Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

De arra is gondolni kell, hogy a jelenlegi közlekedés szabályozások értelmében lakott területen kívül kötelező a tompított fény használata. Ergo teljesen felesleges a DRL Magyarországon, mert csak városban használható...ott meg minek nappal? :(

Én úgy tudom, a DRL pont a tompított fény kiváltására van, tehát nem kell mellé a tompított.

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Olyat kérdeznék, hogy a központizárak motorjai felcserélhetőek? Gondolok itt a jobb hátsót pl a bal hátsóval? Ill a rosszat kipróbálnám a másik oldalon hogy most kábel baja van vagy motor? :rolleyes:

Az a 2db igen felcserélhető, de az elsők(vel) nem, de egyébként, ha belenézel a csatlakozójába, a hátsóknak asszem csak 3 lába van.

Szóval sztem IGEN

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom, a DRL pont a tompított fény kiváltására van, tehát nem kell mellé a tompított.

Igen. A legtöbb nyugat európai országban így is van. Csak ugye Abszurdisztánban nem követi a kresz az Uniót...

Én is fel akartam tenni ilyet, mondván milyen jó lenne a Megalightokat kímélni nappal, de sajna lakott területen kívül kell a tompított... :(

Link to comment
Megosztás:

Az a 2db igen felcserélhető, de az elsők(vel) nem, de egyébként, ha belenézel a csatlakozójába, a hátsóknak asszem csak 3 lába van.

Szóval sztem IGEN

Oké köszi!

Csak gondoltam megkérdezem mielőtt még feleslegesen bontanám meg a másik oldalát! :)

Link to comment
Megosztás:

Oké köszi!

Csak gondoltam megkérdezem mielőtt még feleslegesen bontanám meg a másik oldalát! :)

De egyébként mé nem próbálod ki, hogy jó-e? 2 drót kérdése csak, ezé leszedni a másik felét. Ja mondjuk én eredeti kp.zárrol beszélek, az utángyártottnak csak 2 mazzagja van, villanyt neki osz hajrá megy/nem megy

Link to comment
Megosztás:

De egyébként mé nem próbálod ki, hogy jó-e? 2 drót kérdése csak, ezé leszedni a másik felét. Ja mondjuk én eredeti kp.zárrol beszélek, az utángyártottnak csak 2 mazzagja van, villanyt neki osz hajrá megy/nem megy

Nahh először belenézek, én is a jó nem jóra gondoltam, csak mielőtt még azzal rontanám el gondoltam kisebb bajt csinálok ha kipróbálom a másik felébe. Addig már eljutotta hogy 2 csavarhúzóval levettem az ablaktekerőt, elvileg a nehezén már túl vagyok! :lol: Csak ki kell várnom a hétvégét mert hétközbe parkoló van hétvégén meg ha lesz rá idő akkor udvar. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Igen. A legtöbb nyugat európai országban így is van. Csak ugye Abszurdisztánban nem követi a kresz az Uniót...

Én is fel akartam tenni ilyet, mondván milyen jó lenne a Megalightokat kímélni nappal, de sajna lakott területen kívül kell a tompított... :(

Én ezt nem így tudom, csak helyzetjelző kell mellé, tompított nem: http://www.bassx.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=85&Itemid=94

Link to comment
Megosztás:

Vezérlős szokott lenni azokból is, időnként és akkor vagy 4, vagy 5 szálon megy :rolleyes: Viszont ha megvan hogy melyik kettő a tápja, akkor annyi. (úgyis a kék-zöld lesz az :D )

A hátsókból vezérlős? A gyári biztos nem az (3drót) az utángagyi meg főleg nem.sztem

Link to comment
Megosztás:

A hátsókból vezérlős? A gyári biztos nem az (3drót) az utángagyi meg főleg nem.sztem

Nekem volt olyan szettel dolgom, utáncsináltból, amiben 4 db vezérlős motor volt. Nem mondom, hogy értettem a létjogosultságát, maximum arra jó, hogy a gyerek szórakozhasson azzal, hogy anyu ajtaját is be tudja zárni hátulról :lol: de gondoltam nem csak én futottam bele. Ettől függetlenül ugye, csak a 2 tápot kell bekötni hozzá, aztán kész.

