Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Azt az "orbitális baromságot" egyrészt többhelyen is olvastam, másrészt nap mint nap szerelem a legújabb technikás audi-bmw-merciket stb. és látni, hogy a ledé lesz a jövö. Most még ugye a prémium kategóriát azzal szerelik, de már nem sokáig, és pl a refit is egyre inkább izzósra építik.

A kollega jól mondja, attól hogy szintszabályzós, még az alapra be kell álltani a xenont is.

Oké, akkor én allítottam be rosszul. DE akkor mi van a többi tizenezer német autóval, ami nap mint nap szembejön, és vakítg a xenonja, pedig a németek nem egy fillérbaszó népség, pláne, hogy jellemzöen a fényszórókat ingyen beállítják mindenhol.

Link to comment
Megosztás:

Azt az "orbitális baromságot" egyrészt többhelyen is olvastam, másrészt nap mint nap szerelem a legújabb technikás audi-bmw-merciket stb. és látni, hogy a ledé lesz a jövö. Most még ugye a prémium kategóriát azzal szerelik, de már nem sokáig, és pl a refit is egyre inkább izzósra építik.

A kollega jól mondja, attól hogy szintszabályzós, még az alapra be kell álltani a xenont is.

Oké, akkor én allítottam be rosszul. DE akkor mi van a többi tizenezer német autóval, ami nap mint nap szembejön, és vakítg a xenonja, pedig a németek nem egy fillérbaszó népség, pláne, hogy jellemzöen a fényszórókat ingyen beállítják mindenhol.

A xenon továbbra is sokkal tisztességesebben világít a halogénnél, a LED pedig továbbra is a jövő, hiszen ténylegesen csak a legfelsőbb kategória kapja meg. Érdekes, de engem sokkal jobban vakít egy szórt fényű halogén vagy egy ködlámpa mint egy vetítőlencsés xenon, direkt figyeltem.

És azért például az Opel kanyarkövetős xenonja még mindig a piac egyik legjobbja, én továbbra is azt látom, hogy a xenon még mindig egy értékes és értelmes opciós tétel, amit megéri bepipálni, hiszen jobban látni vele. A refit azért teszik mellé izzósra, hogy lehessen rendesen fénykürtölni, ami ugye egy kikapcsolt xenonnál nem épp javallott.

Link to comment
Megosztás:

Üdv a c14 nz be bele lehet ültetni a board computert? És egy okos kérdés! A piktogram hogy huzzál tankolni az ugye elektromos nincs köze a mutatóhoz? nálam néha felvillan elalszik már van h a mutatóm a pirosba épp hogy beér villan aztán elalszik utánna már a piros közepénél jár a mutató és csak akk világit aztán v elalszik v nem! Kb hány liter a tartalék?

Link to comment
Megosztás:

Üdv a c14 nz be bele lehet ültetni a board computert? És egy okos kérdés! A piktogram hogy huzzál tankolni az ugye elektromos nincs köze a mutatóhoz? nálam néha felvillan elalszik már van h a mutatóm a pirosba épp hogy beér villan aztán elalszik utánna már a piros közepénél jár a mutató és csak akk világit aztán v elalszik v nem! Kb hány liter a tartalék?

igen. Ha beleolvasol a bc topicba, látod hogy errōl szól. Nincs, de közös a jeladójuk. A mutató ahyon van csillapítva, hogy ne integessen a benzin lötyögésre, a lámpa kevésbé, az elalszik, felvillan idönként. Kb 8 liter körül van a lámpa bevillanástól.
Link to comment
Megosztás:

Kicseréltem a vezérműtengely jeladót. :icon1: Nem is volt olyan vészes. Legközelebb 1 óra alatt megcsinálom. Nem tudom, gond lesz-e ha az egyik távtartót nem rakom vissza a burkolatba? Ugyanis nincs meg, vagy elgurult mint a gyógyszer, hármat találtam. Gondolom már csak bontóban lehet ilyet szerezni? Péntekre kell egy, akkor összeakarom rakni véglegesen. Remélem be is indul, mert már másra gondolni se akarok. Viszont a jeladó felfogató csavarjával szívtam egy sort. Vennem kellett készletben Torx crovát, mert olyan buzifejű csavarral van rögzítve... :omg: Így potom 10500-ba volt ez a kis akció. :o A jeladó 6500+postaköltség+crova készlet. :sick:

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltem a vezérműtengely jeladót. :icon1: Nem is volt olyan vészes. Legközelebb 1 óra alatt megcsinálom. Nem tudom, gond lesz-e ha az egyik távtartót nem rakom vissza a burkolatba? Ugyanis nincs meg, vagy elgurult mint a gyógyszer, hármat találtam. Gondolom már csak bontóban lehet ilyet szerezni? Péntekre kell egy, akkor összeakarom rakni véglegesen. Remélem be is indul, mert már másra gondolni se akarok. Viszont a jeladó felfogató csavarjával szívtam egy sort. Vennem kellett készletben Torx crovát, mert olyan buzifejű csavarral van rögzítve... :omg: Így potom 10500-ba volt ez a kis akció. :o A jeladó 6500+postaköltség+crova készlet. :sick:

Jah..az meleg csavar :D

Link to comment
Megosztás:

A xenon továbbra is sokkal tisztességesebben világít a halogénnél, a LED pedig továbbra is a jövő, hiszen ténylegesen csak a legfelsőbb kategória kapja meg. Érdekes, de engem sokkal jobban vakít egy szórt fényű halogén vagy egy ködlámpa mint egy vetítőlencsés xenon, direkt figyeltem.

És azért például az Opel kanyarkövetős xenonja még mindig a piac egyik legjobbja, én továbbra is azt látom, hogy a xenon még mindig egy értékes és értelmes opciós tétel, amit megéri bepipálni, hiszen jobban látni vele. A refit azért teszik mellé izzósra, hogy lehessen rendesen fénykürtölni, ami ugye egy kikapcsolt xenonnál nem épp javallott.

Persze mindenkinek más a szeme, de én meg azt tapasztaltam, hogy sokkal jobban vakít a xenon, mint amennyit látni vele.

Sok autót kipróbáltam, és egyáltalán nem láttam jobban a xenonnal, mint egy JÓ halogénnel.

Csak mondjuk ki kéne mosni a port a fényszóróból, meg kicserélni a lemattult foncsort, és akkor a halogénnel is lehet látni.

Pont a múltkor figyeltem meg az autópályán éjszaka, hogy az előttem 3-500m-re lévő táblák is brutálisan fénylettek, direkt lekapcsoltam egy pillanatra a lámpát, mert nem akartam elhinni hogy az én lámpám miatt, pedig előttem ment 30 másik autó, a fele xenonnal... Hozzáteszem semmi tuning lámpám nincs, gyári minden, és sima 1000ft-os nem tom milyen égő van benne. Ja, és be is volt állítva, mert arra rohadt allergiás vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Persze mindenkinek más a szeme, de én meg azt tapasztaltam, hogy sokkal jobban vakít a xenon, mint amennyit látni vele.

Sok autót kipróbáltam, és egyáltalán nem láttam jobban a xenonnal, mint egy JÓ halogénnel.

Csak mondjuk ki kéne mosni a port a fényszóróból, meg kicserélni a lemattult foncsort, és akkor a halogénnel is lehet látni.

Pont a múltkor figyeltem meg az autópályán éjszaka, hogy az előttem 3-500m-re lévő táblák is brutálisan fénylettek, direkt lekapcsoltam egy pillanatra a lámpát, mert nem akartam elhinni hogy az én lámpám miatt, pedig előttem ment 30 másik autó, a fele xenonnal... Hozzáteszem semmi tuning lámpám nincs, gyári minden, és sima 1000ft-os nem tom milyen égő van benne. Ja, és be is volt állítva, mert arra rohadt allergiás vagyok.

Hát nem tudom... én elég sokféle autót vezetek, sima halogénest, vetítőlencsés halogénest és xenont is, de azt ki tudom jelenteni, hogy egy jó xenonnal egyértelműen sokkal jobban látni mint akármilyen halogénnel. Az Opel xenonja nagyon jó, ahogy a Mercedes és a BMW szintén tuti fényszórókat csinál. Legutóbb egy Kia C'eed volt nálam, ami xenonos, ráadásul a gyengébbek közé tartozik, de szerintem még az is erősebb a halogéneseknél.

Nyilván ízlés kérdése is a dolog, de én így tapasztaltam.

Link to comment
Megosztás:

Az Insignia és a J Astra azonos elvű lámpával bír. Nemcsak a kanyart követi, de van olyan funkció, ami egy fényérzékelő hatására torzítja a vetítő lenycét, így változik a fény pl ha városban jársz, vagy sötét helyen vezetsz

Ezt híjvák adaptív fényszórónak, ami olyat is csinál hogy országúton szűkíti a vetített képet hogy messzebbre világítson, így legalább ######án nem látni be az útszéli erdőbe, bokrokba, hogy van e ott állat... :)

Link to comment
Megosztás:

Lehetséges. Enyém sem gyorsul úgy, mint egy 1.4 60LE, mert enyémben a majdnem leghosszabb végáttételű váltó van, így másodikban 80kmh-nál tilt. :D

Nah hát ma kipróbáltam mert kíváncsi voltam, nekem is elmegy kettesbe 80-ig, még egy picit tovább is ment volna, de nem volt már szívem nyomni... :)

Link to comment
Megosztás:

Az Insignia és a J Astra azonos elvű lámpával bír. Nemcsak a kanyart követi, de van olyan funkció, ami egy fényérzékelő hatására torzítja a vetítő lenycét, így változik a fény pl ha városban jársz, vagy sötét helyen vezetsz

Ahogy én próbálgattam ezeket, nagyjából 50-60 között változtatja a vetített képet. Én bevallom, nagyon szeretem az Opel adaptív xenonját, gyakorlatilag a prémiumokkal veszi fel a versenyt.

Link to comment
Megosztás:

Ja! :D

Épp azon töröm a fejem, hogy valahol máshol megcsípem azt a kábelt és mérek ott, pl az ECU-nál.

villanyszerelőknek volt egy trükkje! Gombostű!!! Fogták a drótot,, és beleszúrták a gombostűt, azon mértek... nem kellett bontani a kötéseket. Mondjuk utána illik szigetelni... :)

Link to comment
Megosztás:

A multimétereknek azért van gyárilag hegyes vége, hogy ne csinálj zárlatot egy áramkörben, ha nem elég hegyes, tudsz rajta változtatni, akkor beszalad a vezeték szigetelésén is. A gombostű nem rossz, autók esetében, 220-nál már illik szigetelt fémet dugni a mérési ponthoz.

Link to comment
Megosztás:

villanyszerelőknek volt egy trükkje! Gombostű!!! Fogták a drótot,, és beleszúrták a gombostűt, azon mértek... nem kellett bontani a kötéseket. Mondjuk utána illik szigetelni... :)

Ha lesz rá időm, az ECU-nál lekötöm és akkor nem zárt áramkörben mérek, ami torzítaná a mérést.

Azt is tudom, hogy barna/kék és barna/zöld vezetékek között kellene mérnem.

Link to comment
Megosztás:

A multimétereknek azért van gyárilag hegyes vége, hogy ne csinálj zárlatot egy áramkörben, ha nem elég hegyes, tudsz rajta változtatni, akkor beszalad a vezeték szigetelésén is. A gombostű nem rossz, autók esetében, 220-nál már illik szigetelt fémet dugni a mérési ponthoz.

Nem 220-nál, hanem kisfeszültségnél már kötelező. Kisfeszültség az 50V-tól kezdődik.

Link to comment
Megosztás:

Furcsa kérdésem lenne.

Tudja e valaki hogy a b corsa műszeregysége villanyos szempontból mennyire egyezik a vectra/astra műszercsoporttal?

Szóval ha bekötöm stb akkor rendesen fog működni? (attól hogy fizikaliag teljesen más, most tekintsünk el)

A mechanikus (spirálos órás) elég valószínű hogy jó, de a teljesen digitális nem. Érthető okokból.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.