Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ezt azért nem olyan egyszerű kivitelezni... :) De megpróbálom valahogy.

Másképpen akkor.

Kösd rá az erősítőt valamilyen akksira, vagy ami 12voltot képes előállítani. Aux bemenetére meg egy 2 AUX-3,5mm jack átalakítóval a telefonod/mp3ast/bármit. Ha sípol, erősítő a gond.

Link to comment
Megosztás:

Oké, egyszerűsítsünk. Rakd át valamelyik másik autóba az erősítőt, ha ott is sípol, akkor az erősítő rossz, ha meg nem, akkor lehet a fejegység is akár.

Kábelezést már kilőtted, szóval az jó. Már csak a fej, meg az erőlködő lehet hibás.

Haveromnak sípolt az erölködője, és a fejegységen a rádió csatornák sisteregve voltak csak foghatók. Felújította a generátort, mert azt gondolta hátha... de nem. Aztán kiderült utólagos kínai xenon volt belerakva a kocsiba és a ballaszt trafó által keltett "zaj" és terhelés okozta az elektromos rendszerben a galibát. Kivettük a biztosítékját, minden nemű rosszaság eltünt. Ki is dobta az egész xenon cuccot a kocsiból.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék, a problémám az,hogy adott egy Angel eyes Sonar típusú lámpám amit már 2-szer beállították ,de sajnos még most sem látok vele rendesen.

Foncsor nincsen bemattúlva égők kicserélve emelt fényerejűre,de semmi a vezető oldali fényszóróval nem sokat látok sőt semmit. Ha megyek az úton akkor a következő felező vonalat nem látom. Kérdésem az,hogy ezek a lámpák mind ilyenek?Tehát jól néznek ki de látni nem lehet vele?Vagy a projektor optika miatt nem kell máshogy beállítani mint egy simát?Nagyobb teljesítményű égő kell bele?Mi lehet a baj?Válaszotokat előre is köszönöm,

Link to comment
Megosztás:

Nekem volt angel eyes lámpám, de sima halogén izzóval ló.zart sem láttam vele. Mellesleg a helyzetjelzőként üzemelő ledek is megadták folyton magukat.

Buktam rajta, de eladtam. Vagy megszabadulsz tőle, vagy megtartod és teszel bele xenont, azzal egyszer kell beállítani jól és tuti lesz. Igaz nem olcsó mulatság, ha megfognak vele.

Van egy harmadik megoldás, szétfaragod a lámpatestet és szerzel bele bontóból pl Skoda Octavia, vagy Opel Insignia lencsét. Ezeket bele kell tenni a kínai helyére és máris szebb lesz a fény vetített képe.

Link to comment
Megosztás:

Nincs földhurok, mint írtam, ma az egyik teszt úgy nézett ki, hogy direktben kapott testet az akkuról. A tápot meg bal oldalt vittem, a gyári köteg mellett, de ma a küszöböket is levettem megint, arrébb húztam onnan a tápot egy teszt erejéig, amennyire a kábel engedte. E teszt eredménye is az, hogy a sípolás ettől független.

RCA-t nem vittem hátra, a hátsó hangszórókról megy a jel az erősítőbe feszültség osztón. Továbbá mint írtam, akkor is sípol, ha nincs semmi input kötve az erősítőre, tehát szimplán be van kapcsolva, de meg se pisszen.

Szerintem az erősítőben lévő kapcsolóüzemű táp zavarja az egész rendszeredet. Lehet van benne 1-2 megfáradt kondi.

Link to comment
Megosztás:

Na úgy néz ki megoldott a probléma.

Elolvastam egy leírást ami alapján sikerült beállítani a fényszórót.

És fény évekkel jobb lett.De azt nem értem,hogy kétszer vittem el szakihoz és azt mondták,hogy teljesen jól van beállítva.

Ott ráadásul géppel nézték.Na mindegy.Jó lett az a lényeg.

Link to comment
Megosztás:

Ezt megerősíthetem!

Nekem a Cool blue volt benn egy ideig, de elég gyakran kellett cserélgetnem. Kár, pedig gyönyörű, erős fénye volt!

Azóta Megalight van, ami ugyan picit sárgásabb, de élettartamban jóval jobb. :closedeyes:

Hát majd meglátjuk, még működik :D

Lehet nem szereti az Astra-t csak a Corsa B-t :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem lenne hozzátok:

Létezhet-e,hogy utólag nem lehet beletenni egy Carello típusú első lámpába a lámpamagasság-állító motort?!?! Látom a kialakítás helyét,ahol manuálisan meg lehet tekergetni a fekete állítót,de kivenni nem lehet...Szerintem.A kocsi 94.09-i gyártmány..

Előre is köszönöm!!! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem lenne hozzátok:

Létezhet-e,hogy utólag nem lehet beletenni egy Carello típusú első lámpába a lámpamagasság-állító motort?!?! Látom a kialakítás helyét,ahol manuálisan meg lehet tekergetni a fekete állítót,de kivenni nem lehet...Szerintem.A kocsi 94.09-i gyártmány..

Előre is köszönöm!!! :icon1:

elméletileg belemegy, csak faragni kell. Legalábbis vectránál már legalább 3 pár manuálisból csináltam elektromosat. Ránézésre az astráé is ugyanúgy van megoldva. (a motoros egy az egyben, azt tudom, szerintem a kézi is)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem lenne hozzátok:

Létezhet-e,hogy utólag nem lehet beletenni egy Carello típusú első lámpába a lámpamagasság-állító motort?!?! Látom a kialakítás helyét,ahol manuálisan meg lehet tekergetni a fekete állítót,de kivenni nem lehet...Szerintem.A kocsi 94.09-i gyártmány..

Előre is köszönöm!!! :icon1:

Legfrissebb információm szerint (kijavított egy fórumos cartárs egykor), a gyárilag manuális Carello-t nem lehet utólagosan elektromosítani, csak a Valeo-t. Enyém gyárilag elektromos magasságállítós, igaz, facelift.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

F astrához (Disel) elegendő 72Ah-s aksi, vagy kell a 74Ah-s? Lehet buta kérdés, de én minél nagyobbat tennék bele, de van most egy Elektric Power 72-es olcsón.

Szerintetek?

Köszönöm a választ.

D.

Nem hiszem hogy az a 2 Ah különbség bármit is számítana..mindegyik jó bele szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Ékszíjad nem csúszik? :) Nekem vagy két éve nyáron produkált olyanokat amikor jött a monszun, és szimplán a párától elkezdett csúszni, szóval így menet közben felhőszakadás, és megszűnt a töltésem.

Legyen jó feszes a szíj, ha a generátor ékszíjtárcsa meg van kopva, akkor meg cseréld.

Köszi ezt meglesem, de nem hallom, hogy csúszik

Link to comment
Megosztás:

Astrám megint elkezdte azt a baromságát, hogy megyek vele tempóval, majd megállok és hallhatóan leesik a szellőztető ventilátor fordulatszáma, mintha leállítottam volna a motort. Aztán észbe kap és újra pörög normális tempóban. Remélem nem a generátor sz?rakodik. <_<

Link to comment
Megosztás:

Astrám megint elkezdte azt a baromságát, hogy megyek vele tempóval, majd megállok és hallhatóan leesik a szellőztető ventilátor fordulatszáma, mintha leállítottam volna a motort. Aztán észbe kap és újra pörög normális tempóban. Remélem nem a generátor sz?rakodik. <_<

Lehet rakototted a sebessegjelet :D

Link to comment
Megosztás:

Most raktam be egy új rádiót a kocsiba, a gyári kábelen volt átalakító, de ahogy kiveszem a kulcsot elfejet mindent. Szerintetek mit rontottam el ?

ugye 3 csatlakozós a gyári dugó a kijelző miatt, de az nagyobb, szóval nemtom, szól mindenhol.

Link to comment
Megosztás:

Most raktam be egy új rádiót a kocsiba, a gyári kábelen volt átalakító, de ahogy kiveszem a kulcsot elfejet mindent. Szerintetek mit rontottam el ?

ugye 3 csatlakozós a gyári dugó a kijelző miatt, de az nagyobb, szóval nemtom, szól mindenhol.

A gyújtáskapcsolt, és a fix tápot cseréld fel a csatlakozóban.

Link to comment
Megosztás:

Most raktam be egy új rádiót a kocsiba, a gyári kábelen volt átalakító, de ahogy kiveszem a kulcsot elfejet mindent. Szerintetek mit rontottam el ?

ugye 3 csatlakozós a gyári dugó a kijelző miatt, de az nagyobb, szóval nemtom, szól mindenhol.

Rádió csatlakozójánál van elvileg egy rózsaszínes és egy citromsárga vezeték, széthúzható dugóval vannak összerakva, azokat felcseréled ahogy előttem is írták és nem felejti el.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az önindítóm eléggé döglődő félben van. Tudom róla, hogy a bendixet cserélni kell, de még nem volt időm leszedni és elvinni szerelőhöz. Azt vettem rajta észre mostanában (1-2 hónapja kezdte), hogy ha felmelegszik a motor és motortér, persze benne az önindító maga is, akkor nagyon lassan forgat. Úgy a 4. - 5. lassú átfordításra beindítja a motort, de nagyon gyatrán lassú. Viszont ugyanezt hideg állapotában nem produkálja. Akkor forog ahogy kell. Tudom, hogy a fém vezetési képessége csökken ahogy melegszik, de ezt kicsit soknak találom, főleg, hogy eddig ez nem volt. Nem tudjátok véletlenül, hogy mi lehet a baja? Valaki nem találkozott már ilyennel? Az aksim idén júliusi, nem hiszem, hogy az lenne a gond.

És ha már úgyis beszélünk az önindítóról, nem ismertek Bp-en egy olcsó autóvillamossági szerelőt, aki megbízható és meg is csinálná viszonylag nem túl borsos áron? Én kiszerelem, odaviszem. (Ja, ez egy Isuzu motoros 1.7TD Astra)

Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

92es astrában immo?

a gyújtása tényleg tök más oda nem jó az eredeti kábel

Hali!

A lényeg az volt, hogy ne legyen immo-s az új ecu... viszont

A tervem az, hogy a c14nz helyére behelyezem a c16nz-t, gyújtás marad az 1,4-esé, szívócsonkja is marad, csak az injektorban a befecskendező fejet cserélném ki 1.6-ra...

Létezik az, hogyha az ecu-t se bolygatom, akkor működni fog jól?

Nagy dilemmában vagyok, mert amíg nem vagyok biztos a dolgomban, addig nem merem szétszedni a jelenleg még működő kávédaráló hangú 1.4-esemet, mert minden nap menni kell vele dolgozni... :S

Link to comment
Megosztás:

Hali!

A lényeg az volt, hogy ne legyen immo-s az új ecu... viszont

A tervem az, hogy a c14nz helyére behelyezem a c16nz-t, gyújtás marad az 1,4-esé, szívócsonkja is marad, csak az injektorban a befecskendező fejet cserélném ki 1.6-ra...

Létezik az, hogyha az ecu-t se bolygatom, akkor működni fog jól?

Nagy dilemmában vagyok, mert amíg nem vagyok biztos a dolgomban, addig nem merem szétszedni a jelenleg még működő kávédaráló hangú 1.4-esemet, mert minden nap menni kell vele dolgozni... :S

Attól tartok ezzel túl sokat nem fogsz javítani rajta.

De azt nem értem, hogy akarod átépíteni magad, ha nem mered szétszedni? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.