Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Na még mindig a bicskakulcsal szenvedek. Nyitás/zárás és az indexek már működnek, de az elektromos ablakkal elakadtam és őszintén szólva nem szeretnék kísérletezni vele. Egyetlen szál vezeték jön ki a bicskakulcsvezérlőből, ami a papírja szerint a negatív elektromos ablak kimenet lenne. Kérdés melyik vezetékhez kössem a két csatiba menő vezetékek közül? Záráskor kellene felhúznia az ablakokat. Kaptam pár rajzot, de én azokon nem bírtam eligazodni.

Link to comment
Megosztás:

Volt nálam egy 1.8 Bertone Cabrio, abban nem volt gyárilag komfort relé, így utólagosan kellett beleszerelni.

Úgy tudtuk megoldani, hogy a bicskakulcsos vezérlő egység dobozából kijövő vezetéket összekötöttük a komfort elektronika vezetékével. Nem volt konkrét rajzom a gyárival kapcsolatban. Kérdésem, hogy neked kulcs elfordításakor bekapcsol a gyári riasztó (ha van) és felhúzza az ablakokat?

Mert akkor azt kell kimérned, hogy az ablakfelhúzást mi vezérli. A zár kapcsolója által működtetett áramkör?

Mert ha olyan, mint a Skoda Octavia néhány típusa, hogy addig megy az ablakmotor, amíg a kulccsal reteszeled az ajtózárat, vagy egy külön egység kap impulzust és végig futtatja az üveget a helyén. Mert ha a kocsid zárja vezérli az ablakokat, akkor a központi zár vezérlő relének is köze van az ablakfelhúzáshoz.

Sajnos ezt a részt nem ismerem, gyári villany ablakos Opelem sosem volt, általában SPA-t szereltem bele utólagosan. Én arra esküszöm, nálam bevált.

Link to comment
Megosztás:

Na, végülis a beltér problémáim megoldódtak a mai nappal. Nagy nehezen kiszenvedtem a CAR-200-ast, a Pioneer fej berakása tényleg plug@play volt, régi kivesz, új összedug, sárga-piros kábel széthúz, egymásba tol, szürke-piros elcsíp, antenna bedug, fej benyom, kész. Az egész berakás művelet 10 perc volt sok teszteléssel egybekötve. És hogy mitől, arról fogalmam sincs, de megjavult a műszeregység világításom. Bár kétlem, hogy bármilyen köze lett volna az elromlott CAR200asnak hozzá, de mióta az nincs, a műszeregység azóta világít. Bár az órán a 220-as környékén egy izzó nem ég, meg a középkonzolon a belső levegő keringtetésé szintén nem, de ezekért egy ideig nem fogom szétszedni. Most öröm van. Gyári hangszórók elég kevesek egy ilyen komolyab fejhez, komponens szetten gondolkozom. Valaki szerelt már be innen olyat? Hogy oldotta meg a hangváltó elhelyezését?

Link to comment
Megosztás:

Na még mindig a bicskakulcsal szenvedek. Nyitás/zárás és az indexek már működnek, de az elektromos ablakkal elakadtam és őszintén szólva nem szeretnék kísérletezni vele. Egyetlen szál vezeték jön ki a bicskakulcsvezérlőből, ami a papírja szerint a negatív elektromos ablak kimenet lenne. Kérdés melyik vezetékhez kössem a két csatiba menő vezetékek közül? Záráskor kellene felhúznia az ablakokat. Kaptam pár rajzot, de én azokon nem bírtam eligazodni.

Alapból nem fog menni! Vegyél 1 komfort elektronikát, és arra kell kötnöd. Az fogja felhúzni az ablakaidat. Gyárival nem sikerült összehozni...

Link to comment
Megosztás:

Volt nálam egy 1.8 Bertone Cabrio, abban nem volt gyárilag komfort relé, így utólagosan kellett beleszerelni.

Úgy tudtuk megoldani, hogy a bicskakulcsos vezérlő egység dobozából kijövő vezetéket összekötöttük a komfort elektronika vezetékével. Nem volt konkrét rajzom a gyárival kapcsolatban. Kérdésem, hogy neked kulcs elfordításakor bekapcsol a gyári riasztó (ha van) és felhúzza az ablakokat?

Mert akkor azt kell kimérned, hogy az ablakfelhúzást mi vezérli. A zár kapcsolója által működtetett áramkör?

Mert ha olyan, mint a Skoda Octavia néhány típusa, hogy addig megy az ablakmotor, amíg a kulccsal reteszeled az ajtózárat, vagy egy külön egység kap impulzust és végig futtatja az üveget a helyén. Mert ha a kocsid zárja vezérli az ablakokat, akkor a központi zár vezérlő relének is köze van az ablakfelhúzáshoz.

Sajnos ezt a részt nem ismerem, gyári villany ablakos Opelem sosem volt, általában SPA-t szereltem bele utólagosan. Én arra esküszöm, nálam bevált.

Nincs benne gyárilag riasztó, csak központi zár. Az elektromos ablakom olyan, hogy nem kell nyomva tartani a gombot felhúzáskor/leengedéskor, csak meg nyomi és magától le/fel megy. Az a vezérlő szál kellene nekem, ami a felhúzást vezérli, arra kell rákötni a bicskavezérlőt.

Link to comment
Megosztás:

Nincs benne gyárilag riasztó, csak központi zár. Az elektromos ablakom olyan, hogy nem kell nyomva tartani a gombot felhúzáskor/leengedéskor, csak meg nyomi és magától le/fel megy. Az a vezérlő szál kellene nekem, ami a felhúzást vezérli, arra kell rákötni a bicskavezérlőt.

Ha leveszed az ajtókárpitot, az ablakemelő motor csatlakozójában megvan az a kivezetés, jó eséllyel még működik is, csak nincs benne a kábelkötegben. De ha beteszel egy lábat a csatlakozóba és átviszed az ajtóátvezetőn, bekötheted a riasztóra.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem!

Bár nem teljes mértékben autó elektronika, de sokan vannak itt akik jártasak az elektronikában.

Van egy kenwood kdc 5080r tipusu fejegységem. Volna vele egy két problémám.

Időnként eldobja a rádiót, de újrakeres magátol, ez nem feltétlen probléma nekem, de hátha segíthet a megoldásban. A számomra lényegesebb dolog az hogy ha az erölködőre rákötöm, elindul egy zene, akkor először egész halkan kezdődő dübögés indul a ládábol ami egyre erősödik, egyáltalán nem a zene ütemére. Most vettem a lejátszót, persze ezt nem közölte az eladó, lehet nem is tudta. Tehát az előéletéről nem tudok semmit. (szétszedve már volt, a panelon vannak filctoll pöttyözések, úgyhogy valaki megpróbált már utánajárni a dolgoknak)

Bocs ha hosszú lett, és köszöntem előre a segítségeteket!

szerk.: másik fejegységgel hibátlanul működik az erősítő és a láda is.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem!

Bár nem teljes mértékben autó elektronika, de sokan vannak itt akik jártasak az elektronikában.

Van egy kenwood kdc 5080r tipusu fejegységem. Volna vele egy két problémám.

Időnként eldobja a rádiót, de újrakeres magátol, ez nem feltétlen probléma nekem, de hátha segíthet a megoldásban. A számomra lényegesebb dolog az hogy ha az erölködőre rákötöm, elindul egy zene, akkor először egész halkan kezdődő dübögés indul a ládábol ami egyre erősödik, egyáltalán nem a zene ütemére. Most vettem a lejátszót, persze ezt nem közölte az eladó, lehet nem is tudta. Tehát az előéletéről nem tudok semmit. (szétszedve már volt, a panelon vannak filctoll pöttyözések, úgyhogy valaki megpróbált már utánajárni a dolgoknak)

Bocs ha hosszú lett, és köszöntem előre a segítségeteket!

szerk.: másik fejegységgel hibátlanul működik az erősítő és a láda is.

Én azt ajánlom vidd vissza, mutasd meg a hibát és kérd vissza a pénzt! Ha már szétszedve is volt, akkor valószínűleg ezért adták el. Az agyával lehet valami, vagy legalábbis olyan jellegű a hiba, ami költséghatékonyan tuti nem javítható, már ha egyáltalán javítható. Mindenképp vidd vissza, főleg ha újként vetted!

Link to comment
Megosztás:

hibásként vettem, vakerán :D , aránylag olcsón, tehát nem visszaváltható a dolog, a lemezjátszó részén vannak a filctollpöttyök, az sem működik, de az a része nem is érdekel, van cdtáram hozzá, a hangszórókon szépen szól, a gyári hangszórók nagyon kevesek hozzá :D, csak az rca hibádzik.

Én azt ajánlom vidd vissza, mutasd meg a hibát és kérd vissza a pénzt! Ha már szétszedve is volt, akkor valószínűleg ezért adták el. Az agyával lehet valami, vagy legalábbis olyan jellegű a hiba, ami költséghatékonyan tuti nem javítható, már ha egyáltalán javítható. Mindenképp vidd vissza, főleg ha újként vetted!

Link to comment
Megosztás:

Azt szeretném kérdezni hogy ma beszereltem egy F astra 1999es évjáratba egy Grundig SCD3390RDS típusú cd-s rádiót, ami kezeli a külső kijelzőt. Na de az lenne itt a gond, hogy nem bírom rávenni, hogy kezelje is. 4láb áll ki a rádió csatiból a kijelző számára, de magán a gyári csatin meg az 1ik el van tolva. Próbálgattam kötözgetni, de sehogy nem jön össze. Hogyan lehetne ezt összehozni szerintetek? Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Azt szeretném kérdezni hogy ma beszereltem egy F astra 1999es évjáratba egy Grundig SCD3390RDS típusú cd-s rádiót, ami kezeli a külső kijelzőt. Na de az lenne itt a gond, hogy nem bírom rávenni, hogy kezelje is. 4láb áll ki a rádió csatiból a kijelző számára, de magán a gyári csatin meg az 1ik el van tolva. Próbálgattam kötözgetni, de sehogy nem jön össze. Hogyan lehetne ezt összehozni szerintetek? Köszi a segítséget!

Nézd meg ezt: http://www.scribd.co...radio-33390-RDS , a 17. oldalon van szó a bekötésről, kijelző bekapcsolásáról.

Link to comment
Megosztás:

93 astra f gsi nincs valakinek egy felesleges computerbe való gyári vezérlő chip sajna nekem rotoroshoz van és a kocsim pedig dis gyújtásos így nehezen indul !! Dúrrog !! Van mikor nem is indítja be! Ha valakinek van ne tartsa magában ! 2.0 16v c20xe motorol van szó ! Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

De akkor ezt most nem értem. Nem csak addig megy fel/le az ablak, ameddig nyomom a gombot, hanem ha picit nyomva tartom, akkor utána ellehet engedni, mert automatikusan le/fel megy. Ezt nem a komfort elektronika csinálja?

De. Meg ha kézzel megakadályozod a felhúzódást, akkor megáll és kicsit visszahúz. A gyári komfortelektronikásat össze is lehet házasítani a gyári központi zárral egyébként, tehát riasztó se kell, hogy felhúzza mindet. :)

Link to comment
Megosztás:

De. Meg ha kézzel megakadályozod a felhúzódást, akkor megáll és kicsit visszahúz. A gyári komfortelektronikásat össze is lehet házasítani a gyári központi zárral egyébként, tehát riasztó se kell, hogy felhúzza mindet. :)

Ebben gyári minden, csak jó lenne tudni, hogy mit hova kellene kötni.

Link to comment
Megosztás:

De akkor ezt most nem értem. Nem csak addig megy fel/le az ablak, ameddig nyomom a gombot, hanem ha picit nyomva tartom, akkor utána ellehet engedni, mert automatikusan le/fel megy. Ezt nem a komfort elektronika csinálja?

De! Csak... összesen 4 vezeték van bekötve. +,-, fel-le, 5. vezeték lenne egy negatív, amit nem kötnek be. Az irányítaná a felhúzást, amit a zárral tudsz szabályozni. Még azt sem kötötték be. Elvileg egy barna fekete megy oda.

Link to comment
Megosztás:

De akkor ezt most nem értem. Nem csak addig megy fel/le az ablak, ameddig nyomom a gombot, hanem ha picit nyomva tartom, akkor utána ellehet engedni, mert automatikusan le/fel megy. Ezt nem a komfort elektronika csinálja?

Egyébként 3000-ért vettem komfortelektronikát felhúzásra. Egyenként húzza fel az ablakokat, így nem terheli az aksit, és nem kellett a teljes kábelkötegen végig húzni fúrni, faragni, hogy működjön a funkció.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.