stirlitz Elküldve Szeptember26, 2012 Elküldve Szeptember26, 2012 Van rendes "gyár", ahol eszt szakszerűen megcsinálják, csak kicsit drága. Ha jól emléxem 20-30 valamennyi és úgy hogy beveszik és adnak egy teljesen felújítottat. Mondjuk az teljesen generálozott generálát generátor :D ja egyébként ha vkinek esedékes: http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/ablakemelo/opel_astra_f_5_ajtos_elektromos_ablak_1649794658.html
Sazoller Elküldve Szeptember27, 2012 Elküldve Szeptember27, 2012 Üdv! Nemrég elektromos ablak került az autómba, nem én szereltem be és aki beépítette nem tudta, h komfort elektronikás a szerkezet, ezért nem is úgy kötötte be. Ebből adódik az a probléma, h mindig újra kell tanítanom az elektronikát. Van arra mód, h műszerfal lebontása nélkül tudjak állandó 12V-ot adni az elektronikának? Én a központi zárra gondoltam, mert az működik gyújtáskapcsoló nélkül. Előre is köszi a válasz!
FPepe Elküldve Szeptember27, 2012 Elküldve Szeptember27, 2012 Üdv! Nemrég elektromos ablak került az autómba, nem én szereltem be és aki beépítette nem tudta, h komfort elektronikás a szerkezet, ezért nem is úgy kötötte be. Ebből adódik az a probléma, h mindig újra kell tanítanom az elektronikát. Van arra mód, h műszerfal lebontása nélkül tudjak állandó 12V-ot adni az elektronikának? Én a központi zárra gondoltam, mert az működik gyújtáskapcsoló nélkül. Előre is köszi a válasz! A biztitáblánál kell, hogy legyen, azt 2 csavar tartja, és ki tudod fordítani. Egy lengőbiztosítékot azért építs be hozzá, biztos ami biztos, elég a legkisebb áramú is.
Blade79 Elküldve Szeptember27, 2012 Elküldve Szeptember27, 2012 Tudja valaki, hogy a 3/5 ajtósok hátsó szélvédő fűtésének mennyi az Ohmikus ellenállási értéke? Szerintem elpattantak a fűtő száljaim. A reléje kattog, a csúszósaruján megjelenik az akkufeszültség. Reggel bepárásodott a kocsim, gondoltam kipróbálom, de úgy nézem nem tudom lefűteni a homályt. Megoldotta a nap
stirlitz Elküldve Szeptember27, 2012 Elküldve Szeptember27, 2012 Tudja valaki, hogy a 3/5 ajtósok hátsó szélvédő fűtésének mennyi az Ohmikus ellenállási értéke? Szerintem elpattantak a fűtő száljaim. A reléje kattog, a csúszósaruján megjelenik az akkufeszültség. Reggel bepárásodott a kocsim, gondoltam kipróbálom, de úgy nézem nem tudom lefűteni a homályt. Megoldotta a nap Hát ha eccer elszakad, aki nagyon nagy mondhatni végtelen.... :D szóval tök mind1, tegyél rá egy multimétert a sípolóssal, ha nincs hang szakadt.....
Blade79 Elküldve Szeptember27, 2012 Elküldve Szeptember27, 2012 Hát ha eccer elszakad, aki nagyon nagy mondhatni végtelen.... :D szóval tök mind1, tegyél rá egy multimétert a sípolóssal, ha nincs hang szakadt..... 2 Ohm-ot mértem
stirlitz Elküldve Szeptember27, 2012 Elküldve Szeptember27, 2012 Üdv! Nemrég elektromos ablak került az autómba, nem én szereltem be és aki beépítette nem tudta, h komfort elektronikás a szerkezet, ezért nem is úgy kötötte be. Ebből adódik az a probléma, h mindig újra kell tanítanom az elektronikát. Van arra mód, h műszerfal lebontása nélkül tudjak állandó 12V-ot adni az elektronikának? Én a központi zárra gondoltam, mert az működik gyújtáskapcsoló nélkül. Előre is köszi a válasz! Eredetileg az F10es biztivel van biztosítva, ami 30A-es, szóval azén ne a legkisebbet tedd rá. (mondjuk baja nem lesz max gyakran kell cserélni :evilgrin: )
wookie Elküldve Szeptember27, 2012 Elküldve Szeptember27, 2012 Keresztkérdés. Vajon a dis-es meg az elosztós motorok fordulatszámmérője egyforma? C16NZ-ben a C18NZ-s fordmérő hibátlanul működött, a trafóról jövő kábellel. Motorcsere után, C16SE, behúztam a kábelt az ecutól, és nem működik. Rámértem, fix folyamatos 8v körüli feszültség jön rajta, minden fordulaton. Ötlet?
daykiller Elküldve Szeptember28, 2012 Elküldve Szeptember28, 2012 Keresztkérdés. Vajon a dis-es meg az elosztós motorok fordulatszámmérője egyforma? C16NZ-ben a C18NZ-s fordmérő hibátlanul működött, a trafóról jövő kábellel. Motorcsere után, C16SE, behúztam a kábelt az ecutól, és nem működik. Rámértem, fix folyamatos 8v körüli feszültség jön rajta, minden fordulaton. Ötlet? Tudtommal a főtengelyjeladótól veszi az ecu a fordulatot és az ecu küldi a műszernek a jelet. Astrában.
wookie Elküldve Szeptember28, 2012 Elküldve Szeptember28, 2012 Tudtommal a főtengelyjeladótól veszi az ecu a fordulatot és az ecu küldi a műszernek a jelet. Astrában. Úgy úgy. Az se nél. Az nz-nél meg jött direktben a trafóról. Na már most a trafótól impulzus jeleket kap, ez biztos, ellenben az ecutól most egy fix folyamatos áram jön. Szóval nem értem a dolgot. (teszem hozzá az elektrohoz hülye vagyok, ami bonyolultabb mint egy berelézett lámpa) Az eredeti fordmérője tőlem most 1000km-re van, így sajna nem igen tudom kipróbálni hogy azzal mit csinál.
Blade79 Elküldve Szeptember28, 2012 Elküldve Szeptember28, 2012 A Multec vezérlő egységen lévő "B" jelzésű csatlakozó 13-ik számú kapcsáról kell egy legalább 0.75 mm átmérőjű vezetéket elvinni a fordulatszámmérős műszeregység 8-as számú érintkezőjére. X16 XEL motor esetén C16NZ-nél a "C1" jelüből adja ki a jelet, C14 SE és C16 se motornál a a D1, C12, C13-at testre kell kötni és a C2-n jön ki fordulat jel. (gyárilag zöld színű vezeték.
RAZERX Elküldve Szeptember28, 2012 Elküldve Szeptember28, 2012 Szép estét! Hogy is van ez ez engem is érdekel! Ha a trafó zöld 0.75 kábelt összekötöm az ecu zöld kábelével akkor nem fog müködni ?
stirlitz Elküldve Szeptember28, 2012 Elküldve Szeptember28, 2012 Úgy úgy. Az se nél. Az nz-nél meg jött direktben a trafóról. Na már most a trafótól impulzus jeleket kap, ez biztos, ellenben az ecutól most egy fix folyamatos áram jön. Szóval nem értem a dolgot. (teszem hozzá az elektrohoz hülye vagyok, ami bonyolultabb mint egy berelézett lámpa) Az eredeti fordmérője tőlem most 1000km-re van, így sajna nem igen tudom kipróbálni hogy azzal mit csinál. hát a trafóról biztos nem jön, a gyújtás modul dumál vicca az ECUnak, a ford.szám jel meg az ECUtól jön
wookie Elküldve Szeptember28, 2012 Elküldve Szeptember28, 2012 hát a trafóról biztos nem jön, a gyújtás modul dumál vicca az ECUnak, a ford.szám jel meg az ECUtól jön Vectráról beszélünk, annál meg simán a trafóról jön. De akkor ezekszerint valóban más lesz a fordulatszámmérő. (vagy legalábbis a bekötése) A dolog azért érdekes, mert az se köteghez nem nyúltam, az úgy van ahogy volt, csak a csatlakozót forrasztottam át a vezetékek végén hogy a vectrával kompatibilis legyen. Behúztam a zöld kábelt az ecuhoz (az ecutól a csatlakozóig megvolt, mert az astra amiből a motor jött, tartalmazott fordulatszámmérőt is) csak a műszerfali kötegben nem volt benne, mert ugye a vectránál a zöld kábel kimegy a motortérbe a trafóhoz.
RAZERX Elküldve Szeptember28, 2012 Elküldve Szeptember28, 2012 Megnéztem a kapcsolási rajzokat az se nél meg az nz nél is ! Az ecu zöld kábel az nz nél trafó fordulatszámérő oszt jó napot az se nél ecu fordulatszámmérő osszt jó napot! Tehát ha a fordultaszámmérőtől húztál egy kábelt az ecuig akkor jónnak kell lenie! de próbáld meg úgy hogy a trafónál a zöld kábelt ami a motortérben van vidd az ecuhoz hátha nádha bajt nem csinálsz vele!
takarp Elküldve Szeptember29, 2012 Elküldve Szeptember29, 2012 Szaisztok! Utólag építettem be gyári ködlámpát, gyári kapcsolóval, eredeti kapcsolási rajz szerint, de a zöld visszajelző fény folyamatosan világít! Ez mindenkinél így van, vagy valamit rosszul kötöttem? Amint ráadom a gyújtást már megy a zöld lámpa, és akkor sem változik, ha bekapcsolom a ködlámpát. Egyébként jól működik minden. Köszi
RAZERX Elküldve Szeptember29, 2012 Elküldve Szeptember29, 2012 Tehát most csak belenyomtad a relét meg a kapcsolót vagy te magad kábelezted is be? ! Ha világit szerintem kapcsoló bibi mert nekem a hátsó ködlámpa jelzet igy én is keresgetem a hibát és kapcsoló sz@rt be!
krisszke Elküldve Szeptember29, 2012 Elküldve Szeptember29, 2012 Hali! Nemrég cseréltem le régi fejegységem egy pio neh 1400ub-re. Minden tökéletes, szépen szól, egyedül annyi a bajom, hogy csak gyújtásban lehet használni. A régi kazis philips ment anélkül is, de annak a az iso csatija nem jó ehhez tehát ezzel kellene valamit csinálni, ha lehet forrasztgatás nélkül. Esetleg valaki tudna segíteni ezügyben?!:D
pszilaj Elküldve Szeptember29, 2012 Elküldve Szeptember29, 2012 Szasztok! Ha felkapcsoljátok a távolsági fényt, akkor nektek elalszik a tompított? Mert nekem nem akar. Csütörtökön vettem egy bontott indexkart, aminek nem ment a fénykürtje. Ezt megoldottam egy kis érintkező alakváltoztatással, de a távolsági mintha nem úgy működne, mint ahogy annak logikusan kellene...vagy alapból együtt kellene menniük?
spzoli Elküldve Szeptember29, 2012 Elküldve Szeptember29, 2012 Szasztok! Ha felkapcsoljátok a távolsági fényt, akkor nektek elalszik a tompított? Mert nekem nem akar. Csütörtökön vettem egy bontott indexkart, aminek nem ment a fénykürtje. Ezt megoldottam egy kis érintkező alakváltoztatással, de a távolsági mintha nem úgy működne, mint ahogy annak logikusan kellene...vagy alapból együtt kellene menniük? Elalszik a tompított, ha előre tolod a kart. Ha húzod, akkor megmarad.
stirlitz Elküldve Szeptember29, 2012 Elküldve Szeptember29, 2012 Megnéztem a kapcsolási rajzokat az se nél meg az nz nél is ! Az ecu zöld kábel az nz nél trafó fordulatszámérő oszt jó napot az se nél ecu fordulatszámmérő osszt jó napot! Tehát ha a fordultaszámmérőtől húztál egy kábelt az ecuig akkor jónnak kell lenie! de próbáld meg úgy hogy a trafónál a zöld kábelt ami a motortérben van vidd az ecuhoz hátha nádha bajt nem csinálsz vele! Hogy őszinte legyek nem igazán értem mit írtál, de a F astrában(C16NZ) a trafónak semmi köze a fordulatszámméréshez http://www.skandiasa...F/Plan/0200.jpg poz 219 K57 C1 GN(grün)--->DZM 544es poz. ja ha egyébként Vekniről van szó, akkor persze az más.... de C16SE-nél is az ECUtól jön http://www.skandiasa...F/Plan/0300.jpg poz 308 K57 C2 (GN) úgy van ahogy Blade79 írta
hetyke Elküldve Szeptember29, 2012 Elküldve Szeptember29, 2012 Na! sikrült 2 db előtét ellenállást javítanom. Ez még nem ad valódi képet, hogy mindegyiknek ez lehet hibája, de szerintem az esetek zömében ez okozhat probklémát. Lényege! A tekercselt ellenállás elvileg vízálló, és mellette 1 db hőellenállás található. Akinek büdös volt mielőtt elszállt, annak érdemes megnéznie, hogy az okozta-e a dolgot, hogy ez hőellenállás elégett. könnyen cserélhető. Van 1db kondi, ami valósznűleg zavarszűrő lehet. Az ellenállás üzemel anélkül is. Mindkét ellenállásnál el volt okxidáldva a kondi érintkező felülete. Ezt forrasztással javítottam. Igazából nem számít... Lényege a dolognak: A porcelán testben átvezető fémek végén taláható 1-1, összesen 4 db kis pöcök. Ezek a zöld műgyanta alól kidudorodnak, de be vannak vonva a műgyantával. A pöckökről el kell távolítani a zöld trutyit, hogy a fém előkerüljön, és a rátekert drótok feltűnjenek. A probléma oka minkét esetben a fém oxidációja volt. Ezt úgy kell értelmezni, hogy a tekerés alatt elrohadt a fém, és nem vitte át a megfelelő áramot. Ezt csak 1 féle módon lehet megoldani. 2 napra betettem rozsdamaróba az egész ellenállást, és megvártam, hogy szépen lemarja a rosdát a csatlakozó minden pontjáról. RO-55-öt alkalmaztam. 2 nap után az érintkezők egész tiszták lettek. Ezt követően a műanyagot leszedtem az érintkező sorról, és szépen minden érintkezőt csiszoltam, illetve ónoztam. Az kis pöcköket lefestettem alkytonal. 6 évig nem rothad át. ezt követően epoxy gyantás ragasztóval bekentem a pöcköket, illetve a kerámia tetejét, ahol a fémlapok is belemennek. Szerintem az esetek 99%-ában az elrothadt fém okozza a lehalást, mert a hőbiztosíték 121 foknál leoldan, és a tekercs nem tudna elégni. Mivel az egyik előtétről levertem a zöld vackot, így megnézhettem, hogy milyen anyaggal van tekercselve. Egy elég kemény, és oxidációnak ellenálló fémhuzalt tekertek rajta körbe. Nem réz! Olvadáspontja valószínűlegmagas lehet következtetve a keménységéből. Epoxy ragasztóra 150 fokot írnak, míg a hőkioldó 121 fokon olvad. Eddigi próbám sikees volt. A 2 db előtét ellenállás hibátlanul üzemelt órákig az autóban... üdv! Hetyke
RAZERX Elküldve Szeptember29, 2012 Elküldve Szeptember29, 2012 Hogy őszinte legyek nem igazán értem mit írtál, de a F astrában(C16NZ) a trafónak semmi köze a fordulatszámméréshez http://www.skandiasa...F/Plan/0200.jpg poz 219 K57 C1 GN(grün)--->DZM 544es poz. ja ha egyébként Vekniről van szó, akkor persze az más.... de C16SE-nél is az ECUtól jön http://www.skandiasa...F/Plan/0300.jpg poz 308 K57 C2 (GN) úgy van ahogy Blade79 írta Igen vekiról van szó ott a trafotól megy!
hening Elküldve Szeptember29, 2012 Elküldve Szeptember29, 2012 Igen vekiról van szó ott a trafotól megy! Nekem ugyan nem. Az enyémen az ECU-ról.
daykiller Elküldve Szeptember29, 2012 Elküldve Szeptember29, 2012 Szaisztok! Utólag építettem be gyári ködlámpát, gyári kapcsolóval, eredeti kapcsolási rajz szerint, de a zöld visszajelző fény folyamatosan világít! Ez mindenkinél így van, vagy valamit rosszul kötöttem? Amint ráadom a gyújtást már megy a zöld lámpa, és akkor sem változik, ha bekapcsolom a ködlámpát. Egyébként jól működik minden. Köszi Ha felkapcsolod a ködöst, akkor felvillan az embléma a gombon? Vagy mindkettő világít egyszerre? Tehát a zöld és az embléma is? Hali! Nemrég cseréltem le régi fejegységem egy pio neh 1400ub-re. Minden tökéletes, szépen szól, egyedül annyi a bajom, hogy csak gyújtásban lehet használni. A régi kazis philips ment anélkül is, de annak a az iso csatija nem jó ehhez tehát ezzel kellene valamit csinálni, ha lehet forrasztgatás nélkül. Esetleg valaki tudna segíteni ezügyben?! :D Kettő darab tápérintkezőt kell felcserélni az autó csatijában. Enyémben piros színű vezeték mindkettő. Az egyik vékonyabb (gyújtáskapcsolt táp), a másik vastagabb (állandó akksis). Régebbi szériákban fekete a gyújtáskapcsolt és piros az akksis. Ha pedig a csati számozását figyeljük, akkor a 2-es és 8-as érintkezőt kell felcserélni. 1
Recommended Posts