Link to comment
Megosztás:

Nekem volt olyan szettel dolgom, utáncsináltból, amiben 4 db vezérlős motor volt. Nem mondom, hogy értettem a létjogosultságát, maximum arra jó, hogy a gyerek szórakozhasson azzal, hogy anyu ajtaját is be tudja zárni hátulról :lol: de gondoltam nem csak én futottam bele. Ettől függetlenül ugye, csak a 2 tápot kell bekötni hozzá, aztán kész.

Nahh először belenézek, én is a jó nem jóra gondoltam, csak mielőtt még azzal rontanám el gondoltam kisebb bajt csinálok ha kipróbálom a másik felébe. Addig már eljutotta hogy 2 csavarhúzóval levettem az ablaktekerőt, elvileg a nehezén már túl vagyok! :lol: Csak ki kell várnom a hétvégét mert hétközbe parkoló van hétvégén meg ha lesz rá idő akkor udvar. :rolleyes:

Vellanyt neki!!! mondjuk inkább a zár szerkezet szorulhat, mint a motor szar

én petroleummal mostam ki a szerkezetet, de ne tégy rá sok zsír aztán, mert nekem télen megdermedt oszt megint szar szorult

Nekem volt olyan szettel dolgom, utáncsináltból, amiben 4 db vezérlős motor volt. Nem mondom, hogy értettem a létjogosultságát, maximum arra jó, hogy a gyerek szórakozhasson azzal, hogy anyu ajtaját is be tudja zárni hátulról :lol: de gondoltam nem csak én futottam bele. Ettől függetlenül ugye, csak a 2 tápot kell bekötni hozzá, aztán kész.

hát ha mondod

Link to comment
Megosztás:

Nahh tegnap siekrült kiszednem a hátsó központit.

A kapaszkodónál láttam belül hogy fogja még két csavar csak a kapaszkodó műanyagját téptem már ki mert egyszerűen nem akartam r ájönni hogy jön ki aztán sikerült. Kárpitlevétel is összejött. 1 bolha minusz vagy nem is volt benne vagy valahova elugrott bár körbenéztem az autó körül mindent. Központi utángyártott 2 vezetékes. Takarófólia az ajtón teljes mértékben minusz bár a szélén a ragasztások látszanak hogy "vót valamikó". Szerintetek érdemes rárakni valamit vagy ne? Amúgy az ajtó alja kicsit koszos földes azt érdemes vizes ronggyal kitörölni vagy inkább hagyjam még mielőtt attól kezd el rozsdásodni? Miután lecsavaroztam a központit és még nem szedtem le róla a rudat tökéletesen kökte ki be a helyén, azt hittem először hogy csak el van görbülve mert néha kilökte néha nem.2 csavarból ha a hátsót nem húztam meg teljesen akkor nyitott zárt.

A gumi harmonika kb 4-5helyen körbe van rajta szakadva. Azt esetleg lehet külön venni hozzá? Amúgy kiszenvedtem a motort húzgáltam ki be hogy hátha csak szorúl aztán meg folyt belőle szerintem a pára vagy nem tudom de szaga nem volt ízre meg nem kóstoltam. Vagy inkább vegyek bele másik motort biztos ami biztos? vagy kirakni a napra 1-2napot aztán új harmonika gumi rá és mehet vissza? Fóliát tegyek az ajtóra bár ha alulról párásodik akkor a motorja az így is kap párát vagy nem?

Amúgy a motor Tesor márkájú.

http://kepfeltoltes.hu/view/120520/k_zponti_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/120520/k_zponti_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Előre is köszi! :)

Link to comment
Megosztás:

Nahh tegnap siekrült kiszednem a hátsó központit.

