Tiv. Elküldve Október1, 2012 Elküldve Október1, 2012 Azt hogy köll? :blink: Igazából rendesen működik a gép, bár van egy olyan hibája, hogy kb 2 hét egy helyben állás alatt lemerül az akksi. De ez a baja már évek óta megvan, és nem tudom, hogy mi okozza. Tippem az utólagos riasztó vezetékei lennének, de nem biztos ez sem. A szíj leszedést felrakást még sose próbáltam, inkább nem kísérletezem vele. Pl. egy ilyet bedugsz a szivargyújtóba. http://elektronika.v...1647499508.html
daykiller Elküldve Október2, 2012 Elküldve Október2, 2012 Azt hogy köll? :blink: Igazából rendesen működik a gép, bár van egy olyan hibája, hogy kb 2 hét egy helyben állás alatt lemerül az akksi. De ez a baja már évek óta megvan, és nem tudom, hogy mi okozza. Tippem az utólagos riasztó vezetékei lennének, de nem biztos ez sem. A szíj leszedést felrakást még sose próbáltam, inkább nem kísérletezem vele. Járó motornál digitális műszerrel megnézed, hogy mennyi a feszültség az akkumulátor kapcsain.
wzsolt_1.6_16V Elküldve Október2, 2012 Elküldve Október2, 2012 Valaki írta régebben, hogy a generátorok tudnak néha sípoló hangot adni, ha valami bajuk van. Pár napja vettem észre, hogy magas sivító hang hallatszik a motortérből. Olyasmi, mint a porszívó hangja, csak nagyon magas. Tényleg a generátor lesz? Ez lesz az első jel a generátor csere előtt? :huh: Vagy ne foglalkozzak vele, amíg van rendesen töltés? Ha csak hideg indítás után csinálja kb 1percig akkor az csak a szekunder levegő "porszívója". Ha üzemmelegen is csinálja akkor lehet generátor irányba keresgélni. Nekem a feszító görgőm szokott visítani de csak télen és akkor is nagyon ritkán.
daykiller Elküldve Október2, 2012 Elküldve Október2, 2012 Ha csak hideg indítás után csinálja kb 1percig akkor az csak a szekunder levegő "porszívója". Ha üzemmelegen is csinálja akkor lehet generátor irányba keresgélni. Nekem a feszító görgőm szokott visítani de csak télen és akkor is nagyon ritkán. X16SZR-ben nincs ilyen, mivel 8 szelepes.
megadave Elküldve Október2, 2012 Elküldve Október2, 2012 Járó motornál digitális műszerrel megnézed, hogy mennyi a feszültség az akkumulátor kapcsain. Ja, ennyi?! :huh: :D Van multiméterem, majd megnézem holnap. köszi
wzsolt_1.6_16V Elküldve Október2, 2012 Elküldve Október2, 2012 X16SZR-ben nincs ilyen, mivel 8 szelepes. Bocs, akkor megint mellényúltam :(
Dáwid Elküldve Október2, 2012 Elküldve Október2, 2012 Ja, ennyi?! :huh: :D Van multiméterem, majd megnézem holnap. köszi Bázz :lol: :D
stirlitz Elküldve Október3, 2012 Elküldve Október3, 2012 Nemtom má melyikőtök mondta, de nekem a rádió akkor se B (kattanós) állásba van kötve! :angry:
daykiller Elküldve Október3, 2012 Elküldve Október3, 2012 Nemtom má melyikőtök mondta, de nekem a rádió akkor se B (kattanós) állásba van kötve! :angry: W az állás jele és a régebbiekben még nem volt W pont a gyújtáskapcsolóban.
lucabrazi Elküldve Október4, 2012 Elküldve Október4, 2012 Sziasztok! Megtudná valaki nekem mondani,hogy astra f 1.6, motorhőfok jeladó vagy érzékelő hol található? Köszönöm.
zotya975 Elküldve Október4, 2012 Elküldve Október4, 2012 Sziasztok! Megtudná valaki nekem mondani,hogy astra f 1.6, motorhőfok jeladó vagy érzékelő hol található? Köszönöm. Kettő van benne, egy a műszeregységé ez a vezérlés felől a szívotorokba van betekerve egy kábelsarú megy rá a másik az injektor alatt-mögött van , erre 2 szálas csati megy. Központi injektoros amúgy?
lucabrazi Elküldve Október5, 2012 Elküldve Október5, 2012 Kettő van benne, egy a műszeregységé ez a vezérlés felől a szívotorokba van betekerve egy kábelsarú megy rá a másik az injektor alatt-mögött van , erre 2 szálas csati megy. Központi injektoros amúgy? Szia! Ettől a választól tartottam:) A kábelsarust megtaláltam,de nekem az kell ami alatt-mögött van. Ne ezt a helyet nem tudom behatárolni,mert van az injektorok fölött 4 gáz injektor is vezetékekkel,csövekkel. így elég nagy a káosz és nem találom ezt a másik jeladót. Hanyadik injektor alatt-fölött van? Köszi.
zotya975 Elküldve Október5, 2012 Elküldve Október5, 2012 Szia! Ettől a választól tartottam:) A kábelsarust megtaláltam,de nekem az kell ami alatt-mögött van. Ne ezt a helyet nem tudom behatárolni,mert van az injektorok fölött 4 gáz injektor is vezetékekkel,csövekkel. így elég nagy a káosz és nem találom ezt a másik jeladót. Hanyadik injektor alatt-fölött van? Köszi. Na hát akkor ezek szerint nem központi injektoros a gép.....igazából ilyesmit kellene keresni a motor hátulján a tűzfal felől: Ha máshogy nem a kábelköteget végig kell követni ami megy a motorhoz, és ott lesz a kétvezetékes hőfok jeladó valahol a szívosor környékén.
FPepe Elküldve Október5, 2012 Elküldve Október5, 2012 Szia! Ettől a választól tartottam:) A kábelsarust megtaláltam,de nekem az kell ami alatt-mögött van. Ne ezt a helyet nem tudom behatárolni,mert van az injektorok fölött 4 gáz injektor is vezetékekkel,csövekkel. így elég nagy a káosz és nem találom ezt a másik jeladót. Hanyadik injektor alatt-fölött van? Köszi. Ha pl. C14SE vagy C16SE, akkor a DIS-modul (gyújtótrafó) alatt található a 2 vezetékes hőfokjeladó.
lucabrazi Elküldve Október6, 2012 Elküldve Október6, 2012 Köszönöm mind kettőtöknek! Igen megtaláltam, a trafó alatt volt. Ki is cseréltem gyorsan,de csak fél siker,de legalább mostmár beindúl:)) Sajna benzinen nem igen megy a az egyik henger:( vagy csak néha. Injektorra gyanakszom,azt lehet cserélni? Mondjuk egyesével,hogy melyik nem jó?
FPepe Elküldve Október6, 2012 Elküldve Október6, 2012 Köszönöm mind kettőtöknek! Igen megtaláltam, a trafó alatt volt. Ki is cseréltem gyorsan,de csak fél siker,de legalább mostmár beindúl:)) Sajna benzinen nem igen megy a az egyik henger:( vagy csak néha. Injektorra gyanakszom,azt lehet cserélni? Mondjuk egyesével,hogy melyik nem jó? Azt ki tudod deríteni, hogy melyik nem megy: járó motornál egyesével lehúzod a gyertyakábeleket, amelyiknek a lehúzásánál nem változik a motor járása, az a henger nem megy (az esetleges áramütésért nem vállalok felelősséget!). Az injektorokat lehet ultrahanggal tisztíttatni, ha csak elkoszolódott.
Marce Elküldve Október6, 2012 Elküldve Október6, 2012 Sziasztok! Kinéztem ma egy Astrát. Viszont van egy elég érdekes gond, ami nem hagy nyugodni. Szóval, fölkapcsolom a világítást, de a műszerfal, meg a gombok világítása egyáltalán nem megy. Biztosítékokat néztem, az összes jó. Minden más működik, tehát első hátsó lámpák, index, központi,belső világítás, ablakemelő, szervó, kilóméter órán a visszajelzők, középső kijelző, szóval tényleg minden, a műszerfal és gombok világításán kívűl. Ezt mi okozhatja? Ja, a rádió sem működik. Bekapcsolom, pattan egyet a hangszóró, de se nem világít, se nem szól. A középső kijelzőn a középső rublikán, ahol ugye a rádióállomás lenne, nem jelez ki semmit. Ez az előbb leírt hibával kapcsolatos, vagy a rádió rossz?
zotya975 Elküldve Október6, 2012 Elküldve Október6, 2012 Sziasztok! Kinéztem ma egy Astrát. Viszont van egy elég érdekes gond, ami nem hagy nyugodni. Szóval, fölkapcsolom a világítást, de a műszerfal, meg a gombok világítása egyáltalán nem megy. Biztosítékokat néztem, az összes jó. Minden más működik, tehát első hátsó lámpák, index, központi,belső világítás, ablakemelő, szervó, kilóméter órán a visszajelzők, középső kijelző, szóval tényleg minden, a műszerfal és gombok világításán kívűl. Ezt mi okozhatja? Ja, a rádió sem működik. Bekapcsolom, pattan egyet a hangszóró, de se nem világít, se nem szól. A középső kijelzőn a középső rublikán, ahol ugye a rádióállomás lenne, nem jelez ki semmit. Ez az előbb leírt hibával kapcsolatos, vagy a rádió rossz? A legtöbb astrán ki vannak égve a műszarfal izzók, mivel relatív macerás őket cserélni tojnak rá.....a rádiót passzolom.
Marce Elküldve Október6, 2012 Elküldve Október6, 2012 A legtöbb astrán ki vannak égve a műszarfal izzók, mivel relatív macerás őket cserélni tojnak rá.....a rádiót passzolom. Najó, de az összes izzó egy 2000-es Astrán? :) És nem csak a műszerfal, a középkonzolon is, mindenhol.
wookie Elküldve Október6, 2012 Elküldve Október6, 2012 Najó, de az összes izzó egy 2000-es Astrán? :) És nem csak a műszerfal, a középkonzolon is, mindenhol. Tipic korabeli opel hiba. Be kell ledezni, és akkor el lehet felejteni életünk végéig.
Dark_Errant Elküldve Október6, 2012 Elküldve Október6, 2012 Najó, de az összes izzó egy 2000-es Astrán? :) És nem csak a műszerfal, a középkonzolon is, mindenhol. Ha nem tévedek, akkor egy vezetékről van az összes kapcsoló világítás tápra kötve... Amit asszem a lámpakapcsoló kapcsol... ( Kapcsolási rajz szerint ezen megy át a fix 12volt, és kapcsolja az összes gomb, tekerő állitó világítását ) Vagyis lehet csak a kapcsoló adta meg magát...
Dáwid Elküldve Október6, 2012 Elküldve Október6, 2012 Ha nem tévedek, akkor egy vezetékről van az összes kapcsoló világítás tápra kötve... Amit asszem a lámpakapcsoló kapcsol... ( Kapcsolási rajz szerint ezen megy át a fix 12volt, és kapcsolja az összes gomb, tekerő állitó világítását ) Vagyis lehet csak a kapcsoló adta meg magát... A középkonzol gyújtásra helyből világít, csak a műszeregység kapcsol a világításkapcsolóról, nem?
daykiller Elküldve Október6, 2012 Elküldve Október6, 2012 A középkonzol gyújtásra helyből világít, csak a műszeregység kapcsol a világításkapcsolóról, nem? De. Najó, de az összes izzó egy 2000-es Astrán? :) És nem csak a műszerfal, a középkonzolon is, mindenhol. Mióta évjáratfüggő az izzók kiégésének ideje? Az Astrámat az előző tulaj eleve kiégett középkonzol világítással vásárolta. Akkor volt 9 éves és nem fos classic volt akkoriban (és most sem).
zotya975 Elküldve Október7, 2012 Elküldve Október7, 2012 Amugy is ezek az izzók nagyon hamar egy-két év után már feketednek, ahol még izzó van nem győzön cserélgetni őket. Most cseréltem a hátsó lámpákban egy csomó izzót szép feketék voltak azok is már.
FPepe Elküldve Október7, 2012 Elküldve Október7, 2012 De. Mióta évjáratfüggő az izzók kiégésének ideje? Az Astrámat az előző tulaj eleve kiégett középkonzol világítással vásárolta. Akkor volt 9 éves és nem fos classic volt akkoriban (és most sem). Arról nem beszélve, hogy egy generátorhiba, mikor kis túltöltés van a rendszerben, és esetleg a tulaj észre se veszi egy darabig, már bőven elég, hogy lerövidítse az izzók élettartamát.
Recommended Posts