Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

olyan kérdésem lenne,hogy gyárilag nincs az autóban hömérö,hogy tudom 1 másikbol átrakni a szenzort,meg a kábelt hogy müködjön?!

a szenzor csak pattintós, az első lökhárító bal oldalán van. a gyári kábelt szerintem elég macera lehet kiszedni, beszerezni, én nem is kerestem hozzá. 0.5ös a gyári kábel.

A tűzfalon a motortérnyitó bovdenjénél vittem ki a kábelt.

Elküldve

akkor bányásszam ki a kábelkorbácsbol a "hömérö két szálját,és dugjam be az enyémbe? áram ilyesmi nem kell? van ott neki hely?

a hőmérőre csak rádug, ha van a vezetéken csati, ha a kijelző kötegébe nincs befűzve, akkor forrasztgatásos lesz, vagy valahogy műtessz két érintkezőt a csatiba(ez szerintem kevésbé járható)

csak a két szál drót kell semmi más

Elküldve

a hőmérőre csak rádug, ha van a vezetéken csati, ha a kijelző kötegébe nincs befűzve, akkor forrasztgatásos lesz, vagy valahogy műtessz két érintkezőt a csatiba(ez szerintem kevésbé járható)

csak a két szál drót kell semmi más

jó,köszönöm a segitséget!!!! :D

Elküldve

Mire jó a c64? :rolleyes: Már vagy 10 éve rá sem néztem, pedig van valahol. :icon1:

Mire jó a számítógép? :blink:

Én meg használom, és járok partykra is. Meg mondjuk tavaly évvégén jött ki rá a prince of persia pl :)

Elküldve

Mire jó a számítógép? :blink:

Én meg használom, és járok partykra is. Meg mondjuk tavaly évvégén jött ki rá a prince of persia pl :)

:w00t: Erre nem gondoltam. :blush: :icon6:

Pedig jónéhány éjszakán át gyötörtük annak idején. :icon1: Beleégett a Wizard a képernyőbe. :D

Elküldve

Az enyém is időnként fagyogat, meg a TV-képe se tökéletes.

Enyém kazis még és asszem azzal van baj, hogy nem tudja róla betölteni a játékokat, de lehet a képmegjelenítés bajos. Anno szóltak nekem, hogy tudnak egy gyári bontatlan csomagolású C64-et eladót, de akkoriban még nem érdekelt.

Elküldve

Enyém kazis még és asszem azzal van baj, hogy nem tudja róla betölteni a játékokat, de lehet a képmegjelenítés bajos. Anno szóltak nekem, hogy tudnak egy gyári bontatlan csomagolású C64-et eladót, de akkoriban még nem érdekelt.

Nekem ez a fajta van:

c64c.jpg

Ilyen floppyval:

commodore-64_clip_image014.jpg.pagespeed.ce.j7x--Vew7c.jpg

Elküldve

Sziasztok!

Mi okzhatja azt a jelenséget, hogy az irányjelző visszajelző lámpája halványan világít! Csak néha jön elő, akkor is rövid időre...

Elküldve

Igazából semmit nem kell hozzá bontani. Ki kell húzni középállásban mintha belső világítást kapcsolnál helyzetjelző funkcióban. Alul van egy kis lyuk oda kell bebökni a tengelyén egy kis csavarhúzóval,némi találgatás után a kapcsológomb lejön. Utána látható kétoldalt két fül,azok befele nyomva kihúzható a kapcsoló.

Szia.

A leírásod alapján ki tudttam venni a kapcsoló egységet viszont amikor vissza raktam elment a műszerfal villágítás meg a közép konzolon az "óra dátum kijelző" Próbáltam már mindent,levettem az aksi sarut úgy raktam vissza a kapcsolót,saru vissza,de a helyzet ugyan az sőt még a belső villágítást sem tudom kapcsolni, fényerő szabályozóval sem kel életre.

Leírom miért akartam kiszedni a kapcsolót: a gép csak akkor indítható ha helyzetjelzőre vagy fényszoróra kapcsolok, ez még az elöző tulaj műve,én ezt meg akartam szüntetni mert jön a jóidő egyre tovább van világos és feleslegesen nem akartam lámpával közlekedni állandóan,szóval mint utóbb rájöttem a villágítás kapcsolóra a benzinszivattyú van rákötve,legalábbis amikor bekapcsolom a lámpát akkor hallom,hogy beindul a szivattyú is.Én hülye azt hittem ,hogy úgy jön le a kapcsoló,hogy rajta marad a "csoki" is(nem volt még Astrám),de sajnos nem jött be amit képzeltem.

A lényeg most az,hogy a kapcsoló visszarakása után nincs belsővillágítás,műszerfal villágítás,és nem megy a középkonzoli kijelző,egyébként a többi visszajelző lámpa kigyullad amikor gyújtást kapcsolok,megnéztem a biztosítékokat,de azok rendben vannak.

Esetleg valami tanács,hogy most mi a jóistent csináljak vele?A kapcsolóval nem volt semmi gond mielött kiszedttem.

Köszi a választ.

Meg másokét is ha akad!

Elküldve

.....Ja és ami még fontos lehet, eddig nem villágított az elakadás jelzőben lévő izzó ha bekapcsoltam a lámpát,most meg ha már gyujtást adok a gépre akkor is ég ha nem kapcsolok lámpát....remélem nem voltam zavaros :-)

Elküldve

Szia.

A leírásod alapján ki tudttam venni a kapcsoló egységet viszont amikor vissza raktam elment a műszerfal villágítás meg a közép konzolon az "óra dátum kijelző" Próbáltam már mindent,levettem az aksi sarut úgy raktam vissza a kapcsolót,saru vissza,de a helyzet ugyan az sőt még a belső villágítást sem tudom kapcsolni, fényerő szabályozóval sem kel életre.

Leírom miért akartam kiszedni a kapcsolót: a gép csak akkor indítható ha helyzetjelzőre vagy fényszoróra kapcsolok, ez még az elöző tulaj műve,én ezt meg akartam szüntetni mert jön a jóidő egyre tovább van világos és feleslegesen nem akartam lámpával közlekedni állandóan,szóval mint utóbb rájöttem a villágítás kapcsolóra a benzinszivattyú van rákötve,legalábbis amikor bekapcsolom a lámpát akkor hallom,hogy beindul a szivattyú is.Én hülye azt hittem ,hogy úgy jön le a kapcsoló,hogy rajta marad a "csoki" is(nem volt még Astrám),de sajnos nem jött be amit képzeltem.

A lényeg most az,hogy a kapcsoló visszarakása után nincs belsővillágítás,műszerfal villágítás,és nem megy a középkonzoli kijelző,egyébként a többi visszajelző lámpa kigyullad amikor gyújtást kapcsolok,megnéztem a biztosítékokat,de azok rendben vannak.

Esetleg valami tanács,hogy most mi a jóistent csináljak vele?A kapcsolóval nem volt semmi gond mielött kiszedttem.

Köszi a választ.

Meg másokét is ha akad!

Van a világításkapcsolón egy olyan jelzésű láb, hogy 58K, ez a helyzetjelző állása. Ez az az áramkör, ami ha felkapcsolod a világítást helyzetjelző állásba, akkor bekapcsol a műszeregység világítás és elvileg emiatt kéne fél fényerőre vennie a kijelző fényerejét. A kijelzőnek alapból világítania kellene, de ha minden piktogram világít a műszeregységen, akkor az F7-es bizti jó. A vezetéke ennek az áramkörnek Zöld-szürke. Ezt kéne visszakötnöd a kapcsolóba eredetileg, valamint a tákolásokat, amiket az előző tulaj csinált, megszüntetned. A világításkapcsoló 58K jelzésű áramköre az a 10-es pin-re megy a kapcsoló csatijában, de a vezetékszínből is megtudhatod. Egyelőre ezt kéne megcsinálnod, ha nem tetted.
Elküldve

.....Ja és ami még fontos lehet, eddig nem villágított az elakadás jelzőben lévő izzó ha bekapcsoltam a lámpát,most meg ha már gyujtást adok a gépre akkor is ég ha nem kapcsolok lámpát....remélem nem voltam zavaros :-)

Ez természetes, így is kell lennie.

Elküldve

Van a világításkapcsolón egy olyan jelzésű láb, hogy 58K, ez a helyzetjelző állása. Ez az az áramkör, ami ha felkapcsolod a világítást helyzetjelző állásba, akkor bekapcsol a műszeregység világítás és elvileg emiatt kéne fél fényerőre vennie a kijelző fényerejét. A kijelzőnek alapból világítania kellene, de ha minden piktogram világít a műszeregységen, akkor az F7-es bizti jó. A vezetéke ennek az áramkörnek Zöld-szürke. Ezt kéne visszakötnöd a kapcsolóba eredetileg, valamint a tákolásokat, amiket az előző tulaj csinált, megszüntetned. A világításkapcsoló 58K jelzésű áramköre az a 10-es pin-re megy a kapcsoló csatijában, de a vezetékszínből is megtudhatod. Egyelőre ezt kéne megcsinálnod, ha nem tetted.

Uhh...ezek szerint nem elég az ,hogy ahogy kivettem úgy vissza is rakom anélkül,hogy lebontanám a műszerfalat...ha jól értelmezem valszeg nem mindegyik csatlakozó érintkezik a kapcsolóval?(ahogy néztem ezek a kábelek bele vannak fűzve egy "csokiba" és ebbe tolom bele a kapcsolón lévő "lábakat" , de ezek szerint le kell bontanom ezen az oldalon a műszerfalat mert valamelyik "kábel elveszett")

Bakker nekem ez nekem kínai...és még mindig nem értem miért nem működik az "óra-dátum"kijelző ami eddig ha gyújtásra raktam abban a pillanatban "fényárban úszott"...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.