Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Engem múlthónapban megszopatott, éppen felgyulladt a pilács, még kb 5km-t mentem, boltba be, boltból ki és nem indul.

Hazajöttem, motorból benzin leenged(kb 1,5 liter), vissza a kocsihoz, beletölt,utána rögtön indult, 12kmre a kút, teletankol és még volt benne 7 liter. Ilyenkor mivan? A napiszámláló 670 körül volt, ezért nem is mentem tankolni hamarabb, a mutató is éppencsak belenyalt a pirosba.

Azért nem indult be, mert 4-5 liter már nagyon el tud terülni a tankban, és ha már minimálisat balra lejt az autó (köztudottan jobbra van a szivattyú) átesik azon a ponton a tankban ahol van egy perem, tehát hogy értsd bal oldalán van egy mélyebb pontja a tanknak, átfolyt oda a nafta, a szivattyú nem vette fel és nem indult be.

Elküldve

Azért nem indult be, mert 4-5 liter már nagyon el tud terülni a tankban, és ha már minimálisat balra lejt az autó (köztudottan jobbra van a szivattyú) átesik azon a ponton a tankban ahol van egy perem, tehát hogy értsd bal oldalán van egy mélyebb pontja a tanknak, átfolyt oda a nafta, a szivattyú nem vette fel és nem indult be.

kb vízszintben állt az autó, azért az csúnya lenne ha 7-8literrel a tankban kitankolnék (az nálam közel 150km még :D )úgy hogy minden frankón működik. gondolkodtam hogy kikapom a pumpát, de még nem volt se időm se kedvem foglalkozni vele. ritkán megyek le ennyire alacsony szintre.

Elküldve

Attól is függ, hogy lejtőn vagy emelkedőn áll a kocsi és máris mást érzékel.

A napi számláló a legbiztosabb módszer. Tankolásnál mindig nullázom. Aztán nem illik szárazra futtatni.

Van egy kollégám aki fél tank alatt már megy teli tankolni, mert "sose lehet tudni"! Pl. hátha éjjel jön rá a szomjúság és a kutak zárva vannak....

Nekem különben nagyon megbízhatóan gyullad ki a szegénység jelző. Kb. 80 km-re elegendő benyánál kigyullad, 50 km-nél meg már villog is.

én is nullázom, azért sem foglalkoztam a lámpával mert még a 700 km-t se értem el, és 800 ig el lehet vele menni 1 tankkal, persze csak jó időben.

Elküldve

Na srácok, hoztam egy újabb gyöngyszemet!

Vettem egy Meyle vészvillogó kapcsolót, mert az előző eltört. Kihúztam a régit , betettem az újat. Elindultam az autóval és nem volt indexem. Kicsit nyomkodtam a vészvillogót , mondván azt cseréltem ki ott lesz a hiba. Ha bekapcsoltam akkor vészvillogott rendesen. De ha csak benyomva tartottam a gombot akkor indexelt rendesen. Különben meg az index piktogramja folyamatosan égett és nem indexeltek a lámpák. Most mit csináljak ? Küldjem vissza a kapcsolót mert szar ?

Nekem is hasonlókat csinált mikor megpiszkáltam a kapcsolót ...

Nem volt rendesen a helyén , vedd ki tedd vissza hátha meggyógyul.

Ha nagyon nem akkor kell egy másik :unsure:

Elküldve

én is nullázom, azért sem foglalkoztam a lámpával mert még a 700 km-t se értem el, és 800 ig el lehet vele menni 1 tankkal, persze csak jó időben.

Nekem már 830km is sikerült.

A "szegénység jelző " nálam is jól műkődik, mikor be villan akkor még tuti elmegyek 65-70 km-et ennyit mertem még menni tankolás nélkül, de majd kipróbálom és majd leírom....

Tényleg az dudod-e hogy mekkora mennyiségnél villan be az a bízonyos "szegénység jelző" :) ?

üdv: Tomi

Hivatalosan 100km-re elég üzemanyagnál villan be.

Elküldve

A C18NZ-nél is elvileg 100 kilométernyi üzemanyagnál villan be? De gondolom ez normál sebbeség (80-90 km/h) mellet van így?

Elvileg motortipustól függetlenül ezt írják (ne kérdezd, hogyan).

Elküldve

Értem és Köszönöm szépen...

Továbbá olyan kérdésem lenne, hogy van egy C18NZ f astrám bendix (inditáskor az önindító nem mindig húzz be van amikor 1-2 percig játszani kell a kulcsfordítással, hogy beinduljon a gépezet, lehet, hogy nem is bendix hiba) hibával, az lenne a kérdés, hogy lehet e ezt otthon javítani és ha igen akkor hogyan...?

üdv: Tomi

Ha van valami gépész végzettséged/képességed, ill. javítottál már villanymotort, akkor igen. Szét kell szedni, kipucolni, bezsírozni, összerakni. Szükség esetén szénkeféket, csapágyakat cserélni.

Elküldve

A "szegénység jelző " nálam is jól műkődik, mikor be villan akkor még tuti elmegyek 65-70 km-et ennyit mertem még menni tankolás nélkül, de majd kipróbálom és majd leírom....

Tényleg az dudod-e hogy mekkora mennyiségnél villan be az a bízonyos "szegénység jelző" :) ?

üdv: Tomi

Soha nem próbáltam ki még direktben. Csak következtetni tudok, mivel a kocsim BC-s, ezért látom az átlag fogyasztásomat (egy adott intervallumban) és a teli tankoláskor a mennyiséget, valamint a tank térfogatát (nálam 50 liter).

Ebből látom, hogy ha nyomom neki és a fogyasztásom pl. felmegy 8,5 literre, akkor rá tudok tankolni a lámpa kigyulladásakor ~43 - 44 litert és még ~ 80 km megtehető utat jelez a BC-m.

Ha spórolósan megyek, akkor meg ugyanitt, még ~100 km megtehető utat jelez a BC-m.

Magyarán kb 6 - 7 liter maradék benzinnél gyullad ki a lámpám.

Annyira még sose voltam kíváncsi, hogy ki is próbáljam, hogy mikor fogy ki, ami egyébként is fogyasztás [láb] függő.

Elküldve

Sziasztok! Arra lennék kíváncsi, hogy a vezérműtengely jeladója okozhat-e ilyen hibát? A motor egyszer beindul és jár rendesen, semmi baja. A következő alkalommal pedig alig akar beindulni és folyamatosan világít a hibajelző. Pár nap múlva meg megy, mintha mi sem történt volna. A főtengely jeladót most cseréltük, elvileg az sem okozhat ilyen problémát...

[X18XE]

Elküldve

Sziasztok! Arra lennék kíváncsi, hogy a vezérműtengely jeladója okozhat-e ilyen hibát? A motor egyszer beindul és jár rendesen, semmi baja. A következő alkalommal pedig alig akar beindulni és folyamatosan világít a hibajelző. Pár nap múlva meg megy, mintha mi sem történt volna. A főtengely jeladót most cseréltük, elvileg az sem okozhat ilyen problémát...

[X18XE]

Kiolvastátok mit akar jelezni a hibajelző?

Elküldve

Nekem egyszer azt írta valaki hogy a szegénységjelzö kb 10 liternél gyullad ki. Astránál a kisebb tank miatt ez lehet kevesebb. èn Olyankor még 100km-eket el szoktam menni.

Elküldve

Valakinek volt már olyan gondja, hogy a benzin szintjelző elér a piros fölé kicsit és még nem világít a lámpa, akkor az autó kb csak nagyon finom gáz adásra használható, nagy gázra vagy erősebbre megtorpan és hintázik,

Tudom az egyszerű megoldás az hogy ne érjen el idáig a mutató, de akkor miért van :D

Elküldve

Kiolvastátok mit akar jelezni a hibajelző?

Igen, kiolvasták és utána kicserélték a főtengelyjeladót. Egy hétig jó is volt, ment rendesen ahogy szokott. Azt mondta a szerelő,

légtömegmérő és főtengelyjeladó hibát írt ki. De, ha valami elromlik, vagy nem úgy működik mint kéne, elmegy több érték is és nem a valós hibát mutatja. Tegnap beindítottam a motort és alapjárati fordulat mellett lehúztam a légtömegmérő csatlakozóját. Nem volt változás, viszont gázadásra egyenetlenebbűl járt a motor. Visszaraktam a vezetékét és olyan volt mint lehúzás előtt. Tehát nem tartom valószínűnek, hogy az lenne a baja. Vezérműtengely jeladót még nem cseréltünk soha. Talán meg kellene próbálni... Nem is drága, csak pár ezres az ára. Egy pozitívuma van a dolgonak, hogy amikor a jeladót cserélték, megnéztem a vezérműszíjat és nagyon laza volt. Jókor voltam ott. Kiderült egy másik hiba is. Tönkrement a szíjfeszítő és akár a motort is hazavághatta volna, ha akkor nem veszem észre. Így a kopmlett vezérlést is ki kellett cserélni.... szíj, görgők, feszítő, vízpumpa és ha már ott vagyunk, szimeringeket is kicseréltek. Tiszta ráfizetés volt ez a nyár. Úszott a kuplung cserére szánt mani... Mostmár szeretném tudni, ugyan mi a fene baja lehet megint?!

