Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ok köszi erőteljesen gondolkozok ezen én is mert nincs rossz áron a meglévőek meg max megmaradnak tartaléknak. De akkor csak a vezeték száma a fontos? Máhogy pl teljesen más márkájú utángyári 5vezetékes is jó hozzá ha a régi vezérlője megmarad? Bár azt se tudom hogy kb hova szoktak vezérlőt tenni vagy a bal oldali küszöb körül? Esetleg linket tudsz küldeni milyet vettél vagy nem neten bizniszelted (webshop, vatera)?

A régiből a gumi harmonikáid esetleg nem eladóak? :rolleyes:

De a pára alul jön be a lyukakon ami gumi védi vagy az utastérből hogy ne párásodjon? Ezen gondolkozom már egy ideje értem hogy párásodik de honnan hova? :rolleyes:

A pára amiatt van, hogy télen belül fűtesz, kívül meg hideg van

párazáró fóliának híják és minden kocsin van, szóval hidd el hogy köl

jah én kipucoltam az ajtó alját, a nagyobb kosztol, kimostam, nitroval kipucoltam és alváz védővel lekentem vigyázva, hogy a lukak megmaradjanak, legyen hol kifolyni a vizek, ha már arra jártam (meg megpucoltam a zárszerkezetet is)

Link to comment
Megosztás:

Ok köszi erőteljesen gondolkozok ezen én is mert nincs rossz áron a meglévőek meg max megmaradnak tartaléknak. De akkor csak a vezeték száma a fontos? Máhogy pl teljesen más márkájú utángyári 5vezetékes is jó hozzá ha a régi vezérlője megmarad? Bár azt se tudom hogy kb hova szoktak vezérlőt tenni vagy a bal oldali küszöb körül? Esetleg linket tudsz küldeni milyet vettél vagy nem neten bizniszelted (webshop, vatera)?

A régiből a gumi harmonikáid esetleg nem eladóak? :rolleyes:

De a pára alul jön be a lyukakon ami gumi védi vagy az utastérből hogy ne párásodjon? Ezen gondolkozom már egy ideje értem hogy párásodik de honnan hova? :rolleyes:

jah alul a lyuk az KImenet, ott folyik ki a víz/pára, ott nem jön be semmi(normál esetben) mert a kédergumi megfogja becsukott ajtónál, azé van ajtónyitáskor hogy látod hogy pisil az ajtó alul

a zárat kicsit tulspilázod, elmész megveszed berakod

Link to comment
Megosztás:

A pára amiatt van, hogy télen belül fűtesz, kívül meg hideg van

párazáró fóliának híják és minden kocsin van, szóval hidd el hogy köl

jah én kipucoltam az ajtó alját, a nagyobb kosztol, kimostam, nitroval kipucoltam és alváz védővel lekentem vigyázva, hogy a lukak megmaradjanak, legyen hol kifolyni a vizek, ha már arra jártam (meg megpucoltam a zárszerkezetet is)

Ahha értem! Kukazsákon gondolkoztam mint fólia gyanánt, mármint valamelyik erősebb kivitelen, bár lehet volna még valami gyengébb rendes fólia is (zöldség, répa csomagolóhoz való) majd körbenézek, meg valami lájtos ragasztót.. Nahh erre a párásodási folyamatra így nem gondoltam de már értem köfi! ;)

Nem csak a motor cserélyét szoktam tulspilázni! :lol:

A belülről alvázvédőzés viszont jó ötlet lehet azt is kap egy kicsit. ;)

A tervek már megvannak köszi mindenkinek, már csak idő kell hozzá! ^_^

Link to comment
Megosztás:

Üdv!Egy olyan problémám van,hogy nem működik a leggyorsabb fokozata az első ablaktörlőmnek,próbáltam relécseré,kapcsolócserét de nem lett jó.szerintetek mit nézzek meg?

Fogj egy multimétert és csipogtasd ki a vezetékeket a kapcsoló, relé és motor között, lehet szakadás van valahol.

A motort kizárnám, mert úgy tudom csak tápot kap, plusz visszafele a végállásjelet küldi..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérném a hozzáértő kollegák segítségét egy egyszerű probléma megoldásában. Egy kedves szomszédom ma megkeresett, hogy nézzem meg a 11 éves gyönyörű, karbantartott 1,4-es F Astráján a vízhőfokmérő adó csatlakozását, mert felforrt a vize, amikor a szerelő hozta haza a műszakiról. A motoron és környékén semmilyen kifolyás, vagy egyéb nyom nem árulkodik erről. Ő azt gyanítja, hogy valamelyik elektronika romlott el, mert az elmondása alapján a hűtőventillátor nem indul el.A műszerfal alatt lévő biztosítéksort végignéztem, ott minden rendben. A hűtővizet és az olajat megnéztem, sértetlen, gyönyörű tiszta állapotban van. Az autóban 90000 km van és tényleg karbantartott.

Mi lehet a baj? Milyen alkatrész kell?

Köszönöm a segítségeteket:benkoa

Link to comment
Megosztás:

Műszerfalon működik a vízhőfokmérő óra? Azt úgy tudod letesztelni, hogy leveszed a csatiját és gyújtáson letesteled, ha kiakad, akkor jó.

A másik amit meg kellene nézni hogy a ventilátornak a hőgombája, ez ha szemben állsz a kocsival, a bal oldalon a vízhűtő oldalában van kb középtájon. Ha kiveszed, elfolyik a hűtővíz, de elvileg valahogy ki lehet mérni hogy jó-e. Ventit meg rá kell kötni direktben az akksira hogy működik-e.

Így hirtelen ennyi. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérném a hozzáértő kollegák segítségét egy egyszerű probléma megoldásában. Egy kedves szomszédom ma megkeresett, hogy nézzem meg a 11 éves gyönyörű, karbantartott 1,4-es F Astráján a vízhőfokmérő adó csatlakozását, mert felforrt a vize, amikor a szerelő hozta haza a műszakiról. A motoron és környékén semmilyen kifolyás, vagy egyéb nyom nem árulkodik erről. Ő azt gyanítja, hogy valamelyik elektronika romlott el, mert az elmondása alapján a hűtőventillátor nem indul el.A műszerfal alatt lévő biztosítéksort végignéztem, ott minden rendben. A hűtővizet és az olajat megnéztem, sértetlen, gyönyörű tiszta állapotban van. Az autóban 90000 km van és tényleg karbantartott.

Mi lehet a baj? Milyen alkatrész kell?

Köszönöm a segítségeteket:benkoa

Most nem azért de milyen szerelő az aki így ad át egy autót? Vagy csak nekem szúrt szemet? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Műszerfalon működik a vízhőfokmérő óra? Azt úgy tudod letesztelni, hogy leveszed a csatiját és gyújtáson letesteled, ha kiakad, akkor jó.

A másik amit meg kellene nézni hogy a ventilátornak a hőgombája, ez ha szemben állsz a kocsival, a bal oldalon a vízhűtő oldalában van kb középtájon. Ha kiveszed, elfolyik a hűtővíz, de elvileg valahogy ki lehet mérni hogy jó-e. Ventit meg rá kell kötni direktben az akksira hogy működik-e.

Így hirtelen ennyi. :)

Szia!

Köszönöm a válaszodat, ma megpróbálok valamit csinálni az autóval.

Link to comment
Megosztás:

Olyan problémám lenne ma reggel ráadtam a gyújtást a töltőjelző lámpa elkezdet villogni és közbe jobb oldalról a kesztyűtartó alól folyamatos kattogást hallatom, majd inditotam a katogás befejezödöt a töltésjelző lámpa nem vilogot. De most olyant csinál néha ha rárakom a gyújtást a töltésjelzőlámpa nem világit. Mi lehet a gond ? isuzu motor van benne eddig sose csinált ilyent még.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Szeretnék beszerelni központi zárat egy 92-es F Astrába. Már minden megvan csak valahogy áramot kéne adni neki. Tudtok segíteni?

A bal küszöbborítás alatt van fix 12, meg test is, egészen elöl, oda el lehet rakni a központi vezérlőjét is, a szín most nem rémlik, de műszerrel ki lehet mérni

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Múltkor már írtam róla, hogy 90 fok körül felvillan a diagnosztika lámpa. (hűtő kapcsol rendesen ahol kell) Kivillogtattam a hiba kódot ami 13-as volt ez elvileg a lambda szondát jelenti.

Kicseréltem a szondát egy újjra (a régi elég fekete volt már) de a diagnosztika lámpa még mindíg felvillan. Tegnap a környező csatlakozókat befújtam kontakt sprével de az sem segített.

Van valakinak ötlete mi lehet még?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Múltkor már írtam róla, hogy 90 fok körül felvillan a diagnosztika lámpa. (hűtő kapcsol rendesen ahol kell) Kivillogtattam a hiba kódot ami 13-as volt ez elvileg a lambda szondát jelenti.

Kicseréltem a szondát egy újra (a régi elég fekete volt már) de a diagnosztika lámpa még mindíg felvillan. Tegnap a környező csatlakozókat befújtam kontakt sprével de az sem segített.

Van valakinak ötlete mi lehet még?

Köszi!

Ugye nem valami univerzális akármire? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy ködlámpát "nehéz" beszerelni utólagosan? Már minden megvan hozzá, kapcsoló, relé is, lámpák is.

Eredetileg nincs benne a hely.. se kábelek.

Biztosíték táblára is rákell kötni, vagy ha a vezetékekre teszek külön biztosítékot úgy is jó?

Előre is köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy ködlámpát "nehéz" beszerelni utólagosan? Már minden megvan hozzá, kapcsoló, relé is, lámpák is.

Eredetileg nincs benne a hely.. se kábelek.

Biztosíték táblára is rákell kötni, vagy ha a vezetékekre teszek külön biztosítékot úgy is jó?

Előre is köszi a segítséget!

Én a helyedben úgy kötném, mint a gyárit, a kapcsolási rajz alapján. Megvan neked?

Egyszerűnek nem mondanám, azért át kell gondolni, hogy mit hova. De végülis nem űrtechnika. :D

Link to comment
Megosztás:

Én a helyedben úgy kötném, mint a gyárit, a kapcsolási rajz alapján. Megvan neked?

Egyszerűnek nem mondanám, azért át kell gondolni, hogy mit hova. De végülis nem űrtechnika. :D

Értem..

Nincs kapcsolási rajzom.

Neked ha van, eltudnád küldeni? vagy valami linket mondj ahonnan letudnám tölteni.

Link to comment
Megosztás:

Értem..

Nincs kapcsolási rajzom.

Neked ha van, eltudnád küldeni? vagy valami linket mondj ahonnan letudnám tölteni.

Ha jól olvastam mások írásából a lökös belsejében ott van a gyári hely is berajzolva, de akik darabolták már, azok azt írták hogy kisebbre kell a lyukat vágni mint ami be van rajzolva mert amúgy eléggé nagy lesz. Erre majd figyelj! ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy ködlámpát "nehéz" beszerelni utólagosan? Már minden megvan hozzá, kapcsoló, relé is, lámpák is.

Eredetileg nincs benne a hely.. se kábelek.

Biztosíték táblára is rákell kötni, vagy ha a vezetékekre teszek külön biztosítékot úgy is jó?

Előre is köszi a segítséget!

Én pont a vonal mentél vágtam ki és jó lett :) (Facelift előtti, fényezetlen, klíma nélkül lökös).

Ha az ember a gyári rajz alapján köti a lámpát, akkor azért el lehet vele játszani, nekem két délutánom ráment, mivel hiányzott az összes tüske és kábel mindenhonnan.. hivatalosan úgy kell működnie, hogy helyzetjelző mellé mehet az első ködlámpa, ha az első ég, akkor már a hátsó is kapcsolható. Magában a hátsó pedig csak tompított mellé kapcsolható, helyzetjelző nem elég neki. Lehet logikázni a kábelekkel mire ez összejön :D

Mindenképp érdemes beszerezni a reléhez és a kapcsolóhoz tüskéket, illetve foglalatot a szerelés előtt! A kábelt a motortérben pedig nem árt vékony gégecsőbe húzni, mivel a lökösnél kapni fog esőt havat jeget, mindent.

Link to comment
Megosztás:

Én pont a vonal mentél vágtam ki és jó lett :) (Facelift előtti, fényezetlen, klíma nélkül lökös).

Ha az ember a gyári rajz alapján köti a lámpát, akkor azért el lehet vele játszani, nekem két délutánom ráment, mivel hiányzott az összes tüske és kábel mindenhonnan.. hivatalosan úgy kell működnie, hogy helyzetjelző mellé mehet az első ködlámpa, ha az első ég, akkor már a hátsó is kapcsolható. Magában a hátsó pedig csak tompított mellé kapcsolható, helyzetjelző nem elég neki. Lehet logikázni a kábelekkel mire ez összejön :D

Mindenképp érdemes beszerezni a reléhez és a kapcsolóhoz tüskéket, illetve foglalatot a szerelés előtt! A kábelt a motortérben pedig nem árt vékony gégecsőbe húzni, mivel a lökösnél kapni fog esőt havat jeget, mindent.

Jó, úgy is be lehet kötni, hogy gyújtás 12ről, kapcsoló, relé, lámpák. Kész. Akkor mindentől függetlenül megy.

Link to comment
Megosztás:

Ködlámpát mindegy hogy köti az ember, de a lényeg hogy csak helyzetjelző kapcsolása után lehessen kapcsolni, különben beleköthetnek műszakin.

Egyébként meg úgy praktikus bekötni, hogy az első-hátsó egymástól, és a tompítottól függetlenül működjön. (nem is értem hogy miért úgy kötik be sokszor gyárilag, hogy csak az első után lehet a hátsót kapcsolni, pedig van olyan hogy az ember a sor végén kullog, akkor meg az előtte levőnek marhára nem hiányzik a ködlámpa vakító fénye a tükörben, ellenben a sort meg zárni kellene a zárófénnyel...)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.