invictus Elküldve November24, 2012 Megoszt Elküldve November24, 2012 Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy szeretnék gyári ködlámpát varázsolni a F Astrámra, amiben gyárilag nincsen. Az autó 97'-es, még német összeszerelésű. Megnéztem, a lökös hátulján meg van jelölve, hogyan kell kivágni, látszik szépen, így azzal nem lesz gond, és a felfogatással sem. Megnéztem, hova kell rakni relét, és a kapcsolót, ott benn van minden vezeték. A ködlámpa relék helyén két réz áthidaló volt. Ugye egymás mellett van a hátsó, és első ködlámpa reléje. Hátsó ködlámpám eddig is volt, de ezek szerint nem relé kapcsolta, mert ha a hátsó ködlámpa relé helyéről kiveszem ezt az áthidalást, akkor nem működik. Az első ködlámpa relé helyéről kivettem az áthidalást, és beraktam egy oda való 12V 16A-es relét. Abból gondolom, hogy oda való, mert bemegy a helyére... :D Ha a ködlámpa kapcsolót nyomogatom, akkor a relé kapcsol, de ha a fényszórót felkapcsolom, akkor nem kapcsol le a relé.. Most akkor hogy van ez bevezetékezve? Még nincsenek meg a ködlámpáim, csak kézzel fogtam a relét, és éreztem, hogy a fényszóró kapcsolásra nem, míg a ködlámpakapcsoló nyomogatására kapcsol. Ill. hol találom pontosan a ködlámpa vezetékeit a motortérben? Mert én keresgéltem, de nem nagyon találtam meg. Ha így a relé kapcsol, ha nyomom a ködlámpa kapcsolót, akkor csak be vannak kötve a vezetékek nem? Egy ilyen relének van ott a helye, és ilyet is raktam be (eredeti GM): http://www.mulleraut...-indexrele.html No.... ahogy be van jelölve a lökös hátulján...na úgy ne vágd ki. :D 2-3mm-rel beljebb, szűkebbre vágd a nyílást, különben nagyon bő lesz. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve November24, 2012 Megoszt Elküldve November24, 2012 Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy szeretnék gyári ködlámpát varázsolni a F Astrámra, amiben gyárilag nincsen. Az autó 97'-es, még német összeszerelésű. Megnéztem, a lökös hátulján meg van jelölve, hogyan kell kivágni, látszik szépen, így azzal nem lesz gond, és a felfogatással sem. Megnéztem, hova kell rakni relét, és a kapcsolót, ott benn van minden vezeték. A ködlámpa relék helyén két réz áthidaló volt. Ugye egymás mellett van a hátsó, és első ködlámpa reléje. Hátsó ködlámpám eddig is volt, de ezek szerint nem relé kapcsolta, mert ha a hátsó ködlámpa relé helyéről kiveszem ezt az áthidalást, akkor nem működik. Az első ködlámpa relé helyéről kivettem az áthidalást, és beraktam egy oda való 12V 16A-es relét. Abból gondolom, hogy oda való, mert bemegy a helyére... :D Ha a ködlámpa kapcsolót nyomogatom, akkor a relé kapcsol, de ha a fényszórót felkapcsolom, akkor nem kapcsol le a relé.. Most akkor hogy van ez bevezetékezve? Még nincsenek meg a ködlámpáim, csak kézzel fogtam a relét, és éreztem, hogy a fényszóró kapcsolásra nem, míg a ködlámpakapcsoló nyomogatására kapcsol. Ill. hol találom pontosan a ködlámpa vezetékeit a motortérben? Mert én keresgéltem, de nem nagyon találtam meg. Ha így a relé kapcsol, ha nyomom a ködlámpa kapcsolót, akkor csak be vannak kötve a vezetékek nem? Egy ilyen relének van ott a helye, és ilyet is raktam be (eredeti GM): http://www.mulleraut...-indexrele.html Benne kell legyen. Relének meg a 16a kevés, 30a-s kellene inkább. Link to comment Megosztás: More sharing options...
riki Elküldve November24, 2012 Megoszt Elküldve November24, 2012 No.... ahogy be van jelölve a lökös hátulján...na úgy ne vágd ki. :D 2-3mm-rel beljebb, szűkebbre vágd a nyílást, különben nagyon bő lesz. ;) Köszi, már olvastam régebbi hozzászólásokba is...:D Már csak a nyamvadt vezetékeket kéne megtalálni!!!:D:D Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve November24, 2012 Megoszt Elküldve November24, 2012 Köszi, már olvastam régebbi hozzászólásokba is... :D Már csak a nyamvadt vezetékeket kéne megtalálni!!! :D :D A lökhárító mögött keresztben futó kötegben kell lennie. Általában szépen rá van bandázsolva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November24, 2012 Megoszt Elküldve November24, 2012 Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy szeretnék gyári ködlámpát varázsolni a F Astrámra, amiben gyárilag nincsen. Az autó 97'-es, még német összeszerelésű. Megnéztem, a lökös hátulján meg van jelölve, hogyan kell kivágni, látszik szépen, így azzal nem lesz gond, és a felfogatással sem. Megnéztem, hova kell rakni relét, és a kapcsolót, ott benn van minden vezeték. A ködlámpa relék helyén két réz áthidaló volt. Ugye egymás mellett van a hátsó, és első ködlámpa reléje. Hátsó ködlámpám eddig is volt, de ezek szerint nem relé kapcsolta, mert ha a hátsó ködlámpa relé helyéről kiveszem ezt az áthidalást, akkor nem működik. Az első ködlámpa relé helyéről kivettem az áthidalást, és beraktam egy oda való 12V 16A-es relét. Abból gondolom, hogy oda való, mert bemegy a helyére... :D Ha a ködlámpa kapcsolót nyomogatom, akkor a relé kapcsol, de ha a fényszórót felkapcsolom, akkor nem kapcsol le a relé.. Most akkor hogy van ez bevezetékezve? Még nincsenek meg a ködlámpáim, csak kézzel fogtam a relét, és éreztem, hogy a fényszóró kapcsolásra nem, míg a ködlámpakapcsoló nyomogatására kapcsol. Ill. hol találom pontosan a ködlámpa vezetékeit a motortérben? Mert én keresgéltem, de nem nagyon találtam meg. Ha így a relé kapcsol, ha nyomom a ködlámpa kapcsolót, akkor csak be vannak kötve a vezetékek nem? Egy ilyen relének van ott a helye, és ilyet is raktam be (eredeti GM): http://www.mulleraut...-indexrele.html Így működik a gyári bekötés nekem is. Néha minden ellenkező híreszteléssel szemben nagyon hasznos. Éjjel kanyargós erdei úton nagyon hasznos, hogy a fényszóró mellett a ködlámpa jól bevilágítja az út szélét is. Ráadásul nem zavarja a szemből jövőt, mert annyira alacsonyra vetít. Már ha jól van beállítva a gyári ködös. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve November24, 2012 Megoszt Elküldve November24, 2012 Bonyolult akart lenni, de hogy ebbe me kell belekötni azt nem értem(lebunkozni meg aztan végképp nemtom mé kell). Az eredeti (lényeges) kérdésemre esetleg vmi érdemi reakcio? Mert ugye voltaképpen azé lennénk itt nem a nyelvjárásokat es nyelvtani hibákat kijavítani...szerintem. A lebunkózás nem neked szólt, hanem a nyelvjárásnak... Sajnos férfitól buzis, nőtől meg buta picsás, hiába hiszik, hogy ez a menő... Kérdésedre a válasz: Bonyolultat! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve November24, 2012 Megoszt Elküldve November24, 2012 Így működik a gyári bekötés nekem is. Néha minden ellenkező híreszteléssel szemben nagyon hasznos. Éjjel kanyargós erdei úton nagyon hasznos, hogy a fényszóró mellett a ködlámpa jól bevilágítja az út szélét is. Ráadásul nem zavarja a szemből jövőt, mert annyira alacsonyra vetít. Már ha jól van beállítva a gyári ködös. Igen a gyári ködös jó, hogy állítható. És kanyargós úton valóban hasznos, viszont távfény mellé nem kapcsolható.. és bár a KRESZ szerint nehezen belátható szakaszon használható, kérdéses, hogy mennyire rugalmas ilyen téren a yard. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve November24, 2012 Megoszt Elküldve November24, 2012 Igen a gyári ködös jó, hogy állítható. És kanyargós úton valóban hasznos, viszont távfény mellé nem kapcsolható.. és bár a KRESZ szerint nehezen belátható szakaszon használható, kérdéses, hogy mennyire rugalmas ilyen téren a yard. Na ezért van nekem a rács előtt is két nagy tányér, ami a refik mellé van kötve. A gyári előre a tányérok meg szétfele világítanak. jópár őz meg hasonló köszönheti ennek az életét. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve November24, 2012 Megoszt Elküldve November24, 2012 Na ezért van nekem a rács előtt is két nagy tányér, ami a refik mellé van kötve. A gyári előre a tányérok meg szétfele világítanak. jópár őz meg hasonló köszönheti ennek az életét. De az már nem ködlámpa, hanem távfény... más szabályok vonatkoznak a használatára. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve November25, 2012 Megoszt Elküldve November25, 2012 De az már nem ködlámpa, hanem távfény... más szabályok vonatkoznak a használatára. ;) Természetesen. Ezért van alul is, felül is. Mert jó a ködlámpa hogy szétfele világít, de egyrészt ugye nagyon alacsonyan van, másrészt meg a rendőr is bactat érte ha nem ködben kapcsolja az ember. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve November25, 2012 Megoszt Elküldve November25, 2012 Természetesen. Ezért van alul is, felül is. Mert jó a ködlámpa hogy szétfele világít, de egyrészt ugye nagyon alacsonyan van, másrészt meg a rendőr is bactat érte ha nem ködben kapcsolja az ember. Valami jóféle szúrófényre már én is gondoltam, de egyszerűen egy Astrán sehova nem lehet feltenni esztétikusan, maximum ezeket a lapos Hella FF-eket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November25, 2012 Megoszt Elküldve November25, 2012 Valami jóféle szúrófényre már én is gondoltam, de egyszerűen egy Astrán sehova nem lehet feltenni esztétikusan, maximum ezeket a lapos Hella FF-eket. gyári maszkba csinált is van, csak nem túl gyakori. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve November25, 2012 Megoszt Elküldve November25, 2012 gyári maszkba csinált is van, csak nem túl gyakori. :D Jajaja, múltkor a totalcaros tesztben is a maszkba volt építve. Egy ügyes müanyagos szépen bele tudja varázsolni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lancelot Elküldve November25, 2012 Megoszt Elküldve November25, 2012 Sziasztok! A nemrég vásárolt Astra F-emben (3 ajtós '94-es, 1.6 16V) a középső kijelzőn (egy soros, három kijelzőre osztott) csak az óra jelenik meg, a rádió felirat teljesen sötét (van benne egy kazettás, kijelző nélküli magnó,ami működik), a hőmérséklet jelzőn pedig " --,- C " felirat van csak. Ezt okozhatja-e hibás bekötés, vagy maga a kijelző lehet a hibás? Esetleg meg tudjátok mondani, hogy a külső hőmérséklet jeladója hol található az autón? Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
etil Elküldve November25, 2012 Megoszt Elküldve November25, 2012 Sziasztok! A segítségeteket kérném: A napokba vettem kisautómhoz el. ablakot és el. tükröket... Az ablakemelőhöz kaptam kárpitot is,mert a kapcsolót állítólag nem lehet átteni.Viszont szeretném megtartani az összhangot az ülés és az ajtó színe közt...Nem tudtok valami megoldást arra ,hogy a "kurblis" ajtókárpit maradjon fenn,de a kapcsoló átvarázsolódjon?? Néztem a kialakítást,de nem elég az ajtóbehúzó műanyagot cserélni,ugyanis nem lehet,egy darabból áll az egész burkolattal. Előre is köszönöm!!!!! :icon13: Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve November25, 2012 Megoszt Elküldve November25, 2012 Maszkos lampa: tuti ugy csinalnam mint a regi chargernel..csak mukodes kozben bujjon elo. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blade79 Elküldve November25, 2012 Megoszt Elküldve November25, 2012 Sziasztok! A nemrég vásárolt Astra F-emben (3 ajtós '94-es, 1.6 16V) a középső kijelzőn (egy soros, három kijelzőre osztott) csak az óra jelenik meg, a rádió felirat teljesen sötét (van benne egy kazettás, kijelző nélküli magnó,ami működik), a hőmérséklet jelzőn pedig " --,- C " felirat van csak. Ezt okozhatja-e hibás bekötés, vagy maga a kijelző lehet a hibás? Esetleg meg tudjátok mondani, hogy a külső hőmérséklet jeladója hol található az autón? Köszönöm! Ha a gyári magnót kicserélték, akkor valószínű nem is fogja neked az állomásokat jelezni. Nézd meg feljebb az írásokat rádió témában találsz választ, hogy melyik típusok működtek vele. A hőmérséklet kijelzőnek meg van egy érzékelője. Általában a bal elejénél a kocsinak. Van akinél az első lökhárítő belsején, a motortartó nyulványom, vahy egyébb helyeken találod meg, attól függ, eltörtek-e a lábai, vagy maga a kocsi töröt volt-e. Ez a kis szenzor 1.5-3 ezer Ft körül van. Ha cserét követően nem javul meg, akkor lehet vezeték szakadás. Legvégső esetben a kijelző. Egy ilyesmi alkatrészt kezd el keresni: http://autoalkatreszwebaruhaz.hu/fotok/JPG/002/D363.JPG Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marce Elküldve November25, 2012 Megoszt Elküldve November25, 2012 Külső hőmérséklet-jeladóhoz egy kis kitérés :D Haverral (2002 basic F Astra) álltunk egymás mellett ,az enyém 11,5 fokot mutatott, az övé 9-et. Mindkettő gyári alkatrészekből áll. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve November25, 2012 Megoszt Elküldve November25, 2012 Külső hőmérséklet-jeladóhoz egy kis kitérés :D Haverral (2002 basic F Astra) álltunk egymás mellett ,az enyém 11,5 fokot mutatott, az övé 9-et. Mindkettő gyári alkatrészekből áll. :D Ez simán előfordul. Eléggé bezavarja a motor hője is. Ha nyáron a dugóban állva klímázol, akkor is elég érdekeseket tud mutatni. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve November25, 2012 Megoszt Elküldve November25, 2012 gyári maszkba csinált is van, csak nem túl gyakori. :D Jajaja, múltkor a totalcaros tesztben is a maszkba volt építve. Egy ügyes müanyagos szépen bele tudja varázsolni. Igen, Hella cucc, de mivel facelift előtti autóhoz való, ezért lámpákat is cserélni kellene hozzá. Illetve mivel ha jól tudom, a dél-afrikai cuccokhoz lett kitalálva, meg kell nézni hogy a két lámpa közt megvan-e az európai törvényekben megszabott távolság. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve November25, 2012 Megoszt Elküldve November25, 2012 Sziasztok! A segítségeteket kérném: A napokba vettem kisautómhoz el. ablakot és el. tükröket... Az ablakemelőhöz kaptam kárpitot is,mert a kapcsolót állítólag nem lehet átteni.Viszont szeretném megtartani az összhangot az ülés és az ajtó színe közt...Nem tudtok valami megoldást arra ,hogy a "kurblis" ajtókárpit maradjon fenn,de a kapcsoló átvarázsolódjon?? Néztem a kialakítást,de nem elég az ajtóbehúzó műanyagot cserélni,ugyanis nem lehet,egy darabból áll az egész burkolattal. Előre is köszönöm!!!!! :icon13: Én kurblis kárpitba varázsoltam a kapcsolós részt... kicsit macerás. Kell hozzá egy kapcsolós kárpit is és abból a fogantyú mögötti részt kell átmókolni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve November25, 2012 Megoszt Elküldve November25, 2012 Én kurblis kárpitba varázsoltam a kapcsolós részt... kicsit macerás. Kell hozzá egy kapcsolós kárpit is és abból a fogantyú mögötti részt kell átmókolni. Vagy lefúrod a kárpitozott részt és átcsavarozod a másikra. Bár nem kizárt hogy onnantól kezdve örökké zörögni fog... Link to comment Megosztás: More sharing options...
etil Elküldve November26, 2012 Megoszt Elküldve November26, 2012 Vagy lefúrod a kárpitozott részt és átcsavarozod a másikra. Bár nem kizárt hogy onnantól kezdve örökké zörögni fog... Köszönöm.Igen,a fúráson gondolkoztam,vagy mivel kb .40 helyen van lerögzítve valamilyen műanyag-olvasztásos technológiával,ezt visszarakni nem célszerűbb műanyagossal visszarakatni??? INVICTUS: Te hogy oldottad meg a fogantyú mögötti részt?Mert ha ez egyszerűbb,lehet inkább abba fogok bele...és igen,adtak hozzá elektronyos kárpitot! Köszönöm :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
etil Elküldve November26, 2012 Megoszt Elküldve November26, 2012 Esetleg van-é olyan köztetek,aki ezeket (el. ablak,-és tükör) be tudja szerelni nekem,vagy ismer 1 megbízható szerelőt?! (a kábelezést nem merem bevállalni,a többi megy...) Budapesti lenne a legjobb,utazás szempontjából.(XIV.ker-be lakolok). ..........hátha szerencsém lesz!! :w00t: Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve November26, 2012 Megoszt Elküldve November26, 2012 Köszönöm.Igen,a fúráson gondolkoztam,vagy mivel kb .40 helyen van lerögzítve valamilyen műanyag-olvasztásos technológiával,ezt visszarakni nem célszerűbb műanyagossal visszarakatni??? INVICTUS: Te hogy oldottad meg a fogantyú mögötti részt?Mert ha ez egyszerűbb,lehet inkább abba fogok bele...és igen,adtak hozzá elektronyos kárpitot! Köszönöm :icon1: vannak róla képem... adj privát üziben egy mail címet és áttolom becsomagolva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts