Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ez nem igaz. A gyári pont, hogy egyszerre tolja fel az ablakokat.

Nem opeles gyári elektronikára gondoltam, nem is tudom hogy létezett-e már felszereltségben ilyen.

Ha egy külön kis dobozra, a gyári alatt annyit értettem, hogy nem házilag gyártott elektronika. Viszont az külön-külön húzza az ablakokat, mivel nekem is az van csak tudom.... :)

Link to comment
Megosztás:

Nem opeles gyári elektronikára gondoltam, nem is tudom hogy létezett-e már felszereltségben ilyen.

Ha egy külön kis dobozra, a gyári alatt annyit értettem, hogy nem házilag gyártott elektronika. Viszont az külön-külön húzza az ablakokat, mivel nekem is az van csak tudom.... :)

Ezen a fórumon nincs olyan, hogy nem opeles és gyári. :D Egyébként olyannyira létezik ilyen, hogy sokunknak (pl nekem is) az van, távirányítóval felhúzza mind a négy ablakot.

De amúgy értem mire gondolsz...

Link to comment
Megosztás:

Akkor van értelme, vagy nincsen? :D :D

Tiszta nem lesz tőle, ahogy az ablakot se mossa le, törlő nélkül. Vizes lesz, és a 20 réteg retekből mondjuk 5 lehet hogy leázik, de egy lámpamosó akkor működik rendesen, ha nyomással tudja lőni a lámpát. Egy ablakmosó spriccni, vagy ablakmosó szivattyú nem tudja :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Tiszta nem lesz tőle, ahogy az ablakot se mossa le, törlő nélkül. Vizes lesz, és a 20 réteg retekből mondjuk 5 lehet hogy leázik, de egy lámpamosó akkor működik rendesen, ha nyomással tudja lőni a lámpát. Egy ablakmosó spriccni, vagy ablakmosó szivattyú nem tudja :rolleyes:

Jah, az a sok nyál amit ellocsol....pfejjj :D

Link to comment
Megosztás:

"Kisebb valószínűsége van annak is, hogy a lambda szonda ment tönkre, de ezt egyszerűen a szonda csatlakozójának széthúzásával, és próbaúttal kontrollálhatod."

Ezzel mire céloznak? :D Mi történik ha az ECU nemkap lambda jelet? Beáll a ~0.45-ös középértékre is kidobja a csekendzsínt? :)

Mit kéne tapasztalni a próbaút során?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Elég érdekes dologra figyeltem fel. Lett ugye pár hete az új fejegység, ami működik is szépen. A hangszórók meg a csipogók is a gyáriak, és hátul van a mélyláda, az erősítővel.* Ha olyan zenét hallgatok pendriveról, amiben kemény ne mán van, szóval szól meg dübög a cucc rendesen, akkor egyszer csak kiírja a fejegység, hogy USB FAILURE, és lekapcsolja a hátsó hangszórókat (ezáltal a mélyláda is elhallgat ugye...), a zene mindeközben megy tovább pendriveról, az első hangszórókon. Innentől a hátsó hangszórók nem szólnak, amíg ki nem kapcsolom a fejegységet, majd vissza. Miért van ez? Túl lesz terhelve, és lekapcsolja a hátsó két végfokot? vagy valóban USB hiba? De akkor miért megy tovább róla a zene? Mindez menet közben, járó motor mellett. (Álló motorral, nagy hangerőn egy-egy nagyobb dübbenésnél halványul a műszerfal világítás :D De ezt egyszer próbáltam, álló motorral nem szoktam döngetni. :))

*Nem tudom összefüggésben lehet-e a hibával, de: Bár ezen a fejegységen van külön RCA kimenet a mélyládának, mivel a régin nem volt, a potméteres-feszültségosztós módszerrel van még bekötve az erősítő, a hátsó hangszórókra. Még nem volt időm kábelt vinni hátra, meg ilyen hidegben nincs is kedvem nekiállni. :S

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Elég érdekes dologra figyeltem fel. Lett ugye pár hete az új fejegység, ami működik is szépen. A hangszórók meg a csipogók is a gyáriak, és hátul van a mélyláda, az erősítővel.* Ha olyan zenét hallgatok pendriveról, amiben kemény ne mán van, szóval szól meg dübög a cucc rendesen, akkor egyszer csak kiírja a fejegység, hogy USB FAILURE, és lekapcsolja a hátsó hangszórókat (ezáltal a mélyláda is elhallgat ugye...), a zene mindeközben megy tovább pendriveról, az első hangszórókon. Innentől a hátsó hangszórók nem szólnak, amíg ki nem kapcsolom a fejegységet, majd vissza. Miért van ez? Túl lesz terhelve, és lekapcsolja a hátsó két végfokot? vagy valóban USB hiba? De akkor miért megy tovább róla a zene? Mindez menet közben, járó motor mellett. (Álló motorral, nagy hangerőn egy-egy nagyobb dübbenésnél halványul a műszerfal világítás :D De ezt egyszer próbáltam, álló motorral nem szoktam döngetni. :))

*Nem tudom összefüggésben lehet-e a hibával, de: Bár ezen a fejegységen van külön RCA kimenet a mélyládának, mivel a régin nem volt, a potméteres-feszültségosztós módszerrel van még bekötve az erősítő, a hátsó hangszórókra. Még nem volt időm kábelt vinni hátra, meg ilyen hidegben nincs is kedvem nekiállni. :S

Szerintem leesik a tápfeszültség a mélynyomó miatt. Kondi van? 1 farádos?

Link to comment
Megosztás:

"Kisebb valószínűsége van annak is, hogy a lambda szonda ment tönkre, de ezt egyszerűen a szonda csatlakozójának széthúzásával, és próbaúttal kontrollálhatod."

Ezzel mire céloznak? :D Mi történik ha az ECU nemkap lambda jelet? Beáll a ~0.45-ös középértékre is kidobja a csekendzsínt? :)

Mit kéne tapasztalni a próbaút során?

Üzemi hőmérséklet elérése után dob egy csekkendzsint és egy előre meghatározott default értékkel fog dolgozni a motorvezérlő, így nem fog a lambda hamis értékeket adni az ECU-nak, ami miatt nem fog baromságokat csinálni. Hátránya, hogy növekedni fog a fogyasztás és a haladás is csökken.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem leesik a tápfeszültség a mélynyomó miatt. Kondi van? 1 farádos?

Igen, 1F.

Gondolod? Ennyire? Szerintem akkor lekapcsolna az egész fejegység. Legalábbis olyan van, hogy szól (normál hangerővel, nem hangosan), és ha utána indítom a motort, akkor van hogy lekapcsol, majd vissza (ez sem minden indításnál van így).

Más: A trafó mellett/alatt van egy kis kerek, sok tűs csatlakozó. Úgy tünik az egyik tüske lötyög benne, van hogy nem érintkezik rendesen, ma is nyomni kellett rá egy kis wd40-et. Lehet csak ezt a csatlakozót cserélni, vagy csak kábellel együtt? Illetve, mi ez, és hol a két vége?

Link to comment
Megosztás:

Igen, 1F.

Gondolod? Ennyire? Szerintem akkor lekapcsolna az egész fejegység. Legalábbis olyan van, hogy szól (normál hangerővel, nem hangosan), és ha utána indítom a motort, akkor van hogy lekapcsol, majd vissza (ez sem minden indításnál van így).

Más: A trafó mellett/alatt van egy kis kerek, sok tűs csatlakozó. Úgy tünik az egyik tüske lötyög benne, van hogy nem érintkezik rendesen, ma is nyomni kellett rá egy kis wd40-et. Lehet csak ezt a csatlakozót cserélni, vagy csak kábellel együtt? Illetve, mi ez, és hol a két vége?

Abból gondolom, hogy ugye az USB-nek 5V-os feszültség kell és az nagyon valószínű, hogy egy 5V-os stabIC állítja elő neki és a stabIC-től függően kell neki a stabilizált feszültséghez képest némi többlet feszültség, ez általában 3V, tehát 8V-nál már stabil 5V-ot tud teremteni. Viszont ha ez leesik annyira, hogy nincs meg az 5V, akkor lehetséges, hogy hibát okoz a kommunikációban.

Link to comment
Megosztás:

Igen, 1F.

Gondolod? Ennyire? Szerintem akkor lekapcsolna az egész fejegység. Legalábbis olyan van, hogy szól (normál hangerővel, nem hangosan), és ha utána indítom a motort, akkor van hogy lekapcsol, majd vissza (ez sem minden indításnál van így).

Más: A trafó mellett/alatt van egy kis kerek, sok tűs csatlakozó. Úgy tünik az egyik tüske lötyög benne, van hogy nem érintkezik rendesen, ma is nyomni kellett rá egy kis wd40-et. Lehet csak ezt a csatlakozót cserélni, vagy csak kábellel együtt? Illetve, mi ez, és hol a két vége?

daykiller igaza lehet, mérnék és is feszt. a szivargyújtóban

meg megnézném a fesz osztót, mekkora feszültség esik rajta "hangerőn", az is lehet hogy beterheli melegszik a végfok és lekapcsolja a kimentet, az új fajta végfok IC már hőmegfutás/áramvédettek

és igen terhelés miatt lehet leesik fesz az USB csatiján, de nem hiszem, hogy 12V(13.5) lemenne 8V-ra

kösd ki a feszosztós mélyládádat aztán nyomasd úgy csutkán kiakad-e

Link to comment
Megosztás:

daykiller igaza lehet, mérnék és is feszt. a szivargyújtóban

meg megnézném a fesz osztót, mekkora feszültség esik rajta "hangerőn", az is lehet hogy beterheli melegszik a végfok és lekapcsolja a kimentet, az új fajta végfok IC már hőmegfutás/áramvédettek

és igen terhelés miatt lehet leesik fesz az USB csatiján, de nem hiszem, hogy 12V(13.5) lemenne 8V-ra

kösd ki a feszosztós mélyládádat aztán nyomasd úgy csutkán kiakad-e

Ha vékony a tápvezeték, akkor biza igen.

Link to comment
Megosztás:

Hátsó USB kimenete nincs a fejnek? (mármint ha elölről tszed bele). Vagy próbáld meg USB hosszabbítóval hátha a mély hangoktól éppen mozdúl annyira a pendrájv hogy megszakad a kontakt. Bár lehet tök hülyeség mert fogja rendesen de azért én kipróbálnám ezt is! Vagy másik pendrájv? :)

Link to comment
Megosztás:

Abból gondolom, hogy ugye az USB-nek 5V-os feszültség kell és az nagyon valószínű, hogy egy 5V-os stabIC állítja elő neki és a stabIC-től függően kell neki a stabilizált feszültséghez képest némi többlet feszültség, ez általában 3V, tehát 8V-nál már stabil 5V-ot tud teremteni. Viszont ha ez leesik annyira, hogy nincs meg az 5V, akkor lehetséges, hogy hibát okoz a kommunikációban.

Vilagos, de nem hiszem hogy 8V ala esne a feszultseg... Az mar eleg durva lenne. :-)

daykiller igaza lehet, mérnék és is feszt. a szivargyújtóban

meg megnézném a fesz osztót, mekkora feszültség esik rajta "hangerőn", az is lehet hogy beterheli melegszik a végfok és lekapcsolja a kimentet, az új fajta végfok IC már hőmegfutás/áramvédettek

és igen terhelés miatt lehet leesik fesz az USB csatiján, de nem hiszem, hogy 12V(13.5) lemenne 8V-ra

kösd ki a feszosztós mélyládádat aztán nyomasd úgy csutkán kiakad-e

Mar megvan a kabel, de ilyen hidegbe nincs kedvem szerelgetni... :( Ha lesz egy kis joido, azonnal megcsinalom.

Ha vékony a tápvezeték, akkor biza igen.

Olyan vastag, mint a kisujjam. :D ilyen megy hatra: www.google.com/search?q=autohifi+40-es+tapkabel&hl=hu&client=ms-opera-mobile&tbo=d&channel=new&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=z6rmUJveFuSK4gTolIG4Cw&ved=0CAcQ_AUoAA&biw=768&bih=929

Link to comment
Megosztás:

Valaki közületek cserélt már le hagyományos izzót ledesre (csomagtér, rendszámtábla megvilágítás, kesztyűtartó, belső tér)?

Esetleg tapasztalat, hogy megéri-e? Sokban különbözik-e?

Link to comment
Megosztás:

Valaki közületek cserélt már le hagyományos izzót ledesre (csomagtér, rendszámtábla megvilágítás, kesztyűtartó, belső tér)?

Esetleg tapasztalat, hogy megéri-e? Sokban különbözik-e?

A beltéri világításokat mind lecseréltem. A külsőket nem ajánlom, de ha gondolod, lehet azt is.

A sima led ha fehérnek is írják, inkább kékes színű. Ráadásul a fénye nem olyan túl erős és kevéssé szóródik. Ha ledes lámpát akarsz, akkor SMD ledet vegyél. Azok nagyon erősek és vakító fehér színűek. A szoffiták helyére simán bemennek, de figyelj a hosszuságukra, mert többféle van.

Link to comment
Megosztás:

A beltéri világításokat mind lecseréltem. A külsőket nem ajánlom, de ha gondolod, lehet azt is.

A sima led ha fehérnek is írják, inkább kékes színű. Ráadásul a fénye nem olyan túl erős és kevéssé szóródik. Ha ledes lámpát akarsz, akkor SMD ledet vegyél. Azok nagyon erősek és vakító fehér színűek. A szoffiták helyére simán bemennek, de figyelj a hosszuságukra, mert többféle van.

