Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Arról nem beszélve, hogy egy generátorhiba, mikor kis túltöltés van a rendszerben, és esetleg a tulaj észre se veszi egy darabig, már bőven elég, hogy lerövidítse az izzók élettartamát.

Tényleg van egy 1.7 turbórol származó generátorom, felrakható az enyémre szerinted?Már nem fizikailag hanem a töltés szemponjából...ha már egyszer 72 Ah-ás akku van benne.

Elküldve

Tényleg van egy 1.7 turbórol származó generátorom, felrakható az enyémre szerinted?Már nem fizikailag hanem a töltés szemponjából...ha már egyszer 72 Ah-ás akku van benne.

Ha fizikailag stimmel, akkor simán. Lesz rajta egy plusz kivezetés, amit nem kell felhasználnod (fordulatszámjel).

Elküldve

Még egy kérdés, már témaváltás. Ha berakok egy másik rádiót, név szerint Pioneer MVH-1400UB, akkor kell valamit mókolnom, hogy a TID a dátumot írja ki? Mert a G Astránkban volt az, hogy kapott egy új rádiót, és a kijelző fele üres maradt, ahol egyébként a dátum lenne kikapcsolt gyári rádiónál. Itt mi a megoldás?

Elküldve

A segítséget köszönöm! :) Egy 8 gigás pendriveon elfér tömérdek szám, elfér a zsebemben, ha akarok plusz számot rárakni nem kell új CD-t vennem (tudom, van újraírható, de na :D), minőség nem romlik, rázós úton sem akad meg a zene, nem porosodik el az optika, nem kell telipakolnom a kesztyűtartót korongokkal, tudok mappánként is zenélni, összevissza is játsza, telefonnal usb-n keresztül hibátlanul kommunikál, és még közben tölti is. Mondjam még? :)

Elküldve

Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni, mert egyenlőre tanácstalan vagyok. Próbáltam keresni, de sajnos ilyet nem találtam.

Van egy 97-es csapotthátú F Astrám (X14XE). Pár hónapja a hátsó ablaktörlőm elkezdett vacakolni, majd teljesen megállt. Gondoltam, hogy a motor elromlott, így vettem egy másikat. Mielőtt kicseréltem volna, próbaképpen csatlakoztattam az új motort. Ugyanúgy nem működött, mint a beépített. Ekkor megkerestem a relét a biztosítékoknál. Azt kiszedtem és kimértem az összes alkatrészét, de nem találtam hibát, a relé működőképes állapotban van. Erről meg tudtam győződni úgy, hogy beraktam az első ablaktörlő relé helyére. Itt szépen kapcsolt, de az időzítés miatt nem jól mozgott a lapát. Szóval a relét visszatéve az eredeti helyére, ott nem kapcsol.

Megvan az Így csináld könyv, de sajnos még nem jöttem rá, hogy a relé lábain pontosan milyen feszültségeknek kell lenni, hogy jól működjön.

Találkozott már valaki ezzel a problémával és tudna tanácsot adni?

Köszi.

Üdv, István

Elküldve

Sziasztok! Kinéztem ma egy Astrát. Viszont van egy elég érdekes gond, ami nem hagy nyugodni. Szóval, fölkapcsolom a világítást, de a műszerfal, meg a gombok világítása egyáltalán nem megy. Biztosítékokat néztem, az összes jó. Minden más működik, tehát első hátsó lámpák, index, központi,belső világítás, ablakemelő, szervó, kilóméter órán a visszajelzők, középső kijelző, szóval tényleg minden, a műszerfal és gombok világításán kívűl. Ezt mi okozhatja?

Ja, a rádió sem működik. Bekapcsolom, pattan egyet a hangszóró, de se nem világít, se nem szól. A középső kijelzőn a középső rublikán, ahol ugye a rádióállomás lenne, nem jelez ki semmit. Ez az előbb leírt hibával kapcsolatos, vagy a rádió rossz?

Nekem nemrég jelentkezett ugyan ez a hiba. A világítás kapcsoló kapcsolja a műszarfal világítást is. Nekem ez a kapcsoló lett kontaktos. Ha megmozgatom picit, akkor világít a műszer fal is. Kell neki egy kis WD40, esetleg kapcsoló csere.

Elküldve

Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni, mert egyenlőre tanácstalan vagyok. Próbáltam keresni, de sajnos ilyet nem találtam.

Van egy 97-es csapotthátú F Astrám (X14XE). Pár hónapja a hátsó ablaktörlőm elkezdett vacakolni, majd teljesen megállt. Gondoltam, hogy a motor elromlott, így vettem egy másikat. Mielőtt kicseréltem volna, próbaképpen csatlakoztattam az új motort. Ugyanúgy nem működött, mint a beépített. Ekkor megkerestem a relét a biztosítékoknál. Azt kiszedtem és kimértem az összes alkatrészét, de nem találtam hibát, a relé működőképes állapotban van. Erről meg tudtam győződni úgy, hogy beraktam az első ablaktörlő relé helyére. Itt szépen kapcsolt, de az időzítés miatt nem jól mozgott a lapát. Szóval a relét visszatéve az eredeti helyére, ott nem kapcsol.

Megvan az Így csináld könyv, de sajnos még nem jöttem rá, hogy a relé lábain pontosan milyen feszültségeknek kell lenni, hogy jól működjön.

Találkozott már valaki ezzel a problémával és tudna tanácsot adni?

Köszi.

Üdv, István

Azért nyisd csak fel a csomiajtót és kapcsold be az ablaktörlőt. A gumiátvezetőt kezd el tapogatni, csavargatni, nyomkodni. Előfordulhat, hogy a hajlítgatástól elpattant a vezeték a csomagtérajtó és a tető találkozásánál valahol.

Elküldve

Sziasztok! Vettem egy bicskakulcs szettet az astrámba. (1997-es 1,4 16V GL) Olyan kérdésem lenne, hogy van-e valakinek leírása, hogy mit hova kell kötni? Gyári a központim, riasztó nincs. A bal oldalon melyik kábel kötegben melyik vezetékekre kellene kötnöm? A központi zár szerintem nem lesz gond, de szeretném bekötni az indexeket is, meg az elektromos ablakokat is (komfort elektronikás). A bicskakulcs vezérlőből jön egy barna vezeték, azon van 2db dióda és úgy ágazik el a vezeték 2 fele, ezt kellene az indexre kötni és van 2 másik vezeték, ami az elektromos ablakokat vezérelné, ezeknek a bekötése érdekelne.

Elküldve

A dióda azért van rajta, mert úgy hívják, hogy félvezető. Vagyis egyik irányba adsz neki áramot blokkolja, a másik irányba átengedi. Az autó riasztókat úgy szokták kiiktatni, hogy kitörik az irányjelző búráját, eltörik az izzót és összekötik a két szálat, majd szabotázst generálnak, vagyis beindítják a riasztót. Az izzó rövidzárlatot okoz és leáll a riasztó agya, vagy kimegy a biztosítékja és 100-ból 99-szer elhallgat. Vagyis lopható a kocsi. Amikor irányjelzőt kapcsolsz akkor is -"visszáramot kap" - a riasztó, ezért kell leválasztani egy diódával.

A bal oldali első ajtó küszöb borítását ha leveszed T25 csavarhúzóval, akkor hozzáférsz a 2 db. csatlakozóhoz.

Ha jól emlékezem sárga-fehér színű a villogó izzók vezetéke. Szúrj át a vezeték szigetelésén egy varrótűt, az kivezeti neked a feszültséget a szigetelésen kívülre. Ha bekapcsolod az irányjelzőt ki tudod lámpázni a villogást, vagy multiméterrel is kimérheted.

Az ablakemelő reléjét keresném meg, ha van benne biztonsági kapcsoló.

Elküldve

Nekem nemrég jelentkezett ugyan ez a hiba. A világítás kapcsoló kapcsolja a műszarfal világítást is. Nekem ez a kapcsoló lett kontaktos. Ha megmozgatom picit, akkor világít a műszer fal is. Kell neki egy kis WD40, esetleg kapcsoló csere.

Köszönöm a megerősítést, én is ezen agyaltam. A világításkapcsolót hogy kell kiszedni? Esetleg van valakinek képes leírásról linkje? :)

Elküldve

A dióda azért van rajta, mert úgy hívják, hogy félvezető. Vagyis egyik irányba adsz neki áramot blokkolja, a másik irányba átengedi. Az autó riasztókat úgy szokták kiiktatni, hogy kitörik az irányjelző búráját, eltörik az izzót és összekötik a két szálat, majd szabotázst generálnak, vagyis beindítják a riasztót. Az izzó rövidzárlatot okoz és leáll a riasztó agya, vagy kimegy a biztosítékja és 100-ból 99-szer elhallgat. Vagyis lopható a kocsi. Amikor irányjelzőt kapcsolsz akkor is -"visszáramot kap" - a riasztó, ezért kell leválasztani egy diódával.

A bal oldali első ajtó küszöb borítását ha leveszed T25 csavarhúzóval, akkor hozzáférsz a 2 db. csatlakozóhoz.

Ha jól emlékezem sárga-fehér színű a villogó izzók vezetéke. Szúrj át a vezeték szigetelésén egy varrótűt, az kivezeti neked a feszültséget a szigetelésen kívülre. Ha bekapcsolod az irányjelzőt ki tudod lámpázni a villogást, vagy multiméterrel is kimérheted.

Az ablakemelő reléjét keresném meg, ha van benne biztonsági kapcsoló.

Köszi!

Magyarul, ha rákötöm a diódáktól jövő 2 szál vezetéket erre a sárga-fehérre és ennyi?

Esetleg az elektromos ablakra nem tudsz valami konkrét bekötést? Egyszer mintha valaki írta volna, de lehet nem ezen a fórumon, hogy ezt is szintén a küszöb alatt lévő két csatiba kell bekötni, de jó lenne tudni melyik vezetékekre.

Elküldve

Köszönöm a megerősítést, én is ezen agyaltam. A világításkapcsolót hogy kell kiszedni? Esetleg van valakinek képes leírásról linkje? :)

Gombot kihúzod, alul van egy kis nyílás a gombon. Ott benyúlsz valamivel, és megnymod a pöcköt belül, így lehúzhatod a gombot. Utána belül látsz két fület, azokat összenyomod, és kihúzható a kapcsoló. Szétszedve ne mozgasd a gombot ki-be, mert szétrepülnek a golyócskák belőle, és az életben nem rakod össze. Viszont mint mondtam, ez nem fogja megoldani azt a problémád, hogy a középkonzolon sem világít semmi.

Elküldve

Köszi!

Magyarul, ha rákötöm a diódáktól jövő 2 szál vezetéket erre a sárga-fehérre és ennyi?

Esetleg az elektromos ablakra nem tudsz valami konkrét bekötést? Egyszer mintha valaki írta volna, de lehet nem ezen a fórumon, hogy ezt is szintén a küszöb alatt lévő két csatiba kell bekötni, de jó lenne tudni melyik vezetékekre.

Utána nézek :icon13:

Elküldve

Utána nézek :icon13:

Rendben, köszi! Legjobb lenne egy komplett bekötés mindenre, hogy a központi 2 vezérlő szálát se kelljen keresgetnem. :) Amúgy elvileg ezt mind ebbe a 2 csatiba kell bekötni, legalábbis valahol már olvastam. Ez lenne a legegyszerűbb, mert akkor nem kéne rommá bontanom az autót, meg kísérletezni.

Elküldve

A dióda azért van rajta, mert úgy hívják, hogy félvezető. Vagyis egyik irányba adsz neki áramot blokkolja, a másik irányba átengedi. Az autó riasztókat úgy szokták kiiktatni, hogy kitörik az irányjelző búráját, eltörik az izzót és összekötik a két szálat, majd szabotázst generálnak, vagyis beindítják a riasztót. Az izzó rövidzárlatot okoz és leáll a riasztó agya, vagy kimegy a biztosítékja és 100-ból 99-szer elhallgat. Vagyis lopható a kocsi. Amikor irányjelzőt kapcsolsz akkor is -"visszáramot kap" - a riasztó, ezért kell leválasztani egy diódával.

A bal oldali első ajtó küszöb borítását ha leveszed T25 csavarhúzóval, akkor hozzáférsz a 2 db. csatlakozóhoz.

Ha jól emlékezem sárga-fehér színű a villogó izzók vezetéke. Szúrj át a vezeték szigetelésén egy varrótűt, az kivezeti neked a feszültséget a szigetelésen kívülre. Ha bekapcsolod az irányjelzőt ki tudod lámpázni a villogást, vagy multiméterrel is kimérheted.

Az ablakemelő reléjét keresném meg, ha van benne biztonsági kapcsoló.

Bocsi, hogy helyesbítek, de zöld szürke, és zöld fekete az index...

Elküldve

Azért nyisd csak fel a csomiajtót és kapcsold be az ablaktörlőt. A gumiátvezetőt kezd el tapogatni, csavargatni, nyomkodni. Előfordulhat, hogy a hajlítgatástól elpattant a vezeték a csomagtérajtó és a tető találkozásánál valahol.

Szia,

Megpróbáltam azt amit írtál, de semmi változást nem tapasztaltam.

Üdv, István

Elküldve

Nekem nemrég jelentkezett ugyan ez a hiba. A világítás kapcsoló kapcsolja a műszarfal világítást is. Nekem ez a kapcsoló lett kontaktos. Ha megmozgatom picit, akkor világít a műszer fal is. Kell neki egy kis WD40, esetleg kapcsoló csere.

A WD40 nem lesz jó rá! Ugyanis az nem Kontakt spray!!!!

Gombot kihúzod, alul van egy kis nyílás a gombon. Ott benyúlsz valamivel, és megnymod a pöcköt belül, így lehúzhatod a gombot. Utána belül látsz két fület, azokat összenyomod, és kihúzható a kapcsoló. Szétszedve ne mozgasd a gombot ki-be, mert szétrepülnek a golyócskák belőle, és az életben nem rakod össze. Viszont mint mondtam, ez nem fogja megoldani azt a problémád, hogy a középkonzolon sem világít semmi.

Elküldve

Az tény hogy amióta én is ledeztem,azóta nincs problémám a rizsszem égők kiégésével :icon1:

Ami még kontakt hibás lehet az a fényerő szabályzó!

A ledek véget már az nem játszik.

Amivel sokat bibelődtem az a ködfény szóró kapcsoló,és a szúrófény kapcsoló ledezésével,de megérte :D

Elküldve

Még azt megkérdezem, aztán nem zaklatlak titeket tovább, hogy: Ha kiszedem a gyári rádiót, ami egy CAR-200, akkor mire kell számítanom? Szabványos ISO csatlakozóra, amivel a Pioneert összedugom, felcserélem a memória, meg az gyújtás tápot, elvágom a szürke-piros kábelt, és minden működni fog, ahogy az kell, vagy esetleg kell vennem valami átalakító kábelt?

http://autohifibolt.unas.hu/spd/autohifibolt689183/Opel_ISO_radiocsatlakozo_kabel_552137

Ezt találtam, ilyenre gondolok, hogy nekem van-e ilyenre szükségem, vagy Plug&Play?

Elküldve

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni.

Opel Astra F 1994. (központi injektoros) C16NZ tipusú motorral rendelkező Opelben milyen ellenállás értékűnek kellene lennie a kis sárga színű oktánszám állítónak?

Ami az enyémben volt az mindkét irányban szakadt volt.

Két féle variáció is lehet elvileg, az egyik szerint:

15ohm a 91-es és 220ohm a 95 -ös állás (nekem elvileg pont nem ez, vagy eddig nem ez volt benne.?)

Hanem végtelen ohm vagyis szakadás (vagy rövidzár lett volna eredetileg?) az egyik és 2.2K a másik érték, csak következtetni tudom, hogy talán a 2.2k volt a 91-es a végtelen meg a 95-ös oktánszám megfelelő értéke.?

De a feltételezés nekem kevés, az autó így meg bizonytalanul jár(egyikre sem reagál megfeleően, szerencsétlen azt sem tudja hova állítgassa magát.. -de emiatt tovább nem tudok haladni vele a javításban.)

Bár kérdéses az is nekem, hogyha az oktánszám állító ellenállás csak úgy megszakad akkor az ECU mennyire üzembiztos, vagyis mennyire lehet stabil..?

Valakinek van valami ötletete?

Köszönöm a segítséget előre is!

Üdv.:Tomi

Elküldve

Még azt megkérdezem, aztán nem zaklatlak titeket tovább, hogy: Ha kiszedem a gyári rádiót, ami egy CAR-200, akkor mire kell számítanom? Szabványos ISO csatlakozóra, amivel a Pioneert összedugom, felcserélem a memória, meg az gyújtás tápot, elvágom a szürke-piros kábelt, és minden működni fog, ahogy az kell, vagy esetleg kell vennem valami átalakító kábelt?

http://autohifibolt....zo_kabel_552137

Ezt találtam, ilyenre gondolok, hogy nekem van-e ilyenre szükségem, vagy Plug&Play?

Ha elég barbár vagy, akkor egy fűrészlap, és néhány perc alatt szabványos csatlakozód lehet... Egyébként van egy kiegészítő csatlakozó rajta, ami csak a gyáriba megy bele.

Elküldve

Ha elég barbár vagy, akkor egy fűrészlap, és néhány perc alatt szabványos csatlakozód lehet... Egyébként van egy kiegészítő csatlakozó rajta, ami csak a gyáriba megy bele.

És ez az átalakító, amit linkeltem megoldás a problémára, vagy mindenképp barbárnak kell lenni?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.