Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

és... az övcsatba az ember meg behekkelhetne a mikrókapcsolót... de ugye talán kell egy-egy az ülésekbe is, hogy ne sipákoljon, ha pl az anyósülésben nem ül senki...

Erre van valakinek beépítési ötlete?... ha már valamikor rászánom magam az ülés szétszerelésére és ülésfűtés-beszerelésre...

esetleg eject gomb az anyósülésre? :D :D :D

Csak a vezetőoldalinál van ilyen övcsat.

Link to comment
Megosztás:

Japánban forgalmaztak Opelt? Vagy Vouxhallt? :w00t:

Japánban kikapcsolt gyújtásnál is hallgathatnak rádiót....azta :angry:

Azt én is tudok. Fix 12-re van kötve a rádió. Nekem pont az a bajom, hogy nem tudtam úgy megcsinálni, hogy gyújtásra automatikusan be- és kikapcsoljon, de úgy, hogy ha akarom akkor ki és bekapcsolhatom gyújtás nélkül is.

Majd valamikor, lehet, hogy rászánom magam, bár már nincs kedvem szétszedni...

Link to comment
Megosztás:

Azt én is tudok. Fix 12-re van kötve a rádió. Nekem pont az a bajom, hogy nem tudtam úgy megcsinálni, hogy gyújtásra automatikusan be- és kikapcsoljon, de úgy, hogy ha akarom akkor ki és bekapcsolhatom gyújtás nélkül is.

Majd valamikor, lehet, hogy rászánom magam, bár már nincs kedvem szétszedni...

De mér nem? A tied biztosan tartalmazza a rádióállást, ahogy az enyém is és automatikusan ki- és bekapcsol, illetve kulcs elfordítása/gyújtás nélkül is be tudom kapcsolni a rádiót.

Link to comment
Megosztás:

De mér nem? A tied biztosan tartalmazza a rádióállást, ahogy az enyém is és automatikusan ki- és bekapcsol, illetve kulcs elfordítása/gyújtás nélkül is be tudom kapcsolni a rádiót.

Nekem nem-gyári rádióm van, lehet, hogy csak ezért. De az érdekes, hogy annak is 2 db 12V-os bemenete van. Gondolom az egyik a fix, a másik a gyújtás. Valamiért mégse működött, akárhogy próbáltam.

Link to comment
Megosztás:

No, ma vettem egy Sony fejegységet. "Gyorsan" (kb. 1 órás művelet :)) ki is kaptam a régit, aztán nézegettem a kábelt. Kaptam az újhoz egy átalakítót, ami a két kisebb csatira szépen rá is megy. Először gondolkoztam, hogy a felső miért nem kellhet, aztán rájöttem, hogy az valszeg a kijelzőnek a vezérlése meg világítás kapcsolója. Erről olvastam már, hogy ha azt akarom, hogy bekapcsoljon és a dátumot mutassa gyújtásnál, akkor valamit itt össze kell kötnöm... Melyiket is? :)

De ami ennél fontosabb és amiatt írok... Jobb híján az SC202-n lévő felirat alapján tájékozódok, hogy a nagy csatin hol mi van. Namost ha lehet hinni a színeknek az újhoz kapott "átalakítón", akkor ahol a fekete (test) vezetéke van, eredetileg ott valami + van, ahol a pirosa, ott eredetin test, az új sárgáján meg semmi... Lehet elnéztem, mert elég sötét van már ilyenkor... De ez hogy van? Nem mertem bekapcsolni... Vagy elvileg jónak kéne lennie? Továbbá olvastam valahol, hogy a gyújtás + és standby + meg kell cserélni, ha elfelejti pl. a tárolt adókat. Ötlet?

Előre is köszönöm (ismét) a segítséget.

Addig leszaladok egy multiméterrel, kimérem legalább a tápot meg a gyújtás vezér jelet. :)

szerk.: jah, még valami: külön csüng egy ATT és egy REM vezeték az átalakítóból, aminek a másik vége nincs a csatlakozóba kötve. A REM az gondolom a REMOTE, a másik viszont fogalmam sincs mi. Ezeket hova kössem?

szerk2.: Megmértem, és minden OK. :) Bekapcsoltam, működik szépen. Annyi, hogy a pirosat és sárgát nekem is meg kell cserélni valszeg, mert csak akkor megy a cucc, ha gyújtás van. Illetve a kijelzővel kell valamit barkácsolni.

Link to comment
Megosztás:

No, ma vettem egy Sony fejegységet. "Gyorsan" (kb. 1 órás művelet :)) ki is kaptam a régit, aztán nézegettem a kábelt. Kaptam az újhoz egy átalakítót, ami a két kisebb csatira szépen rá is megy. Először gondolkoztam, hogy a felső miért nem kellhet, aztán rájöttem, hogy az valszeg a kijelzőnek a vezérlése meg világítás kapcsolója. Erről olvastam már, hogy ha azt akarom, hogy bekapcsoljon és a dátumot mutassa gyújtásnál, akkor valamit itt össze kell kötnöm... Melyiket is? :)

De ami ennél fontosabb és amiatt írok... Jobb híján az SC202-n lévő felirat alapján tájékozódok, hogy a nagy csatin hol mi van. Namost ha lehet hinni a színeknek az újhoz kapott "átalakítón", akkor ahol a fekete (test) vezetéke van, eredetileg ott valami + van, ahol a pirosa, ott eredetin test, az új sárgáján meg semmi... Lehet elnéztem, mert elég sötét van már ilyenkor... De ez hogy van? Nem mertem bekapcsolni... Vagy elvileg jónak kéne lennie? Továbbá olvastam valahol, hogy a gyújtás + és standby + meg kell cserélni, ha elfelejti pl. a tárolt adókat. Ötlet?

Előre is köszönöm (ismét) a segítséget.

Addig leszaladok egy multiméterrel, kimérem legalább a tápot meg a gyújtás vezér jelet. :)

szerk.: jah, még valami: külön csüng egy ATT és egy REM vezeték az átalakítóból, aminek a másik vége nincs a csatlakozóba kötve. A REM az gondolom a REMOTE, a másik viszont fogalmam sincs mi. Ezeket hova kössem?

szerk2.: Megmértem, és minden OK. :) Bekapcsoltam, működik szépen. Annyi, hogy a pirosat és sárgát nekem is meg kell cserélni valszeg, mert csak akkor megy a cucc, ha gyújtás van. Illetve a kijelzővel kell valamit barkácsolni.

az att-ot passzolom(lehet elektrnyos antenna), a remote az az erősítő vezérlőszálao. ha csak gyújtásra kapcsol a rádió, akkor szerintem nm megcserélni kell a piros sárgát hane a rádió kábelein összekötni, úgy jogy a fix 12re kerüljön a két drót, ne a kapcsoltra.az enyémem is össze van kötve a piros a sárgával, így gyújtás nélkül is megy.

a kijelző dátumhoz meg ki kell venni a kijelzőt, és ha jól rémlik akkor piros szürke vezetéket kell elvágni.

Link to comment
Megosztás:

az att-ot passzolom(lehet elektrnyos antenna), a remote az az erősítő vezérlőszálao. ha csak gyújtásra kapcsol a rádió, akkor szerintem nm megcserélni kell a piros sárgát hane a rádió kábelein összekötni, úgy jogy a fix 12re kerüljön a két drót, ne a kapcsoltra.az enyémem is össze van kötve a piros a sárgával, így gyújtás nélkül is megy.

a kijelző dátumhoz meg ki kell venni a kijelzőt, és ha jól rémlik akkor piros szürke vezetéket kell elvágni.

Nem kell ahhoz kivenni a kijelzőt, elég ha csak a gyári rádió kábelkötegéből elcsíped a vezetéket a fejegység mögött.

