stirlitz Elküldve Szeptember26, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2012 Van rendes "gyár", ahol eszt szakszerűen megcsinálják, csak kicsit drága. Ha jól emléxem 20-30 valamennyi és úgy hogy beveszik és adnak egy teljesen felújítottat. Mondjuk az teljesen generálozott generálát generátor :D ja egyébként ha vkinek esedékes: http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/ablakemelo/opel_astra_f_5_ajtos_elektromos_ablak_1649794658.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sazoller Elküldve Szeptember27, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2012 Üdv! Nemrég elektromos ablak került az autómba, nem én szereltem be és aki beépítette nem tudta, h komfort elektronikás a szerkezet, ezért nem is úgy kötötte be. Ebből adódik az a probléma, h mindig újra kell tanítanom az elektronikát. Van arra mód, h műszerfal lebontása nélkül tudjak állandó 12V-ot adni az elektronikának? Én a központi zárra gondoltam, mert az működik gyújtáskapcsoló nélkül. Előre is köszi a válasz! Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember27, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2012 Üdv! Nemrég elektromos ablak került az autómba, nem én szereltem be és aki beépítette nem tudta, h komfort elektronikás a szerkezet, ezért nem is úgy kötötte be. Ebből adódik az a probléma, h mindig újra kell tanítanom az elektronikát. Van arra mód, h műszerfal lebontása nélkül tudjak állandó 12V-ot adni az elektronikának? Én a központi zárra gondoltam, mert az működik gyújtáskapcsoló nélkül. Előre is köszi a válasz! A biztitáblánál kell, hogy legyen, azt 2 csavar tartja, és ki tudod fordítani. Egy lengőbiztosítékot azért építs be hozzá, biztos ami biztos, elég a legkisebb áramú is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blade79 Elküldve Szeptember27, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2012 Tudja valaki, hogy a 3/5 ajtósok hátsó szélvédő fűtésének mennyi az Ohmikus ellenállási értéke? Szerintem elpattantak a fűtő száljaim. A reléje kattog, a csúszósaruján megjelenik az akkufeszültség. Reggel bepárásodott a kocsim, gondoltam kipróbálom, de úgy nézem nem tudom lefűteni a homályt. Megoldotta a nap Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Szeptember27, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2012 Tudja valaki, hogy a 3/5 ajtósok hátsó szélvédő fűtésének mennyi az Ohmikus ellenállási értéke? Szerintem elpattantak a fűtő száljaim. A reléje kattog, a csúszósaruján megjelenik az akkufeszültség. Reggel bepárásodott a kocsim, gondoltam kipróbálom, de úgy nézem nem tudom lefűteni a homályt. Megoldotta a nap Hát ha eccer elszakad, aki nagyon nagy mondhatni végtelen.... :D szóval tök mind1, tegyél rá egy multimétert a sípolóssal, ha nincs hang szakadt..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blade79 Elküldve Szeptember27, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2012 Hát ha eccer elszakad, aki nagyon nagy mondhatni végtelen.... :D szóval tök mind1, tegyél rá egy multimétert a sípolóssal, ha nincs hang szakadt..... 2 Ohm-ot mértem Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Szeptember27, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2012 Üdv! Nemrég elektromos ablak került az autómba, nem én szereltem be és aki beépítette nem tudta, h komfort elektronikás a szerkezet, ezért nem is úgy kötötte be. Ebből adódik az a probléma, h mindig újra kell tanítanom az elektronikát. Van arra mód, h műszerfal lebontása nélkül tudjak állandó 12V-ot adni az elektronikának? Én a központi zárra gondoltam, mert az működik gyújtáskapcsoló nélkül. Előre is köszi a válasz! Eredetileg az F10es biztivel van biztosítva, ami 30A-es, szóval azén ne a legkisebbet tedd rá. (mondjuk baja nem lesz max gyakran kell cserélni :evilgrin: ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember27, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2012 Keresztkérdés. Vajon a dis-es meg az elosztós motorok fordulatszámmérője egyforma? C16NZ-ben a C18NZ-s fordmérő hibátlanul működött, a trafóról jövő kábellel. Motorcsere