Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Tök mindegy hogy omi vagy astra. Az omega is 4-et töröl.

Ha a relé vezérli ezt (nem tudom, de mi más lenne), akkor annak a belsejében kell okoskodni valamit, ha ezen változtatni akar.

van benne egy bizzbiritty IC, az vezerelt mindet... eleg tisztesseges doksit lehet a neten talalni rola, azt kell vegig-bogaraszni

Link to comment
Megosztás:

Ez a kérdés engem is érdekelne, a másik, hogy mit kell megmókolni ahhoz, hogy ha spriccelek, akkor ne azonnal kezdjen el törölni, hanem késleltetve? (szóval előbb legyen már ideje eljutni az üvegig annak a szerencsétlen mosólének, nem beszélve arról hogy a nyomás mire felépül, alapból rég megy a kar)

Link to comment
Megosztás:

Ez a kérdés engem is érdekelne, a másik, hogy mit kell megmókolni ahhoz, hogy ha spriccelek, akkor ne azonnal kezdjen el törölni, hanem késleltetve? (szóval előbb legyen már ideje eljutni az üvegig annak a szerencsétlen mosólének, nem beszélve arról hogy a nyomás mire felépül, alapból rég megy a kar)

Ehhez sajnos külön elektronikát kell építeni, vagy olyan relét beszerezni. VW T5-ömben pl eleve így van megcsinálva.

Link to comment
Megosztás:

Tök mindegy hogy omi vagy astra. Az omega is 4-et töröl.

Ha a relé vezérli ezt (nem tudom, de mi más lenne), akkor annak a belsejében kell okoskodni valamit, ha ezen változtatni akar.

elnézést benéztem, aszittem a törlési intenzitásról van szó

Xsara is olyan hogy spricc kb 3sec, aztán töröl, de tényleg külön elektronika kell hozzá

eccer láttam egy PICel építettet, de nagy is volt, meg kell hozza programoló

pl: http://www.ahoy.hu/picprojekt/windscree.htm

Link to comment
Megosztás:

Attól ez nem változik. Csak a szakaszos intervallumot lehet állítani vele. Nekem is olyan van benne. :icon1:

Ez így van!Nekem is ilyenem van bennt! Azzal csak a folyamatos szaggatott intervallumát lehet változtaztni!

Szerintem az ablaktörlést biztosító relé, ami nem szipla relé abban lévő valamelyik ellenállást kicserélnénk akkor lehet, lehetne vele változtatni a törlési időt, vagyis a tölés "darabszámát"

Azért időt írok mert az! Vagy ellenállás vagy az a kis fekete 3 lábú, nemtommianevevalami szabályozza hogy mennyi ezred mspercig menjen.

http://kepfeltoltes.hu/121204/www.tvn.hu_08910e318c8e341d8db18b4d1cebc81f_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ez a kérdés engem is érdekelne, a másik, hogy mit kell megmókolni ahhoz, hogy ha spriccelek, akkor ne azonnal kezdjen el törölni, hanem késleltetve? (szóval előbb legyen már ideje eljutni az üvegig annak a szerencsétlen mosólének, nem beszélve arról hogy a nyomás mire felépül, alapból rég megy a kar)

Ez engem is érdekel és foglalkoztat már rég, valaki feltalálhatná, a késleltett motor indítását! vagy egy házilag igen könnyűen összerittyenthető kis ketyerét ami ezt a problémát megoldja!

Link to comment
Megosztás:

Ez engem is érdekel és foglalkoztat már rég, valaki feltalálhatná, a késleltett motor indítását! vagy egy házilag igen könnyűen összerittyenthető kis ketyerét ami ezt a problémát megoldja!

Nagyon nem kell mit feltalálni rajta, egy sima időzítő relé elektronika kellene, relével ami a spriccelős impulzusra elindulna, mondjuk 2-3 mp késleltetéssel, majd ha lejárt visszaesik a relé alapállapotra amire rákötöd a motor pozitív szálát, és meg is van oldva.

Azért kell alapállapotú pontra kötni a relén, hogy a sima törlésnél is működjön a motor, mivel akkor az időzítő nem működik.

Marha egyszerű dolog az egész, manapság pedig miniatűr időzítőket lehet már venni, megépíteni sem érdemes.

Pl: http://webaruhaz.permanent.hu/termek/velleman-10-kitek-100-idozitok_es_vezerlok-109/ablaktorlo_idozito_kit-456

Ez drága, de van olcsóbb megoldás is.

Link to comment
Megosztás:

Az az igazán elegáns megoldás. :D Én csak forrasztással toldottam meg a gyári alap köteget, pedig nekem is utólag ment bele minden: 4 ablak, klíma, tükör, bc, naptető, stb. Mivel ezeket a cuccokat különböző időpontokban sikerült megszereznem, ezért kétszer is bontanom kellett. Másodszorra már simán kicsúszott a műszerfal, harmada idő alatt. :D

Bár nem értem miért írod, hogy a gyújtáskapcsolóról kell venni a tápot. Én a gyári helyről a biztitáblából a biztosíték mögül ágaztattam le. Ha már úgyis ott vannak a gyári vezetékek az eredeti biztosítékokkal, akkor miért kéne máshogy? :huh: Testet meg a motortér felé menő vastag vezetékekre tettem. Működik minden szépen.

Köszönöm a segítséget,lehet inkább tavasszal állunk neki garázs hiánya miatt..

Mindenkinek boldog Mikulást :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Tud valaki abban segíteni hogy a fűthető tükörnek milyen relé kel?

És esetleg a gyári relé száma is megfelelne nekem :icon1:

Köszönöm

biztosítéktábla, bal felső rekesze, fekete, talan 90 457 986

$%28KGrHqR,!iQFCT7!eUjGBQtJmnqVMw~~60_12.JPG

10 v 15 percet fűt, kikapcsolni nem lehet, csak gyújtás-levétellel...

Link to comment
Megosztás:

Kb ugyanazok a lehetőségek vannak, mint az elektromos ablak bekötésnél. Ha 1-2 oldalt visszaolvasol pont erről volt szó.

Belegányolni is lehet, de már az is nagy meló. Ha pedig rendesen akarod megcsinálni, akkor kábelkötegek, csatik kellenek hozzá. De akkor bontani kell rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Nekem speciel az új autókban is herótom van attól ha az autó elindulás után rámzárja az ajtót.

Egyrészt ne akarjon már helyettem gondolkodni, másrészt meg plusz egy akadály ha netán ugrani kell...

Úgy kéne, hogy külön a csomiajtót zárja csak, mert végülis emiatt van.

Egyébként tudtommal koccnál nyitnak az ajtók...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.