Link to comment
Megosztás:

az att-ot passzolom(lehet elektrnyos antenna), a remote az az erősítő vezérlőszálao. ha csak gyújtásra kapcsol a rádió, akkor szerintem nm megcserélni kell a piros sárgát hane a rádió kábelein összekötni, úgy jogy a fix 12re kerüljön a két drót, ne a kapcsoltra.az enyémem is össze van kötve a piros a sárgával, így gyújtás nélkül is megy.

a kijelző dátumhoz meg ki kell venni a kijelzőt, és ha jól rémlik akkor piros szürke vezetéket kell elvágni.

Nem, az ATT biztos nem elektromos antenna. Végül is nem fontos, minden működik. Az elektromos antennát a táp melletti kék (az új csatlakozó színe szerint) vezeték kapcsolja, azt az sc202 is tudta kezelni. Az erősítőt úgy tettem be, hogy hátul az antennánál lévő remote-ot megpatkoltam, onnan kapcsoltam az erősítőt. Ez most is működik, csak annyi a gond, hogy ez már baromi okos, csak akkor "kapcsolja be" az elektromos antennát, ha a tuner megy, tehát vagy rádiót hallgatsz, vagy pl. forgalom infók fogadása be van kapcsolva mondjuk mp3 lejátszás közben. Szóval egyelőre még ha a mélyládát akarom hajtani mp3 közben, akkor be kell kapcsolnom a TA-t, hogy adjon jelet az antennának, és ezáltal az erősítőnek. :) Ez a "remote" kapcsolja a kijelzőt is, ugyanis ezzel együtt az is kapcsol. Szóval csak ki kell bányásznom valahogy, és ott elvágni, nem pedig közvetlenül a rádióból jövőt. Az erősítőhöz meg hosszú távon érdemes lesz hátravinnem a saját remote-ját a fejegységből. :)

A piros-sárga tápot pedig megcseréltem, és így működik jól: nem felejti el az időt, mentett állomásokat, lejátszás pozícióját, és gyújtásra ki-be kapcsol.

Minden szuper, gyönyörűen szól:

\o/
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok...

C20NE gsim van az ECUból kijön 2 szál amit nem tudok mik valaki segítsen már ki.....

Fekete/barna - Ezt kimértem elvileg az ECU 27 cuccára jön rá ignition switchet ír gondolom gyújtás kapcsoló autodataában néztem

Piros/fehér vagy talán Fehér/piros Én ezt az út jeladónak tippelem

c20ne

red \ white fuel computer

brown \ black fuel computer

Létezik, hogy az út jeladó nem a computerből jön?

Közben ezt is találtam..

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok...

C20NE gsim van az ECUból kijön 2 szál amit nem tudok mik valaki segítsen már ki.....

Fekete/barna - Ezt kimértem elvileg az ECU 27 cuccára jön rá ignition switchet ír gondolom gyújtás kapcsoló autodataában néztem

Piros/fehér vagy talán Fehér/piros Én ezt az út jeladónak tippelem

c20ne

red \ white fuel computer

brown \ black fuel computer

Létezik, hogy az út jeladó nem a computerből jön?

Közben ezt is találtam..

Előre is köszi

Hivatalos rajzaim szerint a fekete/barna a MID-re megy és a 32-es pontra csatlakozik az ecuban. Piros/fehéret nem találtam.

Az útjeladó nem az ECUból jön, a műszeregység tartalmazza azt. Az ECU-ból csak a fogyasztásjel jön a MID-hez.

Amúgy melyik csatiban találtad ezeket a vezetékeket? Egy 9 pin-es kocka alakúban?

Link to comment
Megosztás:

Hivatalos rajzaim szerint a fekete/barna a MID-re megy és a 32-es pontra csatlakozik az ecuban. Piros/fehéret nem találtam.

Az útjeladó nem az ECUból jön, a műszeregység tartalmazza azt. Az ECU-ból csak a fogyasztásjel jön a MID-hez.