Történetem dióhéjban... Ha van valakinek okos ötlete, szívesen fogadok minden segítséget! :omg:

Elküldve

Igen, kiolvasták és utána kicserélték a főtengelyjeladót. Egy hétig jó is volt, ment rendesen ahogy szokott. Azt mondta a szerelő,

légtömegmérő és főtengelyjeladó hibát írt ki. De, ha valami elromlik, vagy nem úgy működik mint kéne, elmegy több érték is és nem a valós hibát mutatja. Tegnap beindítottam a motort és alapjárati fordulat mellett lehúztam a légtömegmérő csatlakozóját. Nem volt változás, viszont gázadásra egyenetlenebbűl járt a motor. Visszaraktam a vezetékét és olyan volt mint lehúzás előtt. Tehát nem tartom valószínűnek, hogy az lenne a baja. Vezérműtengely jeladót még nem cseréltünk soha. Talán meg kellene próbálni... Nem is drága, csak pár ezres az ára. Egy pozitívuma van a dolgonak, hogy amikor a jeladót cserélték, megnéztem a vezérműszíjat és nagyon laza volt. Jókor voltam ott. Kiderült egy másik hiba is. Tönkrement a szíjfeszítő és akár a motort is hazavághatta volna, ha akkor nem veszem észre. Így a kopmlett vezérlést is ki kellett cserélni.... szíj, görgők, feszítő, vízpumpa és ha már ott vagyunk, szimeringeket is kicseréltek. Tiszta ráfizetés volt ez a nyár. Úszott a kuplung cserére szánt mani... Mostmár szeretném tudni, ugyan mi a fene baja lehet megint?!

Történetem dióhéjban... Ha van valakinek okos ötlete, szívesen fogadok minden segítséget! :omg:

A vezérműtengely jeladó tud vicces dolgokat művelni és X18XE-ben valamint C20XE-ben rendszeresen bedöglenek. Egyébként az sem kizárt, hogy elnézték és nem a főtengely miatt anyázik, hanem a vezérműtengely jeladója miatt. Amikor nekem problémázott a főtengelyjeladó miatt, akkor le is állt menet közben, miután kidobta a pech engine-t és csak kontakt hiba volt. Ugye az enyémben nincs vezérműtengely jeladó.

Elküldve

A vezérműtengely jeladó tud vicces dolgokat művelni és X18XE-ben valamint C20XE-ben rendszeresen bedöglenek. Egyébként az sem kizárt, hogy elnézték és nem a főtengely miatt anyázik, hanem a vezérműtengely jeladója miatt. Amikor nekem problémázott a főtengelyjeladó miatt, akkor le is állt menet közben, miután kidobta a pech engine-t és csak kontakt hiba volt. Ugye az enyémben nincs vezérműtengely jeladó.

C20xeben nem. X20xevben inkabb ami ugyan olyan mint az x18xe

Elküldve

Kis segítséget kérek! Gyanús nekem, hogy az alapjárati fordulatszámon jelzett pillanatnyi fogyasztásom lassan, de biztosan emelkedik az utóbbi hónapokban. Már 1,4 liter / óránál tartok. A vízhőfokom pedig normális, nem változott.

Azt hiszem, hogy a hűtővíz hőfok jeladóm rakoncátlankodik. Aki tudja írja meg, hogy hol találom az ECU hőmérőjét!

Én arra a több érintkezős, csatlakozós kütyüre tippelek, ami a kocsival szemben állva a hűtő bal alsó sarkában van. (C20NE)

Másik kérdésem, hogy minden Astra hőfok jeladójára érvényes-e az a táblázat amit a GYIK-ben találtam?

E szerint :

20 fok 3600 ohm

40 fok 1 - 1,4 kohm

80 fok 270 - 380 ohm

Elküldve

Kis segítséget kérek! Gyanús nekem, hogy az alapjárati fordulatszámon jelzett pillanatnyi fogyasztásom lassan, de biztosan emelkedik az utóbbi hónapokban. Már 1,4 liter / óránál tartok. A vízhőfokom pedig normális, nem változott.

Azt hiszem, hogy a hűtővíz hőfok jeladóm rakoncátlankodik. Aki tudja írja meg, hogy hol találom az ECU hőmérőjét!

Én arra a több érintkezős, csatlakozós kütyüre tippelek, ami a kocsival szemben állva a hűtő bal alsó sarkában van. (C20NE)

Másik kérdésem, hogy minden Astra hőfok jeladójára érvényes-e az a táblázat amit a GYIK-ben találtam?

E szerint :

20 fok 3600 ohm

40 fok 1 - 1,4 kohm

80 fok 270 - 380 ohm

Az a ventilátort kapcsolja, de hogy hol van C20NE-n a kétvezetékes jeladó, az jó kérdés.

Igen a táblázat megfelel.

Elküldve

Üdv,

Szeretnék némi segítséget kérni, mert eléggé tanácstalan vagyok most már.

A történet a következő:

Adott egy 95-ös sedan, C14SE motorral. Nemrégiben vettem bele új rádiót, amit szerettem volna beszerelni, azonban az előző tulaj az Iso csatit nem forrasztotta, hanem szalonnazsíros ujjal megpödörte és leszigszizte. Ezeket a vezetékeket szerettem volna leforrasztani és zsugorcsövezni. Azonban a gyári szivacsos bandázsolást megrágta az idő vas foga és nyúlós masszává porlasztotta. Ezen a vonalon haladva elkezdtem lebontani a műszarfalat és a középkonzolt. Azonban itt megtaláltam egy tekintélyes pocokfészek közepén a hajdani riasztó fejegységét. Itt már nem volt mese, elkezdtem kifésülni a kábeleket és kitermelni a nem oda való vezetékeket, megszüntetni a zugrákötéseket és leforrasztani meg zsugorcsövezni a maradékot. Közben előkerült a régi AC pumpa zár is. Mivel sem ehhez kulcsom, sem a riasztóhoz távirányítóm nem volt, ezért kitermeltem ezeket is. Végeredményben szépen lebandázsolt kábelkötegeket kaptam,, a pocokfészek megszűnt, a műszerfal mögötti rész szép és rendezett. Viszont homokszem került a gépezetbe, ugyanis nem akar indulni a gép! Az önindító teker, az AC pumpa dolgozik, van szikra, csak épp nem akar beindulni a vas. Mi lehet a gond? Valamit letiltottam a vezérlésben, ami blokkolja a befecskendezést, vagy mi a bánat?

A segítséget előre is köszönöm.

Elküldve

Üdv,

Szeretnék némi segítséget kérni, mert eléggé tanácstalan vagyok most már.

A történet a következő:

Adott egy 95-ös sedan, C14SE motorral. Nemrégiben vettem bele új rádiót, amit szerettem volna beszerelni, azonban az előző tulaj az Iso csatit nem forrasztotta, hanem szalonnazsíros ujjal megpödörte és leszigszizte. Ezeket a vezetékeket szerettem volna leforrasztani és zsugorcsövezni. Azonban a gyári szivacsos bandázsolást megrágta az idő vas foga és nyúlós masszává porlasztotta. Ezen a vonalon haladva elkezdtem lebontani a műszarfalat és a középkonzolt. Azonban itt megtaláltam egy tekintélyes pocokfészek közepén a hajdani riasztó fejegységét. Itt már nem volt mese, elkezdtem kifésülni a kábeleket és kitermelni a nem oda való vezetékeket, megszüntetni a zugrákötéseket és leforrasztani meg zsugorcsövezni a maradékot. Közben előkerült a régi AC pumpa zár is. Mivel sem ehhez kulcsom, sem a riasztóhoz távirányítóm nem volt, ezért kitermeltem ezeket is. Végeredményben szépen lebandázsolt kábelkötegeket kaptam,, a pocokfészek megszűnt, a műszerfal mögötti rész szép és rendezett. Viszont homokszem került a gépezetbe, ugyanis nem akar indulni a gép! Az önindító teker, az AC pumpa dolgozik, van szikra, csak épp nem akar beindulni a vas. Mi lehet a gond? Valamit letiltottam a vezérlésben, ami blokkolja a befecskendezést, vagy mi a bánat?

A segítséget előre is köszönöm.

Műszerfal alatt a műszeregységet érted? Merre haladtál a bontásban és a kötögetésben? Ha jobbra, akkor esélyes, hogy a motortér vezetékkötegével csináltál valamit, ha balra, akkor meg valamilyen tápot nem kaphat a rendszer. Gyújtásnál az ECU check engine lámpája egy pillanatra kialszik? Illetve nem villog?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.