Davee Elküldve Január2, 2013 Megoszt Elküldve Január2, 2013 Ez nem igaz. A gyári pont, hogy egyszerre tolja fel az ablakokat. Nem opeles gyári elektronikára gondoltam, nem is tudom hogy létezett-e már felszereltségben ilyen. Ha egy külön kis dobozra, a gyári alatt annyit értettem, hogy nem házilag gyártott elektronika. Viszont az külön-külön húzza az ablakokat, mivel nekem is az van csak tudom.... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Január2, 2013 Megoszt Elküldve Január2, 2013 Nem opeles gyári elektronikára gondoltam, nem is tudom hogy létezett-e már felszereltségben ilyen. Ha egy külön kis dobozra, a gyári alatt annyit értettem, hogy nem házilag gyártott elektronika. Viszont az külön-külön húzza az ablakokat, mivel nekem is az van csak tudom.... :) Ezen a fórumon nincs olyan, hogy nem opeles és gyári. :D Egyébként olyannyira létezik ilyen, hogy sokunknak (pl nekem is) az van, távirányítóval felhúzza mind a négy ablakot. De amúgy értem mire gondolsz... Link to comment Megosztás: More sharing options...
riki Elküldve Január2, 2013 Megoszt Elküldve Január2, 2013 Összevizezi :D Akkor van értelme, vagy nincsen? :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Január2, 2013 Megoszt Elküldve Január2, 2013 Akkor van értelme, vagy nincsen? :D :D Tiszta nem lesz tőle, ahogy az ablakot se mossa le, törlő nélkül. Vizes lesz, és a 20 réteg retekből mondjuk 5 lehet hogy leázik, de egy lámpamosó akkor működik rendesen, ha nyomással tudja lőni a lámpát. Egy ablakmosó spriccni, vagy ablakmosó szivattyú nem tudja :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Január2, 2013 Megoszt Elküldve Január2, 2013 Tiszta nem lesz tőle, ahogy az ablakot se mossa le, törlő nélkül. Vizes lesz, és a 20 réteg retekből mondjuk 5 lehet hogy leázik, de egy lámpamosó akkor működik rendesen, ha nyomással tudja lőni a lámpát. Egy ablakmosó spriccni, vagy ablakmosó szivattyú nem tudja :rolleyes: Jah, az a sok nyál amit ellocsol....pfejjj :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Danek497 Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 "Kisebb valószínűsége van annak is, hogy a lambda szonda ment tönkre, de ezt egyszerűen a szonda csatlakozójának széthúzásával, és próbaúttal kontrollálhatod." Ezzel mire céloznak? :D Mi történik ha az ECU nemkap lambda jelet? Beáll a ~0.45-ös középértékre is kidobja a csekendzsínt? :) Mit kéne tapasztalni a próbaút során? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hnsz2002 Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Sziasztok! Elég érdekes dologra figyeltem fel. Lett ugye pár hete az új fejegység, ami működik is szépen. A hangszórók meg a csipogók is a gyáriak, és hátul van a mélyláda, az erősítővel.* Ha olyan zenét hallgatok pendriveról, amiben kemény ne mán van, szóval szól meg dübög a cucc rendesen, akkor egyszer csak kiírja a fejegység, hogy USB FAILURE, és lekapcsolja a hátsó hangszórókat (ezáltal a mélyláda is elhallgat ugye...), a zene mindeközben megy tovább pendriveról, az első hangszórókon. Innentől a hátsó hangszórók nem szólnak, amíg ki nem kapcsolom a fejegységet, majd vissza. Miért van ez? Túl lesz terhelve, és lekapcsolja a hátsó két végfokot? vagy valóban USB hiba? De akkor miért megy tovább róla a zene? Mindez menet közben, járó motor mellett. (Álló motorral, nagy hangerőn egy-egy nagyobb dübbenésnél halványul a műszerfal világítás :D De ezt egyszer próbáltam, álló