Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Én is ezt próbáltam elmagyarázni a nyomorultjának, amikor nem találta a trafót... :lol: Ő látta hogy ez kékesen csillant amikor átjöttem a bukkanón, úgyhogy ez az... :D

Hát ilyenkor ki kell venni az izzót...megmutatni... halogén..ott van benne az izzószál, beleütve a tungsram felirat...stb.

Link to comment
Megosztás:

Hogyan tetted bele?

Én próbáltam betenni a sima H1-es foglalatút, de nem maradt bent, mert olyan a halogén izzóm, aminek az aljzata bajonettzáras. A xenon égőfejet nem tudtam bent marasztalni, szétfúrkodni meg nem akartam

Nekem a H3-as szett égője van benn! Az rövidebb mint a H1.

Annyi még hogy a gyári Ködlámpa csatlakozója, ami a ködlámpán van, azt én kikerültem (bedugóztam és máshol vittem be a vezetéket) merthogy nekem volt benn 100W-os égő, és annak már egy pöppet vastagabb vezeték kellett!

Mert a gyári vezetékezés (az a 0,5 vagy 0,75)úgy elégett mint ahogy a nagykönyvben az meg van írva!

Elöször hol égett hol nem!Aztán már kontakt hiba volt, már deformálódott a műanyag csati, aztán fele el is olvadt, aztán már csak a saruk voltak de ugye azok se aranyból vannak, így hát az is elégett!

Így jött az a megoldás miután már folyamatos gond volt hogy nem ég a ködlámpa, valami tuti megoldás kellett, a fedél amit le lehet venni az égő mögött, abba van egy gumi tömittés, ami felfekszik egy vékony "élre" na azt az élt forrasztóval kicsit (hát ez most durván fog hangzani, sufni tuning ellenzők füleket befogni) megfaragtam, a két vezeték szélességében!nyers gumival körberak, fedél vissza. pikk-pakk, 3 év óta egy csepp se.....

Nos a Xenon égő vezetékei is ugyanezen a "lyukacskán" bújik ki!

Link to comment
Megosztás:

A megalightnak szép, erős fénye van és hosszú az élettartama. Viszont xenon jellegűnek nem mondanám.

Ha olyat akarsz, akkor Osram cool blue-t vegyél, az 4000K körül van elvileg. De arra készülj fel, hogy az egy rövid élettartamú izzó.

Na az engem érdekelne hogy azért rövid az élettartalma, mert Osram?És azért jobb mert Tungsram?vagy a technológia miatt?

Link to comment
Megosztás:

Na az engem érdekelne hogy azért rövid az élettartalma, mert Osram?És azért jobb mert Tungsram?vagy a technológia miatt?

Azért rövidebb az élettartama, mert rövidebb, és azért hosszabb mert hosszabb. Tapasztalat. Nem elemeztük ki hogy mi miatt, mert nem érdekel. 2 ismerősöm Nightbreakert vett, én Megalightot. Ők már mindketten cserélték, mikor én (kb fél évvel később) föltekertem az oszlopra, az autót, és ezt már valamiért nem bírta az a lámpa ami szétcsattant a betonon. (zárójelben megjegyzem, hogy a másik darabot eltettem tarcsinak, amikor újakat vettem, és azt az izzót odaadtam egy ismerősömnek a céges suzukiba. A mai napig világít benne, és 2009-ben csaptam szét a párját)

Link to comment
Megosztás:

Hogy én mennyire tudom rühelleni azokat, akik ezekkel a vakító kék lámpákkal jönnek velem szembe! Mindegyiknek kívánom, hogy a kék lámpájukkal együtt forduljanak bele a legközelebbi árokba!

Jön szembe, én meg le kell, hogy lassítsak szinte állóra, mert annyira vakítanak. És ez nem csak a sufni tuning lámpákra vonatkozik, hanem a szép új csodákra is!

Link to comment
Megosztás:

Hogy én mennyire tudom rühelleni azokat, akik ezekkel a vakító kék lámpákkal jönnek velem szembe! Mindegyiknek kívánom, hogy a kék lámpájukkal együtt forduljanak bele a legközelebbi árokba!

Jön szembe, én meg le kell, hogy lassítsak szinte állóra, mert annyira vakítanak. És ez nem csak a sufni tuning lámpákra vonatkozik, hanem a szép új csodákra is!

Arról nem az izzó tehet, hanem a rosszul beállított lámpa. Múltkor voltam állítatni, csak sokan még azt az 1000Ft-ot is sajnálják, hogy beállíttassák a lámpatestek vetési szögét.

Link to comment
Megosztás:

Yo reggelt!

Tegnap vettem egy új akkumulátort a szeretett astrába (1.4i), 45Ah / 360A mert gyárilag ez való bele, eddig egy 50Ah 420A volt benne. Szóval mikor beszerelem az újat még minden frankó simán indul ahogy kell... járatom megyek vele kicsit. Aztán kb fél óra múlva mikor mennék gyúrni már furán indul és ingadozik az alapjárat. Visszaraktam a régit de akkor is amint kicsit bemelegszik elkezd vacakolni az alapjárat. Egyszer nem olyan régen már takarítottam az alapjárati motort szóval az most nem lehet ennyire dzsuvás. Egyszerűen nem értem! Lehet bármi köze az akkumulátor cserének ahhoz hogy beszart az alapjárat? Vagy csak véletlen egybeesés? Tegnap egész nap tökéletesen működött.

Nagy igazság, hogy csak akkor szabad valamit kicserélni ha már nem indul! :unsure:

Ha valakinek van ötlete írhat!

Üdv: V.

Link to comment
Megosztás:

Ha te mész gyorsabban a szembejövőnek, akkor lassulást mér, ha ő jön szembe gyorsabban, akkor meg gyorsulást :D

Jóó, ellenirányú gyorsulás, igazából töknyóc, valamerre gyorsulást :D

Köszönöm a segítséget! Igazából tök hülye vagyok, mert találkoztam már párszor azzal a kis szürke dobozzal a középkonzol alatt!

Link to comment
Megosztás:

Jó hát ha ennyire nyilvánvalóan hülyeséget csinálsz akkor még én sérelmezem, hogy nem kaptál rektális behatolást. ;)

Konkrétan a sávb közepén krúzolt kettő és féllel, és k.rvákkal beszélgetett. Nem éreztem úgy, hogy nekem meg kéne várnom amíg megkapja a komplett árajánlatot. De zabos lett, és engem akart k.rogatni... <_< :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem a H3-as szett égője van benn! Az rövidebb mint a H1.

Annyi még hogy a gyári Ködlámpa csatlakozója, ami a ködlámpán van, azt én kikerültem (bedugóztam és máshol vittem be a vezetéket) merthogy nekem volt benn 100W-os égő, és annak már egy pöppet vastagabb vezeték kellett!

Mert a gyári vezetékezés (az a 0,5 vagy 0,75)úgy elégett mint ahogy a nagykönyvben az meg van írva!

Elöször hol égett hol nem!Aztán már kontakt hiba volt, már deformálódott a műanyag csati, aztán fele el is olvadt, aztán már csak a saruk voltak de ugye azok se aranyból vannak, így hát az is elégett!

Így jött az a megoldás miután már folyamatos gond volt hogy nem ég a ködlámpa, valami tuti megoldás kellett, a fedél amit le lehet venni az égő mögött, abba van egy gumi tömittés, ami felfekszik egy vékony "élre" na azt az élt forrasztóval kicsit (hát ez most durván fog hangzani, sufni tuning ellenzők füleket befogni) megfaragtam, a két vezeték szélességében!nyers gumival körberak, fedél vissza. pikk-pakk, 3 év óta egy csepp se.....

Nos a Xenon égő vezetékei is ugyanezen a "lyukacskán" bújik ki!

Most nem azért, de miböl gondoltad hogy a gyári vezetékélés el fog bírni egy duplaakkora terhelést?

Arról meg már nem is beszélek hogy ilyen kis helyen a xenon mégnagyobb höje, megintcsak meglepö dolgokat fog okozni.

Egyébként a gyártók már pár éve rájöttek hogy a xenon az egy zsákutca, nem értem miért erölteti mindenki. Attól nem lesz prémiumabb egy autó hogy beletesznek egy gagyixenont.

Lehet csak az ön perverzióm, de én meg kifejezetten kadmiumsárgára fogom foncsoroztatatni a fényszóróimat, sokkal jobban látni vele éjszaka, meg szar idöben.

Link to comment
Megosztás:

Arról nem az izzó tehet, hanem a rosszul beállított lámpa. Múltkor voltam állítatni, csak sokan még azt az 1000Ft-ot is sajnálják, hogy beállíttassák a lámpatestek vetési szögét.

Ezzel vitatkoznék. Jött már velem szembe frissen beállított xenonos audi-bmw stb (én állítottam géppel elötte) és vakít. De rájöttek már hogy nem a xenon a megoldás, lásd feljebb.

Link to comment
Megosztás:

A sárga tényleg jobban látni ködben vmi fénytörési dolog miatt, de pontosan már nem emléxem mé(meg azért is mert alulról világítja meg). A Xenont én is utálom (vagy csak irigykedem :mean: )

Gondolom a sárga az olyan gagyi kinézet, mint a színes burás index

Mondjuk nekem a LEDes lámpák(hátsók) sem jönnek be, közelről nagyon fényesek/vakítanak (de lehet a szememmel van baj), DE legalább nem fogyasztanak annyit

Nemtom mé nem lehet LEDes, de szórt fényű lámpát csinálni, mondjuk gondolom több LED kéne bele, ha a bura nem átlátszó lenne, akkor meg má drága és/vagy sokat fogyasztana, de az élettartalma vitathatatlanul nagyobb, mint a hagyományosé.

Link to comment
Megosztás:

Most nem azért, de miböl gondoltad hogy a gyári vezetékélés el fog bírni egy duplaakkora terhelést?

Arról meg már nem is beszélek hogy ilyen kis helyen a xenon mégnagyobb höje, megintcsak meglepö dolgokat fog okozni.

Egyébként a gyártók már pár éve rájöttek hogy a xenon az egy zsákutca, nem értem miért erölteti mindenki. Attól nem lesz prémiumabb egy autó hogy beletesznek egy gagyixenont.

Lehet csak az ön perverzióm, de én meg kifejezetten kadmiumsárgára fogom foncsoroztatatni a fényszóróimat, sokkal jobban látni vele éjszaka, meg szar idöben.

Ezt az orbitális f@szságot hol olvastad?

Link to comment
Megosztás:

Yo reggelt!

Tegnap vettem egy új akkumulátort a szeretett astrába (1.4i), 45Ah / 360A mert gyárilag ez való bele, eddig egy 50Ah 420A volt benne. Szóval mikor beszerelem az újat még minden frankó simán indul ahogy kell... járatom megyek vele kicsit. Aztán kb fél óra múlva mikor mennék gyúrni már furán indul és ingadozik az alapjárat. Visszaraktam a régit de akkor is amint kicsit bemelegszik elkezd vacakolni az alapjárat. Egyszer nem olyan régen már takarítottam az alapjárati motort szóval az most nem lehet ennyire dzsuvás. Egyszerűen nem értem! Lehet bármi köze az akkumulátor cserének ahhoz hogy beszart az alapjárat? Vagy csak véletlen egybeesés? Tegnap egész nap tökéletesen működött.

Nagy igazság, hogy csak akkor szabad valamit kicserélni ha már nem indul! :unsure:

Ha valakinek van ötlete írhat!

Üdv: V.

Feltöltötted az új aksit tökig?

Mert ha nem, akkor ne csodálkozz!

Link to comment
Megosztás:

Feltöltötted az új aksit tökig?

Mert ha nem, akkor ne csodálkozz!

Mi különbség van a nem teljesen feltöltött és a teljesen feltöltött akksi között indításnál és alapjáratnál, ha sikerült beindítania a kocsit? Semmi. Amint jár a motor, a generátor veszi át a szerepet az "áramellátásban".

Link to comment
Megosztás:

Mi különbség van a nem teljesen feltöltött és a teljesen feltöltött akksi között indításnál és alapjáratnál, ha sikerült beindítania a kocsit? Semmi. Amint jár a motor, a generátor veszi át a szerepet az "áramellátásban".

Ha működik. Én azért ellenőrizném a töltést is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.