Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Egy szép orrú autón, amilyen az újabbak többsége, a tányérok rettentően elütnek, ráadásul a légellenállást, ezáltal a fogyasztást is indokolatlanul növelik az autózás idejének 99,8 %-ában.

A piacon ma kapható szinte összes típussal van tapasztalatom, de a ködlámpa valóban nem egy csoda. Este tán ér valamit, nappal semmiképp. De nyilván egyik ember másképp lát mint a másik, hiszen nem vagyunk biológiailag azonosak, így ezt parttalan vitának látom.

Persze, nem is azt mondom hogy mindenki szereljen fel tányérokat. Igazából még a vectrán is fura, bár nekem bejön a rally stílus. :D

Igazából az a baj az újakkal hogy röhejesen kicsik a ködösök, és rettentő magasra teszik őket. (halálom pl golfoknál a lámpába integrált ködlámpa, vagy pl régebbi mazda6)

"De nyilván egyik ember másképp lát mint a másik, hiszen nem vagyunk biológiailag azonosak,"

Amúgy meg ott a pont.

Elküldve

Sziasztok!

Tudtok segíteni?Keresnék 1 vállalkozó embert aki bekábelezné nekem a 2 első elektromos ablakot...

Gyári mechanika+kapcsolók+2 kábelköteg megvan hozzá. Meg egy marék lóvé.... :icon1: Danke

Elküldve

Nem.

bocs hülyén kérdeztem, gondolom nem bacca szét egymást, hanem pl felfogja tölteni rendesen?

vagy pl mindig csak 90%os az akkum?

nem igen szoktam hajtani a sárkányt szóval nem pörgi szét magát a generátor

Elküldve

bocs hülyén kérdeztem, gondolom nem bacca szét egymást, hanem pl felfogja tölteni rendesen?

vagy pl mindig csak 90%os az akkum?

nem igen szoktam hajtani a sárkányt szóval nem pörgi szét magát a generátor

Feleslegesen rágódsz ezen. Nem lesz semmi gond. Az akkud is feltölti rendesen, esetleg lassabban. Sokan tesznek a gyárinál nagyobb akksit az autóba. De nem cserélnek ezzel együtt generátort is.

Elküldve

Feleslegesen rágódsz ezen. Nem lesz semmi gond. Az akkud is feltölti rendesen, esetleg lassabban. Sokan tesznek a gyárinál nagyobb akksit az autóba. De nem cserélnek ezzel együtt generátort is.

valszeg igazatok vala csak hogy eredetileg 70A volt benne, az 1.4esbe volt 55ös, annak ugye más a gyújtása kicsit

Elküldve

Sziasztok!

Tudtok segíteni?Keresnék 1 vállalkozó embert aki bekábelezné nekem a 2 első elektromos ablakot...

Gyári mechanika+kapcsolók+2 kábelköteg megvan hozzá. Meg egy marék lóvé.... :icon1: Danke

Kell még hozzá jó pár méter 1,5-es és 0,75-ös vezeték is (lehetőleg több színű). A beltéri kábelköteg ajtóhoz vezető csonkja is megvan? Úgy lehet igazán jól megcsinálni, ha azt is levágod és átforrasztod. Viszont ahhoz szét kell bontani mindent.

Ha ezt nem akarod, akkor egy egyszerűbb, de kissé suttyó megoldás. Át kell fúrni a csatit és keresztülhúzni a kábeleket rajta. Bár, ha az ajtó kábelkötege megvan akkor ez a megoldás sem jó.

Ki kéne találni, hogy hogyan akarod megcsinálni...

Elküldve

valszeg igazatok vala csak hogy eredetileg 70A volt benne, az 1.4esbe volt 55ös, annak ugye más a gyújtása kicsit

Nem lesz semmi gond, hidd el.

Elküldve

Kell még hozzá jó pár méter 1,5-es és 0,75-ös vezeték is (lehetőleg több színű). A beltéri kábelköteg ajtóhoz vezető csonkja is megvan? Úgy lehet igazán jól megcsinálni, ha azt is levágod és átforrasztod. Viszont ahhoz szét kell bontani mindent.

Ha ezt nem akarod, akkor egy egyszerűbb, de kissé suttyó megoldás. Át kell fúrni a csatit és keresztülhúzni a kábeleket rajta. Bár, ha az ajtó kábelkötege megvan akkor ez a megoldás sem jó.

Ki kéne találni, hogy hogyan akarod megcsinálni...

Szia Dave,Igen a csonk is megvan,vezeték lakik a pinyóba vagy 20méter 0,75-ös is.A többi "alapanyagot" sem probléma beszereznem.

Elküldve

bocs hülyén kérdeztem, gondolom nem bacca szét egymást, hanem pl felfogja tölteni rendesen?

vagy pl mindig csak 90%os az akkum?

nem igen szoktam hajtani a sárkányt szóval nem pörgi szét magát a generátor

Valószínűleg semmi gond nem lesz vele, hacsak nem túl rövid utakra (városban) használod a kocsit!

A generátor dolga a fogyasztók kiszolgálása.

55A töltőáram kb. 700 watt fogyasztói igény kielégítésére elegendő már akár 2000 es motor fordulatnál.

Számolj!

Ha sokszor kell a motort hidegben indítani, akkor előfordulhat, hogy a szokásosnál gyakrabban kell külső töltőről rátölteni.

Bár én "speciel" mindenképpen rendszeresen töltögetek rá, még ha akár 12,6 V nyugalmi feszültséget mérek is.

Elküldve

Valószínűleg semmi gond nem lesz vele, hacsak nem túl rövid utakra (városban) használod a kocsit!

A generátor dolga a fogyasztók kiszolgálása.

55A töltőáram kb. 700 watt fogyasztói igény kielégítésére elegendő már akár 2000 es motor fordulatnál.

Számolj!

Ha sokszor kell a motort hidegben indítani, akkor előfordulhat, hogy a szokásosnál gyakrabban kell külső töltőről rátölteni.

Bár én "speciel" mindenképpen rendszeresen töltögetek rá, még ha akár 12,6 V nyugalmi feszültséget mérek is.

aham nincs para, csak nem szeretem a mokszerólást(ha nem múszály)

55A töltött ez új korában és nem alapjáraton

a kocsi mindig kint áll a hidegben, eddig nem kellet töltenem, jó lett volna meghagyni ezt a "jó" szokást....

szétszedtem a régit, de olyan drága bele a cucc(a fesz.szab, a dióda híd okés), hogy nem fogom megcsinálni

köszi

Elküldve

Szia Dave,Igen a csonk is megvan,vezeték lakik a pinyóba vagy 20méter 0,75-ös is.A többi "alapanyagot" sem probléma beszereznem.

Na ha a beltéri kábelköteget is át akarod alakítani (csak úgy lesz normálisan megcsinálva), akkor mint mondtam bontani kell mindent. Ki kell venni a komplett műszerfalat. Legalább is nekem nem sikerült volna enélkül megcsinálni. Nem kell hozzá sok extra, csak alapvető kéziszerszámok, de iszonyat pepecselős munka. Ha elsőre megy minden, akkor is két nap kell a teljes ki- és visszapakoláshoz.

Én decemberben nem állnék neki, hacsak nincs egy fűtött dupla garázsod...

Elküldve

csatlakozom az előttem szólóhoz, mondjuk én beletudtam rakni a tüskéket az eredeti csatlakozóba(bontott másikból)

és igen még talán az ajtó része a legegyszerűbb (kárpit le, fólia le, oszt uccu neki)

Elküldve

Sziasztok.

Egy olyan kérdésem lenne,hogy X16XEL motorkódú astrába hány Ah-ás akksit vegyek?Esetleg márkában is tudnátok segíteni,hogy milyet érdemes venni?Nekem most Banner van benne és már tavaly télen is rosszalkodott de kibírta,de most este mentem el a kocsival és már nem indult és pedig még nincs is mínusz.Érdemes lenne esetleg nagyobb Ah-ásat venni?

Válaszotokat előre is köszönöm.

Üdv.:zozo

Elküldve

Sziasztok.

Egy olyan kérdésem lenne,hogy X16XEL motorkódú astrába hány Ah-ás akksit vegyek?Esetleg márkában is tudnátok segíteni,hogy milyet érdemes venni?Nekem most Banner van benne és már tavaly télen is rosszalkodott de kibírta,de most este mentem el a kocsival és már nem indult és pedig még nincs is mínusz.Érdemes lenne esetleg nagyobb Ah-ásat venni?

Válaszotokat előre is köszönöm.

Üdv.:zozo

Eddig 1 Bannerem volt (nem Opelban) és egy év után cellazárlatos lett. Mivel 2 éves garancia volt rá, a boltos kicserélte, de addigra már megszüntette a Banner árusítást, ezért egy másik új gyártmányra.

Volt noname dugós - töltögetős akksim is a mostanit megelőzően, az is gond nélkül kibírt 5+ évet.

A jelenlegi akkum Bosch 55Ah-ás "gondozásmentes" és teszi a dolgát annak ellenére, hogy gyárilag 60 Ah-val szerelték..

Elküldve

Sziasztok.

Egy olyan kérdésem lenne,hogy X16XEL motorkódú astrába hány Ah-ás akksit vegyek?Esetleg márkában is tudnátok segíteni,hogy milyet érdemes venni?Nekem most Banner van benne és már tavaly télen is rosszalkodott de kibírta,de most este mentem el a kocsival és már nem indult és pedig még nincs is mínusz.Érdemes lenne esetleg nagyobb Ah-ásat venni?

Válaszotokat előre is köszönöm.

Üdv.:zozo

Hát szerintem akkorát amekkora belefér... :D

792862-20121203-FTg6FE.jpg

Elküldve

Na ha a beltéri kábelköteget is át akarod alakítani (csak úgy lesz normálisan megcsinálva), akkor mint mondtam bontani kell mindent. Ki kell venni a komplett műszerfalat. Legalább is nekem nem sikerült volna enélkül megcsinálni. Nem kell hozzá sok extra, csak alapvető kéziszerszámok, de iszonyat pepecselős munka. Ha elsőre megy minden, akkor is két nap kell a teljes ki- és visszapakoláshoz.

Én decemberben nem állnék neki, hacsak nincs egy fűtött dupla garázsod...

Ja neeem.Azért nem bombázom szét ennyire a kocsit.Behúz pár kábel,forraszt,szigetel...

100 000Km-t ment az autó.Nem akarom,hogy most kezdjen el zörögni...

Elküldve

Ja neeem.Azért nem bombázom szét ennyire a kocsit.Behúz pár kábel,forraszt,szigetel...

100 000Km-t ment az autó.Nem akarom,hogy most kezdjen el zörögni...

Na jó, de a kérdésed az volt, hogy lehet megcsinálni, illetve segítene-e neked valaki. Én nagyjából leírtam milyen lehetőségek vannak. Szerintem normálisan nem lehet megcsinálni, ha benn van a műszerfal. Ha a biztitábla mögötti kábeldzsungelhez hozzáférsz egy blankolóval meg egy pákával, és az ajtó felé menő köteget is meg tudod toldani a plusz vezetékekkel, akkor hajrá. :icon1: Szvsz, nem fog sikerülni.

Vagy kompletten levágod az ajtók felé menő beltéri csatit és ráforrasztod a fullosat szálanként (ahogy én is csináltam). Vagy szétbarmolod a bontott beltéri csatit és kihúzkodod belőle a vezetékeket a krimpelt érintkezővel együtt és beledugod az autóban levő csatiba. Ez nem lesz egy könnyű meló, az biztos. Ha mázlid van akkor az ajtó felé ki lehet annyira rángatni a kábelt, hogy a csatlakozóba hátulról be lehet dugni a plusz vezetékeket. Akkor csak a gumiszigetelést kell lefejteni róla. De lehet, hogy csak befelé lehet kihúzni, már nem emlékszem pontosan.

Ha valahogy a biztitábla mögött meg tudod csapolni a 7-es és 10-es bizti vezetékeit. akkor talán nem kell kiszedni a műszerfalat. Talán... :closedeyes:

Ezt csak azért írtam, mert a "behúz, forraszt, szigetel" játék annyira azért nem egyszerű. Meg lehet csinálni, kétség kívül, de azért melózni kell vele.

Elküldve

Na jó, de a kérdésed az volt, hogy lehet megcsinálni, illetve segítene-e neked valaki. Én nagyjából leírtam milyen lehetőségek vannak. Szerintem normálisan nem lehet megcsinálni, ha benn van a műszerfal. Ha a biztitábla mögötti kábeldzsungelhez hozzáférsz egy blankolóval meg egy pákával, és az ajtó felé menő köteget is meg tudod toldani a plusz vezetékekkel, akkor hajrá. :icon1: Szvsz, nem fog sikerülni.

Vagy kompletten levágod az ajtók felé menő beltéri csatit és ráforrasztod a fullosat szálanként (ahogy én is csináltam). Vagy szétbarmolod a bontott beltéri csatit és kihúzkodod belőle a vezetékeket a krimpelt érintkezővel együtt és beledugod az autóban levő csatiba. Ez nem lesz egy könnyű meló, az biztos. Ha mázlid van akkor az ajtó felé ki lehet annyira rángatni a kábelt, hogy a csatlakozóba hátulról be lehet dugni a plusz vezetékeket. Akkor csak a gumiszigetelést kell lefejteni róla. De lehet, hogy csak befelé lehet kihúzni, már nem emlékszem pontosan.

Ha valahogy a biztitábla mögött meg tudod csapolni a 7-es és 10-es bizti vezetékeit. akkor talán nem kell kiszedni a műszerfalat. Talán... :closedeyes:

Ezt csak azért írtam, mert a "behúz, forraszt, szigetel" játék annyira azért nem egyszerű. Meg lehet csinálni, kétség kívül, de azért melózni kell vele.

Jól írod! :) Igazából sok szopás árán be lehet húzni a kábeleket az ajtó átvezetőbe is. Lényege, hogy kiszedett műszerfal esetén lehet normálisan elvégezni. Az átvezető bajonettzáras csatijában lévő szürke biztosító lemez kiszedése után egy biztos tűvel az ajtó felöli oldalról benyúlva ki lehet húzni az érintkezőket, vagy be lehet csúsztatni... de ugye illene összebandázsolni a gyári köteggel. Ez követően a kasztniban kell átfűzni. Nem lehetetlen, csak elég szar télen elfagyott ujjakkal turkálni a kasztniban. Le kell szerelni a bal lábtér részt, kiszedni az üléseket, a középső box részt, szőnyeget, és felhúzni a gyújtáskapcsolóig egy szálat, hogy legyen a kapcsolóknak egy gyújtás vezérelt pozitív. Be kell kötni valami bika pozitív kábelre a motorokat, és mindenhol biztosítékot kötni a rendszerbe. Negatívot talál több helyen. Utána végig vezetni a drótokat a másik ajtóig, és ott is befűzni a kábeleket. Ahhoz persze le kell bontani a kesztyűtartót, és a fűtéscsövet, hogy hozzáférjen. Ott is fűzni a csatikat, aztán ha kész, és működik, mindent visszarakni. Én is inkább komplett köteget cseréltem. Nálam mondjuk klíma is került be, meg tükrök, így ésszerűbb volt. Na meg a klíma miatt egyébként is bontani kellett...

Elküldve

Jól írod! :) Igazából sok szopás árán be lehet húzni a kábeleket az ajtó átvezetőbe is. Lényege, hogy kiszedett műszerfal esetén lehet normálisan elvégezni. Az átvezető bajonettzáras csatijában lévő szürke biztosító lemez kiszedése után egy biztos tűvel az ajtó felöli oldalról benyúlva ki lehet húzni az érintkezőket, vagy be lehet csúsztatni... de ugye illene összebandázsolni a gyári köteggel. Ez követően a kasztniban kell átfűzni. Nem lehetetlen, csak elég szar télen elfagyott ujjakkal turkálni a kasztniban. Le kell szerelni a bal lábtér részt, kiszedni az üléseket, a középső box részt, szőnyeget, és felhúzni a gyújtáskapcsolóig egy szálat, hogy legyen a kapcsolóknak egy gyújtás vezérelt pozitív. Be kell kötni valami bika pozitív kábelre a motorokat, és mindenhol biztosítékot kötni a rendszerbe. Negatívot talál több helyen. Utána végig vezetni a drótokat a másik ajtóig, és ott is befűzni a kábeleket. Ahhoz persze le kell bontani a kesztyűtartót, és a fűtéscsövet, hogy hozzáférjen. Ott is fűzni a csatikat, aztán ha kész, és működik, mindent visszarakni. Én is inkább komplett köteget cseréltem. Nálam mondjuk klíma is került be, meg tükrök, így ésszerűbb volt. Na meg a klíma miatt egyébként is bontani kellett...

Az az igazán elegáns megoldás. :D Én csak forrasztással toldottam meg a gyári alap köteget, pedig nekem is utólag ment bele minden: 4 ablak, klíma, tükör, bc, naptető, stb. Mivel ezeket a cuccokat különböző időpontokban sikerült megszereznem, ezért kétszer is bontanom kellett. Másodszorra már simán kicsúszott a műszerfal, harmada idő alatt. :D

Bár nem értem miért írod, hogy a gyújtáskapcsolóról kell venni a tápot. Én a gyári helyről a biztitáblából a biztosíték mögül ágaztattam le. Ha már úgyis ott vannak a gyári vezetékek az eredeti biztosítékokkal, akkor miért kéne máshogy? :huh: Testet meg a motortér felé menő vastag vezetékekre tettem. Működik minden szépen.

Elküldve

A Classicoknál, amikben gyárilag nincsen kesztyűtartó világítás, ott a csatlakozó meg van valahol a kesztyűtartó mögött/rajta, vagy egy kompletten kábeleket kéne valahonnan behúznom?

Elküldve

A Classicoknál, amikben gyárilag nincsen kesztyűtartó világítás, ott a csatlakozó meg van valahol a kesztyűtartó mögött/rajta, vagy egy kompletten kábeleket kéne valahonnan behúznom?

Classicban nincsen csati... a szivargyújtóra lehet rákötni... gyárilag is úgy van!

Elküldve

Sziasztok, tudja valaki hogy hol kell kicserélni ellenállást, vagy valami mást ahhoz hogy az ablaktörlő karral amikor spriccnizek akkor ne 4 et menjen hanem mondjuk 2 őt vagy tetszőlegest? köszi minden hozzáértőnek és tapasztalónak..

Elküldve

Sziasztok, tudja valaki hogy hol kell kicserélni ellenállást, vagy valami mást ahhoz hogy az ablaktörlő karral amikor spriccnizek akkor ne 4 et menjen hanem mondjuk 2 őt vagy tetszőlegest? köszi minden hozzáértőnek és tapasztalónak..

Azt a relé csinálja, nem?

(csak tippelek...)

Elküldve

Sziasztok, tudja valaki hogy hol kell kicserélni ellenállást, vagy valami mást ahhoz hogy az ablaktörlő karral amikor spriccnizek akkor ne 4 et menjen hanem mondjuk 2 őt vagy tetszőlegest? köszi minden hozzáértőnek és tapasztalónak..

B Omega relé+bajuszkapcsoló

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.