Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy szeretnék gyári ködlámpát varázsolni a F Astrámra, amiben gyárilag nincsen. Az autó 97'-es, még német összeszerelésű. Megnéztem, a lökös hátulján meg van jelölve, hogyan kell kivágni, látszik szépen, így azzal nem lesz gond, és a felfogatással sem. Megnéztem, hova kell rakni relét, és a kapcsolót, ott benn van minden vezeték. A ködlámpa relék helyén két réz áthidaló volt. Ugye egymás mellett van a hátsó, és első ködlámpa reléje. Hátsó ködlámpám eddig is volt, de ezek szerint nem relé kapcsolta, mert ha a hátsó ködlámpa relé helyéről kiveszem ezt az áthidalást, akkor nem működik. Az első ködlámpa relé helyéről kivettem az áthidalást, és beraktam egy oda való 12V 16A-es relét. Abból gondolom, hogy oda való, mert bemegy a helyére... :D Ha a ködlámpa kapcsolót nyomogatom, akkor a relé kapcsol, de ha a fényszórót felkapcsolom, akkor nem kapcsol le a relé.. Most akkor hogy van ez bevezetékezve? Még nincsenek meg a ködlámpáim, csak kézzel fogtam a relét, és éreztem, hogy a fényszóró kapcsolásra nem, míg a ködlámpakapcsoló nyomogatására kapcsol. Ill. hol találom pontosan a ködlámpa vezetékeit a motortérben? Mert én keresgéltem, de nem nagyon találtam meg. Ha így a relé kapcsol, ha nyomom a ködlámpa kapcsolót, akkor csak be vannak kötve a vezetékek nem?

Egy ilyen relének van ott a helye, és ilyet is raktam be (eredeti GM):

http://www.mulleraut...-indexrele.html

No.... ahogy be van jelölve a lökös hátulján...na úgy ne vágd ki. :D 2-3mm-rel beljebb, szűkebbre vágd a nyílást, különben nagyon bő lesz. ;)

Elküldve

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy szeretnék gyári ködlámpát varázsolni a F Astrámra, amiben gyárilag nincsen. Az autó 97'-es, még német összeszerelésű. Megnéztem, a lökös hátulján meg van jelölve, hogyan kell kivágni, látszik szépen, így azzal nem lesz gond, és a felfogatással sem. Megnéztem, hova kell rakni relét, és a kapcsolót, ott benn van minden vezeték. A ködlámpa relék helyén két réz áthidaló volt. Ugye egymás mellett van a hátsó, és első ködlámpa reléje. Hátsó ködlámpám eddig is volt, de ezek szerint nem relé kapcsolta, mert ha a hátsó ködlámpa relé helyéről kiveszem ezt az áthidalást, akkor nem működik. Az első ködlámpa relé helyéről kivettem az áthidalást, és beraktam egy oda való 12V 16A-es relét. Abból gondolom, hogy oda való, mert bemegy a helyére... :D Ha a ködlámpa kapcsolót nyomogatom, akkor a relé kapcsol, de ha a fényszórót felkapcsolom, akkor nem kapcsol le a relé.. Most akkor hogy van ez bevezetékezve? Még nincsenek meg a ködlámpáim, csak kézzel fogtam a relét, és éreztem, hogy a fényszóró kapcsolásra nem, míg a ködlámpakapcsoló nyomogatására kapcsol. Ill. hol találom pontosan a ködlámpa vezetékeit a motortérben? Mert én keresgéltem, de nem nagyon találtam meg. Ha így a relé kapcsol, ha nyomom a ködlámpa kapcsolót, akkor csak be vannak kötve a vezetékek nem?

Egy ilyen relének van ott a helye, és ilyet is raktam be (eredeti GM):

http://www.mulleraut...-indexrele.html

Benne kell legyen. Relének meg a 16a kevés, 30a-s kellene inkább.

Elküldve

No.... ahogy be van jelölve a lökös hátulján...na úgy ne vágd ki. :D 2-3mm-rel beljebb, szűkebbre vágd a nyílást, különben nagyon bő lesz. ;)

Köszi, már olvastam régebbi hozzászólásokba is...:D Már csak a nyamvadt vezetékeket kéne megtalálni!!!:D:D

Elküldve

Köszi, már olvastam régebbi hozzászólásokba is... :D Már csak a nyamvadt vezetékeket kéne megtalálni!!! :D :D

A lökhárító mögött keresztben futó kötegben kell lennie. Általában szépen rá van bandázsolva.

