Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Mindkettő megy, az embléma és a zöld is folyamatosan.

Ha felkapcsolod a ködöst, akkor felvillan az embléma a gombon? Vagy mindkettő világít egyszerre? Tehát a zöld és az embléma is?

Kettő darab tápérintkezőt kell felcserélni az autó csatijában. Enyémben piros színű vezeték mindkettő. Az egyik vékonyabb (gyújtáskapcsolt táp), a másik vastagabb (állandó akksis). Régebbi szériákban fekete a gyújtáskapcsolt és piros az akksis. Ha pedig a csati számozását figyeljük, akkor a 2-es és 8-as érintkezőt kell felcserélni.

Link to comment
Megosztás:

Utólag építettem be gyári ködlámpát, gyári kapcsolóval, eredeti kapcsolási rajz szerint, de a zöld visszajelző fény folyamatosan világít! Ez mindenkinél így van, vagy valamit rosszul kötöttem? Amint ráadom a gyújtást már megy a zöld lámpa, és akkor sem változik, ha bekapcsolom a ködlámpát. Egyébként jól működik minden.

Én úgy emlékszem a ködlámpa kapcsoló is olyan mint a fényszóróé. Benne gyujtásra folyamatosan világít az izzó (vagy led) és csak valami mechanika takarja (ekkor halványan világít OFF) vagy nem takarja (ekkor erősebben világít ON)

Nekem gyárilag beszerelt és dereng ha kikapcsolt és kicsit erősebben ég ha bekapcsolom (+a műszerfalon a visszajelző)

.

Ha felkapcsoljátok a távolsági fényt, akkor nektek elalszik a tompított? Mert nekem nem akar. Csütörtökön vettem egy bontott indexkart, aminek nem ment a fénykürtje. Ezt megoldottam egy kis érintkező alakváltoztatással, de a távolsági mintha nem úgy működne, mint ahogy annak logikusan kellene...vagy alapból együtt kellene menniük?

Nem kellene együtt mennie (csak fénykürtnél). Mennyit adtál érte a bontóban? Ez pont egy olyan alkatrész amiből jó minőségű után gyártottat lehet kapni 3eFt körül és az tuti jó sokáig, míg a bontós lutri.

Link to comment
Megosztás:

Mindkettő megy, az embléma és a zöld is folyamatosan.

Akkor lehet rossz a kapcsoló, de azért nézd át kétszer a bekötést kapcsolási rajz alapján. Nálam gyárilag be van szerelve a ködlámpa, tehát nem utólagos és a zöld csak akkor világít, ha bekapcsolom az első ködöst. Illetve ugye már helyzetjelzőnél bekapcsolhatóak az első ködlámpák, és ezután a hátsó is. Tompítottnál pedig a hátsó bármikor kapcsolható és az első is. Tehát helyzetjelzőnél a hátsó csak akkor kapcsolható, ha az első is be van kapcsolva.

Én úgy emlékszem a ködlámpa kapcsoló is olyan mint a fényszóróé. Benne gyujtásra folyamatosan világít az izzó (vagy led) és csak valami mechanika takarja (ekkor halványan világít OFF) vagy nem takarja (ekkor erősebben világít ON)

Nekem gyárilag beszerelt és dereng ha kikapcsolt és kicsit erősebben ég ha bekapcsolom (+a műszerfalon a visszajelző)

Nem. Két izzó van benne. Itt tényleg kapcsolódik külön egy izzó a kapcsolón belül, ha bekapcsolod.

Link to comment
Megosztás:

A működéssel nincs gond, ezek a feltételek teljesülnek. Pont ilyen peches kapcsolót fogtam ki. :(

Érdemes szétszedni? Vagy szétugrik apró darabokra?

Akkor lehet rossz a kapcsoló, de azért nézd át kétszer a bekötést kapcsolási rajz alapján. Nálam gyárilag be van szerelve a ködlámpa, tehát nem utólagos és a zöld csak akkor világít, ha bekapcsolom az első ködöst. Illetve ugye már helyzetjelzőnél bekapcsolhatóak az első ködlámpák, és ezután a hátsó is. Tompítottnál pedig a hátsó bármikor kapcsolható és az első is. Tehát helyzetjelzőnél a hátsó csak akkor kapcsolható, ha az első is be van kapcsolva.

Nem. Két izzó van benne. Itt tényleg kapcsolódik külön egy izzó a kapcsolón belül, ha bekapcsolod.

Link to comment
Megosztás:

Generátornál a szíjtárcsák csereszabatosak? (a sima, meg a hosszbordás)

Elvileg igen. De én már lepődtem meg, 70 W-os Delco-Remy-ről akartam 100 W-os Bosch-ra átrakni a tárcsát és nem ment fel. Kellett szereznem egy másikat aminek ugyanaz volt a tengelyén a kis csapocska.

De ez 100-ból 1. Ugyanígy szívtam meg a főtengely kerékkel is. Simán feltettem a hosszbordás tárcsát, de nem indult a kocsi. Kiderült a tácsakerék nem tartalmazta a mágneslapot, ami a közvetlen gyújtás jeladójaként szolgál, így a régi tárcsára rá lett CO-val hegesztve egy II-es Golf tárcsája és sima 1 ékes szíj hajtja meg a szervo szivattyút.

Link to comment
Megosztás:

Nem kellene együtt mennie (csak fénykürtnél). Mennyit adtál érte a bontóban? Ez pont egy olyan alkatrész amiből jó minőségű után gyártottat lehet kapni 3eFt körül és az tuti jó sokáig, míg a bontós lutri.

3ezret adtam egy Delphi márkájúért. De mivel a fénykürt nem ment rajta, ezért szétszedtem és azt az érintkezőt helyreraktam.

De akkor a szétszedés miatt nem működik rendesen. Majd még megpróbálom helyrerakni. Lesz rá majd 2 napom, a hétvégén...

Link to comment
Megosztás:

Elvileg igen. De én már lepődtem meg, 70 W-os Delco-Remy-ről akartam 100 W-os Bosch-ra átrakni a tárcsát és nem ment fel. Kellett szereznem egy másikat aminek ugyanaz volt a tengelyén a kis csapocska.

De ez 100-ból 1. Ugyanígy szívtam meg a főtengely kerékkel is. Simán feltettem a hosszbordás tárcsát, de nem indult a kocsi. Kiderült a tácsakerék nem tartalmazta a mágneslapot, ami a közvetlen gyújtás jeladójaként szolgál, így a régi tárcsára rá lett CO-val hegesztve egy II-es Golf tárcsája és sima 1 ékes szíj hajtja meg a szervo szivattyút.

hupszi, pedig asszem nekem Delco van, amit kinéztem az meg talán Bosch... :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Elvileg igen. De én már lepődtem meg, 70 W-os Delco-Remy-ről akartam 100 W-os Bosch-ra átrakni a tárcsát és nem ment fel. Kellett szereznem egy másikat aminek ugyanaz volt a tengelyén a kis csapocska.

De ez 100-ból 1. Ugyanígy szívtam meg a főtengely kerékkel is. Simán feltettem a hosszbordás tárcsát, de nem indult a kocsi. Kiderült a tácsakerék nem tartalmazta a mágneslapot, ami a közvetlen gyújtás jeladójaként szolgál, így a régi tárcsára rá lett CO-val hegesztve egy II-es Golf tárcsája és sima 1 ékes szíj hajtja meg a szervo szivattyút.

Az nem Watt, hanem Amper. Érdekes lenne egy 70W-os generátor, ahogy tölti az akksit, adja a villanyt a világításoknak, satöbbi. :) A 70W bőven nem takarná be. Csak a tompított 110W-ot zabál, maga a két izzó együtt.

Link to comment
Megosztás:

Az nem Watt, hanem Amper. Érdekes lenne egy 70W-os generátor, ahogy tölti az akksit, adja a villanyt a világításoknak, satöbbi. :) A 70W bőven nem takarná be. Csak a tompított 110W-ot zabál, maga a két izzó együtt.

Igazad van ! Én tévesztettem el, áramra gondoltam, nem teljesítményre, de mégis azt ütöttem le.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ezzel a fűtésmotor előtét ellenállással lehet valamit tenni, ha 4-ből az első kettő nem megy, vagy cserés mindenképpen? Gondolok itt ellenállás cserére (esetleg a két hibás ellenállás tekercset újra tekerni, bátyám motor tekercselő, a lehetőség adott), vagy más kocsijé jó bele, esetlege más Opel típusé stb...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ezzel a fűtésmotor előtét ellenállással lehet valamit tenni, ha 4-ből az első kettő nem megy, vagy cserés mindenképpen? Gondolok itt ellenállás cserére (esetleg a két hibás ellenállás tekercset újra tekerni, bátyám motor tekercselő, a lehetőség adott), vagy más kocsijé jó bele, esetlege más Opel típusé stb...

Persze, ha szétt lehet szedni akkor újra is lehet tekercselni...

Link to comment
Megosztás:

Na! sikrült 2 db előtét ellenállást javítanom. Ez még nem ad valódi képet, hogy mindegyiknek ez lehet hibája, de szerintem az esetek zömében ez okozhat probklémát. Lényege! A tekercselt ellenállás elvileg vízálló, és mellette 1 db hőellenállás található. Akinek büdös volt mielőtt elszállt, annak érdemes megnéznie, hogy az okozta-e a dolgot, hogy ez hőellenállás elégett. könnyen cserélhető.

Van 1db kondi, ami valósznűleg zavarszűrő lehet. Az ellenállás üzemel anélkül is. Mindkét ellenállásnál el volt okxidáldva a kondi érintkező felülete. Ezt forrasztással javítottam. Igazából nem számít... Lényege a dolognak:

A porcelán testben átvezető fémek végén taláható 1-1, összesen 4 db kis pöcök. Ezek a zöld műgyanta alól kidudorodnak, de be vannak vonva a műgyantával. A pöckökről el kell távolítani a zöld trutyit, hogy a fém előkerüljön, és a rátekert drótok feltűnjenek. A probléma oka minkét esetben a fém oxidációja volt. Ezt úgy kell értelmezni, hogy a tekerés alatt elrohadt a fém, és nem vitte át a megfelelő áramot. Ezt csak 1 féle módon lehet megoldani. 2 napra betettem rozsdamaróba az egész ellenállást, és megvártam, hogy szépen lemarja a rosdát a csatlakozó minden pontjáról. RO-55-öt alkalmaztam. 2 nap után az érintkezők egész tiszták lettek. Ezt követően a műanyagot leszedtem az érintkező sorról, és szépen minden érintkezőt csiszoltam, illetve ónoztam. Az kis pöcköket lefestettem alkytonal. 6 évig nem rothad át. ezt követően epoxy gyantás ragasztóval bekentem a pöcköket, illetve a kerámia tetejét, ahol a fémlapok is belemennek.

Szerintem az esetek 99%-ában az elrothadt fém okozza a lehalást, mert a hőbiztosíték 121 foknál leoldan, és a tekercs nem tudna elégni. Mivel az egyik előtétről levertem a zöld vackot, így megnézhettem, hogy milyen anyaggal van tekercselve. Egy elég kemény, és oxidációnak ellenálló fémhuzalt tekertek rajta körbe. Nem réz! Olvadáspontja valószínűlegmagas lehet következtetve a keménységéből. Epoxy ragasztóra 150 fokot írnak, míg a hőkioldó 121 fokon olvad. Eddigi próbám sikees volt. A 2 db előtét ellenállás hibátlanul üzemelt órákig az autóban...

üdv!

Hetyke

Szia!

Véletlenül nem mérted meg az ellenállatok értékét?

Mert eszembe jutott egy ötlet, ami nem hagy nyugodni és ha nem muszáj, akkor nem bontom ki az enyémből a cuccot...

Link to comment
Megosztás:

Valaki írta régebben, hogy a generátorok tudnak néha sípoló hangot adni, ha valami bajuk van. Pár napja vettem észre, hogy magas sivító hang hallatszik a motortérből. Olyasmi, mint a porszívó hangja, csak nagyon magas.

Tényleg a generátor lesz? Ez lesz az első jel a generátor csere előtt? :huh: Vagy ne foglalkozzak vele, amíg van rendesen töltés?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ezzel a fűtésmotor előtét ellenállással lehet valamit tenni, ha 4-ből az első kettő nem megy, vagy cserés mindenképpen? Gondolok itt ellenállás cserére (esetleg a két hibás ellenállás tekercset újra tekerni, bátyám motor tekercselő, a lehetőség adott), vagy más kocsijé jó bele, esetlege más Opel típusé stb...

Nem a tekercseléssel van, gondod, hanem a kontaktussal! Leírtam, hogyan javíthatod! Nálam 2 db rendbe jött már, és várom, hogy hányan fognak még örvendezni, hogy fillérekből javítható...

Hetyke

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Véletlenül nem mérted meg az ellenállatok értékét?

Mert eszembe jutott egy ötlet, ami nem hagy nyugodni és ha nem muszáj, akkor nem bontom ki az enyémből a cuccot...

Héló!

Sajnos a mérésekre nem emlékszem pontosan, de volt asszem 1.5, 2.5 meg valami 3. érték is. Azt nem nagyon néztem, hogy ez most kiló, vagy megohm, de úgy emlékszem, hogy autoüzemben volt, és nem kilót jelzett, hanem ohmot.

Esetleg ebben a hirdetésben le tudod olvasni.

http://www.google.hu/imgres?um=1&hl=hu&client=firefox-a&sa=N&rls=org.mozilla:hu:official&biw=1920&bih=1037&tbm=isch&tbnid=3i6uXDe8Yx0l0M:&imgrefurl=http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/egyeb/index_c3850.html%3Fap%3D1%26at%3D2%26q%3Dtrabant%2Bellen%25E1ll%25E1s%2B1%26qt%3D1%26td%3D1&docid=B89wiWpx1mLKVM&imgurl=http://n2.vatera.hu/photos/d5/3b/9816_1_big.jpg&w=2276&h=1512&ei=zNRpUKCwJ4TBtAaW-IHoBw&zoom=1&iact=hc&vpx=1603&vpy=169&dur=283&hovh=183&hovw=276&tx=200&ty=85&sig=115205409664267928484&page=1&tbnh=163&tbnw=198&start=0&ndsp=40&ved=1t:429,r:7,s:0,i:91

Mi jutott eszedbe??

Link to comment
Megosztás:

Valaki írta régebben, hogy a generátorok tudnak néha sípoló hangot adni, ha valami bajuk van. Pár napja vettem észre, hogy magas sivító hang hallatszik a motortérből. Olyasmi, mint a porszívó hangja, csak nagyon magas.

Tényleg a generátor lesz? Ez lesz az első jel a generátor csere előtt? :huh: Vagy ne foglalkozzak vele, amíg van rendesen töltés?

Őőő mértél töltést mostanában? :D Vedd le a szíjt és ha úgy is visít, akkor nem generátor, de más nem nagyon tud porszívó módján sípolni. A sípolás általában a magas öngerjesztés miatt van.

Link to comment
Megosztás:

Héló!

Sajnos a mérésekre nem emlékszem pontosan, de volt asszem 1.5, 2.5 meg valami 3. érték is. Azt nem nagyon néztem, hogy ez most kiló, vagy megohm, de úgy emlékszem, hogy autoüzemben volt, és nem kilót jelzett, hanem ohmot.

Esetleg ebben a hirdetésben le tudod olvasni.

http://www.google.hu...29,r:7,s:0,i:91

Mi jutott eszedbe??

Csak az, hogy szerintem meg lehetne oldani ezt az ellenállás kérdést kapcsolóüzemű táppal is.

Az ellenállások a betáplálandó áramerősség kiszámolásához kellett.

Elvileg van, amikor a motor direkt áramot kap(4-es fokozat), aztán 9,6A (3-as), 5,7A(2-es) és 4,8A(1-es).

Ha össze lehetne rakni egy áramkört ezekre, akkor meg lenne oldva az egész mahinálás... :)

Link to comment
Megosztás:

Őőő mértél töltést mostanában? :D Vedd le a szíjt és ha úgy is visít, akkor nem generátor, de más nem nagyon tud porszívó módján sípolni. A sípolás általában a magas öngerjesztés miatt van.

Azt hogy köll? :blink:

Igazából rendesen működik a gép, bár van egy olyan hibája, hogy kb 2 hét egy helyben állás alatt lemerül az akksi. De ez a baja már évek óta megvan, és nem tudom, hogy mi okozza. Tippem az utólagos riasztó vezetékei lennének, de nem biztos ez sem.

A szíj leszedést felrakást még sose próbáltam, inkább nem kísérletezem vele.

Link to comment
Megosztás:

Csak az, hogy szerintem meg lehetne oldani ezt az ellenállás kérdést kapcsolóüzemű táppal is.

Az ellenállások a betáplálandó áramerősség kiszámolásához kellett.

Elvileg van, amikor a motor direkt áramot kap(4-es fokozat), aztán 9,6A (3-as), 5,7A(2-es) és 4,8A(1-es).

Ha össze lehetne rakni egy áramkört ezekre, akkor meg lenne oldva az egész mahinálás... :)

Ezen én is gondolkodtam, de itt nem is az ellenállás a lényeg, hanem a kimeneti feszültség. Az mondjuk számolható... Ha egy jobb potméteres szabályozó lenne, akár finomabban is lehetne állítani a cumót. Sok dolog felmerült bennem is, csak azért az mégsem gyári... :) Én meg nem akarok a gyáritól eltérni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.