Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

És ha esetleg valójában ez a "bendix" a hibás, akkor azzal mit lehet kezdeni? Nem fogom megúszni egy indítómotor leszerelés nélkül, ugye? Ettől a dologtól ugyanis nagyon félek, mert nagyon el van dugva, baromi nehéz lesz leszedni, nem is tudom, hogy itthon megoldható-e? És ha egyszer leszedtem javítható? Köszi!!!

Utoljára C corsán láttam ilyet, pár ezresért javította ki a villamossági szerelő.

Elküldve

Nem, és nincs is értelme cserélni, mert nem a műszerek között van különbség, csak a számlap más a 100-as és a 110-es osztású között. Egyébként ha azt akarod, hogy pontos legyen, a hőgombát kell cserélni, az a különbség a kétféle hőmérőosztású műszeregység között. Valahol korábban leírtam a cikkszámokat, hogy melyikhez melyik számú gomba tartozik.

értem, köszönöm a választ majd vissza keresek melyik hőgomba lehet jo. Nézegettem lángon de nem találok leírást melyik lehet jo. és amúgy ez az egyvezetékes a termosztátnál?! ami meg hátul a vizcső alattvan kétvezetékes az ecunak ad jelet?! jol tudom?

Elküldve

Olyan kérdésem lenne, hogy vennék használt fényszórót, csak kérdés hogy elvileg hány kiálló letörhető pöcök van rajta? 3-om? vagy több? Csak hogy ha megnézem ne szívassam meg magam.

Elküldve

Olyan kérdésem lenne, hogy vennék használt fényszórót, csak kérdés hogy elvileg hány kiálló letörhető pöcök van rajta? 3-om? vagy több? Csak hogy ha megnézem ne szívassam meg magam.

Elvileg 3db kettő felül és egy oldalt amibe az indexet rögzíted.

Elküldve

Van vkinek CAR400-asa, nem ABS-es kocsiban? amit leltem kapcs.rajzot azon a seb. érzékelő bemenete az ABS jeladótól jön....be akarnám kötni ha már tud ilyet, az útjeladóra gondoltam esetleg...

Elküldve

Van vkinek CAR400-asa, nem ABS-es kocsiban? amit leltem kapcs.rajzot azon a seb. érzékelő bemenete az ABS jeladótól jön....be akarnám kötni ha már tud ilyet, az útjeladóra gondoltam esetleg...

Jól gondoltad, arra kell kötni.

Elküldve

Van vkinek CAR400-asa, nem ABS-es kocsiban? amit leltem kapcs.rajzot azon a seb. érzékelő bemenete az ABS jeladótól jön....be akarnám kötni ha már tud ilyet, az útjeladóra gondoltam esetleg...

Amit én látok kapcs.rajz, azon a rádióra kötve a sebességjel van (piros-kék vezeték, nevezhetjük útjeladónak is) ;)

Elég egy helyre beírni, úgy is válaszolnak rá. ;)

Elküldve

Amit én látok kapcs.rajz, azon a rádióra kötve a sebességjel van (piros-kék vezeték, nevezhetjük útjeladónak is) ;)

Elég egy helyre beírni, úgy is válaszolnak rá. ;)

aham, akkor én valami újabb rajzot néztem, vagyis olyat amiben van ABS

hát mittom én hogy hijják pontosan, ami az km órában van és a ECU felé megy, 3 lába van fólián, kapoccsal rögzítve, így már pontos?

jó tudom, csak oda nem igazán tartozott a dolog, ja és át is fogalmaztam :icon1:

Elküldve

Van vkinek CAR400-asa, nem ABS-es kocsiban? amit leltem kapcs.rajzot azon a seb. érzékelő bemenete az ABS jeladótól jön....be akarnám kötni ha már tud ilyet, az útjeladóra gondoltam esetleg...

Ide is megírom, amit a BC-hez, hogy ha nem barmoltad szét a csatit, akkor nem kell csinálnod semmit. Max megnézed, hogy a piros-kék vezeték bent van-e a csatiban. De ha a BC topicban leírt módszerrel a TID kiírja a pillanatyni sebességed, miközben közlekedsz, akkor a rádió csatiban is ott a vezeték. Tehát a régi rádió ki, CAR400 be és örül. UML gombbal lehet állítani az érzékenységét.

