Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok.

Az autó x17dtl 94-es erdekes jelenséget produkál. a dátum , hőmérséklet kijelző lekapcsol ha ráadom a világítás. Eddig nem csinálta gondolom hogy nem normális dolog. Merre próbáljam a hibát keresni?

Dehogynem normális, ha gyújtás nélkül kapcsolsz egyet, helyzetjelzőre akkor már világítania kell a kijelző háttérvilágításának.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Az autó x17dtl 94-es erdekes jelenséget produkál. a dátum , hőmérséklet kijelző lekapcsol ha ráadom a világítás. Eddig nem csinálta gondolom hogy nem normális dolog. Merre próbáljam a hibát keresni?

Biztosan letekerted a műszerfal világítás fényerő szabályzóját!

Tekerd vissza a legnagyobb fényerőre!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek, következő kérdésem lenne, szereztem egy dízel f astrát, német motoros, és az akksi körül elég rozsdás már minden, az akkukábel is tiszta fehér poros, ez mitől lehet? Gondolom kijön az akksiból a sav, és marja szét az autó elejét. Ez minek a hibája? Köszi előre is, üdv!

Link to comment
Megosztás:

Az nem fog menni, nincs annyi érintkezője. Szerintem max literes/két literes pontosságot lehet vele elérni.

Ez érdekelne bővebben. Csak az a kérdés hogy a sedan-ban is ilyen a szintjelző?

Pontosabban az érdekelne hogy milyen ellenállásokat mutat, vagy hány lépcső és milyen ellenállásokból van összerakva. Vagy az órába befutó vezetéken (a színe is) a feszültségértékek /liter.

Lényegében úgy is végig akartam méregetni hogy x-y-z liternél milyen feszkókat ad vissza a szintjelző de, én azzal voltam hogy egy potmétert állítgat az a levegős úszó.

Link to comment
Megosztás:

Ez érdekelne bővebben. Csak az a kérdés hogy a sedan-ban is ilyen a szintjelző?

Pontosabban az érdekelne hogy milyen ellenállásokat mutat, vagy hány lépcső és milyen ellenállásokból van összerakva. Vagy az órába befutó vezetéken (a színe is) a feszültségértékek /liter.

Lényegében úgy is végig akartam méregetni hogy x-y-z liternél milyen feszkókat ad vissza a szintjelző de, én azzal voltam hogy egy potmétert állítgat az a levegős úszó.

Igen, az egy potméter, néhányszor10 érintkezővel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy valaki szerelt már be F Astrába sikerrel tempomatot? Ha igen, akkor milyen eszközöket kell ahhoz beszerezni? Ill, hogy mennyire bonyolult?

Az autó 97'-es, X14XE motoros, bowdenes pedál, (természetesen:D)!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy valaki szerelt már be F Astrába sikerrel tempomatot? Ha igen, akkor milyen eszközöket kell ahhoz beszerezni? Ill, hogy mennyire bonyolult?

Az autó 97'-es, X14XE motoros, bowdenes pedál, (természetesen:D)!

Igen, lehet tempomatot beszerelni. Benzines bowdenes Omega tempomatot kell szerezni karral, szervómotorral, kuplungpedál érzékelő is kell hozzá, féklámpa kapcsolót is rá kell kötni és a kis elektronikája sem árt. :)

Link to comment
Megosztás:

Igen, lehet tempomatot beszerelni. Benzines bowdenes Omega tempomatot kell szerezni karral, szervómotorral, kuplungpedál érzékelő is kell hozzá, féklámpa kapcsolót is rá kell kötni és a kis elektronikája sem árt. :)

Köszi a választ!

És ez milyen árban mozog egy rendes bontóban?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Az autó x17dtl 94-es erdekes jelenséget produkál. a dátum , hőmérséklet kijelző lekapcsol ha ráadom a világítás. Eddig nem csinálta gondolom hogy nem normális dolog. Merre próbáljam a hibát keresni?

Sziasztok.

A tegnap feltett kérdésemre megvan a válasz.

A csatlakozó lábait újraforrasztva ismét működik a kijelző.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most lettem készen az elektromos ablakok beépítésével. Szerettem volna, ha a központi zár zárására az ablakok is felmennek, így építettem egy egyszerű kis áramkört ehhez. Ezt: http://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=19484 A riasztóm egy Enforcer E-100 B, ami a zár motorokat is vezérli, mégpedig úgy, hogy testet kapcsol rájuk 0,7sec-ig záráskor. Ezt a jelet kötöttem a kapcsolásom bemenetére is, aminek hatására a kimenetén 8sec-ig test van, ami elég arra, hogy az ablakok felmenjenek. Ezt a kimenetet ugye a motorok 6-os lábára kell kötni, ahogy a GYIK-ban lévő cikkben is van.

Itt egy kis videó a működésről, hátha érdekel valakit: http://www.youtube.com/watch?v=YE-9bYPU65U&feature=youtu.be

Link to comment
Megosztás:

Igen, lehet tempomatot beszerelni. Benzines bowdenes Omega tempomatot kell szerezni karral, szervómotorral, kuplungpedál érzékelő is kell hozzá, féklámpa kapcsolót is rá kell kötni és a kis elektronikája sem árt. :)

ez az "ügy" engem is régóta piszkál... a kar az meg is van :).

a "kis elektronikánál" elakadtam... ez egy különálló modul, vagy össze van építve a szervomotorral? (elég zavaros leírásokat találtam)

Elvileg nincs semmi köze az ECU-hoz, nem? Az elektronikába van bekötve a "vezérlő"-kar, az érzékelők és mindent ez irányít, rángatja a bowdent...

A kuplungpedálhoz az érzékelőt könnyen be lehet építeni? A G-senkél ki van építve a platform, csak a kapcsolót kell betenni... de az F-eseknél?

köszí!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most lettem készen az elektromos ablakok beépítésével. Szerettem volna, ha a központi zár zárására az ablakok is felmennek, így építettem egy egyszerű kis áramkört ehhez. Ezt: http://www.hobbielek...le.php?id=19484 A riasztóm egy Enforcer E-100 B, ami a zár motorokat is vezérli, mégpedig úgy, hogy testet kapcsol rájuk 0,7sec-ig záráskor. Ezt a jelet kötöttem a kapcsolásom bemenetére is, aminek hatására a kimenetén 8sec-ig test van, ami elég arra, hogy az ablakok felmenjenek. Ezt a kimenetet ugye a motorok 6-os lábára kell kötni, ahogy a GYIK-ban lévő cikkben is van.

Itt egy kis videó a működésről, hátha érdekel valakit: http://www.youtube.com/watch?v=YE-9bYPU65U&feature=youtu.be

Jó az a kis elektronika, de gondolom így mind a két ablakot egyszerre húzza fel ami azért tud fojtani rendesen néha, főleg ha sokáig nem használod valamelyik ablakot. Az ilyen gyári elektronikák ablakonként mennek sorba, így egyszer csak 1 ablak megy fel. Egyébként 4000 körül van egy 5 ablakos (4 ablak plusz tető ha van), de létezik ilyen 2-esbe is. Nekem is az muzsikál bent. :) De nem rossz amúgy csak ha gondolod továbbfejlesztheted az elektronikádat így, mivel végálláskapcsoló eleve bent van az ablakemelődben azzal nem kell szenvedni, csak időzítened kell a két ablakot, mondjuk 8mp az egyik, aztán átkapcsolsz egy másik relére, plusz egy kis időzítő/átkapcsoló elektronika kell.

Link to comment
Megosztás:

Jó az a kis elektronika, de gondolom így mind a két ablakot egyszerre húzza fel ami azért tud fojtani rendesen néha, főleg ha sokáig nem használod valamelyik ablakot. Az ilyen gyári elektronikák ablakonként mennek sorba, így egyszer csak 1 ablak megy fel. Egyébként 4000 körül van egy 5 ablakos (4 ablak plusz tető ha van), de létezik ilyen 2-esbe is. Nekem is az muzsikál bent. :) De nem rossz amúgy csak ha gondolod továbbfejlesztheted az elektronikádat így, mivel végálláskapcsoló eleve bent van az ablakemelődben azzal nem kell szenvedni, csak időzítened kell a két ablakot, mondjuk 8mp az egyik, aztán átkapcsolsz egy másik relére, plusz egy kis időzítő/átkapcsoló elektronika kell.

Ez nem igaz. A gyári pont, hogy egyszerre tolja fel az ablakokat.

Link to comment
Megosztás:

Jó az a kis elektronika, de gondolom így mind a két ablakot egyszerre húzza fel ami azért tud fojtani rendesen néha, főleg ha sokáig nem használod valamelyik ablakot. Az ilyen gyári elektronikák ablakonként mennek sorba, így egyszer csak 1 ablak megy fel. Egyébként 4000 körül van egy 5 ablakos (4 ablak plusz tető ha van), de létezik ilyen 2-esbe is. Nekem is az muzsikál bent. :) De nem rossz amúgy csak ha gondolod továbbfejlesztheted az elektronikádat így, mivel végálláskapcsoló eleve bent van az ablakemelődben azzal nem kell szenvedni, csak időzítened kell a két ablakot, mondjuk 8mp az egyik, aztán átkapcsolsz egy másik relére, plusz egy kis időzítő/átkapcsoló elektronika kell.

Egyszerre mennek fel, de nekem bejön így, szerintem marad így. Elég költség hatékony, és működik is rendesen.

Van még egy következő projekt is, mégpedig a fényszóró mosó kialakítása. Szereztem egy Caravan ablakmosó motort, ami nyomna hátra is ugye. A hátra menő kört használnám fényszóró mosásra. Elég nagy nyomással nyomja az a motor a vizet, hogy legyen valami haszna az első lámpákon?

Link to comment
Megosztás:

Egyszerre mennek fel, de nekem bejön így, szerintem marad így. Elég költség hatékony, és működik is rendesen.

Van még egy következő projekt is, mégpedig a fényszóró mosó kialakítása. Szereztem egy Caravan ablakmosó motort, ami nyomna hátra is ugye. A hátra menő kört használnám fényszóró mosásra. Elég nagy nyomással nyomja az a motor a vizet, hogy legyen valami haszna az első lámpákon?

Összevizezi :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.