motorral nem szoktam döngetni. :)) *Nem tudom összefüggésben lehet-e a hibával, de: Bár ezen a fejegységen van külön RCA kimenet a mélyládának, mivel a régin nem volt, a potméteres-feszültségosztós módszerrel van még bekötve az erősítő, a hátsó hangszórókra. Még nem volt időm kábelt vinni hátra, meg ilyen hidegben nincs is kedvem nekiállni. :S Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Sziasztok! Elég érdekes dologra figyeltem fel. Lett ugye pár hete az új fejegység, ami működik is szépen. A hangszórók meg a csipogók is a gyáriak, és hátul van a mélyláda, az erősítővel.* Ha olyan zenét hallgatok pendriveról, amiben kemény ne mán van, szóval szól meg dübög a cucc rendesen, akkor egyszer csak kiírja a fejegység, hogy USB FAILURE, és lekapcsolja a hátsó hangszórókat (ezáltal a mélyláda is elhallgat ugye...), a zene mindeközben megy tovább pendriveról, az első hangszórókon. Innentől a hátsó hangszórók nem szólnak, amíg ki nem kapcsolom a fejegységet, majd vissza. Miért van ez? Túl lesz terhelve, és lekapcsolja a hátsó két végfokot? vagy valóban USB hiba? De akkor miért megy tovább róla a zene? Mindez menet közben, járó motor mellett. (Álló motorral, nagy hangerőn egy-egy nagyobb dübbenésnél halványul a műszerfal világítás :D De ezt egyszer próbáltam, álló motorral nem szoktam döngetni. :)) *Nem tudom összefüggésben lehet-e a hibával, de: Bár ezen a fejegységen van külön RCA kimenet a mélyládának, mivel a régin nem volt, a potméteres-feszültségosztós módszerrel van még bekötve az erősítő, a hátsó hangszórókra. Még nem volt időm kábelt vinni hátra, meg ilyen hidegben nincs is kedvem nekiállni. :S Szerintem leesik a tápfeszültség a mélynyomó miatt. Kondi van? 1 farádos? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 "Kisebb valószínűsége van annak is, hogy a lambda szonda ment tönkre, de ezt egyszerűen a szonda csatlakozójának széthúzásával, és próbaúttal kontrollálhatod." Ezzel mire céloznak? :D Mi történik ha az ECU nemkap lambda jelet? Beáll a ~0.45-ös középértékre is kidobja a csekendzsínt? :) Mit kéne tapasztalni a próbaút során? Üzemi hőmérséklet elérése után dob egy csekkendzsint és egy előre meghatározott default értékkel fog dolgozni a motorvezérlő, így nem fog a lambda hamis értékeket adni az ECU-nak, ami miatt nem fog baromságokat csinálni. Hátránya, hogy növekedni fog a fogyasztás és a haladás is csökken. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hnsz2002 Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Szerintem leesik a tápfeszültség a mélynyomó miatt. Kondi van? 1 farádos? Igen, 1F. Gondolod? Ennyire? Szerintem akkor lekapcsolna az egész fejegység. Legalábbis olyan van, hogy szól (normál hangerővel, nem hangosan), és ha utána indítom a motort, akkor van hogy lekapcsol, majd vissza (ez sem minden indításnál van így). Más: A trafó mellett/alatt van egy kis kerek, sok tűs csatlakozó. Úgy tünik az egyik tüske lötyög benne, van hogy nem érintkezik rendesen, ma is nyomni kellett rá egy kis wd40-et. Lehet csak ezt a csatlakozót cserélni, vagy csak kábellel együtt? Illetve, mi ez, és hol a két vége? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Igen, 1F. Gondolod? Ennyire? Szerintem akkor lekapcsolna az egész fejegység. Legalábbis olyan van, hogy szól (normál hangerővel, nem hangosan), és ha utána indítom a motort, akkor van hogy lekapcsol, majd vissza (ez sem minden indításnál van így). Más: A trafó mellett/alatt van egy kis kerek, sok tűs csatlakozó. Úgy tünik az egyik tüske lötyög benne, van hogy nem érintkezik rendesen, ma is nyomni kellett rá egy kis wd40-et. Lehet csak ezt a csatlakozót cserélni, vagy csak kábellel együtt? Illetve, mi ez, és hol a két vége? Abból gondolom, hogy ugye az USB-nek 5V-os feszültség kell és az nagyon valószínű, hogy egy 5V-os stabIC állítja elő neki és a stabIC-től függően kell neki a stabilizált feszültséghez képest némi többlet feszültség, ez általában 3V, tehát 8V-nál már stabil 5V-ot tud teremteni. Viszont ha ez leesik annyira, hogy nincs meg az 5V, akkor lehetséges, hogy hibát okoz a kommunikációban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Igen, 1F. Gondolod? Ennyire? Szerintem akkor lekapcsolna az egész fejegység. Legalábbis olyan van, hogy szól (normál hangerővel, nem hangosan), és ha utána indítom a motort, akkor van hogy lekapcsol, majd vissza (ez sem minden indításnál van így). Más: A trafó mellett/alatt van egy kis kerek, sok tűs csatlakozó. Úgy tünik az egyik tüske lötyög benne, van hogy nem érintkezik rendesen, ma is nyomni kellett rá egy kis wd40-et. Lehet csak ezt a csatlakozót cserélni, vagy csak kábellel együtt? Illetve, mi ez, és hol a két vége? daykiller igaza lehet, mérnék és is feszt. a szivargyújtóban meg megnézném a fesz osztót, mekkora feszültség esik rajta "hangerőn", az is lehet hogy beterheli melegszik a végfok és lekapcsolja a kimentet, az új fajta végfok IC már hőmegfutás/áramvédettek és igen terhelés miatt lehet leesik fesz az USB csatiján, de nem hiszem, hogy 12V(13.5) lemenne 8V-ra kösd ki a feszosztós mélyládádat aztán nyomasd úgy csutkán kiakad-e Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január4, 2013 Megoszt Elküldve Január4, 2013 daykiller igaza lehet, mérnék és is feszt. a szivargyújtóban meg megnézném a fesz osztót, mekkora feszültség esik rajta "hangerőn", az is lehet hogy beterheli melegszik a végfok és lekapcsolja a kimentet, az új fajta végfok IC már hőmegfutás/áramvédettek és igen terhelés miatt lehet leesik fesz az USB csatiján, de nem hiszem, hogy 12V(13.5) lemenne 8V-ra kösd ki a feszosztós mélyládádat aztán nyomasd úgy csutkán kiakad-e Ha vékony a tápvezeték, akkor biza igen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve Január4, 2013 Megoszt Elküldve Január4, 2013 Hátsó USB kimenete nincs a fejnek? (mármint ha elölről tszed bele). Vagy próbáld meg USB hosszabbítóval hátha a mély hangoktól éppen mozdúl annyira a pendrájv hogy megszakad a kontakt. Bár lehet tök hülyeség mert fogja rendesen de azért én kipróbálnám ezt is! Vagy másik pendrájv? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hnsz2002 Elküldve Január4, 2013 Megoszt Elküldve Január4, 2013 Abból gondolom, hogy ugye az USB-nek 5V-os feszültség kell és az nagyon valószínű, hogy egy 5V-os stabIC állítja elő neki és a stabIC-től függően kell neki a stabilizált feszültséghez képest némi többlet feszültség, ez általában 3V, tehát 8V-nál már stabil 5V-ot tud teremteni. Viszont ha ez leesik annyira, hogy nincs meg az 5V, akkor lehetséges, hogy hibát okoz a kommunikációban. Vilagos, de nem hiszem hogy 8V ala esne a feszultseg... Az mar eleg durva lenne. :-) daykiller igaza lehet, mérnék és is feszt. a szivargyújtóban meg megnézném a fesz osztót, mekkora feszültség esik rajta "hangerőn", az is lehet hogy beterheli melegszik a végfok és lekapcsolja a kimentet, az új fajta végfok IC már hőmegfutás/áramvédettek és igen terhelés miatt lehet leesik fesz az USB csatiján, de nem hiszem, hogy 12V(13.5) lemenne 8V-ra kösd ki a feszosztós mélyládádat aztán nyomasd úgy csutkán kiakad-e Mar megvan a kabel, de ilyen hidegbe nincs kedvem szerelgetni... :( Ha lesz egy kis joido, azonnal megcsinalom. Ha vékony a tápvezeték, akkor biza igen. Olyan vastag, mint a kisujjam. :D ilyen megy hatra: www.google.com/search?q=autohifi+40-es+tapkabel&hl=hu&client=ms-opera-mobile&tbo=d&channel=new&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=z6rmUJveFuSK4gTolIG4Cw&ved=0CAcQ_AUoAA&biw=768&bih=929 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Január6, 2013 Megoszt Elküldve Január6, 2013 Valaki közületek cserélt már le hagyományos izzót ledesre (csomagtér, rendszámtábla megvilágítás, kesztyűtartó, belső tér)? Esetleg tapasztalat, hogy megéri-e? Sokban különbözik-e? Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Január6, 2013 Megoszt Elküldve Január6, 2013 Valaki közületek cserélt már le hagyományos izzót ledesre (csomagtér, rendszámtábla megvilágítás, kesztyűtartó, belső tér)? Esetleg tapasztalat, hogy megéri-e? Sokban különbözik-e? A beltéri világításokat mind lecseréltem. A külsőket nem ajánlom, de ha gondolod, lehet azt is. A sima led ha fehérnek is írják, inkább kékes színű. Ráadásul a fénye nem olyan túl erős és kevéssé szóródik. Ha ledes lámpát akarsz, akkor SMD ledet vegyél. Azok nagyon erősek és vakító fehér színűek. A szoffiták helyére simán bemennek, de figyelj a hosszuságukra, mert többféle van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Január6, 2013 Megoszt Elküldve Január6, 2013 A beltéri világításokat mind lecseréltem. A külsőket nem ajánlom, de ha gondolod, lehet azt is. A sima led ha fehérnek is írják, inkább kékes színű. Ráadásul a fénye nem olyan túl erős és kevéssé szóródik. Ha ledes lámpát akarsz, akkor SMD ledet vegyél. Azok nagyon erősek és vakító fehér színűek. A szoffiták helyére simán bemennek, de figyelj a hosszuságukra, mert többféle van. Köszi szépen. Pont SMD-t néztem ki: http://autoriaszto.startuzlet.hu/termek/autos_szofita_smd_led_izzo_c5w-l44.html A méreteknek még utána kell néznem. A külsőt egyébként miért nem ajánlod? Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Január6, 2013 Megoszt Elküldve Január6, 2013 Köszi szépen. Pont SMD-t néztem ki: http://autoriaszto.s...zo_c5w-l44.html A méreteknek még utána kell néznem. A külsőt egyébként miért nem ajánlod? Igen ez az. Van belőle olyan is amin még több led van. Az még fényesebb, de drágább is. A külsőknél nem vagyok benne biztos, hogy egyáltalán szabályos. Sajnos elég ósdi a kresz technikai szabályzata mint tudjuk. Inkább ízlés dolga ez szerintem, hogy tetszik-e vagy nem. Ha akarod lehet, akár a hátsó lámpák vagy az első helyzetjelző helyére is. Mindből van már smd. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Január6, 2013 Megoszt Elküldve Január6, 2013 Igen ez az. Van belőle olyan is amin még több led van. Az még fényesebb, de drágább is. A külsőknél nem vagyok benne biztos, hogy egyáltalán szabályos. Sajnos elég ósdi a kresz technikai szabályzata mint tudjuk. Inkább ízlés dolga ez szerintem, hogy tetszik-e vagy nem. Ha akarod lehet, akár a hátsó lámpák vagy az első helyzetjelző helyére is. Mindből van már smd. Utánanézek. Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
laci78 Elküldve Január6, 2013 Megoszt Elküldve Január6, 2013 Üdv.Tudnátok nekem segíteni?1.4-es opel astra f-es autóm van.Néha nehezen indul,nincs fordulatszám,leáll,rángat.Csináltam gyertya cserét,benzinszürő cserét,átnéztem a vezetékeket.Egy opelos haverom azt mondta,hogy fötengely jeladó hiba lesz.Ezt hol találom,és kitudnám-e cserélni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marce Elküldve Január6, 2013 Megoszt Elküldve Január6, 2013 A ledeket azért nem jó külsőre, mert nem szórja egyáltalán a fényt, fókuszált fénye van. Pl belül műszerfalvilágítás izzók ledesre cserélésénél is meg kell csiszolni a ledek fejét, hogy kb ne legyen foltos az óra. Nekem motorba volt hátul piros ledes, mondjuk az úgy ahogy szórta a fényt, de abban volt 36 LED. Ilyen volt: http://www.kamionfelszereles.hu/shop_ordered/9688/shop_pic/VLDX0011.jpg Viszont ami pl ilyen: http://www.praktikerwebshop.hu/image.php?id=256061&m=t , az semmit sem ér. Egy folton világít csak. Első fényszórókba ki se próbáltam, arról nem tudok véleményt mondani. Annyit mondjuk igen, hogy haver szintén F Astrájában elöl kék ledes a helyzetjelző, és annyi látszik még este is, hogy a fényszóró aljában van valami kék folt, meg random tükröződik 1-2 helyen a foncsoron, nekem a gyári izzó bevilágítja a komplett lámpát, és jóval távolabbról látni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Január6, 2013 Megoszt Elküldve Január6, 2013 A ledeket azért nem jó külsőre, mert nem szórja egyáltalán a fényt, fókuszált fénye van. Pl belül műszerfalvilágítás izzók ledesre cserélésénél is meg kell csiszolni a ledek fejét, hogy kb ne legyen foltos az óra. Nekem motorba volt hátul piros ledes, mondjuk az úgy ahogy szórta a fényt, de abban volt 36 LED. Ilyen volt: http://www.kamionfel...ic/VLDX0011.jpg Viszont ami pl ilyen: http://www.praktiker...p?id=256061&m=t , az semmit sem ér. Egy folton világít csak. Első fényszórókba ki se próbáltam, arról nem tudok véleményt mondani. Annyit mondjuk igen, hogy haver szintén F Astrájában elöl kék ledes a helyzetjelző, és annyi látszik még este is, hogy a fényszóró aljában van valami kék folt, meg random tükröződik 1-2 helyen a foncsoron, nekem a gyári izzó bevilágítja a komplett lámpát, és jóval távolabbról látni. Persze ezek a fajták szarra sem valók, mert hagyományos víztiszta led, ami irányított fényt ad, mindenféle foglalatosban létezik SMD ledes változat, olyat kell venni, annak olyan fénye van ami egy izzót is lever, a fogyasztása pedig minimális. Nekem belső világításban van 16 smd ledes sofita, 3w a fogyasztása állítólag, az eredeti 5w-os volt, a fénye olyan mintha 4 sima lenne bent és gyönyörű fehér színe van, nem a kékes fajta. Ledes megoldásokban csak az SMD-nek van értelme. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január6, 2013 Megoszt Elküldve Január6, 2013 Csak közlöm, hogy lehet venni direkt olyan normál ledet, ami 180 fokban szórja a fényt és öt darab led-chippet tartalmaz. 1,2W-osnak felel meg és nem foltos tőle a műszeregység világításom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január6, 2013 Megoszt Elküldve Január6, 2013 Csak közlöm, hogy lehet venni direkt olyan normál ledet, ami 180 fokban szórja a fényt és öt darab led-chippet tartalmaz. 1,2W-osnak felel meg és nem foltos tőle a műszeregység világításom. sima csiszolt led van benne csak az izzó helyén és nem foltos... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts