Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

vannak róla képem... adj privát üziben egy mail címet és áttolom becsomagolva.

Ment a privi,köszi.

Bekábelezéshez még mindig kerestetik 1 villany-ász!!!

Ha van esetleg valaki aki rengeteg szabadidővel rendelkezik,és tud ebbe segíteni,az jelezze felém. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Ugy nez ki, hogy cserelnem a gyari radiot a kocsiba. Gondolom nincsen iso csatlakozo az f astraba. :-) A kerdesem, hogy hogy lehet csinalni, mennyire kell hozza kozepkonzolt vagy muszerfalat bontani? Illetve van-e valami konkret tipus, amit ajanlanatok? Nem kell csillagaszti arban, teljesen jo a hasznalt is. Legyen negy csatornas, jo ha van rajta sub kimenet, es mp3/ogg-ot tudjon lejatszani. Koszi

Link to comment
Megosztás:

Ugy nez ki, hogy cserelnem a gyari radiot a kocsiba. Gondolom nincsen iso csatlakozo az f astraba. :-) A kerdesem, hogy hogy lehet csinalni, mennyire kell hozza kozepkonzolt vagy muszerfalat bontani? Illetve van-e valami konkret tipus, amit ajanlanatok? Nem kell csillagaszti arban, teljesen jo a hasznalt is. Legyen negy csatornas, jo ha van rajta sub kimenet, es mp3/ogg-ot tudjon lejatszani. Koszi

Teljesen szabvány ISO csatlakozó van az enyémben (2000-es Classic [de biztos vagyok benne, hogy a tiédben is ez van]), és van egy plusz felső csatlakozó, ami a kijelzőt vezérli, de ez nekünk nem kell ugyebár nem gyári fejnél. Annyi a sztori, hogy az asszem piros-szürke kábelt el kell csípni, és a kijelző folyamatosan a dátumot fogja írni gyújtáson/világításnál, rádió be/kikapcsolásánál függetlenül. Nekem meg kellett cserélnem a piros (gyújtás pozitív) és a sárga(memória pozitív) vezetéket, mivel elfelejtette az összes adatot, de ez a fejegység csatlakozóján széthúzható volt, így nem kellett vágnom-kötözgetnem. Amit tudok ajánlani fej, az a Pioneer MVH1400-UB, van rajta 4RCA az erősítőnek, gyárilag tud 4X23 wattot RMS-be ha jól emlékszem, van rajta előlapi USB és AUX, optikai meghajtója nincs, de ha van egy több gigás pendrive-od, vagy telefonon sok zenéd és ahhoz usb kábeled, esetleg iPodod, lazán kezeli. Nem utolsó sorban Pioneer, és csak 14ezer forint körül mozog az új, bolti, garis ára.

Link to comment
Megosztás:

Ugy nez ki, hogy cserelnem a gyari radiot a kocsiba. Gondolom nincsen iso csatlakozo az f astraba. :-) A kerdesem, hogy hogy lehet csinalni, mennyire kell hozza kozepkonzolt vagy muszerfalat bontani? Illetve van-e valami konkret tipus, amit ajanlanatok? Nem kell csillagaszti arban, teljesen jo a hasznalt is. Legyen negy csatornas, jo ha van rajta sub kimenet, es mp3/ogg-ot tudjon lejatszani. Koszi

Pl. ez http://www.powertuning.hu/1033-univerzalis-1-din-es-fejegysegek.html ?

Link to comment
Megosztás:

Teljesen szabvány ISO csatlakozó van az enyémben (2000-es Classic [de biztos vagyok benne, hogy a tiédben is ez van]), és van egy plusz felső csatlakozó, ami a kijelzőt vezérli, de ez nekünk nem kell ugyebár nem gyári fejnél. Annyi a sztori, hogy az asszem piros-szürke kábelt el kell csípni, és a kijelző folyamatosan a dátumot fogja írni gyújtáson/világításnál, rádió be/kikapcsolásánál függetlenül. Nekem meg kellett cserélnem a piros (gyújtás pozitív) és a sárga(memória pozitív) vezetéket, mivel elfelejtette az összes adatot, de ez a fejegység csatlakozóján széthúzható volt, így nem kellett vágnom-kötözgetnem. Amit tudok ajánlani fej, az a Pioneer MVH1400-UB, van rajta 4RCA az erősítőnek, gyárilag tud 4X23 wattot RMS-be ha jól emlékszem, van rajta előlapi USB és AUX, optikai meghajtója nincs, de ha van egy több gigás pendrive-od, vagy telefonon sok zenéd és ahhoz usb kábeled, esetleg iPodod, lazán kezeli. Nem utolsó sorban Pioneer, és csak 14ezer forint körül mozog az új, bolti, garis ára.

Szóval akkor impusszal kicsavarom, betolom az újat, és jó esetben kész is? Hmm... :)

Teljesen jó lenne ha szépen szól. És mennyiért adnád? :)

Link to comment
Megosztás:

Ilyen noname fejegységet semmiképp sem vennék. Borzasztóan szólnak, nagy részük nem tud RDS-t sem, a kártyaolvasó/usb részük hamar meghal, és nézzétek meg, semmi hűtőborda nincs rajtuk. :) Ebből egyből lehet is gondolni, hogy milyen brutális teljesítményt tud leadni.

hnsz2002: az enyém nem eladó, csak egy tippet adtam a vételre:) Amiről én beszéltem, mégis csak egy Pioneer, ami márka, és az a +4-5 ezer forint szerintem bőven vállalható. :)

Link to comment
Megosztás:

meg a vége bereszelve, h be is akadjon :D

jóó az lemaradt :D De én 4 db műszerész csavarhúzód nyomtam be a sarkaiba, és elég volt így is. Benyúltam a kazettadekkbe, és kitéptem a g.cibe az egészet :D Jó, vigyáztam rá, mert a csavarhúzók még kellettek. :lol:
Link to comment
Megosztás:

jóó az lemaradt :D De én 4 db műszerész csavarhúzód nyomtam be a sarkaiba, és elég volt így is. Benyúltam a kazettadekkbe, és kitéptem a g.cibe az egészet :D Jó, vigyáztam rá, mert a csavarhúzók még kellettek. :lol:

Én pedig már egyszer feladtam. Valami kátrányos rezgéscsillapító van a gyári rádión alul és felül. Na az nekem annyira összegyógyult a kerettel, hogy már a fél műszerfalat is szétszedtem, hogy hátulról is tudjam tolni, de nem jött. Akkor feladtam. Azóta is a gyári van benne. Igaz akkor eredetileg a ledezés miatt szedtem szét amit meg is csináltam, de nem bánnék egy usb-s rádiót.

Link to comment
Megosztás:

Én pedig már egyszer feladtam. Valami kátrányos rezgéscsillapító van a gyári rádión alul és felül. Na az nekem annyira összegyógyult a kerettel, hogy már a fél műszerfalat is szétszedtem, hogy hátulról is tudjam tolni, de nem jött. Akkor feladtam. Azóta is a gyári van benne. Igaz akkor eredetileg a ledezés miatt szedtem szét amit meg is csináltam, de nem bánnék egy usb-s rádiót.

Olvastam már, hogy többek szívtak vele, mert nem jött ki. Zotya is lebontotta a komplett középkonzolt, hogy hátulról kitolja, nekem eddig mindig szerencsém volt. Párat szedtem ki, és eddig egyik sem volt nagyon belegyógyulva. Sőt... egy classicból kerettel együtt kijött az egész, kiszedő se kellett hozzá :lol: Nem voltak kihajtogatva a keret fülei :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megint Ködlámpa a téma. Megvettem két használt Bosch ködlámpát. Szép állapotúak, hétvégén kerülnek beszerelésre. Még a vezetékeit sem találtam meg, de remélem meglesznek valahol. A kocsi eleje már volt törve, de attól még csak ott kellene lennie valahol az elejében...De nem találom!:S

Viszont akárhogyan is bogarászom az áramutas kapcsolási rajzot, sehogy nem találom, hogy hogyan kapcsolna le a fényszóró felkapcsoláskor a ködlámpa..... Ezek szerint, mindenkinek akinek gyári ködlámpája van Opel Astra F-ben, a KRESZ szerint szabálytalanul is tud működni? Vagy rossz a kapcsolási rajz(ezt nem nagyon hiszem). Valakinek valami ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megint Ködlámpa a téma. Megvettem két használt Bosch ködlámpát. Szép állapotúak, hétvégén kerülnek beszerelésre. Még a vezetékeit sem találtam meg, de remélem meglesznek valahol. A kocsi eleje már volt törve, de attól még csak ott kellene lennie valahol az elejében...De nem találom!:S

Viszont akárhogyan is bogarászom az áramutas kapcsolási rajzot, sehogy nem találom, hogy hogyan kapcsolna le a fényszóró felkapcsoláskor a ködlámpa..... Ezek szerint, mindenkinek akinek gyári ködlámpája van Opel Astra F-ben, a KRESZ szerint szabálytalanul is tud működni? Vagy rossz a kapcsolási rajz(ezt nem nagyon hiszem). Valakinek valami ötlet?

Hatályos KRESZ: "Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják."

Tehát lehet fényszóró mellé kapcsolni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megint Ködlámpa a téma. Megvettem két használt Bosch ködlámpát. Szép állapotúak, hétvégén kerülnek beszerelésre. Még a vezetékeit sem találtam meg, de remélem meglesznek valahol. A kocsi eleje már volt törve, de attól még csak ott kellene lennie valahol az elejében...De nem találom!:S

Viszont akárhogyan is bogarászom az áramutas kapcsolási rajzot, sehogy nem találom, hogy hogyan kapcsolna le a fényszóró felkapcsoláskor a ködlámpa..... Ezek szerint, mindenkinek akinek gyári ködlámpája van Opel Astra F-ben, a KRESZ szerint szabálytalanul is tud működni? Vagy rossz a kapcsolási rajz(ezt nem nagyon hiszem). Valakinek valami ötlet?

Sehogy. Gyárilag csak annyi van, hogy önmagában ne lehessen kapcsolni, csak akkor ha legalább a helyzetjelző már ég. Azon túl mindegy neki hogy mi világít mellette. Meg azóta a kreszt is átfogalmazták.

Link to comment
Megosztás:

Sehogy. Gyárilag csak annyi van, hogy önmagában ne lehessen kapcsolni, csak akkor ha legalább a helyzetjelző már ég. Azon túl mindegy neki hogy mi világít mellette. Meg azóta a kreszt is átfogalmazták.

Köszi a válaszokat!

Szerintem akkor használom azt a relémet amit eddig is, átalakítottam úgy, hogy meg tudjam vele oldani a fényszóró kapcsolás esetére a ködlámpa lekapcsolását, és akkor megfelelek mindennek!:)

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat!

Szerintem akkor használom azt a relémet amit eddig is, átalakítottam úgy, hogy meg tudjam vele oldani a fényszóró kapcsolás esetére a ködlámpa lekapcsolását, és akkor megfelelek mindennek! :)

Felesleges. A gyári megoldásba nem köthetnek bele és amúgy is szabályos. Nem azzal van általában baj, hogy a ködlámpa hogy világít, hanem hogy nappal is használja egykét vadállat. Engem ez szokott bosszantani.

Link to comment
Megosztás:

Felesleges. A gyári megoldásba nem köthetnek bele és amúgy is szabályos. Nem azzal van általában, hogy a ködlámpa hogy világít, hanem hogy nappal is használja egykét vadállat. Engem ez szokott bosszantani.

És miért? Miért zavar, főleg nappal? Vakít? Vagy mi a baj ezzel? Ne érts félre, én nem használom, mert nekem nincs, és eddig egyik autómon sem volt. De nem értem miért kell anyázni, ha valaki pl. nappal használja? Engem még éjjel sem zavar, ha jól van beállitva és nem vakit. A hátsó, az más téma. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

És miért? Miért zavar, főleg nappal? Vakít? Vagy mi a baj ezzel? Ne érts félre, én nem használom, mert nekem nincs, és eddig egyik autómon sem volt. De nem értem miért kell anyázni, ha valaki pl. nappal használja? Engem még éjjel sem zavar, ha jól van beállitva és nem vakit. A hátsó, az más téma. :icon1:

Mert idiótaságra utal. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.