzeltem.

A lényeg most az,hogy a kapcsoló visszarakása után nincs belsővillágítás,műszerfal villágítás,és nem megy a középkonzoli kijelző,egyébként a többi visszajelző lámpa kigyullad amikor gyújtást kapcsolok,megnéztem a biztosítékokat,de azok rendben vannak.

Esetleg valami tanács,hogy most mi a jóistent csináljak vele?A kapcsolóval nem volt semmi gond mielött kiszedttem.

Köszi a választ.

Meg másokét is ha akad!

Van a világításkapcsolón egy olyan jelzésű láb, hogy 58K, ez a helyzetjelző állása. Ez az az áramkör, ami ha felkapcsolod a világítást helyzetjelző állásba, akkor bekapcsol a műszeregység világítás és elvileg emiatt kéne fél fényerőre vennie a kijelző fényerejét. A kijelzőnek alapból világítania kellene, de ha minden piktogram világít a műszeregységen, akkor az F7-es bizti jó. A vezetéke ennek az áramkörnek Zöld-szürke. Ezt kéne visszakötnöd a kapcsolóba eredetileg, valamint a tákolásokat, amiket az előző tulaj csinált, megszüntetned. A világításkapcsoló 58K jelzésű áramköre az a 10-es pin-re megy a kapcsoló csatijában, de a vezetékszínből is megtudhatod. Egyelőre ezt kéne megcsinálnod, ha nem tetted.
Link to comment
Megosztás:

Van a világításkapcsolón egy olyan jelzésű láb, hogy 58K, ez a helyzetjelző állása. Ez az az áramkör, ami ha felkapcsolod a világítást helyzetjelző állásba, akkor bekapcsol a műszeregység világítás és elvileg emiatt kéne fél fényerőre vennie a kijelző fényerejét. A kijelzőnek alapból világítania kellene, de ha minden piktogram világít a műszeregységen, akkor az F7-es bizti jó. A vezetéke ennek az áramkörnek Zöld-szürke. Ezt kéne visszakötnöd a kapcsolóba eredetileg, valamint a tákolásokat, amiket az előző tulaj csinált, megszüntetned. A világításkapcsoló 58K jelzésű áramköre az a 10-es pin-re megy a kapcsoló csatijában, de a vezetékszínből is megtudhatod. Egyelőre ezt kéne megcsinálnod, ha nem tetted.

Uhh...ezek szerint nem elég az ,hogy ahogy kivettem úgy vissza is rakom anélkül,hogy lebontanám a műszerfalat...ha jól értelmezem valszeg nem mindegyik csatlakozó érintkezik a kapcsolóval?(ahogy néztem ezek a kábelek bele vannak fűzve egy "csokiba" és ebbe tolom bele a kapcsolón lévő "lábakat" , de ezek szerint le kell bontanom ezen az oldalon a műszerfalat mert valamelyik "kábel elveszett")

Bakker nekem ez nekem kínai...és még mindig nem értem miért nem működik az "óra-dátum"kijelző ami eddig ha gyújtásra raktam abban a pillanatban "fényárban úszott"...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.