Amúgy melyik csatiban találtad ezeket a vezetékeket? Egy 9 pin-es kocka alakúban?

img7988l.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok...

C20NE gsim van az ECUból kijön 2 szál amit nem tudok mik valaki segítsen már ki.....

Fekete/barna - Ezt kimértem elvileg az ECU 27 cuccára jön rá ignition switchet ír gondolom gyújtás kapcsoló autodataában néztem

Piros/fehér vagy talán Fehér/piros Én ezt az út jeladónak tippelem

c20ne

red \ white fuel computer

brown \ black fuel computer

Létezik, hogy az út jeladó nem a computerből jön?

Közben ezt is találtam..

Előre is köszi

Igaz nejkem Vectra ECU-m van, de nekem a piros a feher vezetek elvileg az automata valtohoz menne

Link to comment
Megosztás:

Tegnap levettem az elosztó fedelet és megcsiszoltam a 4 pólust (kézzel csiszoló papírral nem sok sikerrel, majd csavarhúzóval és óvatosan szikével), probléma-e hogy egy olyan vágás, mélyedés van pólusokban, amit egy félbevágott gyufa szára tenné síkká. Illetve a rotoron a réz fül, teljesen egy síkban van szinte a műanyaggal nekem. Nézelődtem ilyen iránt és feltűnt, hogy más rotorján van ~2mm kis túl lógása.

Az alábbi linken képek;

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Tegnap réz tisztára pucoltam, ma mentem ~150km-t és így néz ki :S

Ez okozhatja a főként gyorsításkori dadogást, rángatást ami leginkább (1800)2000-2400(2600) fordulat tartomány között jelentkezik csak. Alatta nagyon ritka, felette sosem jelentkezett még.

Illetve ezt csak gázon produkálta eddig, benzinnel nem problémázik.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap levettem az elosztó fedelet és megcsiszoltam a 4 pólust (kézzel csiszoló papírral nem sok sikerrel, majd csavarhúzóval és óvatosan szikével), probléma-e hogy egy olyan vágás, mélyedés van pólusokban, amit egy félbevágott gyufa szára tenné síkká. Illetve a rotoron a réz fül, teljesen egy síkban van szinte a műanyaggal nekem. Nézelődtem ilyen iránt és feltűnt, hogy más rotorján van ~2mm kis túl lógása.

Az alábbi linken képek;

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Tegnap réz tisztára pucoltam, ma mentem ~150km-t és így néz ki :S

Ez okozhatja a főként gyorsításkori dadogást, rángatást ami leginkább (1800)2000-2400(2600) fordulat tartomány között jelentkezik csak. Alatta nagyon ritka, felette sosem jelentkezett még.

Illetve ezt csak gázon produkálta eddig, benzinnel nem problémázik.

Egyértelműen cserés az elosztó, nem egy nagy összeg és rotorral együtt adják, kábeleket egyenként átdugdosod így nem tudod felcserélni, rotort lehúzod és felrakod az újat, csak egy féle képpen lehet, ha jól emlékszem, úgyhogy nem egy nehéz dolog.

Link to comment
Megosztás:

Egyértelműen cserés az elosztó, nem egy nagy összeg és rotorral együtt adják, kábeleket egyenként átdugdosod így nem tudod felcserélni, rotort lehúzod és felrakod az újat, csak egy féle képpen lehet, ha jól emlékszem, úgyhogy nem egy nehéz dolog.

Tudtommal rá is van írva kis számokkal a pipák csatlakozójánál, hogy melyik hengerre megy. DIS-re pl rá van írva.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap levettem az elosztó fedelet és megcsiszoltam a 4 pólust (kézzel csiszoló papírral nem sok sikerrel, majd csavarhúzóval és óvatosan szikével), probléma-e hogy egy olyan vágás, mélyedés van pólusokban, amit egy félbevágott gyufa szára tenné síkká. Illetve a rotoron a réz fül, teljesen egy síkban van szinte a műanyaggal nekem. Nézelődtem ilyen iránt és feltűnt, hogy más rotorján van ~2mm kis túl lógása.

Az alábbi linken képek;

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Tegnap réz tisztára pucoltam, ma mentem ~150km-t és így néz ki :S

Ez okozhatja a főként gyorsításkori dadogást, rángatást ami leginkább (1800)2000-2400(2600) fordulat tartomány között jelentkezik csak. Alatta nagyon ritka, felette sosem jelentkezett még.

Illetve ezt csak gázon produkálta eddig, benzinnel nem problémázik.

A gáz sokkal érzékenyebb a gyújtásra. Nálam komplett elosztó+rotor+pipa készlettől a gyújtásom helyre állt az X14NZ-nél. Előtte dadogás, meg szaggatás... Persze csak kis fordulaton. Nagy fordulatnál kevésbé érezhető. Egyébként elnézve az elosztódat, abból már kiégett minden. Megnőtt az ellenállása, így sokkal kisebb intenzitású lesz a szikra... Benzin esetén még úgy ahogy elmegy, de gáznál már problémás.

Link to comment
Megosztás:

Egyértelműen cserés az elosztó...

Tudtommal rá is van írva kis számokkal a pipák csatlakozójánál, hogy melyik hengerre megy. DIS-re pl rá van írva.

A gáz sokkal érzékenyebb a gyújtásra...

Holnap utána kérdezek az unixba, és itt az opelbe mit mondanak árakra, remélem belefér a költségvetésbe és kiderül hogy ez-e a ludas!

(Szerencsére a gyertyák jók, a pipa és vezeték kifogástalan, tegnap kíváncsiságból széthúztam de oxid mentesek teljesen újnak néznek ki)

Számozva nincs mivel nem gyári, de holnap megjelölöm a vezetékeket a biztonság kedvéért.

Link to comment
Megosztás:

Holnap utána kérdezek az unixba, és itt az opelbe mit mondanak árakra, remélem belefér a költségvetésbe és kiderül hogy ez-e a ludas!

(Szerencsére a gyertyák jók, a pipa és vezeték kifogástalan, tegnap kíváncsiságból széthúztam de oxid mentesek teljesen újnak néznek ki)

Számozva nincs mivel nem gyári, de holnap megjelölöm a vezetékeket a biztonság kedvéért.

Esetleg sötétben nyisd fel a motorteret, és nézd meg a kábelek nem húznak-e át a motor felé. Szép tűzijátékot látsz gázadásra. Bent van a bowden vége, és lehet húzogatni... :)

Link to comment
Megosztás:

Esetleg sötétben nyisd fel a motorteret, és nézd meg a kábelek nem húznak-e át a motor felé. Szép tűzijátékot látsz gázadásra. Bent van a bowden vége, és lehet húzogatni... :)

Kizárt, nagyon jók a kábelek ;-) De kimegyek megnézem utána pedig lefotózom az új beltér lámpát, kedvesem szidása azért most jól esett :-)

"Kiég a retinám, cseréld vissza ezt a régi sz@rr@ inkább..."

Link to comment
Megosztás:

Hello.

A ventillátor, ami a levegőt fújja be az utastérbe, az fizikailag hol van? Csak azért kérdezem, mert mióta betettem az új fejegységet (fogalmam sincs, hogy van-e összefüggés), azóta kicsit visítós hangja van (eddig 1-esen kb. nem is hallottam hogy forog, most meg kicsit sípol), néha pedig olyan, mintha valamihez hozzáérne vagy darálna a lapát, és a levegő sem úgy jön a fokozatokon, mint előtte... Nem valahol a fejegység mögött van? Lehetséges, hogy ahogy betettem az új rádiót és visszagyömöszöltem mögé a kábeleket, valahogy hozzáérnek a ventillátorhoz? Vagy kizárt, teljesen független, és más baj van, pl. haldoklik és cserélni kéne..

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.