Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

A trafót(hogy legyen szikra) a gyújtásmodul vezérli, ha a trafó jó, akkor a modul nem mondja neki hogy "nosza szikrát"

Ezt találtam:

A vizsgálathoz inkább egy digit multira lenne szükség, mert a trafót ellenállásellenörzéssel ki lehet szűrni.

1. gyújtótekercs testzárlat: 15-ös kapocs és test között végtelen(digiten 1)

2. primer ellenállás: 1-es és 15-ös kapocs között 0,4 ohm

3. szekunder ellenállás: 1-es és 4-es (ide megy a gyújtókábel az elosztóról) 4-7 kiloohm

ha megy a gép mind a 4 henger megy?

Igen megy mind a 4

Van digit mérő de ennyire nem értek hozzá :(

Viszont most jutott eszembe hogy anno produkált olyat is mikor ráadtam a gyújtást a fordulatszámmérő össze vissza kilengett és kerregett majd ez megszűnt magától. nem tudom lehet e köze hozzá.

Ezt csinálta az új modullal is de már 2-3 hónapja nem tapasztaltam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Múltkor már írtam róla, hogy 90 fok körül felvillan a diagnosztika lámpa. (hűtő kapcsol rendesen ahol kell) Kivillogtattam a hiba kódot ami 13-as volt ez elvileg a lambda szondát jelenti.

Kicseréltem a szondát egy újjra (a régi elég fekete volt már) de a diagnosztika lámpa még mindíg felvillan. Tegnap a környező csatlakozókat befújtam kontakt sprével de az sem segített.

Van valakinak ötlete mi lehet még?

Köszi!

Nemtudom h megoldódott e a problémád de ha nem akkor hozzászolnék. Tehát nekem is ugyanez e problémám kb már egy éve. (qva anyját) Biztos h csak a 13 as hibakódot dobja ki?????? Mert sztem kidob ő egy olyat is ami azt jelenti h lambda szonda befúvásjel szegény. ÉS ezért dúsítja neked a keveréket és ezért kormos(fekete) a szonda ha kiveszed és megnézed. ez valóban 90 foknál jelzi nekem is csak. ÉS sajnos a fogyasztásom is több már. Nekem ugy volt h leszedtem az egész kipuff rendszert mert lyukas volt és visszaraktam ám sajnos vmi nem passzolt a szonda alatti kipuff csatlakozásnál (leömlő és első cső között) kifújta a gázt. sztem az enyém ezért gondolja h szegény a keverék. mondta már vki h ennek semmi köze de sztem nincs igaza. mert ahogy megcsináltam a levételt és visszarakást másnap már jelzett is. Szal lambda csere nekem se segít.

A lényeg h nézd meg nem e dob ki vmi más kódot is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki találkozott már olyannal hogy menet közben amikor lassítok a lámpánál és kivszem a sebességet fordulat leesik és olyan mintha csak egy henger menne majd kigyullad a tölés és az olajviszajelző lámpa,mintha leállitottam volna a kocsit,majd berakom kettőbe kicst hezitel a kocsi majd elkapja és megy tovább, szerintetek?

Amit eddig észre vettem az 1-es henger ha lehúzom a gyertya pipát nem csökken a fordulat, az összestöbbinél pedig igen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki találkozott már olyannal hogy menet közben amikor lassítok a lámpánál és kivszem a sebességet fordulat leesik és olyan mintha csak egy henger menne majd kigyullad a tölés és az olajviszajelző lámpa,mintha leállitottam volna a kocsit,majd berakom kettőbe kicst hezitel a kocsi majd elkapja és megy tovább, szerintetek?

Amit eddig észre vettem az 1-es henger ha lehúzom a gyertya pipát nem csökken a fordulat, az összestöbbinél pedig igen.

Ami azt jelenti, hogy az 1-es henger nem megy...

A leállások ezért is lehetnek, meg az útjeladó hibája miatt is...

Link to comment
Megosztás:

Ami azt jelenti, hogy az 1-es henger nem megy...

A leállások ezért is lehetnek, meg az útjeladó hibája miatt is...

és az merre található és mennyibe kerül?

gondoltam veszek ma hozzá gyújtás rotort,meg elosztófedelet,meg gyertyákat ujjat ,mert ami benne van az valószinüleg még a gyári GM,a kábelek azokat kimértek azok jók.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki találkozott már olyannal hogy menet közben amikor lassítok a lámpánál és kivszem a sebességet fordulat leesik és olyan mintha csak egy henger menne majd kigyullad a tölés és az olajviszajelző lámpa,mintha leállitottam volna a kocsit,majd berakom kettőbe kicst hezitel a kocsi majd elkapja és megy tovább, szerintetek?

Amit eddig észre vettem az 1-es henger ha lehúzom a gyertya pipát nem csökken a fordulat, az összestöbbinél pedig igen.

Ami azt jelenti, hogy az 1-es henger nem megy...

A leállások ezért is lehetnek, meg az útjeladó hibája miatt is...

