Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Most már egyre jobban foglalkoztat ez a P1640-es hiba. F Astránál és X16XEL-nél ez elvileg az ECU-ban a végfokok (Quad Driver Module) bekakilását jelenti (meg elvileg semmit sem veszel észre, csak megnő a fogyasztás). Csak találgatni tudok, hogy az enyém most sokat fogyaszt, gázból 9-10 liter fogy, azelőtt ilyenkor 7,5-et zabált be.

Utánanézve a neten, ez ECU cserével jár. Van millió darab, de olyan bötükkel/számokkal, mint az enyém ( http://img29.imagesh...20621065045.jpg ) még nem találkoztam, a héten 8 bontóban jártam, de nem volt pont ugyanilyen. Illetve igen, racsingbazáron, elvileg ma beszélni fogok vele. De az lenne a kérdésem, hogy figyelnem kell minden egyes számsorra ECU cserénél, vagy elég ha a fenti és a vonalkód fölött balra lévő kód egyezik?

---

Érdekesség: volt egy debreceni bontóban egy x16xel, meg is kértem, hogy szabadítsuk ki az ECU-t, és meglepődve láttam, hogy nem volt rajta csak a hosszú (16214259) kód, és a BXAW helyett XXXX volt. Ez mit takarhat? Tetszőlegesen berakható bármibe? :D

A válaszokat előre is köszönöm!

Hát vagy a kopogásszenzor egység hibáját jelzi, vagy valóban a QDM-et. Nekem is dobta ezt a hibát a többi 1604 és 1602-es hibakódokkal együtt, mikor a motorgenerál után nem volt összedugva a kopogásérzékelő csatlakozója.

Itt van egy lista, hogy melyik ECU melyik motorfajtákba jók: http://www.aet-tenda...eraete-opel.php

Amúgy már én is jártam így. Egy X16SZR-es G Astra ECU-ját kellett volna kipróbálni az enyémben, mert az autószerelőm már nem tudta, hogy mi a rák baja van a kocsinak. Természetesen nem jött össze.

Viszont az ECU cserélvel, nem tudom, hogy az immobiliserrel lehetnek-e gondok. Mindenesetre én úgy mennék a bontóshoz, hogy az ECU már ki van bontva a kocsimban, lóg lefele így csak le kell szedni a csatikról és a másikakat rádugni. Ha az immo miatt nem panaszkodik és elindul, akkor valószínűleg az lesz a jó. Viszont ezt az immo-s dolgot valaki megerősíti vagy cáfolja remélem. Én úgy tudom, hogy az ECU tárolja a transzponder chipek kódjait, ergo, inkább elhoznám az ECUhoz tartozó kulcsokat is, meg talán az immokarikát.

Link to comment
Megosztás:

Hát vagy a kopogásszenzor egység hibáját jelzi, vagy valóban a QDM-et. Nekem is dobta ezt a hibát a többi 1604 és 1602-es hibakódokkal együtt, mikor a motorgenerál után nem volt összedugva a kopogásérzékelő csatlakozója.

Itt van egy lista, hogy melyik ECU melyik motorfajtákba jók: http://www.aet-tenda...eraete-opel.php

Amúgy már én is jártam így. Egy X16SZR-es G Astra ECU-ját kellett volna kipróbálni az enyémben, mert az autószerelőm már nem tudta, hogy mi a rák baja van a kocsinak. Természetesen nem jött össze.

Viszont az ECU cserélvel, nem tudom, hogy az immobiliserrel lehetnek-e gondok. Mindenesetre én úgy mennék a bontóshoz, hogy az ECU már ki van bontva a kocsimban, lóg lefele így csak le kell szedni a csatikról és a másikakat rádugni. Ha az immo miatt nem panaszkodik és elindul, akkor valószínűleg az lesz a jó. Viszont ezt az immo-s dolgot valaki megerősíti vagy cáfolja remélem. Én úgy tudom, hogy az ECU tárolja a transzponder chipek kódjait, ergo, inkább elhoznám az ECUhoz tartozó kulcsokat is, meg talán az immokarikát.