után, C16SE, behúztam a kábelt az ecutól, és nem működik. Rámértem, fix folyamatos 8v körüli feszültség jön rajta, minden fordulaton. Ötlet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Szeptember28, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2012 Keresztkérdés. Vajon a dis-es meg az elosztós motorok fordulatszámmérője egyforma? C16NZ-ben a C18NZ-s fordmérő hibátlanul működött, a trafóról jövő kábellel. Motorcsere után, C16SE, behúztam a kábelt az ecutól, és nem működik. Rámértem, fix folyamatos 8v körüli feszültség jön rajta, minden fordulaton. Ötlet? Tudtommal a főtengelyjeladótól veszi az ecu a fordulatot és az ecu küldi a műszernek a jelet. Astrában. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember28, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2012 Tudtommal a főtengelyjeladótól veszi az ecu a fordulatot és az ecu küldi a műszernek a jelet. Astrában. Úgy úgy. Az se nél. Az nz-nél meg jött direktben a trafóról. Na már most a trafótól impulzus jeleket kap, ez biztos, ellenben az ecutól most egy fix folyamatos áram jön. Szóval nem értem a dolgot. (teszem hozzá az elektrohoz hülye vagyok, ami bonyolultabb mint egy berelézett lámpa) Az eredeti fordmérője tőlem most 1000km-re van, így sajna nem igen tudom kipróbálni hogy azzal mit csinál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blade79 Elküldve Szeptember28, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2012 A Multec vezérlő egységen lévő "B" jelzésű csatlakozó 13-ik számú kapcsáról kell egy legalább 0.75 mm átmérőjű vezetéket elvinni a fordulatszámmérős műszeregység 8-as számú érintkezőjére. X16 XEL motor esetén C16NZ-nél a "C1" jelüből adja ki a jelet, C14 SE és C16 se motornál a a D1, C12, C13-at testre kell kötni és a C2-n jön ki fordulat jel. (gyárilag zöld színű vezeték. Link to comment Megosztás: More sharing options...
RAZERX Elküldve Szeptember28, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2012 Szép estét! Hogy is van ez ez engem is érdekel! Ha a trafó zöld 0.75 kábelt összekötöm az ecu zöld kábelével akkor nem fog müködni ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Szeptember28, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2012 Úgy úgy. Az se nél. Az nz-nél meg jött direktben a trafóról. Na már most a trafótól impulzus jeleket kap, ez biztos, ellenben az ecutól most egy fix folyamatos áram jön. Szóval nem értem a dolgot. (teszem hozzá az elektrohoz hülye vagyok, ami bonyolultabb mint egy berelézett lámpa) Az eredeti fordmérője tőlem most 1000km-re van, így sajna nem igen tudom kipróbálni hogy azzal mit csinál. hát a trafóról biztos nem jön, a gyújtás modul dumál vicca az ECUnak, a ford.szám jel meg az ECUtól jön Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember28, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2012 hát a trafóról biztos nem jön, a gyújtás modul dumál vicca az ECUnak, a ford.szám jel meg az ECUtól jön Vectráról beszélünk, annál meg simán a trafóról jön. De akkor ezekszerint valóban más lesz a fordulatszámmérő. (vagy legalábbis a bekötése) A dolog azért érdekes, mert az se köteghez nem nyúltam, az úgy van ahogy volt, csak a csatlakozót forrasztottam át a vezetékek végén hogy a vectrával kompatibilis legyen. Behúztam a zöld kábelt az ecuhoz (az ecutól a csatlakozóig megvolt, mert az astra amiből a motor jött, tartalmazott fordulatszámmérőt is) csak a műszerfali kötegben nem volt benne, mert ugye a vectránál a zöld kábel kimegy a motortérbe a trafóhoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
RAZERX Elküldve Szeptember28, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2012 Megnéztem a kapcsolási rajzokat az se nél meg az nz nél is ! Az ecu zöld kábel az nz nél trafó fordulatszámérő oszt jó napot az se nél ecu fordulatszámmérő osszt jó napot! Tehát ha a fordultaszámmérőtől húztál egy kábelt az ecuig akkor jónnak kell lenie! de próbáld meg úgy hogy a trafónál a zöld kábelt ami a motortérben van vidd az ecuhoz hátha nádha bajt nem csinálsz vele! Link to comment Megosztás: More sharing options...