Elküldve

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy szeretnék gyári ködlámpát varázsolni a F Astrámra, amiben gyárilag nincsen. Az autó 97'-es, még német összeszerelésű. Megnéztem, a lökös hátulján meg van jelölve, hogyan kell kivágni, látszik szépen, így azzal nem lesz gond, és a felfogatással sem. Megnéztem, hova kell rakni relét, és a kapcsolót, ott benn van minden vezeték. A ködlámpa relék helyén két réz áthidaló volt. Ugye egymás mellett van a hátsó, és első ködlámpa reléje. Hátsó ködlámpám eddig is volt, de ezek szerint nem relé kapcsolta, mert ha a hátsó ködlámpa relé helyéről kiveszem ezt az áthidalást, akkor nem működik. Az első ködlámpa relé helyéről kivettem az áthidalást, és beraktam egy oda való 12V 16A-es relét. Abból gondolom, hogy oda való, mert bemegy a helyére... :D Ha a ködlámpa kapcsolót nyomogatom, akkor a relé kapcsol, de ha a fényszórót felkapcsolom, akkor nem kapcsol le a relé.. Most akkor hogy van ez bevezetékezve? Még nincsenek meg a ködlámpáim, csak kézzel fogtam a relét, és éreztem, hogy a fényszóró kapcsolásra nem, míg a ködlámpakapcsoló nyomogatására kapcsol. Ill. hol találom pontosan a ködlámpa vezetékeit a motortérben? Mert én keresgéltem, de nem nagyon találtam meg. Ha így a relé kapcsol, ha nyomom a ködlámpa kapcsolót, akkor csak be vannak kötve a vezetékek nem?

Egy ilyen relének van ott a helye, és ilyet is raktam be (eredeti GM):

http://www.mulleraut...-indexrele.html

Így működik a gyári bekötés nekem is.

Néha minden ellenkező híreszteléssel szemben nagyon hasznos. Éjjel kanyargós erdei úton nagyon hasznos, hogy a fényszóró mellett a ködlámpa jól bevilágítja az út szélét is.

Ráadásul nem zavarja a szemből jövőt, mert annyira alacsonyra vetít.

Már ha jól van beállítva a gyári ködös.

Elküldve

Bonyolult akart lenni, de hogy ebbe me kell belekötni azt nem értem(lebunkozni meg aztan végképp nemtom mé kell). Az eredeti (lényeges) kérdésemre esetleg vmi érdemi reakcio?

Mert ugye voltaképpen azé lennénk itt nem a nyelvjárásokat es nyelvtani hibákat kijavítani...szerintem.

A lebunkózás nem neked szólt, hanem a nyelvjárásnak... Sajnos férfitól buzis, nőtől meg buta picsás, hiába hiszik, hogy ez a menő... Kérdésedre a válasz: Bonyolultat! :)

Elküldve

Így működik a gyári bekötés nekem is.

Néha minden ellenkező híreszteléssel szemben nagyon hasznos. Éjjel kanyargós erdei úton nagyon hasznos, hogy a fényszóró mellett a ködlámpa jól bevilágítja az út szélét is.

Ráadásul nem zavarja a szemből jövőt, mert annyira alacsonyra vetít.

Már ha jól van beállítva a gyári ködös.

Igen a gyári ködös jó, hogy állítható. És kanyargós úton valóban hasznos, viszont távfény mellé nem kapcsolható.. és bár a KRESZ szerint nehezen belátható szakaszon használható, kérdéses, hogy mennyire rugalmas ilyen téren a yard.

Elküldve

Igen a gyári ködös jó, hogy állítható. És kanyargós úton valóban hasznos, viszont távfény mellé nem kapcsolható.. és bár a KRESZ szerint nehezen belátható szakaszon használható, kérdéses, hogy mennyire rugalmas ilyen téren a yard.

Na ezért van nekem a rács előtt is két nagy tányér, ami a refik mellé van kötve. A gyári előre a tányérok meg szétfele világítanak. jópár őz meg hasonló köszönheti ennek az életét.

Elküldve

Na ezért van nekem a rács előtt is két nagy tányér, ami a refik mellé van kötve. A gyári előre a tányérok meg szétfele világítanak. jópár őz meg hasonló köszönheti ennek az életét.

De az már nem ködlámpa, hanem távfény... más szabályok vonatkoznak a használatára. ;)

Elküldve

De az már nem ködlámpa, hanem távfény... más szabályok vonatkoznak a használatára. ;)

Természetesen. Ezért van alul is, felül is. Mert jó a ködlámpa hogy szétfele világít, de egyrészt ugye nagyon alacsonyan van, másrészt meg a rendőr is bactat érte ha nem ködben kapcsolja az ember.

Elküldve

Természetesen. Ezért van alul is, felül is. Mert jó a ködlámpa hogy szétfele világít, de egyrészt ugye nagyon alacsonyan van, másrészt meg a rendőr is bactat érte ha nem ködben kapcsolja az ember.

Valami jóféle szúrófényre már én is gondoltam, de egyszerűen egy Astrán sehova nem lehet feltenni esztétikusan, maximum ezeket a lapos Hella FF-eket.

Elküldve

Valami jóféle szúrófényre már én is gondoltam, de egyszerűen egy Astrán sehova nem lehet feltenni esztétikusan, maximum ezeket a lapos Hella FF-eket.

gyári maszkba csinált is van, csak nem túl gyakori. :D
Elküldve

gyári maszkba csinált is van, csak nem túl gyakori. :D

Jajaja, múltkor a totalcaros tesztben is a maszkba volt építve. Egy ügyes müanyagos szépen bele tudja varázsolni.

Elküldve

Sziasztok!

A nemrég vásárolt Astra F-emben (3 ajtós '94-es, 1.6 16V) a középső kijelzőn (egy soros, három kijelzőre osztott) csak az óra jelenik meg, a rádió felirat teljesen sötét (van benne egy kazettás, kijelző nélküli magnó,ami működik), a hőmérséklet jelzőn pedig " --,- C " felirat van csak. Ezt okozhatja-e hibás bekötés, vagy maga a kijelző lehet a hibás?

Esetleg meg tudjátok mondani, hogy a külső hőmérséklet jeladója hol található az autón?

Köszönöm!

Elküldve

Sziasztok!

A segítségeteket kérném:

A napokba vettem kisautómhoz el. ablakot és el. tükröket...

Az ablakemelőhöz kaptam kárpitot is,mert a kapcsolót állítólag nem lehet átteni.Viszont szeretném megtartani az összhangot az ülés és az ajtó színe közt...Nem tudtok valami megoldást arra ,hogy a "kurblis" ajtókárpit maradjon fenn,de a kapcsoló átvarázsolódjon??

Néztem a kialakítást,de nem elég az ajtóbehúzó műanyagot cserélni,ugyanis nem lehet,egy darabból áll az egész burkolattal.

Előre is köszönöm!!!!! :icon13:

Elküldve

Sziasztok!

A nemrég vásárolt Astra F-emben (3 ajtós '94-es, 1.6 16V) a középső kijelzőn (egy soros, három kijelzőre osztott) csak az óra jelenik meg, a rádió felirat teljesen sötét (van benne egy kazettás, kijelző nélküli magnó,ami működik), a hőmérséklet jelzőn pedig " --,- C " felirat van csak. Ezt okozhatja-e hibás bekötés, vagy maga a kijelző lehet a hibás?

Esetleg meg tudjátok mondani, hogy a külső hőmérséklet jeladója hol található az autón?

Köszönöm!

Ha a gyári magnót kicserélték, akkor valószínű nem is fogja neked az állomásokat jelezni. Nézd meg feljebb az írásokat rádió témában találsz választ, hogy melyik típusok működtek vele.

A hőmérséklet kijelzőnek meg van egy érzékelője. Általában a bal elejénél a kocsinak. Van akinél az első lökhárítő belsején, a motortartó nyulványom, vahy egyébb helyeken találod meg, attól függ, eltörtek-e a lábai, vagy maga a kocsi töröt volt-e.

Ez a kis szenzor 1.5-3 ezer Ft körül van. Ha cserét követően nem javul meg, akkor lehet vezeték szakadás. Legvégső esetben a kijelző.

Egy ilyesmi alkatrészt kezd el keresni:

http://autoalkatreszwebaruhaz.hu/fotok/JPG/002/D363.JPG

Elküldve

Külső hőmérséklet-jeladóhoz egy kis kitérés :D

Haverral (2002 basic F Astra) álltunk egymás mellett ,az enyém 11,5 fokot mutatott, az övé 9-et. Mindkettő gyári alkatrészekből áll. :D

Elküldve

Külső hőmérséklet-jeladóhoz egy kis kitérés :D

Haverral (2002 basic F Astra) álltunk egymás mellett ,az enyém 11,5 fokot mutatott, az övé 9-et. Mindkettő gyári alkatrészekből áll. :D

Ez simán előfordul. Eléggé bezavarja a motor hője is.

Ha nyáron a dugóban állva klímázol, akkor is elég érdekeseket tud mutatni. :D

Elküldve

gyári maszkba csinált is van, csak nem túl gyakori. :D

Jajaja, múltkor a totalcaros tesztben is a maszkba volt építve. Egy ügyes müanyagos szépen bele tudja varázsolni.

Igen, Hella cucc, de mivel facelift előtti autóhoz való, ezért lámpákat is cserélni kellene hozzá. Illetve mivel ha jól tudom, a dél-afrikai cuccokhoz lett kitalálva, meg kell nézni hogy a két lámpa közt megvan-e az európai törvényekben megszabott távolság.

Elküldve

Sziasztok!

A segítségeteket kérném:

A napokba vettem kisautómhoz el. ablakot és el. tükröket...

Az ablakemelőhöz kaptam kárpitot is,mert a kapcsolót állítólag nem lehet átteni.Viszont szeretném megtartani az összhangot az ülés és az ajtó színe közt...Nem tudtok valami megoldást arra ,hogy a "kurblis" ajtókárpit maradjon fenn,de a kapcsoló átvarázsolódjon??

Néztem a kialakítást,de nem elég az ajtóbehúzó műanyagot cserélni,ugyanis nem lehet,egy darabból áll az egész burkolattal.

Előre is köszönöm!!!!! :icon13:

Én kurblis kárpitba varázsoltam a kapcsolós részt... kicsit macerás. Kell hozzá egy kapcsolós kárpit is és abból a fogantyú mögötti részt kell átmókolni.

Elküldve

Én kurblis kárpitba varázsoltam a kapcsolós részt... kicsit macerás. Kell hozzá egy kapcsolós kárpit is és abból a fogantyú mögötti részt kell átmókolni.

Vagy lefúrod a kárpitozott részt és átcsavarozod a másikra. Bár nem kizárt hogy onnantól kezdve örökké zörögni fog...

Elküldve

Vagy lefúrod a kárpitozott részt és átcsavarozod a másikra. Bár nem kizárt hogy onnantól kezdve örökké zörögni fog...

Köszönöm.Igen,a fúráson gondolkoztam,vagy mivel kb .40 helyen van lerögzítve valamilyen műanyag-olvasztásos technológiával,ezt visszarakni nem célszerűbb műanyagossal visszarakatni???

INVICTUS: Te hogy oldottad meg a fogantyú mögötti részt?Mert ha ez egyszerűbb,lehet inkább abba fogok bele...és igen,adtak hozzá elektronyos kárpitot!

Köszönöm :icon1:

Elküldve

Esetleg van-é olyan köztetek,aki ezeket (el. ablak,-és tükör) be tudja szerelni nekem,vagy ismer 1 megbízható szerelőt?! (a kábelezést nem merem bevállalni,a többi megy...)

Budapesti lenne a legjobb,utazás szempontjából.(XIV.ker-be lakolok).

..........hátha szerencsém lesz!! :w00t:

Elküldve

Köszönöm.Igen,a fúráson gondolkoztam,vagy mivel kb .40 helyen van lerögzítve valamilyen műanyag-olvasztásos technológiával,ezt visszarakni nem célszerűbb műanyagossal visszarakatni???

INVICTUS: Te hogy oldottad meg a fogantyú mögötti részt?Mert ha ez egyszerűbb,lehet inkább abba fogok bele...és igen,adtak hozzá elektronyos kárpitot!

Köszönöm :icon1:

vannak róla képem... adj privát üziben egy mail címet és áttolom becsomagolva.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.