Elküldve

Ide is megírom, amit a BC-hez, hogy ha nem barmoltad szét a csatit, akkor nem kell csinálnod semmit. Max megnézed, hogy a piros-kék vezeték bent van-e a csatiban. De ha a BC topicban leírt módszerrel a TID kiírja a pillanatyni sebességed, miközben közlekedsz, akkor a rádió csatiban is ott a vezeték. Tehát a régi rádió ki, CAR400 be és örül. UML gombbal lehet állítani az érzékenységét.

nem az a barmolós fajta vagyok, de asszem félre informáltalak

nincs BCm(csak alap DID), vagyis van de nem benne :(

CAR400as már benne van, de az egyim annyira fapados, hogy örülök a kormányt adtak hozzá/bele

szóval madzagolás meg csati szerelés lesz

Elküldve

nem az a barmolós fajta vagyok, de asszem félre informáltalak

nincs BCm(csak alap DID), vagyis van de nem benne :(

CAR400as már benne van, de az egyim annyira fapados, hogy örülök a kormányt adtak hozzá/bele

szóval madzagolás meg csati szerelés lesz

Azért nézd meg a rádió csatiját, hátha ott van az a piros-kék vezeték. Ha nincs akkor tényleg madzagolás lesz. Elég, ha a műszeregységről veszed le jelet.

Elküldve

Már több mint egy hete elektromos a napfénytetőm. :D :D

Azóta sokkal többet használom. Nem mindig volt kedvem kurblizni. De így nagyon komfortos.

Már csak a BC gombjaira akarom majd rákötni :sneaky:

Elküldve

Már több mint egy hete elektromos a napfénytetőm. :D :D

Azóta sokkal többet használom. Nem mindig volt kedvem kurblizni. De így nagyon komfortos.

Már csak a BC gombjaira akarom majd rákötni :sneaky:

De jó is lesz, amikor télen, a szakadó sz.rban, ablaktörlés közben, kinyitod a tetejét :lol: :D :P

Elküldve

De jó is lesz, amikor télen, a szakadó sz.rban, ablaktörlés közben, kinyitod a tetejét :lol: :D :P

Nem vagyok én béna.:)

Elküldve

Már több mint egy hete elektromos a napfénytetőm. :D :D

Azóta sokkal többet használom. Nem mindig volt kedvem kurblizni. De így nagyon komfortos.

Már csak a BC gombjaira akarom majd rákötni :sneaky:

Miért jó ha rá van kötve? Nem értek hozzá azért kérdezem. :rolleyes:

Elküldve

Sziasztok!

Múlt pénteken egész nap mentem a kánikulában (futárkodok) és este elkezdett 3 hengerezni a motor. Elmentem a tartalék céges kocsiért, azzal befejeztem a munkát, majd visszamentem a kocsimért, az alatt a kb. 2 óra hűlés után a probléma megszűnt. Másnap reggel kiszedtem a gyertyákat elég koszosnak tűnt az egyik (1-es henger eszi az olajat), megpucoltam, kicsit finomabban is járt utána a motor, gondoltam talán megvan a hiba.

Ezután megint 12 óra futárkodás városban, szintén 35 fok, este 9-kor elakadtam az egyik címen, böfögött a motor de nem indult be rendesen, pár mp fuldokló alapjárat után mindig leállt. Otthagytam, másfél óra múlva visszamentem egyik kollégámmal hogy hazahúzzuk, akkor meg már megint simán indult. Azóta minden nap mentem a kocsival, igaz csak magán okból 1-2 órákra, de nem jött elő újra a hiba.

Tehát mi az ami a gyújtásrendszerben van és hajlamos a túlmelegedésre?

Tudom elég extrém terhelés egész nap nyomni neki városban 35 fokban, de azért illene kibírnia szerintem :)

C16NZ

Elküldve

Miért jó ha rá van kötve? Nem értek hozzá azért kérdezem. :rolleyes:

Nem kell felnyulni a mennyezeti kapcsolóhoz. Ott van kéznél. Mivel nekem az a két gomb kihasználatlan. Tudom ez már luxus. De miért ne? :)
Elküldve

És ha esetleg valójában ez a "bendix" a hibás, akkor azzal mit lehet kezdeni? Nem fogom megúszni egy indítómotor leszerelés nélkül, ugye? Ettől a dologtól ugyanis nagyon félek, mert nagyon el van dugva, baromi nehéz lesz leszedni, nem is tudom, hogy itthon megoldható-e? És ha egyszer leszedtem javítható? Köszi!!!

Ott dolgoztam Budaörsön, ahol bendixeket gyártott a cég. Vásárlói visszajelzésekből tudtuk, hogy JOBB(!), mint a Bosch, a Delco Remy, a Ghibaudi Mario-t, a ZEN stb. Kazahsztánból írta a partner, hogy -40°C-ban is könnyedén indult a Kelle bendix-el szerelt inditómotor, amikor a többi márka elbukott.

Inditómotort meg lehet csinálni, a cégnél Zoli bácsi foglalkozott vele, kiszedte belőle a sz*r gyárit, aztán raktak bele Kelle-t, ha nem volt nekünk olyan, akkor szétszedte az eredeti bendixet, kitisztította, bekente a speciális zsírral, aztán összerakta.

Ha bendixet akarsz venni, csak KELLE-t vegyél! www.kelle.hu 2040 Budaörs, Iparos u. 1. Tel.: 23 430 000. Az üzletben a lányok segítenek, számítógépből megmondják melyik Kelle való az Astra-hoz.

Elküldve

Sziasztok!

Múlt pénteken egész nap mentem a kánikulában (futárkodok) és este elkezdett 3 hengerezni a motor. Elmentem a tartalék céges kocsiért, azzal befejeztem a munkát, majd visszamentem a kocsimért, az alatt a kb. 2 óra hűlés után a probléma megszűnt. Másnap reggel kiszedtem a gyertyákat elég koszosnak tűnt az egyik (1-es henger eszi az olajat), megpucoltam, kicsit finomabban is járt utána a motor, gondoltam talán megvan a hiba.

Ezután megint 12 óra futárkodás városban, szintén 35 fok, este 9-kor elakadtam az egyik címen, böfögött a motor de nem indult be rendesen, pár mp fuldokló alapjárat után mindig leállt. Otthagytam, másfél óra múlva visszamentem egyik kollégámmal hogy hazahúzzuk, akkor meg már megint simán indult. Azóta minden nap mentem a kocsival, igaz csak magán okból 1-2 órákra, de nem jött elő újra a hiba.

Tehát mi az ami a gyújtásrendszerben van és hajlamos a túlmelegedésre?

Tudom elég extrém terhelés egész nap nyomni neki városban 35 fokban, de azért illene kibírnia szerintem :)

C16NZ

Az enyémben a gyujtásmodul volt az ami nem bírta a meleget, nem emlékszem neked van-e ilyen tudod a tarfó alatt.

Elküldve

Az enyémben a gyujtásmodul volt az ami nem bírta a meleget, nem emlékszem neked van-e ilyen tudod a tarfó alatt.

Neki az elosztó mögött van.

Elküldve

Most már egyre jobban foglalkoztat ez a P1640-es hiba. F Astránál és X16XEL-nél ez elvileg az ECU-ban a végfokok (Quad Driver Module) bekakilását jelenti (meg elvileg semmit sem veszel észre, csak megnő a fogyasztás). Csak találgatni tudok, hogy az enyém most sokat fogyaszt, gázból 9-10 liter fogy, azelőtt ilyenkor 7,5-et zabált be.

Utánanézve a neten, ez ECU cserével jár. Van millió darab, de olyan bötükkel/számokkal, mint az enyém ( http://img29.imageshack.us/img29/9049/img20120621065045.jpg ) még nem találkoztam, a héten 8 bontóban jártam, de nem volt pont ugyanilyen. Illetve igen, racsingbazáron, elvileg ma beszélni fogok vele. De az lenne a kérdésem, hogy figyelnem kell minden egyes számsorra ECU cserénél, vagy elég ha a fenti és a vonalkód fölött balra lévő kód egyezik?

---

Érdekesség: volt egy debreceni bontóban egy x16xel, meg is kértem, hogy szabadítsuk ki az ECU-t, és meglepődve láttam, hogy nem volt rajta csak a hosszú (16214259) kód, és a BXAW helyett XXXX volt. Ez mit takarhat? Tetszőlegesen berakható bármibe? :D

A válaszokat előre is köszönöm!

Elküldve

Sziasztok!

Múlt pénteken egész nap mentem a kánikulában (futárkodok) és este elkezdett 3 hengerezni a motor. Elmentem a tartalék céges kocsiért, azzal befejeztem a munkát, majd visszamentem a kocsimért, az alatt a kb. 2 óra hűlés után a probléma megszűnt. Másnap reggel kiszedtem a gyertyákat elég koszosnak tűnt az egyik (1-es henger eszi az olajat), megpucoltam, kicsit finomabban is járt utána a motor, gondoltam talán megvan a hiba.

Ezután megint 12 óra futárkodás városban, szintén 35 fok, este 9-kor elakadtam az egyik címen, böfögött a motor de nem indult be rendesen, pár mp fuldokló alapjárat után mindig leállt. Otthagytam, másfél óra múlva visszamentem egyik kollégámmal hogy hazahúzzuk, akkor meg már megint simán indult. Azóta minden nap mentem a kocsival, igaz csak magán okból 1-2 órákra, de nem jött elő újra a hiba.

Tehát mi az ami a gyújtásrendszerben van és hajlamos a túlmelegedésre?

Tudom elég extrém terhelés egész nap nyomni neki városban 35 fokban, de azért illene kibírnia szerintem :)

C16NZ

Nekem ugyanez volt, csak X16XEL-el. Mivel gázzal hajtom, így hamarabb előjött a hiba (3 hengerezés, rángatás). Először gyertyát cseréltem, kis időre megjavult. Utána kábeleket, amivel több ideig OK volt, de azután megint visszaesett. Végül trafót cseréltem (DIS), és azóta OK.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.