daykiller Elküldve December23, 2012 Megoszt Elküldve December23, 2012 Ha így próbálgatja, lehet, hogy sikerül rövid időn belül tetemes kárt tennie az egész autó elektromos rendszerében, beleértve a generátort és a motorvezérlőt is! Nem értem, hogy ha valaki nem ért hozzá, akkor minek piszkálja? De miért is? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve December23, 2012 Megoszt Elküldve December23, 2012 Srácok a km/h műszer hátulján a sebesség jeladó tulajdonképpen minek? Mit csinál azzal az adattal a motorvezérlő? Milyen kimenete van(impulzusos,analog)? Mekkora feszről megy? Szerk: (kompletten ki akarom cserélni mind 3 órát digitálista, egy kis optikai tuning belülre. + minden izzó ledesítés) ezért kérdezem Az adja a sebességjelet, onnan "tudja" az ECU a sebességet, de a km spirál kicserélhető egy olyanra amit ezen az oldalon találsz. Van olyan is amelyikről a spirál továbbra is beköthető mint a képen levő alsó, így megmarad a km számlálás, de gondolom azt is át szeretnéd alakítani. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December24, 2012 Megoszt Elküldve December24, 2012 Ahogy zotya is írta, a motorvezérlőnek kell ez az adat, illetve a TID is ki tudja jelezni, gyári rádió is tudja használni a sebességfüggő hangerőszabályzáshoz és ha van BC-d (MID), akkor ez alapján tudja számolni a megtehető kilométert, pillanatnyi fogyasztást, satöbbi. Impulzust ad ki magából. Két féle van: régebbi az a 8 impulzusos, az újabb a 16-os. Ha jól tudom, akkor 10V-os stabil feszt kap egy 9V-os stabIC-ről (ellenállással van variálva a 10V). 8 és 16 impulzus....nekem a műszeregység csere óta fele annyit mutat a TID akkor ez az oka... Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December24, 2012 Megoszt Elküldve December24, 2012 8 és 16 impulzus....nekem a műszeregység csere óta fele annyit mutat a TID akkor ez az oka... Ez, csak azt nem tudom, hogy a TID átállítható-e valahogy, vagy cserélni kell, melyik számú kell 8 impulzusos jeladóhoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December24, 2012 Megoszt Elküldve December24, 2012 Ez, csak azt nem tudom, hogy a TID átállítható-e valahogy, vagy cserélni kell, melyik számú kell 8 impulzusos jeladóhoz. Tech-kel biztos hogy nem állítható, mivel ugye nincs kommunikációs szála a diagcsatiban. EDC-ben lehet talán találni valami különbséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
riki Elküldve December24, 2012 Megoszt Elküldve December24, 2012 Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy a két alábbi elektromos ablakemelő közül melyik komfortelektronikás: Ez: http://aprod.hu/hirdetes/opel-astra-f-el-ablakemelo-IDA6jl.html#7381f106e4;r:;s: Vagy ez: http://aprod.hu/hirdetes/opel-astra-f-gsi-el-ablakemelo-IDCmxn.html Azért kellene nekem a komfort elektronika, hogy a kocsi lezárásával együtt tudjam felhúzni az ablakokat, meg hogy egy hosszabb gombnyomásra felmenjenek az ablakok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December24, 2012 Megoszt Elküldve December24, 2012 De miért is? Ezért is: http://tctech.hu/aut...g/generator.htm Felhívom az öcséd figyelmét a d és e pontokra! Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December24, 2012 Megoszt Elküldve December24, 2012 Ezért is: http://tctech.hu/aut...g/generator.htm Felhívom az öcséd figyelmét a d és e pontokra! Semmi baja nem lesz a kocsinak, a feszültségszabályzó is hobbiból van bent a generátorban. Másrészt, terheléssel próbálták, így az a túlzott feszültség sem tudott volna kialakulni. Régebbi autóknál még megértem, hogy nem szabad levenni, a mechanikus szabályzójuk miatt, de ezek már elektromosak, akksival és akksi nélkül is 13,5V-ot ad le az enyém járó motornál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December24, 2012 Megoszt Elküldve December24, 2012 Semmi baja nem lesz a kocsinak, a feszültségszabályzó is hobbiból van bent a generátorban. Másrészt, terheléssel próbálták, így az a túlzott feszültség sem tudott volna kialakulni. Régebbi autóknál még megértem, hogy nem szabad levenni, a mechanikus szabályzójuk miatt, de ezek már elektromosak, akksival és akksi nélkül is 13,5V-ot ad le az enyém járó motornál. Akkor felejtsd el, nem szóltam! Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December24, 2012 Megoszt Elküldve December24, 2012 Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy a két alábbi elektromos ablakemelő közül melyik komfortelektronikás: Ez: http://aprod.hu/hird...381f106e4;r:;s: Vagy ez: http://aprod.hu/hird...elo-IDCmxn.html Azért kellene nekem a komfort elektronika, hogy a kocsi lezárásával együtt tudjam felhúzni az ablakokat, meg hogy egy hosszabb gombnyomásra felmenjenek az ablakok. Az elsőnek az egyik fele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve December24, 2012 Megoszt Elküldve December24, 2012 Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy a két alábbi elektromos ablakemelő közül melyik komfortelektronikás: Ez: http://aprod.hu/hird...381f106e4;r:;s: Vagy ez: http://aprod.hu/hird...elo-IDCmxn.html Azért kellene nekem a komfort elektronika, hogy a kocsi lezárásával együtt tudjam felhúzni az ablakokat, meg hogy egy hosszabb gombnyomásra felmenjenek az ablakok. sztem a második a nyerő, ott mind2 oldalinak van doboz a motoron és kisebbik fajta a 6. képen láccik igazán a doboz rajta meg hogy elég sok drót megy rá hogy az legyen a 7. képne monguyk kicsit fura hogy mintha lenne 2 elvágott drót az 5. képről meg az láccik, hogy nem a "legújabb" kivitel, mert az anyós oldali kapcsoló jól megvan drotózva (nekem volt "nagydobozos" az nem volt becsípődés gátlós) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Danek Elküldve December24, 2012 Megoszt Elküldve December24, 2012 Sziasztok, vettem ezt a calibrát alkatrésznek és azon gondolkoztam, van baloldalt a tetőn egy kis doboz, és mintha három csipogo lenne benne, az ha jol tudom a gyári riasztohoz tarozik?! akkor lehet hogy imos? a kulcs az full gyári nem tűnik csippesnek csak nem szeretnék akor szembesülni ezzel mikor ecu-t kábeleket,mindent áttpakoltam :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gyorshajtó Elküldve December24, 2012 Megoszt Elküldve December24, 2012 Boldog Karácsonyt minden büszke Astra F tulajdonosnak! :icon1: Ma kicseréltem az izzókat a középkonzolban. Viszont azt nem tudom, hogy a világítás kapcsolóban is van-e izzó vagy sem. Ha van akkor azt hogyan lehet kicserélni? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December24, 2012 Megoszt Elküldve December24, 2012 Sziasztok, vettem ezt a calibrát alkatrésznek és azon gondolkoztam, van baloldalt a tetőn egy kis doboz, és mintha három csipogo lenne benne, az ha jol tudom a gyári riasztohoz tarozik?! akkor lehet hogy imos? a kulcs az full gyári nem tűnik csippesnek csak nem szeretnék akor szembesülni ezzel mikor ecu-t kábeleket,mindent áttpakoltam :D A riasztó nem egyenlő az immoval. :) Másrészt, nem ECU függő az immo. Az immokarikának kell együtt lennie a kulcsokkal. Tehát nyugodtan cserélhetsz ECU-t, az immo nem fog anyázni érte. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve December24, 2012 Megoszt Elküldve December24, 2012 Boldog Karácsonyt minden büszke Astra F tulajdonosnak! :icon1: Ma kicseréltem az izzókat a középkonzolban. Viszont azt nem tudom, hogy a világítás kapcsolóban is van-e izzó vagy sem. Ha van akkor azt hogyan lehet kicserélni? Köszi! Tekerőt kihúzod... alul a tekerőn a nyíláson benyúlsz egy kisebb csavarhúzóval és közben húzod lefele... akkor lejön a tekerőgomb. Alatta lesz két pöcök amiket a egymás felé nyomva és közben az egész cuccot kifele húzva tudod kiemelni a komplett kapcsolót. Utána szét kell pattintani kib@szott óvatosan az egészet mert vannak elpattanásra hajlamos darabok benne. És ott lesz az izzó, amit ki és be kell majd forrasztani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
riki Elküldve December24, 2012 Megoszt Elküldve December24, 2012 sztem a második a nyerő, ott mind2 oldalinak van doboz a motoron és kisebbik fajta a 6. képen láccik igazán a doboz rajta meg hogy elég sok drót megy rá hogy az legyen a 7. képne monguyk kicsit fura hogy mintha lenne 2 elvágott drót az 5. képről meg az láccik, hogy nem a "legújabb" kivitel, mert az anyós oldali kapcsoló jól megvan drotózva (nekem volt "nagydobozos" az nem volt becsípődés gátlós) Hát nem tudok eligazodni, az elvágott kábelek nem gond, úgysem használnám a kábelköteget, bekötöm magamnak, csak két normális, komfortos szerkezetet szeretnék, meg a kapcsolókat....Ugye jól tudom, hogy létezik ilyen kis kupak, amivel le lehet fedni az ablakemelő kar furatát, ha elektromos ablakemelőt teszek be, mert nem szeretnék másik kárpitot venni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December24, 2012 Megoszt Elküldve December24, 2012 Hát nem tudok eligazodni, az elvágott kábelek nem gond, úgysem használnám a kábelköteget, bekötöm magamnak, csak két normális, komfortos szerkezetet szeretnék, meg a kapcsolókat....Ugye jól tudom, hogy létezik ilyen kis kupak, amivel le lehet fedni az ablakemelő kar furatát, ha elektromos ablakemelőt teszek be, mert nem szeretnék másik kárpitot venni. Létezik, szerelvényboltban kérsz 3/4 collos csőhöz végdugót, az pont jó bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve December25, 2012 Megoszt Elküldve December25, 2012 Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy a két alábbi elektromos ablakemelő közül melyik komfortelektronikás: Ez: http://aprod.hu/hird...381f106e4;r:;s: Vagy ez: http://aprod.hu/hird...elo-IDCmxn.html Azért kellene nekem a komfort elektronika, hogy a kocsi lezárásával együtt tudjam felhúzni az ablakokat, meg hogy egy hosszabb gombnyomásra felmenjenek az ablakok. Az első csak vezető oldali komfortos, másodiknál mindkettő... különbség a nagy kocka, meg a kis kocka közt... nincsen becsípődés nagynál, illetve nem kell tanítani. Ezen kívül semmi más!!! Komfort elektronikát ha veszel, akkor tök mindegy milyen, mert záráskor fel tudja húzni a nem komfort elektronikásat is... A 2. verziónak 1 a hátránya... akku cserénél nyomhatod fel-le... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December25, 2012 Megoszt Elküldve December25, 2012 Létezik, szerelvényboltban kérsz 3/4 collos csőhöz végdugót, az pont jó bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szebik Elküldve December25, 2012 Megoszt Elküldve December25, 2012 Sziasztok! Egy kis hibafeltárás történetét osztanámmeg veleltek, talán valakinek hasznos lehet. Nemrég vettem egy F-es kombi astra-t. A vételnél a tulaj amit tudott, mindent nagyon lelkiismeretesen elmondott. Pl: az ABS hibalámba tolatás kapcsolásánál kigyullad. Hazaúton észrevettem, hogy fékezésénél a ködlámpa visszajelzője haloványan felgyullad, majd mikor balra indexeltem akkor a ködlámpa visszajelző az index visszajelzővel együtt elkezdett villogni. Később a csomagtér világítás is megadta magát. Most hogy bejöttek a fagyok és az ABS visszajelző még mindig kigyullad tolatás után, a jégen tettem egy próbát. Az eredménye, hogy az ABS tényleg nem működött ha világított a lámpa. Már láttam lelki szemeim előtt ahogy röpködnek a tízezrek a zsebemből a jeladókra. Egyre komolyabb elektromos hibára kezdtem gyanakodni, de fel a fejjel, gondoltam amit magam is meg tudok oldani azt rendbe teszem. Kezdtem a csomagtér világítással. A foglalt és a kapcsoló jó volt. A vezeték az első stekkerig jó volt, de ménkű nem volt benne. Széthúztam a stekkert és láss csodát zöld volt(eloxidálódott). A csomagtér világítás nyelve meg teljesen megadta magát, elrohadt. Ez megoldottam, áthidaltam a stekkert és mindjárt lett fény hátra. A többit nem bántottam mert működtek. És ez volt a hiba. A fentebb említett hibákat és észrevételeket elmeséltem egyik barátomnak és jött a megoldás: Lehet hogy a lámpák egyesével jól működnek, de ha több megy egyszerre és így zavarodnak meg, akkor valahol testhiba lehet...nagyjából a bezöldült stekkernél. Piszkálta a fantáziám, vittem ki egy kis kontakt sprét és megfújkáltam...és láss csodát, teljesen megjavult. Minden! ABS, index, fék. A vigyor meg a fülemig ér. Még így pár napot elmegy, ha nyitnak a boltok, veszek egy stekkert, cserélem és 10 évig ez jó lesz :) Amit kimatekoltunk az egészből: A stekker azért oxidálódott el, mert az előző tulaj készült minden lehetőségre, és az oldalfalat teli rakta kesztyűvel, meg törlő ruhával...ami az utasérből áramló levegőből megszívta magát nedvességgel, és az oldalfal levegőjét folyamatosan nedvesen tartotta. Az egészből azt a következtetést vontam le, ha egy szakit megkérdezek, lehet tized annyi idő alatt megoldom az egyszerűbb problémákat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve December25, 2012 Megoszt Elküldve December25, 2012 Az első csak vezető oldali komfortos, másodiknál mindkettő... különbség a nagy kocka, meg a kis kocka közt... nincsen becsípődés nagynál, illetve nem kell tanítani. Ezen kívül semmi más!!! Komfort elektronikát ha veszel, akkor tök mindegy milyen, mert záráskor fel tudja húzni a nem komfort elektronikásat is... A 2. verziónak 1 a hátránya... akku cserénél nyomhatod fel-le... akkor 2:1 a második verziónak!? 2e pénz nem különbség érte, hogy mind2 oldalt automata legyen, meg valszeg az fiatalabb darab is Hát nem tudok eligazodni, az elvágott kábelek nem gond, úgysem használnám a kábelköteget, bekötöm magamnak, csak két normális, komfortos szerkezetet szeretnék, meg a kapcsolókat....Ugye jól tudom, hogy létezik ilyen kis kupak, amivel le lehet fedni az ablakemelő kar furatát, ha elektromos ablakemelőt teszek be, mert nem szeretnék másik kárpitot venni. ne haragudj, de ez hülyeség a legegyszerűbb, ha kicseréled a kábelköteget, (ha már van hozzá) az kb fél óra meló kifűzni meg befűzni, meg rajta van minden csati plusz az ajtócsatlakozóba is benne van minden ami kell nem értem a "bekötöm magamnak" mér kerül egyáltalán szóba, amikor ott van a kész köteg Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marce Elküldve December25, 2012 Megoszt Elküldve December25, 2012 5ajtós Classicokból kihagyták a pótféklámpát, vagy csak az enyémből hiányzik? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve December25, 2012 Megoszt Elküldve December25, 2012 Szerintem felszereltség függő volt mint Corsa B-nél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szürkeastra Elküldve December26, 2012 Megoszt Elküldve December26, 2012 Sziasztok! A G sektől ruccantam át, segítséget szeretnék kérni, az öcsém gépén megadta magát az önindító. Szerintetek ki lehet szedni F Astrából akna nélkül az önindítót? Motorkód: C16NZ Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December26, 2012 Megoszt Elküldve December26, 2012 Persze, teljesen jól hozzáférhető. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts