Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Azt hogy köll? :blink:

Igazából rendesen működik a gép, bár van egy olyan hibája, hogy kb 2 hét egy helyben állás alatt lemerül az akksi. De ez a baja már évek óta megvan, és nem tudom, hogy mi okozza. Tippem az utólagos riasztó vezetékei lennének, de nem biztos ez sem.

A szíj leszedést felrakást még sose próbáltam, inkább nem kísérletezem vele.

Pl. egy ilyet bedugsz a szivargyújtóba.

http://elektronika.v...1647499508.html

Link to comment
Megosztás:

Azt hogy köll? :blink:

Igazából rendesen működik a gép, bár van egy olyan hibája, hogy kb 2 hét egy helyben állás alatt lemerül az akksi. De ez a baja már évek óta megvan, és nem tudom, hogy mi okozza. Tippem az utólagos riasztó vezetékei lennének, de nem biztos ez sem.

A szíj leszedést felrakást még sose próbáltam, inkább nem kísérletezem vele.

Járó motornál digitális műszerrel megnézed, hogy mennyi a feszültség az akkumulátor kapcsain.

Link to comment
Megosztás:

Valaki írta régebben, hogy a generátorok tudnak néha sípoló hangot adni, ha valami bajuk van. Pár napja vettem észre, hogy magas sivító hang hallatszik a motortérből. Olyasmi, mint a porszívó hangja, csak nagyon magas.

Tényleg a generátor lesz? Ez lesz az első jel a generátor csere előtt? :huh: Vagy ne foglalkozzak vele, amíg van rendesen töltés?

Ha csak hideg indítás után csinálja kb 1percig akkor az csak a szekunder levegő "porszívója". Ha üzemmelegen is csinálja akkor lehet generátor irányba keresgélni.

Nekem a feszító görgőm szokott visítani de csak télen és akkor is nagyon ritkán.

Link to comment
Megosztás:

Ha csak hideg indítás után csinálja kb 1percig akkor az csak a szekunder levegő "porszívója". Ha üzemmelegen is csinálja akkor lehet generátor irányba keresgélni.

Nekem a feszító görgőm szokott visítani de csak télen és akkor is nagyon ritkán.

X16SZR-ben nincs ilyen, mivel 8 szelepes.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megtudná valaki nekem mondani,hogy astra f 1.6,

motorhőfok jeladó vagy érzékelő hol található?

Köszönöm.

Kettő van benne, egy a műszeregységé ez a vezérlés felől a szívotorokba van betekerve egy kábelsarú megy rá a másik az injektor alatt-mögött van , erre 2 szálas csati megy. Központi injektoros amúgy?

Link to comment
Megosztás:

Kettő van benne, egy a műszeregységé ez a vezérlés felől a szívotorokba van betekerve egy kábelsarú megy rá a másik az injektor alatt-mögött van , erre 2 szálas csati megy. Központi injektoros amúgy?

Szia!

Ettől a választól tartottam:)

A kábelsarust megtaláltam,de nekem az kell ami alatt-mögött van.

Ne ezt a helyet nem tudom behatárolni,mert van az injektorok fölött 4 gáz injektor is vezetékekkel,csövekkel. így elég nagy a káosz

és nem találom ezt a másik jeladót.

Hanyadik injektor alatt-fölött van?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ettől a választól tartottam:)

A kábelsarust megtaláltam,de nekem az kell ami alatt-mögött van.

Ne ezt a helyet nem tudom behatárolni,mert van az injektorok fölött 4 gáz injektor is vezetékekkel,csövekkel. így elég nagy a káosz

és nem találom ezt a másik jeladót.

Hanyadik injektor alatt-fölött van?

Köszi.

Na hát akkor ezek szerint nem központi injektoros a gép.....igazából ilyesmit kellene keresni a motor hátulján a tűzfal felől:

716822-20121005-zy5gDm.jpg

Ha máshogy nem a kábelköteget végig kell követni ami megy a motorhoz, és ott lesz a kétvezetékes hőfok jeladó valahol a szívosor környékén.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ettől a választól tartottam:)

A kábelsarust megtaláltam,de nekem az kell ami alatt-mögött van.

Ne ezt a helyet nem tudom behatárolni,mert van az injektorok fölött 4 gáz injektor is vezetékekkel,csövekkel. így elég nagy a káosz

és nem találom ezt a másik jeladót.

Hanyadik injektor alatt-fölött van?

Köszi.

Ha pl. C14SE vagy C16SE, akkor a DIS-modul (gyújtótrafó) alatt található a 2 vezetékes hőfokjeladó.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mind kettőtöknek!

Igen megtaláltam, a trafó alatt volt.

Ki is cseréltem gyorsan,de csak fél siker,de legalább mostmár beindúl:))

Sajna benzinen nem igen megy a az egyik henger:( vagy csak néha.

