Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

F Astrában gyárilag bent van a kormányoszlopnál a csatlakozója. Neked nincs ott?

Igen, tudom. Olvastam is a minap a tanakodást a csatlakozó milétéről.

Az enyémben sajnos nincs. Annyira mezitlábas a köteg, hogy még a központinak sem volt behúzva semmi, ki kellett pakoljam a fél belteret mikor beépítettem.

Elküldve

Üdv!

Urak két kérdésem lenne.

1. A műszeralat, hogy tudom kivenni kitekertem már mind a 4 csavart vagy 6-ot ami fogja kijönne a szerencsétlen csak 2 cm után valami nem enged és nem tudom, hogy bátrabban kellene húzni vagy mi a teendő ?

2. A világítás kapcsolónál (helyzetjelző, tompított), hogy lehet kicserélni az izzókat ?

A kapcsoló betétet már kitudom venni de azután hogyan tovább ?

Előre is köszönöm a válaszokat

Elküldve

Üdv!

Urak két kérdésem lenne.

1. A műszeralat, hogy tudom kivenni kitekertem már mind a 4 csavart vagy 6-ot ami fogja kijönne a szerencsétlen csak 2 cm után valami nem enged és nem tudom, hogy bátrabban kellene húzni vagy mi a teendő ?

2. A világítás kapcsolónál (helyzetjelző, tompított), hogy lehet kicserélni az izzókat ?

A kapcsoló betétet már kitudom venni de azután hogyan tovább ?

Előre is köszönöm a válaszokat

1. Hát a műszerfalat azért 4-nél több csavar tartja. Két oldalt az ajtók felől vannak csavarok (2-2 ha jól rémlik). Középen a középboxot kivéve van 2 nagy csavar. Ha kiveszed a szélvédő alatti levélrácsot, és a jobb hozzáférés miatt az ablaktörlő kart és a mechanikát, akkor ott van még 3 (két széle és közepe). Utána, ha minden műszer, minden rostély, a kesztyűtartó és a kormány is kint van, el lehet kezdeni kihúzni. Ekkor már csak vagy 5 helyen el kell vágni a kábelkötegelőket, amik visszahúzzák.

2. Magában a kapcsoló belsejében levő izzóra gondolsz? Ott amúgy csak egy van. Nos, szét kell pattintani a fedelét, de előtte érdemes visszatenni a forgógombot, mert ha szétugrik a rugó, meg a golyó, akkor megőrülsz mire összerakod. :D Alatta ott az izzó, csere értelemszerűen zajlik. Asszem forrasztani is kell...

Elküldve

Üdv!

Urak két kérdésem lenne.

1. A műszeralat, hogy tudom kivenni kitekertem már mind a 4 csavart vagy 6-ot ami fogja kijönne a szerencsétlen csak 2 cm után valami nem enged és nem tudom, hogy bátrabban kellene húzni vagy mi a teendő ?

2. A világítás kapcsolónál (helyzetjelző, tompított), hogy lehet kicserélni az izzókat ?

A kapcsoló betétet már kitudom venni de azután hogyan tovább ?

Előre is köszönöm a válaszokat

1Ha esetleg az óracsoportra gondoltál a müszrfal" cimszó alatt akkor a kormány burkolatot kell lebontanod aztán van az óra csoport elött 1 müanyg keret azt fogja 4 csavar majd az óracsoportot fogja 3 csavar

és a km óra spirál a spirált kikel akasztani és kijön meg van az órába 2 csatlakozó azt kikell huzni kormány levétel nélkül is kijön persze nehezebben kicsit 2-3 szétszedés után félóra alatt kijön és vissza legalábbis nálam így volt :)

2 Erre ugyanaz mintamit elöttem irtak!

Elküldve

Csak az órát akarja kivenni nem az egész műszerfalat :D amit persze a km-óra spirálja tartja hátulról...

1Ha esetleg az óracsoportra gondoltál a müszrfal" cimszó alatt akkor a kormány burkolatot kell lebontanod aztán van az óra csoport elött 1 müanyg keret azt fogja 4 csavar majd az óracsoportot fogja 3 csavar

és a km óra spirál a spirált kikel akasztani és kijön meg van az órába 2 csatlakozó azt kikell huzni kormány levétel nélkül is kijön persze nehezebben kicsit 2-3 szétszedés után félóra alatt kijön és vissza legalábbis nálam így volt :)

2 Erre ugyanaz mintamit elöttem irtak!

Nem vagyok gondolatolvasó. Nálam a műszerfal nem az óracsoportot jelenti. :D

Amúgy Dáwid fél óra alatt 10 órát is kiszed (beLEDezi és vissza is rakja) :D

Elküldve

1Ha esetleg az óracsoportra gondoltál a müszrfal" cimszó alatt akkor a kormány burkolatot kell lebontanod aztán van az óra csoport elött 1 müanyg keret azt fogja 4 csavar majd az óracsoportot fogja 3 csavar

és a km óra spirál a spirált kikel akasztani és kijön meg van az órába 2 csatlakozó azt kikell huzni kormány levétel nélkül is kijön persze nehezebben kicsit 2-3 szétszedés után félóra alatt kijön és vissza legalábbis nálam így volt

Erre gondoltam csak az a bajom hogy 2 cm enged az óracsoport és még mögé se tudok nyúlni vagy ilyenkor kicsit határozottaban húzzam ?

Meg még egy kérdés hogy akasztom ki a spirált ?

Elküldve

Az én kezem a biztosítéktábla előtt felnyúlva is elfér de ahhoz tudni kell, hogy mit kell keresned... Legegyszerűbben a váltóról kell letekerni a másik végét és akkor tudod kicsit szabadabban húzni. Sok sikert! :)

Elküldve

1Ha esetleg az óracsoportra gondoltál a müszrfal" cimszó alatt akkor a kormány burkolatot kell lebontanod aztán van az óra csoport elött 1 müanyg keret azt fogja 4 csavar majd az óracsoportot fogja 3 csavar

és a km óra spirál a spirált kikel akasztani és kijön meg van az órába 2 csatlakozó azt kikell huzni kormány levétel nélkül is kijön persze nehezebben kicsit 2-3 szétszedés után félóra alatt kijön és vissza legalábbis nálam így volt

Erre gondoltam csak az a bajom hogy 2 cm enged az óracsoport és még mögé se tudok nyúlni vagy ilyenkor kicsit határozottaban húzzam ?

Meg még egy kérdés hogy akasztom ki a spirált ?

Elmondasz neki egy faviccet.

GyIK-ban nincs ez leírva amúgy?

Elküldve

Erre gondoltam csak az a bajom hogy 2 cm enged az óracsoport és még mögé se tudok nyúlni vagy ilyenkor kicsit határozottaban húzzam ?

Meg még egy kérdés hogy akasztom ki a spirált ?

Ne húzd erősebben, mert semmi értelme. Pont azért nem jön, mert a spirált kell kiakasztani. Pedig bizony mögé kell nyúlni kézzel. Nekem ez úgy szokott sikerülni, ha lebontom a bal oldali műszerfal elemet. Ott ahol a világításkapcsoló meg a ködlámpa van. Ki kell venni a szellőzőrostélyt is, meg a csavarokat, aztán kifordítani a műanyag panelt. Akkor már simán mögé tudsz nyúlni. A spirált meg úgy kell kiakasztani, hogy két ujjal összenyomod az óra hátlapja közelében levő fém rögzítőpöcköt. Utána is csak óvatosan húzd, mert még 2 hosszúkás csatlakozót is ki kell pattintani, amiket szintén rögzítőfülek tartanak, és ugyanúgy összenyomásra oldanak.

Elküldve

Amúgy Dáwid fél óra alatt 10 órát is kiszed (beLEDezi és vissza is rakja) :D

Ééén már nem :D Jani még lehet hogy csinál, mert anyag még van, de én köszöntem szépen. Csinálgatom a sajátomat, segítek kiszerel-beszerel-megszerelbe, (Gabibá padavan is már kezd ráérezni a kiszedés, visszarakásra :D) de a többit hanyagolom :D különben is tök kijöttem a gyakorlatból... a múltkor már meg kellett néznem a kormányoszlop burkesz ferde csavarját, mert vakon már nem ment... :lol:
Elküldve

Ne húzd erősebben, mert semmi értelme. Pont azért nem jön, mert a spirált kell kiakasztani. Pedig bizony mögé kell nyúlni kézzel. Nekem ez úgy szokott sikerülni, ha lebontom a bal oldali műszerfal elemet. Ott ahol a világításkapcsoló meg a ködlámpa van. Ki kell venni a szellőzőrostélyt is, meg a csavarokat, aztán kifordítani a műanyag panelt. Akkor már simán mögé tudsz nyúlni. A spirált meg úgy kell kiakasztani, hogy két ujjal összenyomod az óra hátlapja közelében levő fém rögzítőpöcköt. Utána is csak óvatosan húzd, mert még 2 hosszúkás csatlakozót is ki kell pattintani, amiket szintén rögzítőfülek tartanak, és ugyanúgy összenyomásra oldanak.

húúbammeg... így nagyon sz.pós, legközelebb inkább szólj, és kiveszem :D az spirál rögzítöjét amúgy nem összenyomni kell, hanem az alján a lapos részt, az óra felé bemyomni.
Elküldve

Ne húzd erősebben, mert semmi értelme. Pont azért nem jön, mert a spirált kell kiakasztani. Pedig bizony mögé kell nyúlni kézzel. Nekem ez úgy szokott sikerülni, ha lebontom a bal oldali műszerfal elemet. Ott ahol a világításkapcsoló meg a ködlámpa van. Ki kell venni a szellőzőrostélyt is, meg a csavarokat, aztán kifordítani a műanyag panelt. Akkor már simán mögé tudsz nyúlni. A spirált meg úgy kell kiakasztani, hogy két ujjal összenyomod az óra hátlapja közelében levő fém rögzítőpöcköt. Utána is csak óvatosan húzd, mert még 2 hosszúkás csatlakozót is ki kell pattintani, amiket szintén rögzítőfülek tartanak, és ugyanúgy összenyomásra oldanak.

Nekem olyan nőgyógyász kezeim vannak, hogy simán mögényúlok a műszeregységnek és egy kézzel kiakasztom és vissza is rakom a spirált az óráról! :D

Elküldve

húúbammeg... így nagyon sz.pós, legközelebb inkább szólj, és kiveszem :D az spirál rögzítöjét amúgy nem összenyomni kell, hanem az alján a lapos részt, az óra felé bemyomni.

Nekem olyan nőgyógyász kezeim vannak, hogy simán mögényúlok a műszeregységnek és egy kézzel kiakasztom és vissza is rakom a spirált az óráról! :D

Hát én eddig csak így tudtam kivenni. A visszapattintás mindig könnyebb, egy jól irányzott mozdulat az egész. :D

Elküldve

Én amikor az óracsoportot tettem vettem, a kihúztam amit engedett, elhúztam jobbra és így a bal sarkát betudtam visszafelé dugni, így már jobbról befért a kicsinek nem mondható kézfejem és letudtam húzni mindkét csatlakozót és a spirált is. Persze elsőre elég szar vaktába de miután láttam hogy mit is kerestem könnyebben ment.

Elküldve

Én amikor az óracsoportot tettem vettem, a kihúztam amit engedett, elhúztam jobbra és így a bal sarkát betudtam visszafelé dugni, így már jobbról befért a kicsinek nem mondható kézfejem és letudtam húzni mindkét csatlakozót és a spirált is. Persze elsőre elég szar vaktába de miután láttam hogy mit is kerestem könnyebben ment.

Én meg szoktam kicsit nyomni a spirál gégecsővét a motortérből,az ad még olyan 2 centit. Visszarakás után meg visszahúzom.

Elküldve

Ma vettem észre, hogy nincs sem hátsó ablakfűtés, és az ajtóban lévő féklámpa sem világít.Szerintetek? Valahol szakadt lehet a vezeték?

Elküldve

Ééén már nem :D Jani még lehet hogy csinál, mert anyag még van, de én köszöntem szépen. Csinálgatom a sajátomat, segítek kiszerel-beszerel-megszerelbe, (Gabibá padavan is már kezd ráérezni a kiszedés, visszarakásra :D) de a többit hanyagolom :D különben is tök kijöttem a gyakorlatból... a múltkor már meg kellett néznem a kormányoszlop burkesz ferde csavarját, mert vakon már nem ment... :lol:

Nálam van a pót műszeregység :)

Elküldve

Ma vettem észre, hogy nincs sem hátsó ablakfűtés, és az ajtóban lévő féklámpa sem világít.Szerintetek? Valahol szakadt lehet a vezeték?

Igen.

Nyilván az átvezetőcsőben, ha mindkettő egyszerre rossz.

Elküldve

Én meg szoktam kicsit nyomni a spirál gégecsővét a motortérből,az ad még olyan 2 centit. Visszarakás után meg visszahúzom.

Nekem meg nincs is spirál. :D

Elküldve

Meg van a hiba a féklámpánál.Az egész belseje szétrogyott :( most nézhetek valami újat, vagy bontottat.Esetleg megjavítani lehetne még.Az ablakfűtésnél nem látok semmi különöset, úgyhogy nem tudom mi a hiba.

Esetleg valaki a féklámpára valami használható megoldást?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.