A kapaszkodónál láttam belül hogy fogja még két csavar csak a kapaszkodó műanyagját téptem már ki mert egyszerűen nem akartam r ájönni hogy jön ki aztán sikerült. Kárpitlevétel is összejött. 1 bolha minusz vagy nem is volt benne vagy valahova elugrott bár körbenéztem az autó körül mindent. Központi utángyártott 2 vezetékes. Takarófólia az ajtón teljes mértékben minusz bár a szélén a ragasztások látszanak hogy "vót valamikó". Szerintetek érdemes rárakni valamit vagy ne? Amúgy az ajtó alja kicsit koszos földes azt érdemes vizes ronggyal kitörölni vagy inkább hagyjam még mielőtt attól kezd el rozsdásodni? Miután lecsavaroztam a központit és még nem szedtem le róla a rudat tökéletesen kökte ki be a helyén, azt hittem először hogy csak el van görbülve mert néha kilökte néha nem.2 csavarból ha a hátsót nem húztam meg teljesen akkor nyitott zárt.

A gumi harmonika kb 4-5helyen körbe van rajta szakadva. Azt esetleg lehet külön venni hozzá? Amúgy kiszenvedtem a motort húzgáltam ki be hogy hátha csak szorúl aztán meg folyt belőle szerintem a pára vagy nem tudom de szaga nem volt ízre meg nem kóstoltam. Vagy inkább vegyek bele másik motort biztos ami biztos? vagy kirakni a napra 1-2napot aztán új harmonika gumi rá és mehet vissza? Fóliát tegyek az ajtóra bár ha alulról párásodik akkor a motorja az így is kap párát vagy nem?

Amúgy a motor Tesor márkájú.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Előre is köszi! :)

Tehát ha jól értem, valami illesztési probléma van és megfeszül az egész és ha becsavarozod a helyére akkor nem működik a motor, egyébként pedig igen?

Lehet amennyi időt eltöltesz például a gumiharmonika felkutatására (mert a kosz anélkül be fog menni a tengelyhez) érdemesebb inkább egy bontottat nézni, nem olyan durva összeg és az tuti passzol bele. Nekem az első két ajtóban volt kuka a fólia, én egy vastagabb fajta fóliából vágtam ki újat (de még nem a fóliasátras merev, hanem egyel vékonyabb) és kétoldalas ragasztóval tettem fel. Zaj, pára, huzat ellen mindenképp hasznos plusz a hangszóró is akkor szól jól ha egy viszonylag tömített doboz van mögötte! Az ajtó alján mindig lesz valamennyi víz, sár, mert a gumikédernél fenn beszivárog szép lassan esőben. Az ajtó alján lévő lyukon elvileg kifolyik, de a sarat kiszedném azért mert abban jól elvan a nedvesség és eszi az ajtót belülről!

Link to comment
Megosztás:

Tehát ha jól értem, valami illesztési probléma van és megfeszül az egész és ha becsavarozod a helyére akkor nem működik a motor, egyébként pedig igen?

Lehet amennyi időt eltöltesz például a gumiharmonika felkutatására (mert a kosz anélkül be fog menni a tengelyhez) érdemesebb inkább egy bontottat nézni, nem olyan durva összeg és az tuti passzol bele. Nekem az első két ajtóban volt kuka a fólia, én egy vastagabb fajta fóliából vágtam ki újat (de még nem a fóliasátras merev, hanem egyel vékonyabb) és kétoldalas ragasztóval tettem fel. Zaj, pára, huzat ellen mindenképp hasznos plusz a hangszóró is akkor szól jól ha egy viszonylag tömített doboz van mögötte! Az ajtó alján mindig lesz valamennyi víz, sár, mert a gumikédernél fenn beszivárog szép lassan esőben. Az ajtó alján lévő lyukon elvileg kifolyik, de a sarat kiszedném azért mert abban jól elvan a nedvesség és eszi az ajtót belülről!

Tapasztalat most annyi hogy ha az első csavart totál ráhúzom és a második csavart a hátsót meg 1-1,5mm-errel nem húzom rá teljesen akkor nyitja zárja majd teszek alá 1-2 alátétet és úgy húzom rá. Egyenlőre még csak csavarokkal raktam rá vissza az ajtókárpitot aztán majd látom de eddig még oké a dolog. Harmonika helyett meg kitalálok valami tuti dolgot amivel lehet helyettesíteni ha addig nem találok. Arra gondolok hogy az idők folyamán épp annyit görbült kinyitás becsukásnál az ajtó belső fele amire rá van csavarozva a központi hogy éppen nincs síkban mint amikor rá lett rakva de aztán lehet rossz az elgondolás de jelenleg működik. Harmonikát meg ha találok remélem olcsó lesz és ha igen akkor veszek rá 4db-ot mert gondolom a többi is így nézhet ki az elhasználódás miatt hogy kb 4-5helyen is el van szakadva ill elöregedett.

Link to comment
Megosztás:

Nahh tegnap siekrült kiszednem a hátsó központit.

A kapaszkodónál láttam belül hogy fogja még két csavar csak a kapaszkodó műanyagját téptem már ki mert egyszerűen nem akartam r ájönni hogy jön ki aztán sikerült. Kárpitlevétel is összejött. 1 bolha minusz vagy nem is volt benne vagy valahova elugrott bár körbenéztem az autó körül mindent. Központi utángyártott 2 vezetékes. Takarófólia az ajtón teljes mértékben minusz bár a szélén a ragasztások látszanak hogy "vót valamikó". Szerintetek érdemes rárakni valamit vagy ne? Amúgy az ajtó alja kicsit koszos földes azt érdemes vizes ronggyal kitörölni vagy inkább hagyjam még mielőtt attól kezd el rozsdásodni? Miután lecsavaroztam a központit és még nem szedtem le róla a rudat tökéletesen kökte ki be a helyén, azt hittem először hogy csak el van görbülve mert néha kilökte néha nem.2 csavarból ha a hátsót nem húztam meg teljesen akkor nyitott zárt.

A gumi harmonika kb 4-5helyen körbe van rajta szakadva. Azt esetleg lehet külön venni hozzá? Amúgy kiszenvedtem a motort húzgáltam ki be hogy hátha csak szorúl aztán meg folyt belőle szerintem a pára vagy nem tudom de szaga nem volt ízre meg nem kóstoltam. Vagy inkább vegyek bele másik motort biztos ami biztos? vagy kirakni a napra 1-2napot aztán új harmonika gumi rá és mehet vissza? Fóliát tegyek az ajtóra bár ha alulról párásodik akkor a motorja az így is kap párát vagy nem?

Amúgy a motor Tesor márkájú.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Előre is köszi! :)

Te ebből a motorból 4ezer egy teljes készlet(vezérlővel). sztem ha nem nyomták meg, akkor az ajtó Nem görbül el

sztem csere, a zár szerkezetet meg pucold meg

fólia meg kell, én szvsz letépném a tökét annak a szerelőnek aki nem rakja vissza

nekem elől hőtükrös pukifolia van fent

Link to comment
Megosztás:

Te ebből a motorból 4ezer egy teljes készlet(vezérlővel). sztem ha nem nyomták meg, akkor az ajtó Nem görbül el

sztem csere, a zár szerkezetet meg pucold meg

fólia meg kell, én szvsz letépném a tökét annak a szerelőnek aki nem rakja vissza

nekem elől hőtükrös pukifolia van fent

Megkérdezem a gumi harmonikát, hogy külön lehet-e ha nem akkor meg vadászok ugyan ilyet, mert max motort még tudnék szerelni, de vezérlő stb azt se tom merre van. Vagy ha hasonló vezetékezésest veszek márhogy hátra 2-est akkor az elvileg működhet vagy valószínű nem kompatibilis?

Szeptemberbe lesz 2éve hogy megvan eddig nem volt ilyen baja (elvile törve sincs), jelenleg a 2 csavar közül a hátsó nincs teljesen ráhúzva kb 1mm-er és így meg müxik. Motor nélkül a zár szerkezet teljesen könnyen jár.

A fóliára meg kitalálok valamit és veszek, valószínű nem hülyeségből van rajta gyárilag, csak azt nem értem hogy mié az egész hiányzik róla vagy csak nem volt hozzá ideje hogy aki levette az vissza is tegye.

Ha netán vennék csak motorokat akkor csak motor cserével működő képes lehet vagy abszolútt nem kompatibilis a vezérlője? A motor vásárlásnál számít hogy távvezérelhető vagy kulcsos? Vagy a motornak semmi köze ehez? :huh:

Bár most gondolkozok, hogy ha univerzális a központim akkor hogy van nekem a csomitartó zárás is? vagy akkor az gyárival lehetett megoldva vagy esetleg olyan kivitel hogy 5-ös vagy valamelyik szét lehet osztva?

Link to comment
Megosztás:

Megkérdezem a gumi harmonikát, hogy külön lehet-e ha nem akkor meg vadászok ugyan ilyet, mert max motort még tudnék szerelni, de vezérlő stb azt se tom merre van. Vagy ha hasonló vezetékezésest veszek márhogy hátra 2-est akkor az elvileg működhet vagy valószínű nem kompatibilis?

Szeptemberbe lesz 2éve hogy megvan eddig nem volt ilyen baja (elvile törve sincs), jelenleg a 2 csavar közül a hátsó nincs teljesen ráhúzva kb 1mm-er és így meg müxik. Motor nélkül a zár szerkezet teljesen könnyen jár.

A fóliára meg kitalálok valamit és veszek, valószínű nem hülyeségből van rajta gyárilag, csak azt nem értem hogy mié az egész hiányzik róla vagy csak nem volt hozzá ideje hogy aki levette az vissza is tegye.

Ha netán vennék csak motorokat akkor csak motor cserével működő képes lehet vagy abszolútt nem kompatibilis a vezérlője? A motor vásárlásnál számít hogy távvezérelhető vagy kulcsos? Vagy a motornak semmi köze ehez? :huh:

Bár most gondolkozok, hogy ha univerzális a központim akkor hogy van nekem a csomitartó zárás is? vagy akkor az gyárival lehetett megoldva vagy esetleg olyan kivitel hogy 5-ös vagy valamelyik szét lehet osztva?

Ugyan ebből a szettből kaptam a múltkor 3ezerért egy szettet. Szerintem is fölösleges a gumi-harmonikával szenvedni :rolleyes: (ha egy ki van töredezve, akkor valószínű a többi is hasonlóan néz ki) A csomagtartó ajtóba is lehet tenni ugyan ilyen utángyártottat, sőt, még a tankajtóhoz is be szokott férni. Annyit érdemes megnézni, hogy hány vezetékes a vezérlős motor (általában az első kettő, de a vezető oldalinak mindenképp illene) és olyat venni. Én is most kezdtem el csereberélni, és a szett amit kaptam, 5 vezetékes első kettővel rendelkezik, ami benne volt, meg csak 4-es, úgyhogy én cserélhetek vezérlőt is. Ha sikerül ugyan ilyet venned, akkor azt a részét megspórolod, és elég csak az ajtóban összedugni az új motort a régi kábellel ;)

Link to comment
Megosztás:

Megkérdezem a gumi harmonikát, hogy külön lehet-e ha nem akkor meg vadászok ugyan ilyet, mert max motort még tudnék szerelni, de vezérlő stb azt se tom merre van. Vagy ha hasonló vezetékezésest veszek márhogy hátra 2-est akkor az elvileg működhet vagy valószínű nem kompatibilis?

Szeptemberbe lesz 2éve hogy megvan eddig nem volt ilyen baja (elvile törve sincs), jelenleg a 2 csavar közül a hátsó nincs teljesen ráhúzva kb 1mm-er és így meg müxik. Motor nélkül a zár szerkezet teljesen könnyen jár.

A fóliára meg kitalálok valamit és veszek, valószínű nem hülyeségből van rajta gyárilag, csak azt nem értem hogy mié az egész hiányzik róla vagy csak nem volt hozzá ideje hogy aki levette az vissza is tegye.

Ha netán vennék csak motorokat akkor csak motor cserével működő képes lehet vagy abszolútt nem kompatibilis a vezérlője? A motor vásárlásnál számít hogy távvezérelhető vagy kulcsos? Vagy a motornak semmi köze ehez? :huh:

Bár most gondolkozok, hogy ha univerzális a központim akkor hogy van nekem a csomitartó zárás is? vagy akkor az gyárival lehetett megoldva vagy esetleg olyan kivitel hogy 5-ös vagy valamelyik szét lehet osztva?

ehhez akármilyet veszel a tecskoban, "kompatiblis" lesz (hátra biztos 2vezetékes van/való)

mondjuk azé a gyári sztem jobb, drágább is bontva tele van vele a vakera

fólia a zaj, de inkább a pára miatt van benne

Link to comment
Megosztás:

Ugyan ebből a szettből kaptam a múltkor 3ezerért egy szettet. Szerintem is fölösleges a gumi-harmonikával szenvedni :rolleyes: (ha egy ki van töredezve, akkor valószínű a többi is hasonlóan néz ki) A csomagtartó ajtóba is lehet tenni ugyan ilyen utángyártottat, sőt, még a tankajtóhoz is be szokott férni. Annyit érdemes megnézni, hogy hány vezetékes a vezérlős motor (általában az első kettő, de a vezető oldalinak mindenképp illene) és olyat venni. Én is most kezdtem el csereberélni, és a szett amit kaptam, 5 vezetékes első kettővel rendelkezik, ami benne volt, meg csak 4-es, úgyhogy én cserélhetek vezérlőt is. Ha sikerül ugyan ilyet venned, akkor azt a részét megspórolod, és elég csak az ajtóban összedugni az új motort a régi kábellel ;)

Ok köszi erőteljesen gondolkozok ezen én is mert nincs rossz áron a meglévőek meg max megmaradnak tartaléknak. De akkor csak a vezeték száma a fontos? Máhogy pl teljesen más márkájú utángyári 5vezetékes is jó hozzá ha a régi vezérlője megmarad? Bár azt se tudom hogy kb hova szoktak vezérlőt tenni vagy a bal oldali küszöb körül? Esetleg linket tudsz küldeni milyet vettél vagy nem neten bizniszelted (webshop, vatera)?

A régiből a gumi harmonikáid esetleg nem eladóak? :rolleyes:

ehhez akármilyet veszel a tecskoban, "kompatiblis" lesz (hátra biztos 2vezetékes van/való)

mondjuk azé a gyári sztem jobb, drágább is bontva tele van vele a vakera

fólia a zaj, de inkább a pára miatt van benne

De a pára alul jön be a lyukakon ami gumi védi vagy az utastérből hogy ne párásodjon? Ezen gondolkozom már egy ideje értem hogy párásodik de honnan hova? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ok köszi erőteljesen gondolkozok ezen én is mert nincs rossz áron a meglévőek meg max megmaradnak tartaléknak. De akkor csak a vezeték száma a fontos? Máhogy pl teljesen más márkájú utángyári 5vezetékes is jó hozzá ha a régi vezérlője megmarad? Bár azt se tudom hogy kb hova szoktak vezérlőt tenni vagy a bal oldali küszöb körül? Esetleg linket tudsz küldeni milyet vettél vagy nem neten bizniszelted (webshop, vatera)?

A régiből a gumi harmonikáid esetleg nem eladóak? :rolleyes:

Ha hozol üveget, szívesen összeöntöm őket :D Ugyan úgy szétmállottak nekem is ;) A mezei "thunder" névre hallgató cucc, amit az auchantól, az összes autós-webáruházig mindenhol árulnak, az úgy néz ki, hogy így néz ki. (ennek 5 vezetékes a vezérlőse) Én eddig úgy tapasztaltam, hogy 4 és 5 vezetékesek vannak, de biztos van másmilyen is. Kapd le az első kárpitot, nézd meg hogy milyen (esetleg vidd magaddal mintának) de szerintem ugyan ez a tándör lesz az is :) Én egy autóalkatrészes bótos ismerősömtől kaptam, mert dolgozói kedvezménnyel mindig minden jobb, de normál áron is 4-5 ezer pénz környéke szokott lenni :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.