Kipróbálni csak úgy tudja a másik ecut, hogy cseréli az immo karikát, és a csippp is ott van. Ráadásul korrekt eladó el sem ad immos ecut ezek nélkül..

Link to comment
Megosztás:

A karika is össze van párosítva az ECU-val, nem csak a kulcsban levő transzponder?

Immo karika az az ECU-val, Immo chip az immokarikával... Egy ismerős úgy csinált chippet, és kulcsot 15-ért, hogy elküldtem a chip nélküli kulcsot, immo karikát, és beleégette az új chip kódját. Addig persze a kocsival folyamatosan jártam, mert más nem volt még... Ugye gáznál nem tiltotta le az üzemanyagot, így a gázrólindítás módszerével (hosszan nyomod a benzin-gázváltó gombot) pöccre indult a gép...

Link to comment
Megosztás:

Most már egyre jobban foglalkoztat ez a P1640-es hiba. F Astránál és X16XEL-nél ez elvileg az ECU-ban a végfokok (Quad Driver Module) bekakilását jelenti (meg elvileg semmit sem veszel észre, csak megnő a fogyasztás). Csak találgatni tudok, hogy az enyém most sokat fogyaszt, gázból 9-10 liter fogy, azelőtt ilyenkor 7,5-et zabált be.

Utánanézve a neten, ez ECU cserével jár. Van millió darab, de olyan bötükkel/számokkal, mint az enyém ( http://img29.imagesh...20621065045.jpg ) még nem találkoztam, a héten 8 bontóban jártam, de nem volt pont ugyanilyen. Illetve igen, racsingbazáron, elvileg ma beszélni fogok vele. De az lenne a kérdésem, hogy figyelnem kell minden egyes számsorra ECU cserénél, vagy elég ha a fenti és a vonalkód fölött balra lévő kód egyezik?

---

Érdekesség: volt egy debreceni bontóban egy x16xel, meg is kértem, hogy szabadítsuk ki az ECU-t, és meglepődve láttam, hogy nem volt rajta csak a hosszú (16214259) kód, és a BXAW helyett XXXX volt. Ez mit takarhat? Tetszőlegesen berakható bármibe? :D

A válaszokat előre is köszönöm!

Nekem egyszer a c16nz-hez kellett ecu, ha 40-et nem, akor egyet sem próbáltunk ki, végülisnálam a négy karakteres betűsor volt a lényeges, a számsor nem. Sőt, egy ideig c14nz vezérlővel ment, hibátlanul.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Ma szétszedtem a műszerfal középső részét mert nem ment a belső ventilátor. A kapcsoló jó, viszont sikerült a motort beindítani kicsit szorult, de csak a legmagasabb fokozatban indul el. Áram elmegy az utolsó csatlakozókhoz közvetlen a motornál rámértem a csatlakozóknál. Nem tudjátok van e relé beiktatva vagy esetleg nem bírja elindítani a az alacsonyabb fokozatoknál? semmilyen hangot próbálkozást nem hallatom az alacsony fokozatoknál.

Ha ismeri valaki ezt a fajta hibát pls írjon valami segítséget thx előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Ma szétszedtem a műszerfal középső részét mert nem ment a belső ventilátor. A kapcsoló jó, viszont sikerült a motort beindítani kicsit szorult, de csak a legmagasabb fokozatban indul el. Áram elmegy az utolsó csatlakozókhoz közvetlen a motornál rámértem a csatlakozóknál. Nem tudjátok van e relé beiktatva vagy esetleg nem bírja elindítani a az alacsonyabb fokozatoknál? semmilyen hangot próbálkozást nem hallatom az alacsony fokozatoknál.

Ha ismeri valaki ezt a fajta hibát pls írjon valami segítséget thx előre is.

motor melletti elötét ellenállás halt meg.
Link to comment
Megosztás:

Hát vagy a kopogásszenzor egység hibáját jelzi, vagy valóban a QDM-et. Nekem is dobta ezt a hibát a többi 1604 és 1602-es hibakódokkal együtt, mikor a motorgenerál után nem volt összedugva a kopogásérzékelő csatlakozója.

Itt van egy lista, hogy melyik ECU melyik motorfajtákba jók: http://www.aet-tenda...eraete-opel.php

Amúgy már én is jártam így. Egy X16SZR-es G Astra ECU-ját kellett volna kipróbálni az enyémben, mert az autószerelőm már nem tudta, hogy mi a rák baja van a kocsinak. Természetesen nem jött össze.

Viszont az ECU cserélvel, nem tudom, hogy az immobiliserrel lehetnek-e gondok. Mindenesetre én úgy mennék a bontóshoz, hogy az ECU már ki van bontva a kocsimban, lóg lefele így csak le kell szedni a csatikról és a másikakat rádugni. Ha az immo miatt nem panaszkodik és elindul, akkor valószínűleg az lesz a jó. Viszont ezt az immo-s dolgot valaki megerősíti vagy cáfolja remélem. Én úgy tudom, hogy az ECU tárolja a transzponder chipek kódjait, ergo, inkább elhoznám az ECUhoz tartozó kulcsokat is, meg talán az immokarikát.

Úgy mentem, az ECU ott volt, csak ki kellett volna húzni és másikat rá, progival meg megtanítani neki a saját kulcsomnak a kódját (hogy zárat ne kelljen cserélni). Volt nálam laptop, kábel. De nem találtam olyan ECU-t.

Ellenben: pénteken cseréltem középső és hátsó dobot, ma meg megjártam Szigetcsépet, hazaérve mentem is egyből tankolni, így 590 km-re 42,3 liternél már feladta a pumpa. 120-130-as tempo, klíma csak Gödöllő-Szigetcsép távon volt, mert akiket hoztam, nem bírták a klímát, nade ez durván számolva 7,2-es fogyi. Még megvárok egy telitankot, hátha ez az adat csak a csillagok együttállásának köszönhető, és aztán verem a földhöz a seggem. :D

Link to comment
Megosztás:

üdv mindenkinek.Kérdésem lenne mindenkihez akinek napfénytetős astrája van.A manuálist/tekerőst/ napfénytetőt át lehet alakitani gyári elektromosra?Valaki csinált már ilyet?Köszönöm annak aki érdemi információval tud szolgálni.

Én tavaly alakítottam át elektromosra, csak egy motorra, kapcsolóra és a burkolatra van szükséged hozzá, maga az ablak maradhat a helyén (sőt ha nem ázik most be akkor nem is érdemes kivenned, kivéve ha valami nagy baja van, de az ablak része ugyanaz mindegyiknek)

Régebbi Astra, Vectra, Corsa, Omega tetőablak motor biztosan passzol bele, nekem egy A Omegából sikerült szereznem. A motor rögzítése kissé eltér típusonként, de kis ügyességgel rögzíthető mindegyik a tetőhöz. A burkolat legjobb ha Astrából van, de nekem az Omegásat is sikerült szépen betenni, ugyanaz az íve a tetőnek, csak szélesebb a burkolat egy kicsivel.

Motorból kétféle van, a régebbi butább verzió (amíg nyomod addig megy) és az újabb komfortelektronikás, érdemes inkább ezt keresni!

Link to comment
Megosztás:

üdv mindenkinek.Kérdésem lenne mindenkihez akinek napfénytetős astrája van.A manuálist/tekerőst/ napfénytetőt át lehet alakitani gyári elektromosra?Valaki csinált már ilyet?Köszönöm annak aki érdemi információval tud szolgálni.

Két hete csináltam. :)

A Vectra elektromos motort tettem bele, passzol a motor, és a burkolat is. Mindennel együtt kb. 15 perc volt az egész. A belső világitásról kap áramot. Ez nem komfortelektronikás. Bátran nekiállhatsz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Gyórs segítség kellene. Astra f 1997 évjárat. Elektromos ablakemelő kapcsolók behaltak sajna. Vagy is azt hittem mikór kivettem a z ösze kábel kiúgrott a csatiból és nem vólt időm megfigyelni hogy hová is kellene vissza tennem a kábeleket. Hozzá teszem már meg volt hekkelve a dolog szóval ezért vagyok bajba. Nem tud valaki egy bekötésirajzot vagy a kábel szinkiosztását?? Van piros , kék ebből 1-1 van szűrke 2db és zőld 2db. ez a vezető oldali kapcsolo blokk. A válaszok nagyon nagyon megköszönném :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen.És az a motor része felmegy arra a kis csapra ahol a /tekerő/ van és csavarral rögzül gondolom.Akkor nrem kell levenni a tetőkárpitot ugye?

Nem kell levenni a kárpitot. De azt a tengelyt igen amire a tekerö rámegy. Az nem kell. Annak a helyére megy a motor. Mert azon is kiálló fogaskerék van. Két csavar fogja. Két hosszabb csavarral kell rögzíteni a motort.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Gyórs segítség kellene. Astra f 1997 évjárat. Elektromos ablakemelő kapcsolók behaltak sajna. Vagy is azt hittem mikór kivettem a z ösze kábel kiúgrott a csatiból és nem vólt időm megfigyelni hogy hová is kellene vissza tennem a kábeleket. Hozzá teszem már meg volt hekkelve a dolog szóval ezért vagyok bajba. Nem tud valaki egy bekötésirajzot vagy a kábel szinkiosztását?? Van piros , kék ebből 1-1 van szűrke 2db és zőld 2db. ez a vezető oldali kapcsolo blokk. A válaszok nagyon nagyon megköszönném :)

Erre a csatira gondoltál? 597306-20120628-ZO3tc8.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szia . Nem ami a kárpitba van beépítve a dupla kapcsolon a vezető oldalon..

http://auto-motor.vatera.hu/index_c368.html?qt=1&td=on&q=alkatresz+felszereles+szemelygepkocsiautovillamossagi+alkatreszkapcsoloopel+astra+f+ablakemelo+karfa+kapcsolo+uj

Bocsi hogy csak egy linket dobok be de még nem vágom ezt a fórumot hogy kell képet feltőlteni :(

Szóval ebbe a csati megy 6 db vezeték piros , kék , szürke 2 db és zőld 2db na és ez nekem nem a gyári apadugo volt rajta hanem házi paraszt megoldásba beledugva az anya csatiba a vezetékek és nagyon szépen és egyszeűen szigszalag rögzítés. letekertem a szalagot és ki ugrott az összes vezeték :(

A kapcsolót megcsináltam menetközbe de nem tom mit hová kellene vissza raknom a csatiba.

Link to comment
Megosztás:

Szia . Nem ami a kárpitba van beépítve a dupla kapcsolon a vezető oldalon..

http://auto-motor.va...rfa kapcsolo uj

Bocsi hogy csak egy linket dobok be de még nem vágom ezt a fórumot hogy kell képet feltőlteni :(

Szóval ebbe a csati megy 6 db vezeték piros , kék , szürke 2 db és zőld 2db na és ez nekem nem a gyári apadugo volt rajta hanem házi paraszt megoldásba beledugva az anya csatiba a vezetékek és nagyon szépen és egyszeűen szigszalag rögzítés. letekertem a szalagot és ki ugrott az összes vezeték :(

A kapcsolót megcsináltam menetközbe de nem tom mit hová kellene vissza raknom a csatiba.

http://www.jofogas.hu/pest/Opel_Astra_F_Ablakemelo_Karfa_Kapcsolo_4182643.htm

na ez már talán egy jó link lesz

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Sima fekete lökhárítóba lehet rakni gyári ködlámpát? Úgy gondolom hogy kivágni a helyét és oda berakni. Mert megnéztem megvan a 3 csavarhely és a kivágandó résznek a kontúrja is megvan. Nem szeretném ha ronda lenne ezért le szeretném fújatni a lökhárítókat az autó színére.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.