Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Srácok a km/h műszer hátulján a sebesség jeladó tulajdonképpen minek? Mit csinál azzal az adattal a motorvezérlő? Milyen kimenete van(impulzusos,analog)? Mekkora feszről megy?

Szerk: (kompletten ki akarom cserélni mind 3 órát digitálista, egy kis optikai tuning belülre. + minden izzó ledesítés) ezért kérdezem

Az adja a sebességjelet, onnan "tudja" az ECU a sebességet, de a km spirál kicserélhető egy olyanra amit ezen az oldalon találsz.

Van olyan is amelyikről a spirál továbbra is beköthető mint a képen levő alsó, így megmarad a km számlálás, de gondolom azt is át szeretnéd alakítani. ;)

Link to comment
Megosztás:

Ahogy zotya is írta, a motorvezérlőnek kell ez az adat, illetve a TID is ki tudja jelezni, gyári rádió is tudja használni a sebességfüggő hangerőszabályzáshoz és ha van BC-d (MID), akkor ez alapján tudja számolni a megtehető kilométert, pillanatnyi fogyasztást, satöbbi. Impulzust ad ki magából. Két féle van: régebbi az a 8 impulzusos, az újabb a 16-os. Ha jól tudom, akkor 10V-os stabil feszt kap egy 9V-os stabIC-ről (ellenállással van variálva a 10V).

8 és 16 impulzus....nekem a műszeregység csere óta fele annyit mutat a TID akkor ez az oka...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy a két alábbi elektromos ablakemelő közül melyik komfortelektronikás:

Ez:

http://aprod.hu/hirdetes/opel-astra-f-el-ablakemelo-IDA6jl.html#7381f106e4;r:;s:

Vagy ez:

http://aprod.hu/hirdetes/opel-astra-f-gsi-el-ablakemelo-IDCmxn.html

Azért kellene nekem a komfort elektronika, hogy a kocsi lezárásával együtt tudjam felhúzni az ablakokat, meg hogy egy hosszabb gombnyomásra felmenjenek az ablakok.

Link to comment
Megosztás:

Ezért is:

http://tctech.hu/aut...g/generator.htm

Felhívom az öcséd figyelmét a d és e pontokra!

Semmi baja nem lesz a kocsinak, a feszültségszabályzó is hobbiból van bent a generátorban. Másrészt, terheléssel próbálták, így az a túlzott feszültség sem tudott volna kialakulni.

Régebbi autóknál még megértem, hogy nem szabad levenni, a mechanikus szabályzójuk miatt, de ezek már elektromosak, akksival és akksi nélkül is 13,5V-ot ad le az enyém járó motornál.

Link to comment
Megosztás:

Semmi baja nem lesz a kocsinak, a feszültségszabályzó is hobbiból van bent a generátorban. Másrészt, terheléssel próbálták, így az a túlzott feszültség sem tudott volna kialakulni.

Régebbi autóknál még megértem, hogy nem szabad levenni, a mechanikus szabályzójuk miatt, de ezek már elektromosak, akksival és akksi nélkül is 13,5V-ot ad le az enyém járó motornál.

Akkor felejtsd el, nem szóltam!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy a két alábbi elektromos ablakemelő közül melyik komfortelektronikás:

Ez:

http://aprod.hu/hird...381f106e4;r:;s:

Vagy ez:

http://aprod.hu/hird...elo-IDCmxn.html

Azért kellene nekem a komfort elektronika, hogy a kocsi lezárásával együtt tudjam felhúzni az ablakokat, meg hogy egy hosszabb gombnyomásra felmenjenek az ablakok.

Az elsőnek az egyik fele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy a két alábbi elektromos ablakemelő közül melyik komfortelektronikás:

Ez:

http://aprod.hu/hird...381f106e4;r:;s:

Vagy ez:

http://aprod.hu/hird...elo-IDCmxn.html

Azért kellene nekem a komfort elektronika, hogy a kocsi lezárásával együtt tudjam felhúzni az ablakokat, meg hogy egy hosszabb gombnyomásra felmenjenek az ablakok.

sztem a második a nyerő, ott mind2 oldalinak van doboz a motoron és kisebbik fajta

a 6. képen láccik igazán a doboz rajta meg hogy elég sok drót megy rá hogy az legyen

a 7. képne monguyk kicsit fura hogy mintha lenne 2 elvágott drót

az 5. képről meg az láccik, hogy nem a "legújabb" kivitel, mert az anyós oldali kapcsoló jól megvan drotózva

(nekem volt "nagydobozos" az nem volt becsípődés gátlós)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, vettem ezt a calibrát alkatrésznek és azon gondolkoztam, van baloldalt a tetőn egy kis doboz, és mintha három csipogo lenne benne, az ha jol tudom a gyári riasztohoz tarozik?! akkor lehet hogy imos? a kulcs az full gyári nem tűnik csippesnek csak nem szeretnék akor szembesülni ezzel mikor ecu-t kábeleket,mindent áttpakoltam :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, vettem ezt a calibrát alkatrésznek és azon gondolkoztam, van baloldalt a tetőn egy kis doboz, és mintha három csipogo lenne benne, az ha jol tudom a gyári riasztohoz tarozik?! akkor lehet hogy imos? a kulcs az full gyári nem tűnik csippesnek csak nem szeretnék akor szembesülni ezzel mikor ecu-t kábeleket,mindent áttpakoltam :D

A riasztó nem egyenlő az immoval. :) Másrészt, nem ECU függő az immo. Az immokarikának kell együtt lennie a kulcsokkal. Tehát nyugodtan cserélhetsz ECU-t, az immo nem fog anyázni érte.

Link to comment
Megosztás:

Boldog Karácsonyt minden büszke Astra F tulajdonosnak! :icon1:

Ma kicseréltem az izzókat a középkonzolban. Viszont azt nem tudom, hogy a világítás kapcsolóban is van-e izzó vagy sem. Ha van akkor azt hogyan lehet kicserélni?

Köszi!

Tekerőt kihúzod... alul a tekerőn a nyíláson benyúlsz egy kisebb csavarhúzóval és közben húzod lefele... akkor lejön a tekerőgomb. Alatta lesz két pöcök amiket a egymás felé nyomva és közben az egész cuccot kifele húzva tudod kiemelni a komplett kapcsolót. Utána szét kell pattintani kib@szott óvatosan az egészet mert vannak elpattanásra hajlamos darabok benne. És ott lesz az izzó, amit ki és be kell majd forrasztani.

Link to comment
Megosztás:

sztem a második a nyerő, ott mind2 oldalinak van doboz a motoron és kisebbik fajta

a 6. képen láccik igazán a doboz rajta meg hogy elég sok drót megy rá hogy az legyen

a 7. képne monguyk kicsit fura hogy mintha lenne 2 elvágott drót

az 5. képről meg az láccik, hogy nem a "legújabb" kivitel, mert az anyós oldali kapcsoló jól megvan drotózva

(nekem volt "nagydobozos" az nem volt becsípődés gátlós)

Hát nem tudok eligazodni, az elvágott kábelek nem gond, úgysem használnám a kábelköteget, bekötöm magamnak, csak két normális, komfortos szerkezetet szeretnék, meg a kapcsolókat....Ugye jól tudom, hogy létezik ilyen kis kupak, amivel le lehet fedni az ablakemelő kar furatát, ha elektromos ablakemelőt teszek be, mert nem szeretnék másik kárpitot venni.

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudok eligazodni, az elvágott kábelek nem gond, úgysem használnám a kábelköteget, bekötöm magamnak, csak két normális, komfortos szerkezetet szeretnék, meg a kapcsolókat....Ugye jól tudom, hogy létezik ilyen kis kupak, amivel le lehet fedni az ablakemelő kar furatát, ha elektromos ablakemelőt teszek be, mert nem szeretnék másik kárpitot venni.

Létezik, szerelvényboltban kérsz 3/4 collos csőhöz végdugót, az pont jó bele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy a két alábbi elektromos ablakemelő közül melyik komfortelektronikás:

Ez:

http://aprod.hu/hird...381f106e4;r:;s:

Vagy ez:

http://aprod.hu/hird...elo-IDCmxn.html

Azért kellene nekem a komfort elektronika, hogy a kocsi lezárásával együtt tudjam felhúzni az ablakokat, meg hogy egy hosszabb gombnyomásra felmenjenek az ablakok.

Az első csak vezető oldali komfortos, másodiknál mindkettő... különbség a nagy kocka, meg a kis kocka közt... nincsen becsípődés nagynál, illetve nem kell tanítani. Ezen kívül semmi más!!! Komfort elektronikát ha veszel, akkor tök mindegy milyen, mert záráskor fel tudja húzni a nem komfort elektronikásat is... A 2. verziónak 1 a hátránya... akku cserénél nyomhatod fel-le...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis hibafeltárás történetét osztanámmeg veleltek, talán valakinek hasznos lehet.

Nemrég vettem egy F-es kombi astra-t. A vételnél a tulaj amit tudott, mindent nagyon lelkiismeretesen elmondott.

Pl: az ABS hibalámba tolatás kapcsolásánál kigyullad.

Hazaúton észrevettem, hogy fékezésénél a ködlámpa visszajelzője haloványan felgyullad, majd mikor balra indexeltem akkor a ködlámpa visszajelző az index visszajelzővel együtt elkezdett villogni.

Később a csomagtér világítás is megadta magát.

Most hogy bejöttek a fagyok és az ABS visszajelző még mindig kigyullad tolatás után, a jégen tettem egy próbát. Az eredménye, hogy az ABS tényleg nem működött ha világított a lámpa. Már láttam lelki szemeim előtt ahogy röpködnek a tízezrek a zsebemből a jeladókra.

Egyre komolyabb elektromos hibára kezdtem gyanakodni, de fel a fejjel, gondoltam amit magam is meg tudok oldani azt rendbe teszem.

Kezdtem a csomagtér világítással.

A foglalt és a kapcsoló jó volt. A vezeték az első stekkerig jó volt, de ménkű nem volt benne. Széthúztam a stekkert és láss csodát zöld volt(eloxidálódott). A csomagtér világítás nyelve meg teljesen megadta magát, elrohadt. Ez megoldottam, áthidaltam a stekkert és mindjárt lett fény hátra.

A többit nem bántottam mert működtek.

És ez volt a hiba.

A fentebb említett hibákat és észrevételeket elmeséltem egyik barátomnak és jött a megoldás:

Lehet hogy a lámpák egyesével jól működnek, de ha több megy egyszerre és így zavarodnak meg, akkor valahol testhiba lehet...nagyjából a bezöldült stekkernél.

Piszkálta a fantáziám, vittem ki egy kis kontakt sprét és megfújkáltam...és láss csodát, teljesen megjavult. Minden! ABS, index, fék. A vigyor meg a fülemig ér.

Még így pár napot elmegy, ha nyitnak a boltok, veszek egy stekkert, cserélem és 10 évig ez jó lesz :)

Amit kimatekoltunk az egészből:

A stekker azért oxidálódott el, mert az előző tulaj készült minden lehetőségre, és az oldalfalat teli rakta kesztyűvel, meg törlő ruhával...ami az utasérből áramló levegőből megszívta magát nedvességgel, és az oldalfal levegőjét folyamatosan nedvesen tartotta.

Az egészből azt a következtetést vontam le, ha egy szakit megkérdezek, lehet tized annyi idő alatt megoldom az egyszerűbb problémákat.

Link to comment
Megosztás:

Az első csak vezető oldali komfortos, másodiknál mindkettő... különbség a nagy kocka, meg a kis kocka közt... nincsen becsípődés nagynál, illetve nem kell tanítani. Ezen kívül semmi más!!! Komfort elektronikát ha veszel, akkor tök mindegy milyen, mert záráskor fel tudja húzni a nem komfort elektronikásat is... A 2. verziónak 1 a hátránya... akku cserénél nyomhatod fel-le...

akkor 2:1 a második verziónak!?

2e pénz nem különbség érte, hogy mind2 oldalt automata legyen, meg valszeg az fiatalabb darab is

Hát nem tudok eligazodni, az elvágott kábelek nem gond, úgysem használnám a kábelköteget, bekötöm magamnak, csak két normális, komfortos szerkezetet szeretnék, meg a kapcsolókat....Ugye jól tudom, hogy létezik ilyen kis kupak, amivel le lehet fedni az ablakemelő kar furatát, ha elektromos ablakemelőt teszek be, mert nem szeretnék másik kárpitot venni.

ne haragudj, de ez hülyeség

a legegyszerűbb, ha kicseréled a kábelköteget, (ha már van hozzá) az kb fél óra meló kifűzni meg befűzni, meg rajta van minden csati plusz az ajtócsatlakozóba is benne van minden ami kell

nem értem a "bekötöm magamnak" mér kerül egyáltalán szóba, amikor ott van a kész köteg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.