és az merre található és mennyibe kerül?

gondoltam veszek ma hozzá gyújtás rotort,meg elosztófedelet,meg gyertyákat ujjat ,mert ami benne van az valószinüleg még a gyári GM,a kábelek azokat kimértek azok jók.

az útjeladó a sebességmérő órában van

nekem pont ez volt a bajom, hogy nem ment az 1es(a gyújt.elosztó felöli), de kérdezgettem, de senki nem mondott semmit, muszáj volt magam....

lényeg annak a hengernek a beömlőjéről szerzi ez a nyamvadt a vákuumot magának, ha falsot szív, akkor az a hegger túl sok levegőt kap, nekem ez főleg alapjáraton volt érezhető, hogy dadogott, kis fordulaton meg ki-ki hagyott(gondolmo ha huzatva van, akkor már nem számít az a kis levegő többet)

nézd meg a vákuum csövek tömítettségét

pl ha megy a gép, akkor kapcsold ki/be a belső levegő keringetést, elméletileg ha van vákuum, akkor cuppannia kell

sztem azokat mindenképp érdemes cserélni(rotor,fej,gyertya,kábel)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gyári Blaupunkt rádió jobb oldali hangszórói nem szólnak. Gondolom nem az ajtóátvezetőnél lesz a gond, mert egyszerre nem szakad meg mindkettő, hanem szétcsúszhatott a csatlakozás a rádió hátuljánál!? Plusz még önállósítja is magát a rádió vagy fél éve, gyújtás ráadásakor nem kapcsol be egyből, hanem mikor random módon ő úgy gondolja és ilyenkor a bekapcsolóval sem lehet működésre bírni. Mi lehet a gond vele? :o

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gyári Blaupunkt rádió jobb oldali hangszórói nem szólnak. Gondolom nem az ajtóátvezetőnél lesz a gond, mert egyszerre nem szakad meg mindkettő, hanem szétcsúszhatott a csatlakozás a rádió hátuljánál!? Plusz még önállósítja is magát a rádió vagy fél éve, gyújtás ráadásakor nem kapcsol be egyből, hanem mikor random módon ő úgy gondolja és ilyenkor a bekapcsolóval sem lehet működésre bírni. Mi lehet a gond vele? :o

Mármint a jobboldali hangszóró meg a cicergő? vagy a hátsó hangszóró is? Még mielőtt szétkapod nézd meg ha már gyári hogy a bekapcsoló gombot megfogod 2 ujjal és kihúzod kicsit és jobbra balra tekerve állítható hogy csak a jobb oldal szóljon vagy csak a bal oldal és van egy közép állás is. Ez a funkció nem összekeverendő a megnyomod gombbal és elöl vagy hátúl szóljon csak(esetleg ha az nincs elállítva). Erre a kihúzom a bekapcsolóra funcióra tök véleltlen jöttem rá először azt hittem elcseztem a hangszórókat. Nézd meg hátha! ;)

Link to comment
Megosztás:

Mármint a jobboldali hangszóró meg a cicergő? vagy a hátsó hangszóró is? Még mielőtt szétkapod nézd meg ha már gyári hogy a bekapcsoló gombot megfogod 2 ujjal és kihúzod kicsit és jobbra balra tekerve állítható hogy csak a jobb oldal szóljon vagy csak a bal oldal és van egy közép állás is. Ez a funkció nem összekeverendő a megnyomod gombbal és elöl vagy hátúl szóljon csak(esetleg ha az nincs elállítva). Erre a kihúzom a bekapcsolóra funcióra tök véleltlen jöttem rá először azt hittem elcseztem a hangszórókat. Nézd meg hátha! ;)

Föl van piktogramozva a kikapcs-bekapcs-féder-balansz a gomb köré. Olyan nagyon azért nem rejtett funkció ez :D (főleg ha már megtaláltad a belső világítás kapcsolását :lol: :D )

Link to comment
Megosztás:

Föl van piktogramozva a kikapcs-bekapcs-féder-balansz a gomb köré. Olyan nagyon azért nem rejtett funkció ez :D (főleg ha már megtaláltad a belső világítás kapcsolását :lol: :D )

Jovanna volt vagy 15éve apám Opeljába, jeleket nem is néztem ill először azt hittem véletlen kitéptem a gombot aztán elfordítva meg elment egyik oldalról a hang ill nem szólt annyira a két oldal akkor kicsit leizzadtam. :lol: Fiatal koromba még az volt a szokás hogy beültem fél napra a kocsiba és leteszteltem minden gombot kapcsolót. Világítás kapcsolót pl kipattintottam aztán azon szenvedtem hogy becsukott ajtónál mié világít még mindig. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hellosztok nekem az a gondom hogy nagyobb gázadásnál torpan meg rángat az autó!! most levettem a lészűrőt kézzel befogtam a csövet és ugy adtam gázt így semmi gondja :( ötletek mit cseréljek vagy mi lehet a gond szívócső nyomás érzékelő most lett rajta cserélve

Link to comment
Megosztás:

Mármint a jobboldali hangszóró meg a cicergő? vagy a hátsó hangszóró is? Még mielőtt szétkapod nézd meg ha már gyári hogy a bekapcsoló gombot megfogod 2 ujjal és kihúzod kicsit és jobbra balra tekerve állítható hogy csak a jobb oldal szóljon vagy csak a bal oldal és van egy közép állás is. Ez a funkció nem összekeverendő a megnyomod gombbal és elöl vagy hátúl szóljon csak(esetleg ha az nincs elállítva). Erre a kihúzom a bekapcsolóra funcióra tök véleltlen jöttem rá először azt hittem elcseztem a hangszórókat. Nézd meg hátha! ;)

Most, hogy mondod, tényleg tudok erről a funkcióról, de eszembe nem jutott volna, hogy csak ennyi lenne a baj, lehet csak elcsavargatta valaki. :omg: Köszönöm! Mondjuk a másik problémámat ezzel nehéz magyarázni. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Most, hogy mondod, tényleg tudok erről a funkcióról, de eszembe nem jutott volna, hogy csak ennyi lenne a baj, lehet csak elcsavargatta valaki. :omg: Köszönöm! Mondjuk a másik problémámat ezzel nehéz magyarázni. :huh:

Ha netán csak ennyi volt a gondja akkor azért írd meg, a másik meg lehet valahol gyújtás kapcsoló stb el van oxidálódva bár ez csak találgatás, ha nem kapcsol be ráütsz egyet (orosz módszer) akkor se kapcsol be?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy alkatrésznek a nevére tipusára lennék kiváncsi: a rotort hajtó tengely mögött van az a négy bevágásos hall jeladó forgó bögre.Na ezek mögött van egy bütykös talán bakelit ami meghajtya ezt az egész kócerájt.Hall jeladót akarok cserélni csak ennek a csapszege annyira feszes hogy sikerült megrepesztenem.Remélem érthető voltam valamennyire.Köszi a válaszokat

Link to comment
Megosztás:

Ha netán csak ennyi volt a gondja akkor azért írd meg, a másik meg lehet valahol gyújtás kapcsoló stb el van oxidálódva bár ez csak találgatás, ha nem kapcsol be ráütsz egyet (orosz módszer) akkor se kapcsol be?

Hiába püföltem ideáig, nem javult meg tőle. Azért nem lehet gyújtás kapcsoló hiba szerintem, mert ilyenkor a rádió ki-be kapcsolójára sem reagál vagyis annyit csinál, mintha valami relé kattanna a rádióban, de mégsem kapcsol be.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy alkatrésznek a nevére tipusára lennék kiváncsi: a rotort hajtó tengely mögött van az a négy bevágásos hall jeladó forgó bögre.Na ezek mögött van egy bütykös talán bakelit ami meghajtya ezt az egész kócerájt.Hall jeladót akarok cserélni csak ennek a csapszege annyira feszes hogy sikerült megrepesztenem.Remélem érthető voltam valamennyire.Köszi a válaszokat

Látod a képen?

OP_T92_P_70.png

Link to comment
Megosztás:

Ha netán csak ennyi volt a gondja akkor azért írd meg, a másik meg lehet valahol gyújtás kapcsoló stb el van oxidálódva bár ez csak találgatás, ha nem kapcsol be ráütsz egyet (orosz módszer) akkor se kapcsol be?

Hiába püföltem ideáig, nem javult meg tőle. Azért nem lehet gyújtás kapcsoló hiba szerintem, mert ilyenkor a rádió ki-be kapcsolójára sem reagál vagyis annyit csinál, mintha valami relé kattanna a rádióban, de mégsem kapcsol be.

Megnéztem, tényleg el volt állítva a hangerő gombbal a balansz. :D Így legalább szól az összes hangszóró, ha nem is mindig kapcsolható be a rádió. <_< Köszönöm szépen a segítséget! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem, tényleg el volt állítva a hangerő gombbal a balansz. :D Így legalább szól az összes hangszóró, ha nem is mindig kapcsolható be a rádió. <_< Köszönöm szépen a segítséget! :icon1:

Szivesen, örülök hogy segíthettem valamit én is.

Néha a legegyszerűbb dolgok a célravezetőek, amire nem is gondolunk! ;)

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem, tényleg el volt állítva a hangerő gombbal a balansz. :D Így legalább szól az összes hangszóró, ha nem is mindig kapcsolható be a rádió. <_< Köszönöm szépen a segítséget! :icon1:

azé motorgenerálnak ne álj neki egyedül :evilgrin: :D

milyen rádió sc202es? nem sistereg max hangerőn sem?

mondjuk tök mind1, vakerán van 400as nemsoké, jobban szól és csak ki/be kell tenni semmi drotozás

Link to comment
Megosztás:

azé motorgenerálnak ne álj neki egyedül :evilgrin: :D

milyen rádió sc202es? nem sistereg max hangerőn sem?

mondjuk tök mind1, vakerán van 400as nemsoké, jobban szól és csak ki/be kell tenni semmi drotozás

Ígérem, olyat nem teszek! :blush:

Blaupunkt car 300 a rádió típusa.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.