Tiv. Elküldve December11, 2012 Megoszt Elküldve December11, 2012 Köszi! Akkor ez kb úgy néz ki mint a bc-s kar. Hát nem a legszebb az tuti.... Na meg ugye akkor teljesen elüt az indexkapcsolótól. Hát nem tom... mondjuk perpill nem ez az utolsó dolog ami hiányzik az autóból. :D De azért jó képben lenni. (amúgy maga a kar csak annyiban más nem, hogy benne van ez a poti? mert akkor elég lenne azt belefaragni a gyári karba, már ha elfér) Ha nem akarod hogy elüssön az index kartól, cseréld ki azt is Omega tempomatosra. A plusz gomboknak kitalálhatsz valami funkciót. Amugy meg szerintem nem ronda. Nekem legalábbis kis nosztalgia a B Omim után. Gyári karba, nem kis faragás lenne. Még ha egyforma lenne a karok mérete, akkor is. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve December11, 2012 Megoszt Elküldve December11, 2012 érdekesség: "Elindulás után a fékpedálra lépve a központi zár automatikusan lezárja az ajtókat.A gyújtás levétele után automatikusan feloldódik az ajtózár." http://auto-motor.va...1683657194.html Nekem ezt a 7 évvel ezelőtt beszerelt gepard riasztóm is tudja. Fékpedál nélkül ugyan de gyújtás ráadás után 20mp és zár. Én ezt használom. Egyrészt pesten dugóban nem árt, másrészt anyám és az asszony is állandóan nyitotta az ajtót és tette ki a lábát mikor megérkezéskor még "helyezkedtem" az autóval. Most mindenki csak akkor száll ki ha leveszem a gyújtást vagy az én ajtómtól nyitok kp zárat :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve December11, 2012 Megoszt Elküldve December11, 2012 Hellótok! Valszeg elérte az aksimat a vég. Olyan kérdésem lenne, hogy reggel gondoltam még hátha beindúl aztán 60km-er után majd felviszem a lakásba tölteni. Hát fél fordulat után nem csinált semmit mint mikor csutkára le van merülve. De még csinál olyan furcsaságot hogy mintha egy relé kattant volna 3x sorba gyors egymás után, plussz bekapcsolt a risztóm belső ledje is és a motor lámpám elkezdett villogni egymás után jó sokat? Sikerült elcsesznem valamit az autóban vagy túlparázom? Bá következő gyújtás ráadás után se motorlámpa villogás se semmi reléhang nem volt csak most esz a fene hogy kinyírtam vele valamit? :unsure: Vagy esetleg elszállt benne pár biztosíték vagy mi a fene volt az a kattanás benne? Meg a motor miért villogott? :icon11: Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve December11, 2012 Megoszt Elküldve December11, 2012 Köszönöm szépen, valószínűleg beruházok egy ilyenre! :) igen hazafelé én is megszámoltam 8 állása van Köszi! Akkor ez kb úgy néz ki mint a bc-s kar. Hát nem a legszebb az tuti.... Na meg ugye akkor teljesen elüt az indexkapcsolótól. Hát nem tom... mondjuk perpill nem ez az utolsó dolog ami hiányzik az autóból. :D De azért jó képben lenni. (amúgy maga a kar csak annyiban más nem, hogy benne van ez a poti? mert akkor elég lenne azt belefaragni a gyári karba, már ha elfér) pont olyan mint a BCs kar, annyira ronda, NEM poti van benne, hanem ellenállás létra, ami kb ugyanaz, csak ugye fix állásai vannak Ha nem akarod hogy elüssön az index kartól, cseréld ki azt is Omega tempomatosra. A plusz gomboknak kitalálhatsz valami funkciót. Amugy meg szerintem nem ronda. Nekem legalábbis kis nosztalgia a B Omim után. Gyári karba, nem kis faragás lenne. Még ha egyforma lenne a karok mérete, akkor is. :D jaja Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve December11, 2012 Megoszt Elküldve December11, 2012 Hellótok! Valszeg elérte az aksimat a vég. Olyan kérdésem lenne, hogy reggel gondoltam még hátha beindúl aztán 60km-er után majd felviszem a lakásba tölteni. Hát fél fordulat után nem csinált semmit mint mikor csutkára le van merülve. De még csinál olyan furcsaságot hogy mintha egy relé kattant volna 3x sorba gyors egymás után, plussz bekapcsolt a risztóm belső ledje is és a motor lámpám elkezdett villogni egymás után jó sokat? Sikerült elcsesznem valamit az autóban vagy túlparázom? Bá következő gyújtás ráadás után se motorlámpa villogás se semmi reléhang nem volt csak most esz a fene hogy kinyírtam vele valamit? :unsure: Vagy esetleg elszállt benne pár biztosíték vagy mi a fene volt az a kattanás benne? Meg a motor miért villogott? :icon11: sztem csak "kimerült" aztán közben ezt-azt megzavart, egy feltöltést még megér Link to comment Megosztás: More sharing options...
riki Elküldve December11, 2012 Megoszt Elküldve December11, 2012 És az omega relét nem tudom helyettesíteni valamivel? Mert nem nagyon tudom beszerezni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December11, 2012 Megoszt Elküldve December11, 2012 És az omega relét nem tudom helyettesíteni valamivel? Mert nem nagyon tudom beszerezni. De. Az egyik vezetéket elvágod, ami az intervallumos részé és a kettő közé kötöd be az állító két vezetékét. De ez így nem tökéletes megoldás, mivel a fix ellenállás benne marad a relében, ami szabályozza a fix intervallumot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
riki Elküldve December11, 2012 Megoszt Elküldve December11, 2012 De. Az egyik vezetéket elvágod, ami az intervallumos részé és a kettő közé kötöd be az állító két vezetékét. De ez így nem tökéletes megoldás, mivel a fix ellenállás benne marad a relében, ami szabályozza a fix intervallumot. És mi van, ha az ellenállást helyettesítem rövid zárral? Így csak a kapcsolóban lévő létra ellenállás lesz a körben. Mert ha jól tudom, a relében lévő ellenállás ezzel a sárga vezetékkel van sorban, így ez az ellenállás, és a kapcsolóban lévő ellenállás sorban lenne.... Az ellenállást kiveszem, csak a létraellenállás marad... Link to comment Megosztás: More sharing options...
janoo16 Elküldve December12, 2012 Megoszt Elküldve December12, 2012 És mi van, ha az ellenállást helyettesítem rövid zárral? Így csak a kapcsolóban lévő létra ellenállás lesz a körben. Mert ha jól tudom, a relében lévő ellenállás ezzel a sárga vezetékkel van sorban, így ez az ellenállás, és a kapcsolóban lévő ellenállás sorban lenne.... Az ellenállást kiveszem, csak a létraellenállás marad... Ilyen Omega B relét elég neház találni... De ahogy írod, a síma F-es relét is meg lehet hekkelni... Talán három gyártó készített ilyen relét, több-kevésbé más más megoldással. A lényeg az, hogy a vékony J vagy I lábat követed a nyákon, ami egyből egy ellenállásra megy, aztán az IC-re. Ha rövidre zárod az ellenállást, túl rövid lesz a törlési intervallum. Azt csináltam, hogy a kart az ellenállássorral szépen sorba bekötöttem, a reléből kivettem az ellenállást, helyette bekötve egy hosszabb dróttal egy 10k-s potenciométert. A relé teteje nélkül mindent összedugtam, és addíg csűrtem-csavartam a potit + a karon az állítót, míg nekem tetszett/jó lett. :) Kivettem, lemértem a potmétert abban az állásban, és becíneztem helyette egy kb ugyanakkora ellenállást. Azóta vígan muzsikál. Nekem talán egy 3 v 4 k-s ellenállás kellett végül. Ja, én hátsó ablaktörlés nélküli Omega-kart kaptam :-(, de sikerült áttenni CSAK A KART a meglévő caravanos kar-házba :sneaky: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve December12, 2012 Megoszt Elküldve December12, 2012 Ilyen Omega B relét elég neház találni... De ahogy írod, a síma F-es relét is meg lehet hekkelni... Talán három gyártó készített ilyen relét, több-kevésbé más más megoldással. A lényeg az, hogy a vékony J vagy I lábat követed a nyákon, ami egyből egy ellenállásra megy, aztán az IC-re. Ha rövidre zárod az ellenállást, túl rövid lesz a törlési intervallum. Azt csináltam, hogy a kart az ellenállássorral szépen sorba bekötöttem, a reléből kivettem az ellenállást, helyette bekötve egy hosszabb dróttal egy 10k-s potenciométert. A relé teteje nélkül mindent összedugtam, és addíg csűrtem-csavartam a potit + a karon az állítót, míg nekem tetszett/jó lett. :) Kivettem, lemértem a potmétert abban az állásban, és becíneztem helyette egy kb ugyanakkora ellenállást. Azóta vígan muzsikál. Nekem talán egy 3 v 4 k-s ellenállás kellett végül. Ja, én hátsó ablaktörlés nélküli Omega-kart kaptam :-(, de sikerült áttenni CSAK A KART a meglévő caravanos kar-házba :sneaky: Azért egyszerűbb túrni a neten egy gyári relét. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve December12, 2012 Megoszt Elküldve December12, 2012 Szerintem is, én karral együtt vettem a relét "csomagban". (hátsó törlős+BCs) Egyébként, ha meg balra meg berakod a tempomatos index kart nem is lesz olyan egyformátlan :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve December12, 2012 Megoszt Elküldve December12, 2012 Szerintem is, én karral együtt vettem a relét "csomagban". (hátsó törlős+BCs) Egyébként, ha meg balra meg berakod a tempomatos index kart nem is lesz olyan egyformátlan :D Így van. Ez a legegyszerűbb és még "gyári" is. :icon1: Szerintem nem érdemes szétbuherálni a relét meg a kart, úgyse lesz olyan mint egy eredeti Omega. Nem olyan nagyon nehéz azért találni eredetit és a csere tényleg plug-and-play. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve December12, 2012 Megoszt Elküldve December12, 2012 Megvettem a Power Ride 72Ah akksit. Remélem nem sz.rik be pár hónap után. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December12, 2012 Megoszt Elküldve December12, 2012 Sziasztok! Mi a különbség fizikailag, és csatlakozóilag a légzsákos/nem légzsákos, állítható/ill fix kormányos gyújtáskapcsolók között? Neten nézegetve ilyen különbségek voltak. Mi más bennük? Valamint rádióállása csak a 96 utániaknak van? Ezek mind légzsákosak már? Na meg a gyújtáskapcsoló egyébként kompatibilis a vectra mechanikájával, és csatlakozójával? Szeretnék rádióállást a vecibe, de ezeknél csak az utolsó évben hozták be ezt (kapcs rajzok szerint) astránál meg eddig mindegyikben láttam, tehát nagy valószínűséggel astrából könnyebben találok. De csak akkor állok neki keresni ha plug'n'play a cucc. (azt tudom hogy az extra káblet majd be kell húzni) Természetesen csak gyári jöhet szóba, azért agyalok itt ennyit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December12, 2012 Megoszt Elküldve December12, 2012 Sziasztok! Mi a különbség fizikailag, és csatlakozóilag a légzsákos/nem légzsákos, állítható/ill fix kormányos gyújtáskapcsolók között? Neten nézegetve ilyen különbségek voltak. Mi más bennük? Valamint rádióállása csak a 96 utániaknak van? Ezek mind légzsákosak már? Na meg a gyújtáskapcsoló egyébként kompatibilis a vectra mechanikájával, és csatlakozójával? Szeretnék rádióállást a vecibe, de ezeknél csak az utolsó évben hozták be ezt (kapcs rajzok szerint) astránál meg eddig mindegyikben láttam, tehát nagy valószínűséggel astrából könnyebben találok. De csak akkor állok neki keresni ha plug'n'play a cucc. (azt tudom hogy az extra káblet majd be kell húzni) Természetesen csak gyári jöhet szóba, azért agyalok itt ennyit. Gondolom arra gondolsz, hogy levett gyújtással de nem lezárt kormányzárnál is működjön a rádió. Rádióállás 96 utániakban van és a kormányzár vezérli gyakorlatilag (W jelű táp). A légzsákos gyújtáskapcsoló nem merőleges a kormányoszloppal, de tudtommal a nemlégzsákos és nem rádióállásos gyújtáskapcsolók is tartalmazzák ezt a funkciót, csak nincs kivezetve belőlük. Mindenesetre egy classic astrában, ami nem légzsákos, már tartalmazzák ezt a funkciót. Tehát nem csak légzsákosok tudják ezt a rádióállást. A kompatibilitásról viszont nem tudok. Opel EPC külön számon veszi őket, viszont maga a kormány az kompatibilis a kormányrúddal. Állítható kormányosról nem tudok nyilatkozni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December12, 2012 Megoszt Elküldve December12, 2012 Igaz eddig csak képről láttam, de arról nézve nekem egyformának tűnt mind az elektromis, mind a mechanikus része az gyújtáskapcsolónak astra-vectra viszonylatban. Köszi! Akkor asszem holnap lebontom a gyujtáskapcsolót és megnézem tényleg benne van e az enyémben is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December12, 2012 Megoszt Elküldve December12, 2012 Igaz eddig csak képről láttam, de arról nézve nekem egyformának tűnt mind az elektromis, mind a mechanikus része az gyújtáskapcsolónak astra-vectra viszonylatban. Köszi! Akkor asszem holnap lebontom a gyujtáskapcsolót és megnézem tényleg benne van e az enyémben is. Valószínűleg nem fogsz találni tűzősaru aljzatot rajta, csak egy üres vékony lyukat. Maga a mechanika tudja ezt a funkciót, mivel a kormányzár mindegyikben benne van, csak az nem tisztázott, hogy ehhez elég cserélni-e a kapcsolórészt. De utánanézek rendesen EPC-ben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve December12, 2012 Megoszt Elküldve December12, 2012 Philips sc804-et szedett már szét valaki? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December12, 2012 Megoszt Elküldve December12, 2012 Igaz eddig csak képről láttam, de arról nézve nekem egyformának tűnt mind az elektromis, mind a mechanikus része az gyújtáskapcsolónak astra-vectra viszonylatban. Köszi! Akkor asszem holnap lebontom a gyujtáskapcsolót és megnézem tényleg benne van e az enyémben is. Nah, megnéztem. Konkrétan rákerestem az Astrában használatos kétféle gyújtáskapcsoló alkatrész számaira és dobott rá egyezést A Vekivel kapcsolatban. Tehát passzolnak a gyújtáskapcsolók elektronikusan és mechanikusan is az oszlophoz. Egyedül az állítható kormánymagasságos tér el teljesen. Arra külön nem tér ki az EPC, hogy melyiknek van W jelű kimenete vagy nincs se elektronikusan, se mechanikusan. Szerk: az viszont lehetséges, hogy egy más alkatrész számmal látták el azt a gyújtáskapcsolót, ami nem képes még a rádióállásra. Utána nézek még ennek. Van egy bizonyos gyújtáskapcsoló típus a légzsákmentesnél, ami nem alkalmazott már, helyette másikat írnak és az létezik A Vekibe is. Szerintem ez pont a rádióállásos változás miatt van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark_Errant Elküldve December12, 2012 Megoszt Elküldve December12, 2012 Nah, megnéztem. Konkrétan rákerestem az Astrában használatos kétféle gyújtáskapcsoló alkatrész számaira és dobott rá egyezést A Vekivel kapcsolatban. Tehát passzolnak a gyújtáskapcsolók elektronikusan és mechanikusan is az oszlophoz. Egyedül az állítható kormánymagasságos tér el teljesen. Arra külön nem tér ki az EPC, hogy melyiknek van W jelű kimenete vagy nincs se elektronikusan, se mechanikusan. Szerk: az viszont lehetséges, hogy egy más alkatrész számmal látták el azt a gyújtáskapcsolót, ami nem képes még a rádióállásra. Utána nézek még ennek. Van egy bizonyos gyújtáskapcsoló típus a légzsákmentesnél, ami nem alkalmazott már, helyette másikat írnak és az létezik A Vekibe is. Szerintem ez pont a rádióállásos változás miatt van. De lehet, hogy csak nincs bekötve... Nekem 95os az auto, es nem volt bekotve. saruztam egy kabelt, lebiztositekoztam, es vittem a radiohoz... Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December12, 2012 Megoszt Elküldve December12, 2012 De lehet, hogy csak nincs bekötve... Nekem 95os az auto, es nem volt bekotve. saruztam egy kabelt, lebiztositekoztam, es vittem a radiohoz... 95-ösnél előfordulhat, mivel a facelift és a nem facelift keveréke még azok. :) Az biztos, hogy a 96 utáni légzsákos gyújtáskapcsoló elektronikusan nem változott, csak a légzsák nélküli változott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
riki Elküldve December12, 2012 Megoszt Elküldve December12, 2012 Sziasztok! Nemrég volt téma a ködlámpa bekötése. Bekötöttem már a sajátomat, üzemel is szépen, fényszóró kapcsolásra le kapcsol, ahogy kell, de nekem két relével van megcsinálva, de van egyszerűbb is. Mellékelném a rajzot, hátha valaki szeretné megcsinálni. Az egész nem bonyolult. A gyári, F Astra első ködlámpa kapcsoló helyét kell megnézni, hogy melyik sarura érkezik ott a 12V a biztosíték tábláról, ha ez megvan, meg kell nézni, hogy a kapcsoló erről a lábról, melyikre kapcsolja a 12V-ot. Ha ez megvan, akkor ezt a sarut ki kell vezetékezni a kocsi elejébe. Én az ott, az akksi mögött található fekete relédobozban helyeztem el a relét. Ha ez megvan, akkor ezt a vezetéket kössük a relé tekercsének egyik lábára, a tekercs másik lábát pedig a fényszóró izzó POZITÍV lábára, tehát oda, ahol a 12V-ot kapja. A vezetéket nagyon egyszerűen meg lehet csapolni, javaslom a forrasztást, a biztonság kedvéért. Ha ez megvan, akkor a relé kapcsoló részének egyik kivezetésére az akksiról egy 16A-es biztosítékon keresztül hozott 12V-ot kötünk, a másik lábára pedig a ködlámpák izzóinak pozitív lábát. Az így összeállított kapcsolás úgy működik, ha a ködlámpa kapcsolót benyomjuk, az 12V-ot juttat a relé tekercsére, ami a fényszóró izzón keresztül testelődik, és a lámpa felkapcsolódik. Ha viszont a fényszórót is felkapcsoljuk, akkor a relé tekercsének két vége ugyan arra a potenciálra kerül, így a relé elenged. Röviden ennyi, hátha valakinek hasznos lesz. https://picasaweb.google.com/115069056308703110962/OpelAstraF#5821151120647690946 Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December12, 2012 Megoszt Elküldve December12, 2012 Nah, megnéztem. Konkrétan rákerestem az Astrában használatos kétféle gyújtáskapcsoló alkatrész számaira és dobott rá egyezést A Vekivel kapcsolatban. Tehát passzolnak a gyújtáskapcsolók elektronikusan és mechanikusan is az oszlophoz. Egyedül az állítható kormánymagasságos tér el teljesen. Arra külön nem tér ki az EPC, hogy melyiknek van W jelű kimenete vagy nincs se elektronikusan, se mechanikusan. Szerk: az viszont lehetséges, hogy egy más alkatrész számmal látták el azt a gyújtáskapcsolót, ami nem képes még a rádióállásra. Utána nézek még ennek. Van egy bizonyos gyújtáskapcsoló típus a légzsákmentesnél, ami nem alkalmazott már, helyette másikat írnak és az létezik A Vekibe is. Szerintem ez pont a rádióállásos változás miatt van. Köszi a fáradozást! Akkor már csak az az egy kérdésem van, hogy mi a fene az az EPC, mert többen is emlegették már itt. Ja, és hol lehet ahhoz hozzájutni? :) De lehet, hogy csak nincs bekötve... Nekem 95os az auto, es nem volt bekotve. saruztam egy kabelt, lebiztositekoztam, es vittem a radiohoz... Az én autóm 90-es, ráadásul annyira fapados, hogy mikor a központit szereltem be, a fél belteret ki kellett pakolnom, mert semmilyen vezeték nem volt benne, egy komplett kábelköteget bele kellett húznom. Sziasztok! Nemrég volt téma a ködlámpa bekötése. Bekötöttem már a sajátomat, üzemel is szépen, fényszóró kapcsolásra le kapcsol, ahogy kell, de nekem két relével van megcsinálva, de van egyszerűbb is. Mellékelném a rajzot, hátha valaki szeretné megcsinálni. Az egész nem bonyolult. A gyári, F Astra első ködlámpa kapcsoló helyét kell megnézni, hogy melyik sarura érkezik ott a 12V a biztosíték tábláról, ha ez megvan, meg kell nézni, hogy a kapcsoló erről a lábról, melyikre kapcsolja a 12V-ot. Ha ez megvan, akkor ezt a sarut ki kell vezetékezni a kocsi elejébe. Én az ott, az akksi mögött található fekete relédobozban helyeztem el a relét. Ha ez megvan, akkor ezt a vezetéket kössük a relé tekercsének egyik lábára, a tekercs másik lábát pedig a fényszóró izzó POZITÍV lábára, tehát oda, ahol a 12V-ot kapja. A vezetéket nagyon egyszerűen meg lehet csapolni, javaslom a forrasztást, a biztonság kedvéért. Ha ez megvan, akkor a relé kapcsoló részének egyik kivezetésére az akksiról egy 16A-es biztosítékon keresztül hozott 12V-ot kötünk, a másik lábára pedig a ködlámpák izzóinak pozitív lábát. Az így összeállított kapcsolás úgy működik, ha a ködlámpa kapcsolót benyomjuk, az 12V-ot juttat a relé tekercsére, ami a fényszóró izzón keresztül testelődik, és a lámpa felkapcsolódik. Ha viszont a fényszórót is felkapcsoljuk, akkor a relé tekercsének két vége ugyan arra a potenciálra kerül, így a relé elenged. Röviden ennyi, hátha valakinek hasznos lesz. https://picasaweb.go...151120647690946 Ha jól értem akkor neked a vezeték már benne volt a műszerfalban? Mert ha igen, akkor csak egy relé, biztosíték, kapcsoló meg a két lámpa kell. S minden plug and play. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December12, 2012 Megoszt Elküldve December12, 2012 Köszi a fáradozást! Akkor már csak az az egy kérdésem van, hogy mi a fene az az EPC, mert többen is emlegették már itt. Ja, és hol lehet ahhoz hozzájutni? :) Az én autóm 90-es, ráadásul annyira fapados, hogy mikor a központit szereltem be, a fél belteret ki kellett pakolnom, mert semmilyen vezeték nem volt benne, egy komplett kábelköteget bele kellett húznom. Az EPC az Opel Elektronikus Alkatrész Katalógusa, a beszerzése hivatalosan nagyon drága. :) Többet így nem mondhatok róla. :) Akartam írni, hogy ha faceliftes lenne a Vekid, lenne rá esély, hogy hasonló lenne, mint Errantnál, hogy csak rá kéne tolnod egy sarut, de erre vajmi kevés esély van szvsz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve December12, 2012 Megoszt Elküldve December12, 2012 http://racing-bazar.hu/alkatresz/egyeb/omega_b_ritkasagok A "nehezen" beszerezhető Omega cuccokat, Andrisssnál meg lehetne kérdezni :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts