Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

1997-es Opel Astra Caravanom van.

Problémám a következő: Utas oldali hátsó lámpám nem ég (a 4 közül a legalsó). Izzót ellenőriztem, kicseréltem, de ettől nem javult meg. Oxidációt megkapargattam, az sem vezetett a megoldáshoz.

Tipp valakinek?

Foglalatba kontaktspré? Meg a lámpa csatija, amire a kábelköteg megy, azt is kapargattad?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1997-es Opel Astra Caravanom van.

Problémám a következő: Utas oldali hátsó lámpám nem ég (a 4 közül a legalsó). Izzót ellenőriztem, kicseréltem, de ettől nem javult meg. Oxidációt megkapargattam, az sem vezetett a megoldáshoz.

Tipp valakinek?

a csatlakozó, ami rámegy a foglalat hátuljára, lehet még kh-s. Az utángyártottaknál még inkább valószínű, annál nekem is kábelbilincs húzza oda, mert állandóan elmozdult.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem lenne hozzátok. Sajnos nem vagyok egy nagy szerelő, de éppenséggel ma cseréltem gyertyakábeleket (komplett szettet, úgy gondoltam ezt éppenséggel én is megtudom csinálni), mivel az egyik megadta magát.

A csere után viszont nem indul a kocsi. Elképzelhetőnek tartom, hogy esetleg felcserélhettem a sorrendet. Van valakinek képes segítsége, hogy az elosztónál melyik lyukból melyik gyertyához megy a kábel? Vagy esetleg milyen a sorrend?

Az volt az elképzelésem, és végülis úgy csináltam, hogy sorrendben haladtam 1x csak egyet cseréltem a megfelelő hosszban. Sajnos a tévedés jogát fenntartom...:)

Előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem lenne hozzátok. Sajnos nem vagyok egy nagy szerelő, de éppenséggel ma cseréltem gyertyakábeleket (komplett szettet, úgy gondoltam ezt éppenséggel én is megtudom csinálni), mivel az egyik megadta magát.

A csere után viszont nem indul a kocsi. Elképzelhetőnek tartom, hogy esetleg felcserélhettem a sorrendet. Van valakinek képes segítsége, hogy az elosztónál melyik lyukból melyik gyertyához megy a kábel? Vagy esetleg milyen a sorrend?

Az volt az elképzelésem, és végülis úgy csináltam, hogy sorrendben haladtam 1x csak egyet cseréltem a megfelelő hosszban. Sajnos a tévedés jogát fenntartom... :)

Előre is köszönöm

Nincs ráírva az elosztóra a gyertyakábel csatlakozása mellé egy szám? Az jelölné, hogy melyik hengerre való.

Link to comment
Megosztás:

Mindjárt megnézem, azonban még egy kérdés így gyorsan, hogy melyik irányból kell számolni a hengereket? Sajnos nem vagyok szakzseni, ezért kérdezlek titeket :)

Sejtésem szerint az elosztó felől kezdődik. De javítsatok ki, ha tévedek.

C14NZ motorkód.

Szia!A hengerek számozása a vezérlés felöli oldalról kezdődik.Balról jobb irányba 1-2-3-4-es henger.
Link to comment
Megosztás:

Most már egyre jobban foglalkoztat ez a P1640-es hiba. F Astránál és X16XEL-nél ez elvileg az ECU-ban a végfokok (Quad Driver Module) bekakilását jelenti (meg elvileg semmit sem veszel észre, csak megnő a fogyasztás). Csak találgatni tudok, hogy az enyém most sokat fogyaszt, gázból 9-10 liter fogy, azelőtt ilyenkor 7,5-et zabált be.

Utánanézve a neten, ez ECU cserével jár. Van millió darab, de olyan bötükkel/számokkal, mint az enyém ( http://img29.imagesh...20621065045.jpg ) még nem találkoztam, a héten 8 bontóban jártam, de nem volt pont ugyanilyen. Illetve igen, racsingbazáron, elvileg ma beszélni fogok vele. De az lenne a kérdésem, hogy figyelnem kell minden egyes számsorra ECU cserénél, vagy elég ha a fenti és a vonalkód fölött balra lévő kód egyezik?

---

Érdekesség: volt egy debreceni bontóban egy x16xel, meg is kértem, hogy szabadítsuk ki az ECU-t, és meglepődve láttam, hogy nem volt rajta csak a hosszú (16214259) kód, és a BXAW helyett XXXX volt. Ez mit takarhat? Tetszőlegesen berakható bármibe? :D

A válaszokat előre is köszönöm!

Szia!

nekem csak egy kérdésem lenne, honnan tudok letölteni kódlistát, amiben a p1640-es hibakód is megtalálható?

Köszi:Zoli

Link to comment
Megosztás:

Szia!

nekem csak egy kérdésem lenne, honnan tudok letölteni kódlistát, amiben a p1640-es hibakód is megtalálható?

Köszi:Zoli

Innen: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.pdf

1640: Knock control unit or quad drive modul, tehát kopogásérzékelő hiba, vagy a motorvezérlő belső hibája (tudtommal ez a quad drive modul valami belső áramkör :confused: ).

Link to comment
Megosztás:

Sajnos a gyertyacsere nem volt gyógyír a problémámra, ugyanis:

A kocsi nem akar beindulni, azonban ha beindul, akkor 1-2 henger megy, gázadásra lefullad. Azonban ha hagyom, hogy egy kicsit járatni, akkor egy idő után először nomalizálódik majd felpereg a motoralapjárat.

Ha valaki találkozott már ilyen hibával, akkor segítséget kérnék. Elvittem szerelőhöz, aki azt mondta, hogy a motorvezérlő egység romlott el, így az cserés. Unixnál, Bárdinál néztem, hogy egy új mennyibe kerül, de nem találtam ilyet. Sejtésem szerint nem lesz occsó mulatság.

Link to comment
Megosztás:

Nincs vicc. Wagon R+-ban ugyanaz az index- és ablaktörlőkar van, ami F Astrában is. Ha ugyanúgy néz ki az A Vectra karja, mint F Astráé, akkor biztos hogy jó. Raktam már próbaképp E Kadett-be is F Astra indexkart. Működött.

Sőt még a B Omi tempomatos indexkarja is jó az F Astrába. ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.