takarp Elküldve Szeptember29, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2012 Szaisztok! Utólag építettem be gyári ködlámpát, gyári kapcsolóval, eredeti kapcsolási rajz szerint, de a zöld visszajelző fény folyamatosan világít! Ez mindenkinél így van, vagy valamit rosszul kötöttem? Amint ráadom a gyújtást már megy a zöld lámpa, és akkor sem változik, ha bekapcsolom a ködlámpát. Egyébként jól működik minden. Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
RAZERX Elküldve Szeptember29, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2012 Tehát most csak belenyomtad a relét meg a kapcsolót vagy te magad kábelezted is be? ! Ha világit szerintem kapcsoló bibi mert nekem a hátsó ködlámpa jelzet igy én is keresgetem a hibát és kapcsoló sz@rt be! Link to comment Megosztás: More sharing options...
krisszke Elküldve Szeptember29, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2012 Hali! Nemrég cseréltem le régi fejegységem egy pio neh 1400ub-re. Minden tökéletes, szépen szól, egyedül annyi a bajom, hogy csak gyújtásban lehet használni. A régi kazis philips ment anélkül is, de annak a az iso csatija nem jó ehhez tehát ezzel kellene valamit csinálni, ha lehet forrasztgatás nélkül. Esetleg valaki tudna segíteni ezügyben?!:D Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Szeptember29, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2012 Szasztok! Ha felkapcsoljátok a távolsági fényt, akkor nektek elalszik a tompított? Mert nekem nem akar. Csütörtökön vettem egy bontott indexkart, aminek nem ment a fénykürtje. Ezt megoldottam egy kis érintkező alakváltoztatással, de a távolsági mintha nem úgy működne, mint ahogy annak logikusan kellene...vagy alapból együtt kellene menniük? Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Szeptember29, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2012 Szasztok! Ha felkapcsoljátok a távolsági fényt, akkor nektek elalszik a tompított? Mert nekem nem akar. Csütörtökön vettem egy bontott indexkart, aminek nem ment a fénykürtje. Ezt megoldottam egy kis érintkező alakváltoztatással, de a távolsági mintha nem úgy működne, mint ahogy annak logikusan kellene...vagy alapból együtt kellene menniük? Elalszik a tompított, ha előre tolod a kart. Ha húzod, akkor megmarad. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Szeptember29, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2012 Megnéztem a kapcsolási rajzokat az se nél meg az nz nél is ! Az ecu zöld kábel az nz nél trafó fordulatszámérő oszt jó napot az se nél ecu fordulatszámmérő osszt jó napot! Tehát ha a fordultaszámmérőtől húztál egy kábelt az ecuig akkor jónnak kell lenie! de próbáld meg úgy hogy a trafónál a zöld kábelt ami a motortérben van vidd az ecuhoz hátha nádha bajt nem csinálsz vele! Hogy őszinte legyek nem igazán értem mit írtál, de a F astrában(C16NZ) a trafónak semmi köze a fordulatszámméréshez http://www.skandiasa...F/Plan/0200.jpg poz 219 K57 C1 GN(grün)--->DZM 544es poz. ja ha egyébként Vekniről van szó, akkor persze az más.... de C16SE-nél is az ECUtól jön http://www.skandiasa...F/Plan/0300.jpg poz 308 K57 C2 (GN) úgy van ahogy Blade79 írta Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Szeptember29, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2012 Na! sikrült 2 db előtét ellenállást javítanom. Ez még nem ad valódi képet, hogy mindegyiknek ez lehet hibája, de szerintem az esetek zömében ez okozhat probklémát. Lényege! A tekercselt ellenállás elvileg vízálló, és mellette 1 db hőellenállás található. Akinek büdös volt mielőtt elszállt, annak érdemes megnéznie, hogy az okozta-e a dolgot, hogy ez hőellenállás elégett. könnyen cserélhető. Van 1db kondi, ami valósznűleg zavarszűrő lehet. Az ellenállás üzemel anélkül