Injektorra gyanakszom,azt lehet cserélni?

Mondjuk egyesével,hogy melyik nem jó?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mind kettőtöknek!

Igen megtaláltam, a trafó alatt volt.

Ki is cseréltem gyorsan,de csak fél siker,de legalább mostmár beindúl:))

Sajna benzinen nem igen megy a az egyik henger:( vagy csak néha.

Injektorra gyanakszom,azt lehet cserélni?

Mondjuk egyesével,hogy melyik nem jó?

Azt ki tudod deríteni, hogy melyik nem megy: járó motornál egyesével lehúzod a gyertyakábeleket, amelyiknek a lehúzásánál nem változik a motor járása, az a henger nem megy (az esetleges áramütésért nem vállalok felelősséget!).

Az injektorokat lehet ultrahanggal tisztíttatni, ha csak elkoszolódott.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Kinéztem ma egy Astrát. Viszont van egy elég érdekes gond, ami nem hagy nyugodni. Szóval, fölkapcsolom a világítást, de a műszerfal, meg a gombok világítása egyáltalán nem megy. Biztosítékokat néztem, az összes jó. Minden más működik, tehát első hátsó lámpák, index, központi,belső világítás, ablakemelő, szervó, kilóméter órán a visszajelzők, középső kijelző, szóval tényleg minden, a műszerfal és gombok világításán kívűl. Ezt mi okozhatja?

Ja, a rádió sem működik. Bekapcsolom, pattan egyet a hangszóró, de se nem világít, se nem szól. A középső kijelzőn a középső rublikán, ahol ugye a rádióállomás lenne, nem jelez ki semmit. Ez az előbb leírt hibával kapcsolatos, vagy a rádió rossz?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Kinéztem ma egy Astrát. Viszont van egy elég érdekes gond, ami nem hagy nyugodni. Szóval, fölkapcsolom a világítást, de a műszerfal, meg a gombok világítása egyáltalán nem megy. Biztosítékokat néztem, az összes jó. Minden más működik, tehát első hátsó lámpák, index, központi,belső világítás, ablakemelő, szervó, kilóméter órán a visszajelzők, középső kijelző, szóval tényleg minden, a műszerfal és gombok világításán kívűl. Ezt mi okozhatja?

Ja, a rádió sem működik. Bekapcsolom, pattan egyet a hangszóró, de se nem világít, se nem szól. A középső kijelzőn a középső rublikán, ahol ugye a rádióállomás lenne, nem jelez ki semmit. Ez az előbb leírt hibával kapcsolatos, vagy a rádió rossz?

A legtöbb astrán ki vannak égve a műszarfal izzók, mivel relatív macerás őket cserélni tojnak rá.....a rádiót passzolom.

Link to comment
Megosztás:

Najó, de az összes izzó egy 2000-es Astrán? :) És nem csak a műszerfal, a középkonzolon is, mindenhol.

Ha nem tévedek, akkor egy vezetékről van az összes kapcsoló világítás tápra kötve...

Amit asszem a lámpakapcsoló kapcsol... ( Kapcsolási rajz szerint ezen megy át a fix 12volt, és kapcsolja az összes gomb, tekerő állitó világítását ) Vagyis lehet csak a kapcsoló adta meg magát...

Link to comment
Megosztás:

Ha nem tévedek, akkor egy vezetékről van az összes kapcsoló világítás tápra kötve...

Amit asszem a lámpakapcsoló kapcsol... ( Kapcsolási rajz szerint ezen megy át a fix 12volt, és kapcsolja az összes gomb, tekerő állitó világítását ) Vagyis lehet csak a kapcsoló adta meg magát...

A középkonzol gyújtásra helyből világít, csak a műszeregység kapcsol a világításkapcsolóról, nem?

Link to comment
Megosztás:

A középkonzol gyújtásra helyből világít, csak a műszeregység kapcsol a világításkapcsolóról, nem?

De.

Najó, de az összes izzó egy 2000-es Astrán? :) És nem csak a műszerfal, a középkonzolon is, mindenhol.

Mióta évjáratfüggő az izzók kiégésének ideje? Az Astrámat az előző tulaj eleve kiégett középkonzol világítással vásárolta. Akkor volt 9 éves és nem fos classic volt akkoriban (és most sem).

Link to comment
Megosztás:

De.

Mióta évjáratfüggő az izzók kiégésének ideje? Az Astrámat az előző tulaj eleve kiégett középkonzol világítással vásárolta. Akkor volt 9 éves és nem fos classic volt akkoriban (és most sem).

Arról nem beszélve, hogy egy generátorhiba, mikor kis túltöltés van a rendszerben, és esetleg a tulaj észre se veszi egy darabig, már bőven elég, hogy lerövidítse az izzók élettartamát.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.