Davee Elküldve November21, 2012 Megoszt Elküldve November21, 2012 ??? C18NZ-n Dis modul? Most vagy én értek félre valamit, vagy akkor ezt is több gyújtással szerelték. NZ biztos nem DIS kockás, max utólag, sima rotoros. Azt hiszem az SZ végződésű volt lényegében ugyan az csak DIS kockás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zolka Elküldve November21, 2012 Megoszt Elküldve November21, 2012 Ha meg ad jelet, akkor engedélyezi a gyújtáskapcsolót, hogy adjon feszültséget az önindító bendixére? Nos leírom: ha nincs rádugva a főtengely jeladó, az önindító még indítani fog! Bizony. Csak nem fog beindulni a motor, soha. Kipróbáltam. Eleve nem tudja a szerencsétlen ECU, hogy van-e főtengely jeladója, amíg el nem kezdi pörgetni az önindító... Így már értem, hogy miért badarság az egyik kérdésem, a többihez mit szóltok!? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zolka Elküldve November21, 2012 Megoszt Elküldve November21, 2012 o Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve November21, 2012 Megoszt Elküldve November21, 2012 NZ biztos nem DIS kockás, max utólag, sima rotoros. Azt hiszem az SZ végződésű volt lényegében ugyan az csak DIS kockás. Azé mondom én is, mert eddig csak elosztós c18nz-vel találkoztam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
EDani Elküldve November21, 2012 Megoszt Elküldve November21, 2012 Az a baj, hogy a savas akksi működését is tudni kellene...Nem csak a feszültség számít a kapcsokon mérve, hanem a terhelés hatására leadott áram erőssége is és a terhelés alatt mért feszültség. Van olyan indító akksi a cégnél, aminek a kapocsfeszültsége 12,3V , de szinte egy izzót nem tudsz vele "meghajtani". Viszont az is igaz, hogy indításkor még egy jó akksin is elég szépen leesik a fesz a pillanatnyi nagy terhelés hatására. Ennek az "esésnek" a mértéke fontos, csak hát ezt senki nem méri... Másrészt egy savas akksit nem tesz tönkre egy "mélymerítés", jót nem tesz neki persze, de nem kell rögtön kukába vágni. Én még abból a korból származom, amikor faterral savaztunk otthon akksit és mértünk sav %-ot is(optimális 33% ha jól emléxem), de a mai akksik röhejesek...mármint minőségre. A márkanév meg szart se jelent. A 2 éves Banner akksim most haldoklik, persze a gari idő lejárta után 2 héttel adta meg magát. Sorozatszámból visszakeresve 1évet állta a raktárban, mielőtt megvettem. Kivettem, savat mértem, kapott frissítést, hosszú csepegtető töltést és most 2 napja áll, kiváncsi leszek mit mérek majd a kapacitásmérővel. Szerintem kuka lesz. Most egy 55Ah-ás másik banner van bent a corsában, ami már 1 éve halálra van ítélve állítólag...érdekes módon még 11,8-as kapcsofesszel is képes 390A leadására... Már csak azt lenne jó kideríteni, hogy a corsában lévő generátor mit bírna el, gőzöm sincs hány Ampert tud... Ja és még valami: nagyon fontos az is, hogy ki milyen módon haszálja az autóját naponta. Aki rövidtávokat jár csak be, ne csodálkozzon, ha 2évente akksit cserél. Az asztali töltők pedig mind feszgenerátoros kivitelűek, esetleges áramkorlátozóval, szal nem a kapacitásnak megfelelő 10%-os áramerőséggel töltenek, hanem, amit éppen az akksi fel tud venni... Aha ,tényleg hogy is van a régi ökölszabály?! Az akkuvizet kétszer felforralni és akkor jó ha a töltőamper visszament 2-3 A ra a 10-ről <_< És ne felejtsük el az akkusaruk és testkábelek kontaktját.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
*Jimmy* Elküldve November21, 2012 Megoszt Elküldve November21, 2012 Szevasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy egyszer olvastam valahol (lehet itt, ebben a rovatban volt), hogy műszerfalban cserélek izzók helyett ledeket, és mielött becsavarjuk a színes ledeket, elötte ha jól emlékszem 3000es vizes csiszolópapírral meg kell -- lehet csiszolni a világító felületét, és jobban szétszórja a fényt, nem lesz annyira "összpontos" fénye a lednek. Az a kérdés, hogy ez a megoldás hatásos-e, vagy csak esztétikailag teszek kárt bennük??? Ha túl nagy baromságot írtam, akkor sorry :D (és tudom, hogy a plazma számlap szebb) :D Válaszotokat előre is köszi :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZEEDD Elküldve November21, 2012 Megoszt Elküldve November21, 2012 Tükörnél a 3szög burkolatot kell levenni. Ha lentebb csúszott, akkor a komplett ajtóburkolatot. Alul 3 csavar, fogantyúnál 2....utána a bolhákkal kipattintgatod. THX Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November21, 2012 Megoszt Elküldve November21, 2012 Szevasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy egyszer olvastam valahol (lehet itt, ebben a rovatban volt), hogy műszerfalban cserélek izzók helyett ledeket, és mielött becsavarjuk a színes ledeket, elötte ha jól emlékszem 3000es vizes csiszolópapírral meg kell -- lehet csiszolni a világító felületét, és jobban szétszórja a fényt, nem lesz annyira "összpontos" fénye a lednek. Az a kérdés, hogy ez a megoldás hatásos-e, vagy csak esztétikailag teszek kárt bennük??? Ha túl nagy baromságot írtam, akkor sorry :D (és tudom, hogy a plazma számlap szebb) :D Válaszotokat előre is köszi :D :D Tényleg jobb lesz a terítése valamivel, de ne bonyolítsd túl vizespapírozással. Az első csiszolópapírral, ami a kezedbe akad csiszold körbe, mert ami sérüléseket okozol a felszínén, az mind másfele fogja szórni a fényt. Ha körbekarcolod vele, akkor valamivel jobb lesz. Én is ezt csináltam, amikor még betekerős Ledeket próbálgattam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November22, 2012 Megoszt Elküldve November22, 2012 Azé mondom én is, mert eddig csak elosztós c18nz-vel találkoztam. Van DIS-es C14NZ is, bizony. Csak elég ritka. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November22, 2012 Megoszt Elküldve November22, 2012 Van DIS-es C14NZ is, bizony. Csak elég ritka. :) Na olyan tuti nincs, esetleg X14NZ, de ez is olyan, mint Columbo felesége, beszélnek róla, de még senki se látta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve November22, 2012 Megoszt Elküldve November22, 2012 Szerintetek, ha hoszbordás(Poly-V) tárcsás generátorra rá lehet tenni a régi tárcsát, vagy nem? (vagy szarakodni kell vele?) ugye az egyik külső, másik belső hűtésű meg egyébként a tengelyátmérő efforma, illetve ha ráteszi az ember egy síkban lesz majd? tudja esetleg vki, mi az a ball fölül lévő 13asnak láccó csavar, mit tart az? enyimen nincs olyan http://racing-bazar.hu/ShowImage.ashx?imgID=1006967109&imgX=1024&imgY=0 köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve November22, 2012 Megoszt Elküldve November22, 2012 Van DIS-es C14NZ is, bizony. Csak elég ritka. :) Astra F-et csak a következő motorokkal gyártottak 1.4-esben: C14NZ (44kw/60LE), C14SE (60kw/82LE), X14NZ (44kw/60LE), X14XE (66kw/90LE). Tehát ebből kiderül, hogy NZ-nek NZ a motor csak nem C hanem X és azért ez volt a DIS kockás, ha C14NZ-ben DIS kocka van akkor az már utólagos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November22, 2012 Megoszt Elküldve November22, 2012 Astra F-et csak a következő motorokkal gyártottak 1.4-esben: C14NZ (44kw/60LE), C14SE (60kw/82LE), X14NZ (44kw/60LE), X14XE (66kw/90LE). Tehát ebből kiderül, hogy NZ-nek NZ a motor csak nem C hanem X és azért ez volt a DIS kockás, ha C14NZ-ben DIS kocka van akkor az már utólagos. Sztem meg X14NZ se volt DIS-es, ami 1.4-est láttam DIS-el, azon minden volt EGR is, az pedig X14SZ akkor már. Link to comment Megosztás: More sharing options...
frici12650 Elküldve November22, 2012 Megoszt Elküldve November22, 2012 Sztem meg X14NZ se volt DIS-es, ami 1.4-est láttam DIS-el, azon minden volt EGR is, az pedig X14SZ akkor már. X14SZ kódu motor tudomásom szerint nincs.Az 1.4-es mociknál a C14SE-t gyártották DIS gyújtással,az NZ-k gyárilag rotoros gyújtással készültek.Az X,Z 14 XE,XEL,XEP pedig már trafósor van.Elnézést, van X14SZ,de azt Corsákba építették. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve November22, 2012 Megoszt Elküldve November22, 2012 X14SZ kódu motor tudomásom szerint nincs.Az 1.4-es mociknál a C14SE-t gyártották DIS gyújtással,az NZ-k gyárilag rotoros gyújtással készültek.Az X,Z 14 XE,XEL,XEP pedig már trafósor van.Elnézést, van X14SZ,de azt Corsákba építették. Igen, X14SZ csak Corsa B-ben volt Astra F-ben nem, viszont X16SZ SZR XEL volt Astra-ban is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
lombi Elküldve November22, 2012 Megoszt Elküldve November22, 2012 Nekem ilyen van benne: http://bolthely.hu/a..._12V_60Ah_Jobb_ én is itt vettem, nekem ez(Bosch) bevált, mondjuk akkor még nem ennyi volt az ára.... szóval én inkább ezt mondanám: http://bolthely.hu/a..._12V_45Ah_Jobb_ csak 2ezerrel több De a Varta is OK sztem kösszi nektek. akkor meggondolom még hogy bosch vagy varta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marce Elküldve November22, 2012 Megoszt Elküldve November22, 2012 Astra F-et csak a következő motorokkal gyártottak 1.4-esben: C14NZ (44kw/60LE), C14SE (60kw/82LE), X14NZ (44kw/60LE), X14XE (66kw/90LE). Tehát ebből kiderül, hogy NZ-nek NZ a motor csak nem C hanem X és azért ez volt a DIS kockás, ha C14NZ-ben DIS kocka van akkor az már utólagos. Az X14NZ meg C14NZ csak annyiból különbözik, hogy az X-esnek jobb a környezetvédelmi beosztása, de gyújtásbeli különbség nincs. Nekem is X14NZ van, és rotoros. X14SZ a DIS-es, és valóban csak B Corsában létezett. Valahol találtam egy táblázatot, hogy mi-mit jelent a motorkódokban, ha rábukkanok, belinkelem ide. Egyébként Astra F-et gyártottak még C14NV-vel is (karbis blokk, 75LE) Ja, kérdeznék én is. Mégpedig azokat a műszeregységeket mibe szerelték, ami 110 fokig mér? Tuti benzinesé volt és Astráé, mert 50 literig és 7ezres fordulatig mér, az óra is passzol (W1102), viszont nekem két beosztás van a hűtővíznél, ugye kék-90°-100-piros. Itt kék-90°-és a piros meg a 110° egyben van. Passzol, vagy felejtős? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November22, 2012 Megoszt Elküldve November22, 2012 Az X14NZ meg C14NZ csak annyiból különbözik, hogy az X-esnek jobb a környezetvédelmi beosztása, de gyújtásbeli különbség nincs. Nekem is X14NZ van, és rotoros. X14SZ a DIS-es, és valóban csak B Corsában létezett. Valahol találtam egy táblázatot, hogy mi-mit jelent a motorkódokban, ha rábukkanok, belinkelem ide. Egyébként Astra F-et gyártottak még C14NV-vel is (karbis blokk, 75LE) Ja, kérdeznék én is. Mégpedig azokat a műszeregységeket mibe szerelték, ami 110 fokig mér? Tuti benzinesé volt és Astráé, mert 50 literig és 7ezres fordulatig mér, az óra is passzol (W1102), viszont nekem két beosztás van a hűtővíznél, ugye kék-90°-100-piros. Itt kék-90°-és a piros meg a 110° egyben van. Passzol, vagy felejtős? Passzol, ha cseréled vele a hőgombáját is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November22, 2012 Megoszt Elküldve November22, 2012 EDC szerint létezik, úgyhogy én annak hiszek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marce Elküldve November22, 2012 Megoszt Elküldve November22, 2012 Passzol, ha cseréled vele a hőgombáját is. Köszi, értem. :) Hát ennyit biztosan nem ér, inkább akkor várok egy pont passzolóra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve November22, 2012 Megoszt Elküldve November22, 2012 nu ilyen bonyit kérdeztem a generátorral? Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November22, 2012 Megoszt Elküldve November22, 2012 nu ilyen bonyit kérdeztem a generátorral? Hát ez mi? Jaj, gondolom már! Olyan mint a burgi, kari, cseri, itt nálunk az út menti "őstermelő" krétával, táblára írt hirdetésén. :D Már lesem, hogy Mari néni mikor írja ki, friss toji kapható! Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve November23, 2012 Megoszt Elküldve November23, 2012 Hát ez mi? Jaj, gondolom már! Olyan mint a burgi, kari, cseri, itt nálunk az út menti "őstermelő" krétával, táblára írt hirdetésén. :D Már lesem, hogy Mari néni mikor írja ki, friss toji kapható! Várjál!! Az már tojcsi!!! Meg ugye üccsi, bancsi turi, telcsi, baszcsi, kajcsi, puszcsi... ezek a neo primitív úri bunkó nyelvjárás szavai... Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve November23, 2012 Megoszt Elküldve November23, 2012 Bonyolult akart lenni, de hogy ebbe me kell belekötni azt nem értem(lebunkozni meg aztan végképp nemtom mé kell). Az eredeti (lényeges) kérdésemre esetleg vmi érdemi reakcio? Mert ugye voltaképpen azé lennénk itt nem a nyelvjárásokat es nyelvtani hibákat kijavítani...szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
riki Elküldve November24, 2012 Megoszt Elküldve November24, 2012 Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy szeretnék gyári ködlámpát varázsolni a F Astrámra, amiben gyárilag nincsen. Az autó 97'-es, még német összeszerelésű. Megnéztem, a lökös hátulján meg van jelölve, hogyan kell kivágni, látszik szépen, így azzal nem lesz gond, és a felfogatással sem. Megnéztem, hova kell rakni relét, és a kapcsolót, ott benn van minden vezeték. A ködlámpa relék helyén két réz áthidaló volt. Ugye egymás mellett van a hátsó, és első ködlámpa reléje. Hátsó ködlámpám eddig is volt, de ezek szerint nem relé kapcsolta, mert ha a hátsó ködlámpa relé helyéről kiveszem ezt az áthidalást, akkor nem működik. Az első ködlámpa relé helyéről kivettem az áthidalást, és beraktam egy oda való 12V 16A-es relét. Abból gondolom, hogy oda való, mert bemegy a helyére... :D Ha a ködlámpa kapcsolót nyomogatom, akkor a relé kapcsol, de ha a fényszórót felkapcsolom, akkor nem kapcsol le a relé.. Most akkor hogy van ez bevezetékezve? Még nincsenek meg a ködlámpáim, csak kézzel fogtam a relét, és éreztem, hogy a fényszóró kapcsolásra nem, míg a ködlámpakapcsoló nyomogatására kapcsol. Ill. hol találom pontosan a ködlámpa vezetékeit a motortérben? Mert én keresgéltem, de nem nagyon találtam meg. Ha így a relé kapcsol, ha nyomom a ködlámpa kapcsolót, akkor csak be vannak kötve a vezetékek nem? Egy ilyen relének van ott a helye, és ilyet is raktam be (eredeti GM): http://www.mullerauto.net/opel-astra-g/308-opel-astra-g-indexrele.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts