Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

De! Csak... összesen 4 vezeték van bekötve. +,-, fel-le, 5. vezeték lenne egy negatív, amit nem kötnek be. Az irányítaná a felhúzást, amit a zárral tudsz szabályozni. Még azt sem kötötték be. Elvileg egy barna fekete megy oda.

Értem. Magyarul akkor az 5. vezeték helyére kellene bekötnöm a bicskavezérlőnek az ablakfelhúzás szálát. Kérdés ez az 5. vezeték helye merre van? Le kell bontanom az ajtókárpitot és a kapcsolótól kell behúzni ezt a plusz szálat, vagy be van húzva ez a szál is az ajtóból, csak nincs bekötve?

Link to comment
Megosztás:

Értem. Magyarul akkor az 5. vezeték helyére kellene bekötnöm a bicskavezérlőnek az ablakfelhúzás szálát. Kérdés ez az 5. vezeték helye merre van? Le kell bontanom az ajtókárpitot és a kapcsolótól kell behúzni ezt a plusz szálat, vagy be van húzva ez a szál is az ajtóból, csak nincs bekötve?

A "Z" felhúzó szál nem mindegyiknél van benne(főleg ha nem gyári), de elméletileg a közp.zár vezérlőnél meg kellene lennie.

sztem érdemes az ajtó X31es csatijának megnézni a 27 lábát (1341pozició a rajzon), ha be megy a karosszériába, akkor arra kell rákötni.

http://taylor.hu/astra/elektromos/1300.jpg

Link to comment
Megosztás:

Értem. Magyarul akkor az 5. vezeték helyére kellene bekötnöm a bicskavezérlőnek az ablakfelhúzás szálát. Kérdés ez az 5. vezeték helye merre van? Le kell bontanom az ajtókárpitot és a kapcsolótól kell behúzni ezt a plusz szálat, vagy be van húzva ez a szál is az ajtóból, csak nincs bekötve?

Nem teljesen! Központizár vezérlőre kell kiépítés...

Link to comment
Megosztás:

Nem teljesen! Központizár vezérlőre kell kiépítés...

Ezt kifejtenéd bővebben?

Jó lenne összehozni valahogy. Csak az első két ablakom elektromos, gyári és elvileg benne a komfort elektronika, legalábbis a működéséből ítélve.

Valahogy meg kellene oldani a zárásra felhúzást. Rengeteg helyen kérdeztem már ezt, de még egyértelmű válaszokat nem kaptam sehol. :(

Link to comment
Megosztás:

Ezt kifejtenéd bővebben?

Jó lenne összehozni valahogy. Csak az első két ablakom elektromos, gyári és elvileg benne a komfort elektronika, legalábbis a működéséből ítélve.

Valahogy meg kellene oldani a zárásra felhúzást. Rengeteg helyen kérdeztem már ezt, de még egyértelmű válaszokat nem kaptam sehol. :(

amit írtam azzal mi bajod? elég egyértelmű

Link to comment
Megosztás:

Nincs vele semmi bajom, Hetyke kommentjére írtam ezt. A tied egyértelmű. Meg kell nézzem azt a szálat a csatiban, ha bevan húzva, akkor arra kell kötni, tisztasor. Szombaton szétkapom a kocsit, aztán kiderül.

Ha a kulcsot elfordítva tartod a zárban, és felhúzza az ablakot, akkor be van kötve a rendszerbe az ablakfelhúzó modul. Ha nem reagál, akkor sajnos nincsen. Ha be is van kötve, akkor is vagy relézel, vagy olyan központizárat veszel vagy riasztót, amit időzíteni tudsz, különben nem működik. Igazából a Z szál tudomásom szerint (nálam úgy működött) amíg kapja a negatív köttetést, addig húzta az ablakot fel, amint megszűnt, akkor megállt az ablak. Omegáknál, Vectráknál szintén így működött. Gyári riasztóval nem a kulcs elfordítást használták erre, hanem a riasztó gombját nyomták folyamatosan.

Az általad komfort elektronikának mondott trükk nem más, mint a kapcsolók kikerülése. Ez annyit jelent, hogy ha megnézed a bekötést, akkor a komfortelektronika rész folyamatosan kapja a delejt, de a relék vezérlésére szolgáló áramkör csak gyújtás esetén adnak pozitívat a relék működtetésére. Ugye 2 áramkör van az ablak kezelésére. Az egyik a kapcsolók, másik a motor áramköre. A motor áramkörének pozitívját a kapcsolók kikerülésével a zárszerkezeted által rövidre zárt áramkör (Olyan, mintha egyszerűen a motorból kilógna 1 plussz zsinór a negatív pólusnak) kikerüli a teljes komfortelektronikát. Tehát ez nem komfort elektronika, hanem kerülő út. Erre tehetsz időzíthető relét, vagy zárásra programozott komfort modult, vagy olyan központizár vezérlőt, amit időzíteni tudsz. Más megoldás nem létezik. A komfort elektronika nem más, mint az érintésre történő automata ablakfelhúzás, illetve szorulás érzékelés.

Link to comment
Megosztás:

Ha a kulcsot elfordítva tartod a zárban, és felhúzza az ablakot, akkor be van kötve a rendszerbe az ablakfelhúzó modul. Ha nem reagál, akkor sajnos nincsen. Ha be is van kötve, akkor is vagy relézel, vagy olyan központizárat veszel vagy riasztót, amit időzíteni tudsz, különben nem működik. Igazából a Z szál tudomásom szerint (nálam úgy működött) amíg kapja a negatív köttetést, addig húzta az ablakot fel, amint megszűnt, akkor megállt az ablak. Omegáknál, Vectráknál szintén így működött. Gyári riasztóval nem a kulcs elfordítást használták erre, hanem a riasztó gombját nyomták folyamatosan.

Az általad komfort elektronikának mondott trükk nem más, mint a kapcsolók kikerülése. Ez annyit jelent, hogy ha megnézed a bekötést, akkor a komfortelektronika rész folyamatosan kapja a delejt, de a relék vezérlésére szolgáló áramkör csak gyújtás esetén adnak pozitívat a relék működtetésére. Ugye 2 áramkör van az ablak kezelésére. Az egyik a kapcsolók, másik a motor áramköre. A motor áramkörének pozitívját a kapcsolók kikerülésével a zárszerkezeted által rövidre zárt áramkör (Olyan, mintha egyszerűen a motorból kilógna 1 plussz zsinór a negatív pólusnak) kikerüli a teljes komfortelektronikát. Tehát ez nem komfort elektronika, hanem kerülő út. Erre tehetsz időzíthető relét, vagy zárásra programozott komfort modult, vagy olyan központizár vezérlőt, amit időzíteni tudsz. Más megoldás nem létezik. A komfort elektronika nem más, mint az érintésre történő automata ablakfelhúzás, illetve szorulás érzékelés.

Na így már világosabb a dolog. :) Köszi a tartalmas választ! Amúgy van a bicskavezérlőben egy tanulás gomb, de nem írja a papírja, hogy az mit tanítana. Lehetséges, hogy az ablakfelhúzás időzítése lenne?

Link to comment
Megosztás:

Ha a kulcsot elfordítva tartod a zárban, és felhúzza az ablakot, akkor be van kötve a rendszerbe az ablakfelhúzó modul. Ha nem reagál, akkor sajnos nincsen. Ha be is van kötve, akkor is vagy relézel, vagy olyan központizárat veszel vagy riasztót, amit időzíteni tudsz, különben nem működik. Igazából a Z szál tudomásom szerint (nálam úgy működött) amíg kapja a negatív köttetést, addig húzta az ablakot fel, amint megszűnt, akkor megállt az ablak. Omegáknál, Vectráknál szintén így működött. Gyári riasztóval nem a kulcs elfordítást használták erre, hanem a riasztó gombját nyomták folyamatosan.

Az általad komfort elektronikának mondott trükk nem más, mint a kapcsolók kikerülése. Ez annyit jelent, hogy ha megnézed a bekötést, akkor a komfortelektronika rész folyamatosan kapja a delejt, de a relék vezérlésére szolgáló áramkör csak gyújtás esetén adnak pozitívat a relék működtetésére. Ugye 2 áramkör van az ablak kezelésére. Az egyik a kapcsolók, másik a motor áramköre. A motor áramkörének pozitívját a kapcsolók kikerülésével a zárszerkezeted által rövidre zárt áramkör (Olyan, mintha egyszerűen a motorból kilógna 1 plussz zsinór a negatív pólusnak) kikerüli a teljes komfortelektronikát. Tehát ez nem komfort elektronika, hanem kerülő út. Erre tehetsz időzíthető relét, vagy zárásra programozott komfort modult, vagy olyan központizár vezérlőt, amit időzíteni tudsz. Más megoldás nem létezik. A komfort elektronika nem más, mint az érintésre történő automata ablakfelhúzás, illetve szorulás érzékelés.

nekem nem eredeti az felhúzó benne, DE astrából való

a "Z" csatlakozónak elég egy hosszam impulzus és felmegy utána, legalábbis azoknál a vezérlőknél, amik automaták(nem feltétlenül becsip.gáltlósak), annyiból okosabb ez mint a sima fel húzás, hogy nem tekeri vissza szoruláskor

nekem most pl úgy van bekötve, ha bezárom közp.zárral, akkor felhúzza (de nem a kulcsot tartom elfordítva, csak bezárom)

Link to comment
Megosztás:

Nincs vele semmi bajom, Hetyke kommentjére írtam ezt. A tied egyértelmű. Meg kell nézzem azt a szálat a csatiban, ha bevan húzva, akkor arra kell kötni, tisztasor. Szombaton szétkapom a kocsit, aztán kiderül.

gyáriban is van talán 3féle, kötés amivel szerelték elöször érdemes azt tisztába tenni melyik van neked

nagyon nem kell szétkapni, az X31es az ajtó és a karosszéria közt van, talán apróval rajta is vannak a számok, ha nincs 27 bekötve, akkor macerás lesz

ha be van kötve, akkor elméletileg a közp. zár vezérlőhöz megy

ez az egyébként:

http://img155.imageshack.us/img155/8154/003nz4.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.