Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hello.

A ventillátor, ami a levegőt fújja be az utastérbe, az fizikailag hol van? Csak azért kérdezem, mert mióta betettem az új fejegységet (fogalmam sincs, hogy van-e összefüggés), azóta kicsit visítós hangja van (eddig 1-esen kb. nem is hallottam hogy forog, most meg kicsit sípol), néha pedig olyan, mintha valamihez hozzáérne vagy darálna a lapát, és a levegő sem úgy jön a fokozatokon, mint előtte... Nem valahol a fejegység mögött van? Lehetséges, hogy ahogy betettem az új rádiót és visszagyömöszöltem mögé a kábeleket, valahogy hozzáérnek a ventillátorhoz? Vagy kizárt, teljesen független, és más baj van, pl. haldoklik és cserélni kéne..

Köszönöm.

Nincs köze a rádióhoz túlságosan. A fűtőmotor a motortér felől közelíthető meg legkönnyebben, bár lényegében az utastérben van. Felnyitod a géptetőt, és kiveszed a szélvédő alatti esővíz elvezető műanyag csatornát, aztán kipattintod a pollenszűrőt. A ventilátor ott van alatta közvetlenül.

Ilyenkor télen néha nekem is előfordul, hogy furább hangja van.(Attól még nem normális, ez mondjuk igaz.) Megnézheted, hogy jól van-e bent, de valószínű, hogy semmit sem fogsz látni rajta.

Link to comment
Megosztás:

Helló mindenkinek, nekem olyan problémám lenne, hogy amikor beindítom reggel a motort kb 20másodperc után 3henger jár nagyjából 1-2percig csak utána tér magához. Motor:c20xe

elosztófedél, pipakábelek, gyertyák , elosztó már lett cserélve,tanácstalan vagyok!!!!

Link to comment
Megosztás:

Nincs köze a rádióhoz túlságosan. A fűtőmotor a motortér felől közelíthető meg legkönnyebben, bár lényegében az utastérben van. Felnyitod a géptetőt, és kiveszed a szélvédő alatti esővíz elvezető műanyag csatornát, aztán kipattintod a pollenszűrőt. A ventilátor ott van alatta közvetlenül.

Ilyenkor télen néha nekem is előfordul, hogy furább hangja van.(Attól még nem normális, ez mondjuk igaz.) Megnézheted, hogy jól van-e bent, de valószínű, hogy semmit sem fogsz látni rajta.

Eddig nem tapasztaltam ilyet egyik télen sem... De azért benézek majd, hogy nem látszik-e valami. Párától, esetleg víz okozhatja? Az elmúlt napokban aztán volt minden, hó, eső, köd, jég, párás levegő...

Link to comment
Megosztás:

Eddig nem tapasztaltam ilyet egyik télen sem... De azért benézek majd, hogy nem látszik-e valami. Párától, esetleg víz okozhatja? Az elmúlt napokban aztán volt minden, hó, eső, köd, jég, párás levegő...

Biztos hogy köze van a páratartalomnak és a hőmérsékletnek hozzá. Hogy melyiknek mekkora a befolyása én azt mondom inkább a hőmérséklet a befolyásoló.

Nekem minden télen elkezdett nyöszögni, de megvallom még lusta voltam, illetve elfelejtettem kicserélni. Mivel télen nem akarok neki fogni a hidegben, nyáron viszont jó így nem jut eszembe :omg:

Másik az önindítóm is be be ragad mostanság és az is a hideg miatt van, talán a két ünnep közt lesz időm szétszedni, hátha egy takarítás segít rajta. Mert szintén csak télen vacakol... :pinch:

Link to comment
Megosztás:

ma hazafelé eccer csak megállt a jószág, vagyis előszór, leállt 1 pirosnál, kb 1km után meg végleg, mintha kihozták volna a konnektorból....

haza ráncigáltuk nekiveselkedtem benya van, szikra nuku, a trafónál se

mondom magamban az nem lehet hogy a modul szart be nincs fél éves és DE DE IGEN megdöglött

majd 20 évig bírta az eredeti, mikor megállt gondoltam veszek bele valami "normálisat"(kitart már amíg kocsi ez), hát HELLA lett és fél év után kakukk

hát mennek a jó büdös k.anyjukba, nem kicsit vagyok morc :icon7:

még jó hogy volt itthon másik....eredeti GM :whistle:

(ja igen akinek C16Nzje van, ha a trafó kisfesz. részére ráraksz 1 LEDet szépen pilács ha jó a modul)

na megnéztem pontosan, hozzátartozik az igazsághoz, hogy 2012 12 16án vettem a gyújt modult, szóval semmi gariféle nincs rá, kb az mondták a Hellánál dugjam fel a .........

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap délután indúltam volna az autóval, ráadtam a gyujtást egy fél másodpercre felvillant a töltésjelző és az olajnyomás jelző és elaludt mindkettő. Próbáltam újból, de nem adja rá a gyújtást nem világít semmi se kép se hang. Az akksivan eddig nem volt semmi gond simán indított. Azért gondolom, hogy nem azzal lehet a gond. Ez a probléma kedden történt, előtte meg vasárnap volt beindítva a kocsi. Valamelyik biztosíték mehetett ki vagy ilyesmi?

Tudna valaki valamit mondani amit ellenőrizzek előtte mielőtt szerelőhöz vinném a kocsit.

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap délután indúltam volna az autóval, ráadtam a gyujtást egy fél másodpercre felvillant a töltésjelző és az olajnyomás jelző és elaludt mindkettő. Próbáltam újból, de nem adja rá a gyújtást nem világít semmi se kép se hang. Az akksivan eddig nem volt semmi gond simán indított. Azért gondolom, hogy nem azzal lehet a gond. Ez a probléma kedden történt, előtte meg vasárnap volt beindítva a kocsi. Valamelyik biztosíték mehetett ki vagy ilyesmi?

Tudna valaki valamit mondani amit ellenőrizzek előtte mielőtt szerelőhöz vinném a kocsit.

Előre is köszönöm.

Több dolog is lehet, elsőként rá kellene mérni multiméterrel az aksira mit mutat. Ha kevés de van benne, akkor már világítania kellene szerintem. Bikázva másik autóról nem próbáltad?

Ha 12,5v felett van kulcsot elfordítod akkor talán a gyújtáskapcsolód halott, mint nekem...

Csak nekem "szerencsésebb" volt, beültem indít, mentem vele 300km-t tankoltam majd nem indítózott, de a gyújtás visszajelzés ott volt :icon11:

Majd betolt a kutas, indult hazaértem, kérdeztem itt szétszedtem a gyújtáskapcsolót szarrá égve, gyors sikerült vennem beraktam és azóta is kop kop.

Biztosíték szerintem nincs ami mindent letiltana, de erről majd inkább a többiek, de ezt tudod ellenőrizni, egyesével kiveszed, és megnézed multival.

Első körben ez jut eszembe. ((Mellesleg van egy gyújtáskapcsolóm, ami nekem nem lett jó, ha az lesz a baj...))

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap délután indúltam volna az autóval, ráadtam a gyujtást egy fél másodpercre felvillant a töltésjelző és az olajnyomás jelző és elaludt mindkettő. Próbáltam újból, de nem adja rá a gyújtást nem világít semmi se kép se hang. Az akksivan eddig nem volt semmi gond simán indított. Azért gondolom, hogy nem azzal lehet a gond. Ez a probléma kedden történt, előtte meg vasárnap volt beindítva a kocsi. Valamelyik biztosíték mehetett ki vagy ilyesmi?

Tudna valaki valamit mondani amit ellenőrizzek előtte mielőtt szerelőhöz vinném a kocsit.

Előre is köszönöm.

Akksiról valami pontosat megtudni. (nem sejteni/gondolni/hinni/jósolni, hanem megmérni.) Biztitábla elé leül, és végignéz. Belső világítás, óra, egyebek működnek, vagy teljes sötétség? Akksi környékén körbenéz, saruk hogy vannak, testkábel helyén van -e stb. :rolleyes: Ezeknek a megnézése nélkül szerintem fölösleges vakarózni szerelő után ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy hol találom a külső hőmérséklet jeladót? Mert lehetséges, hogy az a ludas nekem, mert a belső kijelzőm meg van zavarodva! :D Jelez nekem -16 fokot nappal, majd +2 és hirtelen +30-at. Mondom király, már itt a nyár! :D Csak tippelni merek, hogy a hőm. jeladó adta meg magát.

Előre is köszönöm a segítségeket! :)

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy hol találom a külső hőmérséklet jeladót? Mert lehetséges, hogy az a ludas nekem, mert a belső kijelzőm meg van zavarodva! :D Jelez nekem -16 fokot nappal, majd +2 és hirtelen +30-at. Mondom király, már itt a nyár! :D Csak tippelni merek, hogy a hőm. jeladó adta meg magát.

Előre is köszönöm a segítségeket! :)

Üdv

Nekem első lökhárítóban szemből jobb alul egy kis pöcs kilógott, na az volt amit letoltam a padkán :evilgrin: Majd beszereztem másik jeladót és azt már belülre a hűtő előtti rácsba rögzítettem, azóta is működik rendesen!

Mellesleg nem gondolom hogy az lesz a bibi, mert nekem mikor kitoltam a gyárit, akkor nem mutatott szimplán értéket. De húzd le aztán ha nem mutat, akkor szerencséd van és az a baja.

Link to comment
Megosztás:

Nekem első lökhárítóban szemből jobb alul egy kis pöcs kilógott, na az volt amit letoltam a padkán :evilgrin: Majd beszereztem másik jeladót és azt már belülre a hűtő előtti rácsba rögzítettem, azóta is működik rendesen!

Mellesleg nem gondolom hogy az lesz a bibi, mert nekem mikor kitoltam a gyárit, akkor nem mutatott szimplán értéket. De húzd le aztán ha nem mutat, akkor szerencséd van és az a baja.

Köszönöm a segítséged!

Sejtettem, hogy ott lehet, de úgy gondoltam először megkérdezem, mint hogy eszetlenül neki essek! :)

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséged!

Sejtettem, hogy ott lehet, de úgy gondoltam először megkérdezem, mint hogy eszetlenül neki essek! :)

Üdv

Szerintem a TID csatlakozója nem tart rendesen, vagy a forrasztásai fáradtak meg. Nekem akkor tudott érdekes értékeket mutatni. Maga a jeladó az vagy működik, vagy elhagytad :rolleyes:
Link to comment
Megosztás:

Pár hónapja kérdeztelek titeket a fordulatszámmérőkről.

Na most végre ki tudtam próbálni, betettem az se-hez tartozó eredeti óracsoportot, azzal működött a fordszámmérő.

Aztán nekiálltam mindent cserélgetni, stb,s végül arra jutottam, hogy mindkét óra jó, s mindkettőhöz tartozó elektronika is egyezik, egyetlen különbség az órák nyákfóliájában van. Mindkét óracsoport vdo.

Szóval a rotoros gyújtású motorokhoz tartozó órák nem kompatibilisek a disesekkel. (előbbinél a trafóról jön a fordulatjel, utóbbinál az ecutól)

Link to comment
Megosztás:

Szóval a rotoros gyújtású motorokhoz tartozó órák nem kompatibilisek a disesekkel. (előbbinél a trafóról jön a fordulatjel, utóbbinál az ecutól)

Nekem igaz, Corsa B-m van de a legtöbb motor azonos bent az Astra F-el, nekem is az ECU-tól jön a fszám jel, pedig rotoros, sima C14NZ.

Link to comment
Megosztás:

És? Rotoros és DIS-esnél is az ECU-tól jön a fordulatszámjel, egyedül dieselnél adja a jelet a generátor. Nem kell ezen annyira meglepődni. :) (Bár volt olyan időszak mikor le lettem hurrogva, hogy nem az ECUtól jön a fordulatszámjel. :D )

Astránál, de vectránál meg a trafóról. (rotorosnál)

Link to comment
Megosztás:

Rotor ide vagy oda, rotorom nekem is van, de nekem spirál és C14NZ, de mint tudtam meg most, hogy vettem a rotort és elosztó fedelet, astra C14NZ több fajta elosztó fedél és rotor van hozzá...

Szóval én már meg sem lepődök...

Most lehet nevetni, de mit takar a "DIS" mit csinál eszik iszik?

Link to comment
Megosztás:

Rotor ide vagy oda, rotorom nekem is van, de nekem spirál és C14NZ, de mint tudtam meg most, hogy vettem a rotort és elosztó fedelet, astra C14NZ több fajta elosztó fedél és rotor van hozzá...

Szóval én már meg sem lepődök...

Most lehet nevetni, de mit takar a "DIS" mit csinál eszik iszik?

Konkrétan 2 fajta: csatos rögzítésű Bosch, és csavaros Lucas.

Link to comment
Megosztás:

Most lehet nevetni, de mit takar a "DIS" mit csinál eszik iszik?

Nem eszik, nem iszik, csak kockul ott a motor végén :D Gyakorlatilag egy mozgó alaktrészek nélküli gyújtás elosztó, illetve nem, mert nem eloszt, hanem hengerenként ad. Szóval villanyos gyújtás vezérlés nah. ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.