Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok! A múlt héten felraktam a ködlámpákat a járgányra. Nagyon jó lett! Viszont le kellett vennem a lökhárítót, hogy a lámpákat belefaragjam. Ha már lent volt, gondoltam megnézem, hol lehetnek, vagy milyenek lehetnek a légzsák jeladói. De semmit nem találtam, szó szerint! Szerintetek ez hol van, vagy hol kéne lennie? Vagy egyáltalán hogy néz ki? Lent ugyan találtam 4 db gyári csatlakozóval ellátott be nem kötött kábelt, amik csak úgy oda vannak bilincselve a lemezhez a lökhárító alatt, szerintem 2 a ködlámpának lett behúzva annó, a másik kettő meg valami jeladónak talán. Valakinek van valami tapasztalata, elképzelése ez ügyben?

Köszi!!!!

A légzsák érzékelője nem a lökhárítóban van... ha ott volna és mondjuk valamilyen deformálódás hatására nyílna alufi, akkor semmit sem érne. A légzság egy gyorsulásmérő jelei alapján nyílik. Ez a gyorsulásmérő a két ülés közepén, nagyjából az autó középpontjában van. Ha felveszed a váltóról illetve a kézifékről a két ülés között futó burkolatot, akkor ott találod.

Link to comment
Megosztás:

A légzsák érzékelője nem a lökhárítóban van... ha ott volna és mondjuk valamilyen deformálódás hatására nyílna alufi, akkor semmit sem érne. A légzság egy gyorsulásmérő jelei alapján nyílik. Ez a gyorsulásmérő a két ülés közepén, nagyjából az autó középpontjában van. Ha felveszed a váltóról illetve a kézifékről a két ülés között futó burkolatot, akkor ott találod.

Nem lassulásérzékelőnek hívják? :)

Link to comment
Megosztás:

A Batman kormányos Astra kormány és műszerfal légzsákjának elektronikája a kozépbox 2 első ülés közötti részén a kézifékkar mögött található. Innen vezérlődik az övfeszítő patron is.

A batman kormany nem lufis. Az ovfeszito pedig nem vezerelt hanem mechanikai hatasra mukodik.....

Link to comment
Megosztás:

A Batman kormányos Astra kormány és műszerfal légzsákjának elektronikája a kozépbox 2 első ülés közötti részén a kézifékkar mögött található. Innen vezérlődik az övfeszítő patron is.

Az övfeszítö saját magától vezérlödik, semmi köze a lufivezérlöhöz. Illetve a batman kormány nem légzsákos. Egyébként pipa :D

Szerk. Oooo f.szom hogy sose frissít a gyökér telefon...

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem! :stare:

Valaki épített egy mikro kapcsolót a biztonsági öv csatjába, valamint egy vezeték megy fel az ülőpárna szivacsáig, de ott le van róla szakadva valami. Ahogy nézem az előző tulaj rakatott bele egy csipogót, ami a két első üléshez tartozó övek be ne csatolt állapotát jelzi.

Amikor terhelés éri a szivacsot záródott az áramkör és akkor hallgatott el a csipogó, ha az öv is be volt csatolva. Szerencsére az érintkezőket, vagy a kapcsolókat valaki már lementette onnan, ezért nem tünt fel, hogy ilyenem is van. Holnap ki is szedem az egészet, mert gyujtás kapcsolt 12 V van az egyik drótban. Még jó hogy eddig nem gyulladt rám a kocsi

Link to comment
Megosztás:

Kösz a lelkesítésért, megtaláltam!

Végül is nem a szívócsonkban, hanem a vízpumpa kivezető csonkjában a blokk hátsó oldala és a generátor között.

Olyan mélyen lent van, hogy bár sikerült a pipa alakú csatlakozót lehúznom, de a hőérzékelő ellenállását nem tudtam kimérni így első próbálkozásra, mert olyan kicsi a hely a generátor és a blokk között.

A méréshez mindenképpen le kell szerelni a generátort, mert csak úgy lehet a kivezetéshez hozzáférni, de akkor nem működik a motor, hogy a vizet melegítse.

Inkább ki kell csavarnom az egész érzékelőt és lábosban forralva ki lehet talán mérni.... :confused:

Örülök, hogy tudtam neked irányt mutatni ;-)

Link to comment
Megosztás:

Kösz a lelkesítésért, megtaláltam!

Végül is nem a szívócsonkban, hanem a vízpumpa kivezető csonkjában a blokk hátsó oldala és a generátor között.

Olyan mélyen lent van, hogy bár sikerült a pipa alakú csatlakozót lehúznom, de a hőérzékelő ellenállását nem tudtam kimérni így első próbálkozásra, mert olyan kicsi a hely a generátor és a blokk között.

A méréshez mindenképpen le kell szerelni a generátort, mert csak úgy lehet a kivezetéshez hozzáférni, de akkor nem működik a motor, hogy a vizet melegítse.

Inkább ki kell csavarnom az egész érzékelőt és lábosban forralva ki lehet talán mérni.... :confused:

nem raksz rá egy ugyanolyan csatlakozót (dróttal) méréshez?? :omg:

Link to comment
Megosztás:

Ja! :D

Épp azon töröm a fejem, hogy valahol máshol megcsípem azt a kábelt és mérek ott, pl az ECU-nál.

én kérek elnézést én eccer vettem a BC miatt, aztán kaptam rajta mindenféle csatit

egyébként ilyenkor szokták még a "varrótűs" módszert, igaz akkor működés közben (incircuit) méred ami ugye csalhat

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nemrég fejlesztettem, és esélyt adtam a sünöknek a b@...tásra!A ködlámpámba tettem Xenont!azt hiszem 6000K-es.A kérdésem az lenne hogy lehet ezt legalizálni?hogyan, mennyiért?

Meg még valami, hogy "annyira" ne legyen feltünő, nincs valami jó tippetek a H4-es fényszóróba, valami tutif@sza, égő ami olyan jég fehéres, vagy hasonló színű mint a Xenon?ne virítson már a sárga....Köszi

Link to comment
Megosztás:

H4-re a Tungsram Megalight Ultra 90+-t ajánlom. Nekem is az van. Alap izzóval este semmit sem láttam, csak refivel. Ennek világosabb (fehérebb) a fénye és jobban koncentrált is, jobban látni fele.

szerk.: Mit takar hogy xenont raktál a ködösbe ? Remélem nem vagy te is olyan ,hogy este a tompított mellé felkapcsolod a ködöt ....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nemrég fejlesztettem, és esélyt adtam a sünöknek a b@...tásra!A ködlámpámba tettem Xenont!azt hiszem 6000K-es.A kérdésem az lenne hogy lehet ezt legalizálni?hogyan, mennyiért?

Meg még valami, hogy "annyira" ne legyen feltünő, nincs valami jó tippetek a H4-es fényszóróba, valami tutif@sza, égő ami olyan jég fehéres, vagy hasonló színű mint a Xenon?ne virítson már a sárga....Köszi

1. sehogyse, semennyiért

2. tungsram megalight/silverlight h4 pl, az fehéres fényű, és jó, nekem már 2 éve megy

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nemrég fejlesztettem, és esélyt adtam a sünöknek a b@...tásra!A ködlámpámba tettem Xenont!azt hiszem 6000K-es.A kérdésem az lenne hogy lehet ezt legalizálni?hogyan, mennyiért? Meg még valami, hogy "annyira" ne legyen feltünő, nincs valami jó tippetek a H4-es fényszóróba, valami tutif@sza, égő ami olyan jég fehéres, vagy hasonló színű mint a Xenon?ne virítson már a sárga....Köszi

Hogyan tetted bele?

Én próbáltam betenni a sima H1-es foglalatút, de nem maradt bent, mert olyan a halogén izzóm, aminek az aljzata bajonettzáras. A xenon égőfejet nem tudtam bent marasztalni, szétfúrkodni meg nem akartam

Link to comment
Megosztás:

H4-re a Tungsram Megalight Ultra 90+-t ajánlom. Nekem is az van. Alap izzóval este semmit sem láttam, csak refivel. Ennek világosabb (fehérebb) a fénye és jobban koncentrált is, jobban látni fele.

szerk.: Mit takar hogy xenont raktál a ködösbe ? Remélem nem vagy te is olyan ,hogy este a tompított mellé felkapcsolod a ködöt ....

Tulajdonképpen, a lényeg az lenne hogy "fehér" fénye legyen, ne pedig sárga! Ugyhogy amit ajánlottál az jónak tűnik!

Én ködlámpát inkább elhagyatott helyeken, (erdő, mező, szántóföld)használok, közúton csak ha Extra nagy köd van de akkor is csak az elsőt!a Hátsót a 6-7 év alatt 2x ha bekapcs...

Link to comment
Megosztás:

A megalightnak szép, erős fénye van és hosszú az élettartama. Viszont xenon jellegűnek nem mondanám.

Ha olyat akarsz, akkor Osram cool blue-t vegyél, az 4000K körül van elvileg. De arra készülj fel, hogy az egy rövid élettartamú izzó.

Én is ezt próbáltam elmagyarázni a nyomorultjának, amikor nem találta a trafót... :lol: Ő látta hogy ez kékesen csillant amikor átjöttem a bukkanón, úgyhogy ez az... :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.