Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Az önindítóm eléggé döglődő félben van. Tudom róla, hogy a bendixet cserélni kell, de még nem volt időm leszedni és elvinni szerelőhöz. Azt vettem rajta észre mostanában (1-2 hónapja kezdte), hogy ha felmelegszik a motor és motortér, persze benne az önindító maga is, akkor nagyon lassan forgat. Úgy a 4. - 5. lassú átfordításra beindítja a motort, de nagyon gyatrán lassú. Viszont ugyanezt hideg állapotában nem produkálja. Akkor forog ahogy kell. Tudom, hogy a fém vezetési képessége csökken ahogy melegszik, de ezt kicsit soknak találom, főleg, hogy eddig ez nem volt. Nem tudjátok véletlenül, hogy mi lehet a baja? Valaki nem találkozott már ilyennel? Az aksim idén júliusi, nem hiszem, hogy az lenne a gond.

És ha már úgyis beszélünk az önindítóról, nem ismertek Bp-en egy olcsó autóvillamossági szerelőt, aki megbízható és meg is csinálná viszonylag nem túl borsos áron? Én kiszerelem, odaviszem. (Ja, ez egy Isuzu motoros 1.7TD Astra)

Köszi a segítséget!

Lehet, hogy a forgórészed adta meg magát... melegen rosszabb :-/ érdekes tünet, de más baja nagyon nem lehet...

Link to comment
Megosztás:

Hali!

A lényeg az volt, hogy ne legyen immo-s az új ecu... viszont

A tervem az, hogy a c14nz helyére behelyezem a c16nz-t, gyújtás marad az 1,4-esé, szívócsonkja is marad, csak az injektorban a befecskendező fejet cserélném ki 1.6-ra...

Létezik az, hogyha az ecu-t se bolygatom, akkor működni fog jól?

Nagy dilemmában vagyok, mert amíg nem vagyok biztos a dolgomban, addig nem merem szétszedni a jelenleg még működő kávédaráló hangú 1.4-esemet, mert minden nap menni kell vele dolgozni... :S

Jó eséllyel működni fog, csak mielőtt megejted a motorcserét, azt nézd meg, hogy a gyújtáselosztót át tudod-e rakni az 1.6-osra, mert annak kicsit más az a része (mielőtt leveszed az elosztóházat a motorokról, jelöld össze őket a vezérműházzal, hogy szükség esetén ugyanoda tudd visszatenni).

Link to comment
Megosztás:

Attól tartok ezzel túl sokat nem fogsz javítani rajta.

De azt nem értem, hogy akarod átépíteni magad, ha nem mered szétszedni? :huh:

Nem akarom úgy szétszedni a régit egy hétvégén (mer csak akkor van időm), hogy nincs meg hozzá mindenem, ha muszáj akkor megveszek mindent, kábelköteget, gyújtás, meg minden vackot, de ha nem, akkor többet nem költenék feleslegesen.

Szóval, a merni csak arra vonatkozott, hogyha péntek este szétszedem, nekem hétfő reggel menjen :D

Mit jelent az, hogy nem sokat javítok rajta?

Link to comment
Megosztás:

Jó eséllyel működni fog, csak mielőtt megejted a motorcserét, azt nézd meg, hogy a gyújtáselosztót át tudod-e rakni az 1.6-osra, mert annak kicsit más az a része (mielőtt leveszed az elosztóházat a motorokról, jelöld össze őket a vezérműházzal, hogy szükség esetén ugyanoda tudd visszatenni).

Szóval aszondod, hogy nem nyitogatja máshogy más időben, vagy tovább a befecsi szelepet az 1.6... csak furat nagyobb, amin a nafta jön, és így kap többet?

Link to comment
Megosztás:

Én már semmit se értek... :(

Tegnap olvastam olyat is, hogy az erősítő külső fém burkolatának nem szabad letestelődnie. Emiatt fogtam, levettem a csavarokről, és leraktam a kárpitra. Semmit nem változott a helyzet, sípolás maradt. Aztán visszatettem, majd utána ismét próba... És sehol a sípolás. Tegnap egész délután nyoma sem volt, remekül szólt minden.

Ma mentem vele délután, persze megint sípol...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az önindítóm eléggé döglődő félben van. Tudom róla, hogy a bendixet cserélni kell, de még nem volt időm leszedni és elvinni szerelőhöz. Azt vettem rajta észre mostanában (1-2 hónapja kezdte), hogy ha felmelegszik a motor és motortér, persze benne az önindító maga is, akkor nagyon lassan forgat. Úgy a 4. - 5. lassú átfordításra beindítja a motort, de nagyon gyatrán lassú. Viszont ugyanezt hideg állapotában nem produkálja. Akkor forog ahogy kell. Tudom, hogy a fém vezetési képessége csökken ahogy melegszik, de ezt kicsit soknak találom, főleg, hogy eddig ez nem volt. Nem tudjátok véletlenül, hogy mi lehet a baja? Valaki nem találkozott már ilyennel? Az aksim idén júliusi, nem hiszem, hogy az lenne a gond.

És ha már úgyis beszélünk az önindítóról, nem ismertek Bp-en egy olcsó autóvillamossági szerelőt, aki megbízható és meg is csinálná viszonylag nem túl borsos áron? Én kiszerelem, odaviszem. (Ja, ez egy Isuzu motoros 1.7TD Astra)

Köszi a segítséget!

Szerintem a bronzkeféket is kéne cserélni, nekem ez oldotta meg a lassú indítást.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az önindítóm eléggé döglődő félben van. Tudom róla, hogy a bendixet cserélni kell, de még nem volt időm leszedni és elvinni szerelőhöz. Azt vettem rajta észre mostanában (1-2 hónapja kezdte), hogy ha felmelegszik a motor és motortér, persze benne az önindító maga is, akkor nagyon lassan forgat. Úgy a 4. - 5. lassú átfordításra beindítja a motort, de nagyon gyatrán lassú. Viszont ugyanezt hideg állapotában nem produkálja. Akkor forog ahogy kell. Tudom, hogy a fém vezetési képessége csökken ahogy melegszik, de ezt kicsit soknak találom, főleg, hogy eddig ez nem volt. Nem tudjátok véletlenül, hogy mi lehet a baja? Valaki nem találkozott már ilyennel? Az aksim idén júliusi, nem hiszem, hogy az lenne a gond.

És ha már úgyis beszélünk az önindítóról, nem ismertek Bp-en egy olcsó autóvillamossági szerelőt, aki megbízható és meg is csinálná viszonylag nem túl borsos áron? Én kiszerelem, odaviszem. (Ja, ez egy Isuzu motoros 1.7TD Astra)

Köszi a segítséget!

Budaőrsön, régit leadod, felújítottat megkapod garanciával.

http://www.kelle.hu/

Link to comment
Megosztás:

HEllo. az lenne a kérdésem hogy a benzin mutató mindenkinek lassan kúszik fel gyujtás ráadás után? és miért? nem lehet ezen segíteni?

Ez így működik. Működhetne csillapítás nélkül is, csak akkor minden fékezés, kanyarodás, és emelkedő után integetne a mutató mintha be lenne b.szva.

Link to comment
Megosztás:

Ez így működik. Működhetne csillapítás nélkül is, csak akkor minden fékezés, kanyarodás, és emelkedő után integetne a mutató mintha be lenne b.szva.

mértnem úgy működik mint más autókban h indítok és egyből a szintet mutat. ez hogy működik?

JAh és egyébként most az hogy lehet hogy 12,5 nél volt a mutató rátöltöttem kereken 8 liter és 25 ment fel. ez minek a hibája??? elég zavaró.

Link to comment
Megosztás:

mértnem úgy működik mint más autókban h indítok és egyből a szintet mutat. ez hogy működik?

JAh és egyébként most az hogy lehet hogy 12,5 nél volt a mutató rátöltöttem kereken 8 liter és 25 ment fel. ez minek a hibája??? elég zavaró.

Nem hiba, 20L alatt kómás a mutató és pontatlan, 20L felett 40L-ig kiszáguld mint egy forma1-es autó, aztán a végén megint belassul, mert akkor már a szintjelző csatton van fent.

Link to comment
Megosztás:

Nem hiba, 20L alatt kómás a mutató és pontatlan, 20L felett 40L-ig kiszáguld mint egy forma1-es autó, aztán a végén megint belassul, mert akkor már a szintjelző csatton van fent.

hát ez nagyon bosszantó!! :@ ennyi erővel ink ne is raktak volna mutatót bele. majd kitalálom én... hjaj :/ hogy engedhettek meg ilyen hibát?? mielőtt elindulnék egy hosszú útra megnézem menniy benzin van és ha csal a mutató 5 litert már megáll az autó 80km er hamarabb. :/ elég bosszantó

Link to comment
Megosztás:

hát ez nagyon bosszantó!! :@ ennyi erővel ink ne is raktak volna mutatót bele. majd kitalálom én... hjaj :/ hogy engedhettek meg ilyen hibát?? mielőtt elindulnék egy hosszú útra megnézem menniy benzin van és ha csal a mutató 5 litert már megáll az autó 80km er hamarabb. :/ elég bosszantó

Csak induláskor látod a mutatót? :D Mozog az a szerencsétlen, ha a piros alján koppant akkor meg keress kutat...
Link to comment
Megosztás:

hát ez nagyon bosszantó!! :@ ennyi erővel ink ne is raktak volna mutatót bele. majd kitalálom én... hjaj :/ hogy engedhettek meg ilyen hibát?? mielőtt elindulnék egy hosszú útra megnézem menniy benzin van és ha csal a mutató 5 litert már megáll az autó 80km er hamarabb. :/ elég bosszantó

Nekem semmi gondom vele, volt már hogy világító ikonnal többet mentem mint amit elvileg lehet vele, igaz Corsa B, amíg nem világít hosszabb ideig a csóróságjelző addig nem kell aggódnod :D

Link to comment
Megosztás:

Ékszíjad nem csúszik? :) Nekem vagy két éve nyáron produkált olyanokat amikor jött a monszun, és szimplán a párától elkezdett csúszni, szóval így menet közben felhőszakadás, és megszűnt a töltésem.

Legyen jó feszes a szíj, ha a generátor ékszíjtárcsa meg van kopva, akkor meg cseréld.

Hi, hát végül a generátor alsó diódasora volt ki + csapágy :)

Link to comment
Megosztás:

hát ez nagyon bosszantó!! :@ ennyi erővel ink ne is raktak volna mutatót bele. majd kitalálom én... hjaj :/ hogy engedhettek meg ilyen hibát?? mielőtt elindulnék egy hosszú útra megnézem menniy benzin van és ha csal a mutató 5 litert már megáll az autó 80km er hamarabb. :/ elég bosszantó

A műszer csak tájékoztató jellegű. Ha mutat, van benne benzin, ha nem, akkor nincs. :D

A másik meg az, hogy ez bimetálos megoldással működik, tehát idő kell, míg átmelegszik annyira, hogy mutassa azt az üzemanyagot, amit épp a szintjelző érzékel. A mostani autókban ez elektromos, bár a szintjelző ugyanúgy mechanikus, tehát az se épp pontos, csak mivel szervómotor működteti a mutatót, azért mutat egyből szintet.

De ha már itt tartunk, a szegénységjelző viszont "digitálisan" mutat és a tévhittel ellentétben, nem a mutató állása alapján jelez, hiába akkor alszik el a piktogram, mikor a mutató elhagyta a piros zónát (önteszt). Tehát a sárga kút ikon akkor is fog világítani poros tanknál, ha a mutató nem jelez. Persze ha fordulatszámos műszeregységed van. Annak a piktogramnak jobban lehet hinni, mint a mutatónak.

Link to comment
Megosztás:

A műszer csak tájékoztató jellegű. Ha mutat, van benne benzin, ha nem, akkor nincs. :D

A másik meg az, hogy ez bimetálos megoldással működik, tehát idő kell, míg átmelegszik annyira, hogy mutassa azt az üzemanyagot, amit épp a szintjelző érzékel. A mostani autókban ez elektromos, bár a szintjelző ugyanúgy mechanikus, tehát az se épp pontos, csak mivel szervómotor működteti a mutatót, azért mutat egyből szintet.

De ha már itt tartunk, a szegénységjelző viszont "digitálisan" mutat és a tévhittel ellentétben, nem a mutató állása alapján jelez, hiába akkor alszik el a piktogram, mikor a mutató elhagyta a piros zónát (önteszt). Tehát a sárga kút ikon akkor is fog világítani poros tanknál, ha a mutató nem jelez. Persze ha fordulatszámos műszeregységed van. Annak a piktogramnak jobban lehet hinni, mint a mutatónak.