is. Mindkét ellenállásnál el volt okxidáldva a kondi érintkező felülete. Ezt forrasztással javítottam. Igazából nem számít... Lényege a dolognak: A porcelán testben átvezető fémek végén taláható 1-1, összesen 4 db kis pöcök. Ezek a zöld műgyanta alól kidudorodnak, de be vannak vonva a műgyantával. A pöckökről el kell távolítani a zöld trutyit, hogy a fém előkerüljön, és a rátekert drótok feltűnjenek. A probléma oka minkét esetben a fém oxidációja volt. Ezt úgy kell értelmezni, hogy a tekerés alatt elrohadt a fém, és nem vitte át a megfelelő áramot. Ezt csak 1 féle módon lehet megoldani. 2 napra betettem rozsdamaróba az egész ellenállást, és megvártam, hogy szépen lemarja a rosdát a csatlakozó minden pontjáról. RO-55-öt alkalmaztam. 2 nap után az érintkezők egész tiszták lettek. Ezt követően a műanyagot leszedtem az érintkező sorról, és szépen minden érintkezőt csiszoltam, illetve ónoztam. Az kis pöcköket lefestettem alkytonal. 6 évig nem rothad át. ezt követően epoxy gyantás ragasztóval bekentem a pöcköket, illetve a kerámia tetejét, ahol a fémlapok is belemennek. Szerintem az esetek 99%-ában az elrothadt fém okozza a lehalást, mert a hőbiztosíték 121 foknál leoldan, és a tekercs nem tudna elégni. Mivel az egyik előtétről levertem a zöld vackot, így megnézhettem, hogy milyen anyaggal van tekercselve. Egy elég kemény, és oxidációnak ellenálló fémhuzalt tekertek rajta körbe. Nem réz! Olvadáspontja valószínűlegmagas lehet következtetve a keménységéből. Epoxy ragasztóra 150 fokot írnak, míg a hőkioldó 121 fokon olvad. Eddigi próbám sikees volt. A 2 db előtét ellenállás hibátlanul üzemelt órákig az autóban... üdv! Hetyke Link to comment Megosztás: More sharing options...
RAZERX Elküldve Szeptember29, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2012 Hogy őszinte legyek nem igazán értem mit írtál, de a F astrában(C16NZ) a trafónak semmi köze a fordulatszámméréshez http://www.skandiasa...F/Plan/0200.jpg poz 219 K57 C1 GN(grün)--->DZM 544es poz. ja ha egyébként Vekniről van szó, akkor persze az más.... de C16SE-nél is az ECUtól jön http://www.skandiasa...F/Plan/0300.jpg poz 308 K57 C2 (GN) úgy van ahogy Blade79 írta Igen vekiról van szó ott a trafotól megy! Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Szeptember29, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2012 Igen vekiról van szó ott a trafotól megy! Nekem ugyan nem. Az enyémen az ECU-ról. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Szeptember29, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2012 Szaisztok! Utólag építettem be gyári ködlámpát, gyári kapcsolóval, eredeti kapcsolási rajz szerint, de a zöld visszajelző fény folyamatosan világít! Ez mindenkinél így van, vagy valamit rosszul kötöttem? Amint ráadom a gyújtást már megy a zöld lámpa, és akkor sem változik, ha bekapcsolom a ködlámpát. Egyébként jól működik minden. Köszi Ha felkapcsolod a ködöst, akkor felvillan az embléma a gombon? Vagy mindkettő világít egyszerre? Tehát a zöld és az embléma is? Hali! Nemrég cseréltem le régi fejegységem egy pio neh 1400ub-re. Minden tökéletes, szépen szól, egyedül annyi a bajom, hogy csak gyújtásban lehet használni. A régi kazis philips ment anélkül is, de annak a az iso csatija nem jó ehhez tehát ezzel kellene valamit csinálni, ha lehet forrasztgatás nélkül. Esetleg valaki tudna segíteni ezügyben?! :D Kettő darab tápérintkezőt kell felcserélni az autó csatijában. Enyémben piros színű vezeték mindkettő. Az egyik vékonyabb (gyújtáskapcsolt táp), a másik vastagabb (állandó akksis). Régebbi szériákban fekete a gyújtáskapcsolt és piros az akksis. Ha pedig a csati számozását figyeljük, akkor a 2-es és 8-as érintkezőt kell felcserélni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts