Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Meg tudná nézni nekem valaki, hogy az X16SZR olajszint mérésének a két kivezetése hova csatlakozik? :rolleyes:

Egyik test a másik pedig BC? (G Astra olajteknő)

Igen. Egyik test, a másik pedig a kék csati 3-as pinjére megy a szín azt hiszem hogy kék-piros, de nem biztos. :)

Link to comment
Megosztás:

Van egy kérdésem!

Valaki tudná ezt nekem értelmezni, vagy mondja el laikusabb nyelven vagy rajzolja le Óvodás módon..LÉCCÍÍÍÍ!

AZ ellenállás, 4.7k ohm (mérve is, színekből is), ami a TFK U 642B IC 2. lábára van kötve.

szerencsére megvan ennek az IC-nek az adatlapja, amiből az derűl ki, hogy 2.7 kOhm-os ellenállást kellene sorbakötni a 10 kOhm-ig váltózó (karba beszerelt) potméterrel. Ezzel 4 és 20 másodperc közötti törési időt lehet(ne) állítani.

Tehát mit kötök hova hogy nekem 4-20mp ig legyen az intervallum?

Köszönek mindenkinek aki válaszol....:)

Link to comment
Megosztás:

Van egy kérdésem!

Valaki tudná ezt nekem értelmezni, vagy mondja el laikusabb nyelven vagy rajzolja le Óvodás módon..LÉCCÍÍÍÍ!

AZ ellenállás, 4.7k ohm (mérve is, színekből is), ami a TFK U 642B IC 2. lábára van kötve.

szerencsére megvan ennek az IC-nek az adatlapja, amiből az derűl ki, hogy 2.7 kOhm-os ellenállást kellene sorbakötni a 10 kOhm-ig váltózó (karba beszerelt) potméterrel. Ezzel 4 és 20 másodperc közötti törési időt lehet(ne) állítani.

Tehát mit kötök hova hogy nekem 4-20mp ig legyen az intervallum?

Köszönek mindenkinek aki válaszol.... :)

Azt jelenti, hogy a potméter, amivel állítod az intervallumot, azzal sorba kötve kell rakni egy 2,7 kOhm-os ellenállást. Tehát az intervallumos kivezetés két vezetékének valamelyikére, ami a relébe megy gyakorlatilag, azt kimérve oda kell tenni egy ekkora értékű ellenállást. Az eredeti reléből, ami nem az intervallumoshoz való szerintem az abban lévő meghatározó ellenállást kell ekkorára cserélni,

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Van itt valakinek svéd piacos opelja?

Az automatikus fényszóró kapcsolás miatt kérdezem.

Megvan a kapcsolási rajz, látom hogy egy extra doboz, relékkel, meg ebayen rá is kerestem.

Ez pontosan hogyan kapcsol? az odáig oké, hogy ha jár a motor, akkor ez is megy, de indítózáskor leveszi az áramot a lámpáktól? És ha nincs ráadva a gyújtás, akkor is be lehet kapcsolni a fényszórót? (nem csak a helyzetjelzőt)

És esetleg van valakinek ilyen relé eladó, stekkerrel együtt? (az én autóm belga, és még központi zár sem volt előkészítve, így nem nagyon látok rá esélyt hogy elő legyen készítve)

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Van itt valakinek svéd piacos opelja?

Az automatikus fényszóró kapcsolás miatt kérdezem.

Megvan a kapcsolási rajz, látom hogy egy extra doboz, relékkel, meg ebayen rá is kerestem.

Ez pontosan hogyan kapcsol? az odáig oké, hogy ha jár a motor, akkor ez is megy, de indítózáskor leveszi az áramot a lámpáktól? És ha nincs ráadva a gyújtás, akkor is be lehet kapcsolni a fényszórót? (nem csak a helyzetjelzőt)

És esetleg van valakinek ilyen relé eladó, stekkerrel együtt? (az én autóm belga, és még központi zár sem volt előkészítve, így nem nagyon látok rá esélyt hogy elő legyen készítve)

Gondolom a járó motort onnan érzékeli, hogy a generátor adja neki a jelet. Ez annyi, hogy megjelenik a töltésfeszültség, ami kikapcsolja a töltéshiány lámpát a műszeregységen, mert az gyakorlatilag úgy működik, hogy egyik irányból kapja a villanyt, a másik irányból meg a generátor közvetlen töltési feszültségét és ez a kettő kioltja egymást, ergo nem világít a töltéshiány lámpa és persze így van meg az előgerjesztés is.

Link to comment
Megosztás:

Német oldalakon rákeresve (mert svédül nem tudok) leginkább a b vectrát találtam meg, ott (meg ismerős renaultján is) az olajnyomással kapcsol. Viszont f-astra-a vectra viszonylatban erről nem találtam konkrétat.

Hülye vagyok, most nézem a kapcs rajzon hogy ennél is úgy van. :)

Van esély rá hogy otthon találok ilyet eladót?

Link to comment
Megosztás:

Német oldalakon rákeresve (mert svédül nem tudok) leginkább a b vectrát találtam meg, ott (meg ismerős renaultján is) az olajnyomással kapcsol. Viszont f-astra-a vectra viszonylatban erről nem találtam konkrétat.

Hülye vagyok, most nézem a kapcs rajzon hogy ennél is úgy van. :)

Van esély rá hogy otthon találok ilyet eladót?

Szerintem itthon ritka, mint a fehér zorró.

Link to comment
Megosztás:

Azt jelenti, hogy a potméter, amivel állítod az intervallumot, azzal sorba kötve kell rakni egy 2,7 kOhm-os ellenállást. Tehát az intervallumos kivezetés két vezetékének valamelyikére, ami a relébe megy gyakorlatilag, azt kimérve oda kell tenni egy ekkora értékű ellenállást. Az eredeti reléből, ami nem az intervallumoshoz való szerintem az abban lévő meghatározó ellenállást kell ekkorára cserélni,

vagyis azt mondod a gyári relében egy bizonyos ellenállást kell kicserélni?

Ezt írja a szöveg??

Vagy azt hogy ami megy szál a potitól,(még mielőtt a reléhez érne) abba kell berakni az ellenállást??

Vagy ugyan az a kettő?

Vagy a potinál a két végpont közé kell betenni ??

nem lesz akkor az hogy 1mm-t tekerek a potin és 6-7mp et változik ?? vagyis nagyon érzékeny lesz??

Nem is értem hogy kivitelezhető az egy potival hogy 20-2mp-ig pláne nem azt hogy 60-1mp ig...!

Nem vagyok elektro műszerész...:)

Link to comment
Megosztás:

vagyis azt mondod a gyári relében egy bizonyos ellenállást kell kicserélni?

Ezt írja a szöveg??

Vagy azt hogy ami megy szál a potitól,(még mielőtt a reléhez érne) abba kell berakni az ellenállást??

Vagy ugyan az a kettő?

Vagy a potinál a két végpont közé kell betenni ??

nem lesz akkor az hogy 1mm-t tekerek a potin és 6-7mp et változik ?? vagyis nagyon érzékeny lesz??

Nem is értem hogy kivitelezhető az egy potival hogy 20-2mp-ig pláne nem azt hogy 60-1mp ig...!

Nem vagyok elektro műszerész... :)

Amikor intervallumos ablaktörlőkart raksz be a kocsiba, eleve meg kell szakítani egy vezetéket és közé bekötni az intervallum két drótját, sorba kötve. Azt, amelyik az intervallumért felel és az a vezeték rámegy az ellenállásra, tehát azt az ellenállást kell kicserélned.

Link to comment
Megosztás:

Amikor intervallumos ablaktörlőkart raksz be a kocsiba, eleve meg kell szakítani egy vezetéket és közé bekötni az intervallum két drótját, sorba kötve. Azt, amelyik az intervallumért felel és az a vezeték rámegy az ellenállásra, tehát azt az ellenállást kell kicserélned.

Ezt mondod nem ami pirossal van karikázva..?

Nekem a bal oldali van...

Ablakt_rl__rel_k_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tévedek, akkor a kis vékony érintkező a relén az ellenállás egyik vége, tehát azt.

Na ezen én már túl vagyok, de így pont hogy nem jó, mert ha cserélem pl 2,6 osra akkor az intervallum, 6-2mp-ig van

Ha nagyobbat teszek ide akkor értelem szerűen növekszik de úgy hogy pl 10-6mp-ig

De ez pont hogy nem jó mert olyan kéne hogy min 30-2mp ig...

Ezzel a gyári relé és annak ellenállásvariálásával akkor nem lehet kivitelezni??

Csak valamiféle ilyesmi megoldás lehet csak?

90819307_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.