Az egyes swifté sem digitális, aztán mégis egyből feláll. Meg még jópár korabeli autóban. Engem is marhára zavart, de párszor rátankoltam különböző állásoknál, és így tudom mikor mennyi van még hátra. (plusz nézem a napi számlálót, amit minden tankolásnál nullázok) Így az is kitűnik egyből, ha valamiért túlfogyaszt az autó.

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Van egy pár olyan uj autó ami már ugyi számolja hogy menyi benzint fogyaszt a gép!!!

És az röhej ha az ecu azt érzékeli hogy nincs már benzin a tankban mert te elfogyasztottad mert éppen sportosan vezettél hiába van még a tankban benya vagy 10 liter egyszerűen leállítja a benzinszivattyút!!

Pl.peogeot és társai!!!

Nem tud valaki Vectra A Board computert eladót v. Calibra !

Link to comment
Megosztás:

Na srácok, hoztam egy újabb gyöngyszemet!

Vettem egy Meyle vészvillogó kapcsolót, mert az előző eltört. Kihúztam a régit , betettem az újat. Elindultam az autóval és nem volt indexem. Kicsit nyomkodtam a vészvillogót , mondván azt cseréltem ki ott lesz a hiba. Ha bekapcsoltam akkor vészvillogott rendesen. De ha csak benyomva tartottam a gombot akkor indexelt rendesen. Különben meg az index piktogramja folyamatosan égett és nem indexeltek a lámpák. Most mit csináljak ? Küldjem vissza a kapcsolót mert szar ?

Link to comment
Megosztás:

Az egyes swifté sem digitális, aztán mégis egyből feláll. Meg még jópár korabeli autóban. Engem is marhára zavart, de párszor rátankoltam különböző állásoknál, és így tudom mikor mennyi van még hátra. (plusz nézem a napi számlálót, amit minden tankolásnál nullázok) Így az is kitűnik egyből, ha valamiért túlfogyaszt az autó.

Ez nálam is játszik.

Link to comment
Megosztás:

hát ez nagyon bosszantó!! :@ ennyi erővel ink ne is raktak volna mutatót bele. majd kitalálom én... hjaj :/ hogy engedhettek meg ilyen hibát?? mielőtt elindulnék egy hosszú útra megnézem menniy benzin van és ha csal a mutató 5 litert már megáll az autó 80km er hamarabb. :/ elég bosszantó

Az enyém is ilyen. A piros tetejénél még kb. 15 liter benya van az autóban. Ha kigyullad a szegénységjelző még akkor is legalább 12 liter. Ha az első fehér vonalnál van, akkor legalább 20-22 liter, pedig műszer szerint 15-nek kéne lenni. Sajnos ez ilyen, de én is megszoktam már. Amikor még éppen megmozdul a mutató és épp hogy beleér a piros aljába, akkor még kb 5 liter van benne, én ilyenkor szoktam tankolni, meg nézem a napi számlálót is. Valóban elég bosszantó, de sajnos ez ilyen, nem lehet vele mit kezdeni.

Link to comment
Megosztás:

Engem múlthónapban megszopatott, éppen felgyulladt a pilács, még kb 5km-t mentem, boltba be, boltból ki és nem indul.

Hazajöttem, motorból benzin leenged(kb 1,5 liter), vissza a kocsihoz, beletölt,utána rögtön indult, 12kmre a kút, teletankol és még volt benne 7 liter. Ilyenkor mivan? A napiszámláló 670 körül volt, ezért nem is mentem tankolni hamarabb, a mutató is éppencsak belenyalt a pirosba.

Link to comment
Megosztás:

de van amikor csak 4-5 liter marad benne

Attól is függ, hogy lejtőn vagy emelkedőn áll a kocsi és máris mást érzékel.

A napi számláló a legbiztosabb módszer. Tankolásnál mindig nullázom. Aztán nem illik szárazra futtatni.

Van egy kollégám aki fél tank alatt már megy teli tankolni, mert "sose lehet tudni"! Pl. hátha éjjel jön rá a szomjúság és a kutak zárva vannak....

Nekem különben nagyon megbízhatóan gyullad ki a szegénység jelző. Kb. 80 km-re elegendő benyánál kigyullad, 50 km-nél meg már villog is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.