Köszi szépen. Pont SMD-t néztem ki:

http://autoriaszto.startuzlet.hu/termek/autos_szofita_smd_led_izzo_c5w-l44.html

A méreteknek még utána kell néznem.

A külsőt egyébként miért nem ajánlod?

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen. Pont SMD-t néztem ki:

http://autoriaszto.s...zo_c5w-l44.html

A méreteknek még utána kell néznem.

A külsőt egyébként miért nem ajánlod?

Igen ez az. Van belőle olyan is amin még több led van. Az még fényesebb, de drágább is.

A külsőknél nem vagyok benne biztos, hogy egyáltalán szabályos. Sajnos elég ósdi a kresz technikai szabályzata mint tudjuk. Inkább ízlés dolga ez szerintem, hogy tetszik-e vagy nem.

Ha akarod lehet, akár a hátsó lámpák vagy az első helyzetjelző helyére is. Mindből van már smd.

Link to comment
Megosztás:

Igen ez az. Van belőle olyan is amin még több led van. Az még fényesebb, de drágább is.

A külsőknél nem vagyok benne biztos, hogy egyáltalán szabályos. Sajnos elég ósdi a kresz technikai szabályzata mint tudjuk. Inkább ízlés dolga ez szerintem, hogy tetszik-e vagy nem.

Ha akarod lehet, akár a hátsó lámpák vagy az első helyzetjelző helyére is. Mindből van már smd.

Utánanézek. Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.Tudnátok nekem segíteni?1.4-es opel astra f-es autóm van.Néha nehezen indul,nincs fordulatszám,leáll,rángat.Csináltam gyertya cserét,benzinszürő cserét,átnéztem a vezetékeket.Egy opelos haverom azt mondta,hogy fötengely jeladó hiba lesz.Ezt hol találom,és kitudnám-e cserélni?

Link to comment
Megosztás:

A ledeket azért nem jó külsőre, mert nem szórja egyáltalán a fényt, fókuszált fénye van. Pl belül műszerfalvilágítás izzók ledesre cserélésénél is meg kell csiszolni a ledek fejét, hogy kb ne legyen foltos az óra. Nekem motorba volt hátul piros ledes, mondjuk az úgy ahogy szórta a fényt, de abban volt 36 LED.

Ilyen volt: http://www.kamionfelszereles.hu/shop_ordered/9688/shop_pic/VLDX0011.jpg

Viszont ami pl ilyen: http://www.praktikerwebshop.hu/image.php?id=256061&m=t , az semmit sem ér. Egy folton világít csak. Első fényszórókba ki se próbáltam, arról nem tudok véleményt mondani. Annyit mondjuk igen, hogy haver szintén F Astrájában elöl kék ledes a helyzetjelző, és annyi látszik még este is, hogy a fényszóró aljában van valami kék folt, meg random tükröződik 1-2 helyen a foncsoron, nekem a gyári izzó bevilágítja a komplett lámpát, és jóval távolabbról látni.

Link to comment
Megosztás:

A ledeket azért nem jó külsőre, mert nem szórja egyáltalán a fényt, fókuszált fénye van. Pl belül műszerfalvilágítás izzók ledesre cserélésénél is meg kell csiszolni a ledek fejét, hogy kb ne legyen foltos az óra. Nekem motorba volt hátul piros ledes, mondjuk az úgy ahogy szórta a fényt, de abban volt 36 LED.

Ilyen volt: http://www.kamionfel...ic/VLDX0011.jpg

Viszont ami pl ilyen: http://www.praktiker...p?id=256061&m=t , az semmit sem ér. Egy folton világít csak. Első fényszórókba ki se próbáltam, arról nem tudok véleményt mondani. Annyit mondjuk igen, hogy haver szintén F Astrájában elöl kék ledes a helyzetjelző, és annyi látszik még este is, hogy a fényszóró aljában van valami kék folt, meg random tükröződik 1-2 helyen a foncsoron, nekem a gyári izzó bevilágítja a komplett lámpát, és jóval távolabbról látni.

Persze ezek a fajták szarra sem valók, mert hagyományos víztiszta led, ami irányított fényt ad, mindenféle foglalatosban létezik SMD ledes változat, olyat kell venni, annak olyan fénye van ami egy izzót is lever, a fogyasztása pedig minimális.

Nekem belső világításban van 16 smd ledes sofita, 3w a fogyasztása állítólag, az eredeti 5w-os volt, a fénye olyan mintha 4 sima lenne bent és gyönyörű fehér színe van, nem a kékes fajta.

Ledes megoldásokban csak az SMD-nek van értelme.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.