Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Helló Mindenki!

Olyan kérdésem lenne, hogy a bal hátsó központim nem igazán műxik. Felfele kb 2-3mm-ert megy csak, ha felhúzom akkor rendesen lezárja. Szóval elvileg működik de mintha felfele szorúlna. Először ugye kábelt nézném meg, hogy hátha ki van töredezve. De néha kézzel is nehéz felhúzni, héha meg könnyebb. Szóval először gondoltam belefújok sprével hátha javúlna a helyzete.

Mindenképp WD-40-el célszerű vagy ami pl itthon is van szilikon vagy kontaktspré is megfelelő (lényegében rajta van hogy mozgó alkatrészeket is tisztít)?

Vagy mielőtt telefújkálnám előtte kábel ellenőrzés? Bár kézzel is nehéz felhúzni néha.

Előre is köszi!

:rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

ŐŐő, rádióhoz antennát, 5ajtósra, oldalra, hol tudnék venni? Valamikor motoros volt bennt, de én már úgy vettem, hogy kicserélték simára, ami viszont lötyög, nincs meg a rendes tartó szerkezete, és be is folyik a víz mellette ami szépen elrohasztja a sarkát az autónak.

Első sorban sima, de ha occsó akkor jöhet a motoros is :) Használt jó állapotú is érdekel nem csak új!

Köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

ŐŐő, rádióhoz antennát, 5ajtósra, oldalra, hol tudnék venni? Valamikor motoros volt bennt, de én már úgy vettem, hogy kicserélték simára, ami viszont lötyög, nincs meg a rendes tartó szerkezete, és be is folyik a víz mellette ami szépen elrohasztja a sarkát az autónak.

Első sorban sima, de ha occsó akkor jöhet a motoros is :) Használt jó állapotú is érdekel nem csak új!

Köszi a válaszokat!

A bal felső sarokban reklámozott cégtől vettem anno. Volt antennájuk is, meg gumi gyűrűjük is.

Link to comment
Megosztás:

Szedd le az ajtókárpitot és nézd meg hol szorul a szerkezet mielőtt eláztatsz mindent feleslegesen. :evilgrin:

Véleményed szerint ha kábel baja van akkor a kárpit leszedése nélkül meglehet nézni hogy esetleg ott tört-e meg ill ha le kell szedni vagy csere a darabja akkor van benne olyan hosszú hogy kicsit kihúz és forraszt vagy pl jobb elsőnél küszöb belső műanyag burkolatot is le kell szedni és esetleg ott visszahúzni? vagy kárpit leszed hátúl és ott vissza a kábelt? Amúgy pl a központi motorjánál le lehet húzni csak a kábelt és vissza húzni a B oszlopig vagy ennyire ne túlozzam el a dolgot?

Ma délután már lefele se akarta lenyomni, nagyon remélem hogy nem a motor adja be a derekát, csak kábel baja van... :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Én azt mondom, hogy nem kábel és nem is motor, hanem mechanikus szorulás a nyitás zárás hibájának oka! (Ha a kábel haldoklana akkor azt olyan helyen tenné ahol igénybe van véve, így az ajtó és a kasztni közt ahol hajlik minden ajtónyitáskor...) Ha gyári a kp-zárad akkor tuti nincs elég hosszú kábel hagyva a húzogatáshoz így ekkor cserélni kell szakaszokat kivagdosva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Korábban írtam a manuális vs. alaktromos ablakemelő módosításról, nos megérkezett a cucc, hamarosan neki is fogok a cserének.

Azért írok most, mert vettem nappali menetfényt, (http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/fenyszoro_bura_izzo/ledes_nappali_feny_drl_extra_eros_fenyu_kodlampa_1580028434.html) ilyet, a bekötésével kapcsolatban tudnátok segíteni?

Szerelt már be valaki ilyesmit?

Hová érdemes berakni?

Én a lökösön a vontató szem feletti részbe gondoltam beilleszteni, hogy azért még vontatókötelet be lehessen tőle akasztani, ha kellene.

Mit mondotok rá?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Korábban írtam a manuális vs. alaktromos ablakemelő módosításról, nos megérkezett a cucc, hamarosan neki is fogok a cserének.

Azért írok most, mert vettem nappali menetfényt, (http://auto-motor.va...1580028434.html) ilyet, a bekötésével kapcsolatban tudnátok segíteni?

Szerelt már be valaki ilyesmit?

Hová érdemes berakni?

Én a lökösön a vontató szem feletti részbe gondoltam beilleszteni, hogy azért még vontatókötelet be lehessen tőle akasztani, ha kellene.

Mit mondotok rá?

"A DRL-lel szembeni elsődleges követelmény, hogy automatikusan lépjen működésbe amikor a motor beindul. "

És a helye meg van szabva....

"következőképpen kell elhelyezni: Az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet. Az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető. "

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Korábban írtam a manuális vs. alaktromos ablakemelő módosításról, nos megérkezett a cucc, hamarosan neki is fogok a cserének.

Azért írok most, mert vettem nappali menetfényt, (http://auto-motor.va...1580028434.html) ilyet, a bekötésével kapcsolatban tudnátok segíteni?

Szerelt már be valaki ilyesmit?

Hová érdemes berakni?

Én a lökösön a vontató szem feletti részbe gondoltam beilleszteni, hogy azért még vontatókötelet be lehessen tőle akasztani, ha kellene.

Mit mondotok rá?

Be akartam linkelni hogy hova van az előírás de a hírdetésben is pont szerepel, szerintem ha leméred és a leírtak szerint beszereled nem sok választási lehetőséged marad. ;)

Áhh lassú voltam! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Korábban írtam a manuális vs. alaktromos ablakemelő módosításról, nos megérkezett a cucc, hamarosan neki is fogok a cserének.

Azért írok most, mert vettem nappali menetfényt, (http://auto-motor.va...1580028434.html) ilyet, a bekötésével kapcsolatban tudnátok segíteni?

Szerelt már be valaki ilyesmit?

Hová érdemes berakni?

Én a lökösön a vontató szem feletti részbe gondoltam beilleszteni, hogy azért még vontatókötelet be lehessen tőle akasztani, ha kellene.

Mit mondotok rá?

Ott szerepel a hirdetésben is, hogy geometriailag hová szerelhető, bekötésre meg kell egy bontórelé a tompított vezetékére, azon keresztül adni neki egy gyújtáskapcsolt 12V-ot, hogy tompítottal együtt ne világítson.

Egyébként megvannak a szükséges minősítései ennek a lámpának? Anélkül sokba kerül, ha a rendőr megállít...

Link to comment
Megosztás:

Ott szerepel a hirdetésben is, hogy geometriailag hová szerelhető, bekötésre meg kell egy bontórelé a tompított vezetékére, azon keresztül adni neki egy gyújtáskapcsolt 12V-ot, hogy tompítottal együtt ne világítson.

Egyébként megvannak a szükséges minősítései ennek a lámpának? Anélkül sokba kerül, ha a rendőr megállít...

Köszi a választ a bekötésről.

Külön köszi, hogy felhívtad a figyelmemet a papírjaira, meglesem milyen papírjai vannak, meglehet marad a garázsban ha nem felel meg az előírásoknak, plusz megkérdem akitől vettem, mit tud mondani erről.

Innen vettem :

http://www.martincar.hu/

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ a bekötésről.

Külön köszi, hogy felhívtad a figyelmemet a papírjaira, meglesem milyen papírjai vannak, meglehet marad a garázsban ha nem felel meg az előírásoknak, plusz megkérdem akitől vettem, mit tud mondani erről.

Innen vettem :

http://www.martincar.hu/

Itt megtalálhatod, milyen jelzésnek kell lennie a lámpákon: http://autotechnika.hu/cikkek/9268,a-nappali-menetjelzo-lampa-hasznalata-2-resz.html

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Abban kérném a segítségetek,hogy f astrámon elment a töltés vagyis fesz szabályzó hiba miatt túltöltés lett 18v. Így hát nem küszködtem a fel újítással inkább vettem egy használtat a bontóból,ami tölt szépen 14,3v-al mert ki lett mérve,de sajna halványan világit a töltés vissza jelző be indításnál,ami fordulat emeléskor kicsit elhalványul.Mitől lehet ez a hiba jelenség és hol keresem a hibát ha egyszer töltés meg van?Válaszotokat előre is köszönöm!!!!

Módosítva : opelkagl
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Abban kérném a segítségetek,hogy f astrámon elment a töltés vagyis fesz szabályzó hiba miatt túltöltés lett 18v. Így hát nem küszködtem a fel újítással inkább vettem egy használtat a bontóból,ami tölt szépen 14,3v-al mert ki lett mérve,de sajna halványan világit a töltés vissza jelző be indításnál,ami fordulat emeléskor kicsit elhalványul.Mitől lehet ez a hiba jelenség és hol keresem a hibát ha egyszer töltés meg van?Válaszotokat előre is köszönöm!!!!

A generátor testelését ellenőrizd, a generátor házától kell(ene) mennie egy vezetéknek a motorra, az szokott kontakthibás lenni, ha oxidálódik valamelyik oldalon. Egyszerű ellenőrizni: egy multiméterrel feszültségmérés állásban rámérsz a generátor fém háza és a motorblokk közé, ha 1-2tized voltnál többet mérsz, akkor ott a hiba. Pl. rozsdás alátétek vannak a generátor felfogatási pontjánál, amiken keresztül nem érintkezik ez a testelővezeték.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy fiatal 93'-as 1.4i astra-m van, kb 3 hónapja birtoklom. :icon1: Két hete ha a hőméséklet 90 fok felé emelkedik felvillan a motordiagnosztika lámpa, házilag kivillogtattam a hiba kódot ami a 13-as volt (Lambda szonda – nincs feszültségváltozás). Ez számomra azt jelenti hogy rossz a lambda szonda és cserélni kell. De azt mondták páran (kollégák), hogy érdemes lenne rámérni mekkora feszültséget kap a szonda. Kérdésem az lenne, hogy miylen értéket kellene látnom ha jó és milyet ha rossz a szenzor? De ha valakinak van haszonló tapasztalata a fent említett hibával kapcsolatban azt is érdeklődve várom.

Köszi a segítséget előre is!

Üdv:

Viktor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy fiatal 93'-as 1.4i astra-m van, kb 3 hónapja birtoklom. :icon1: Két hete ha a hőméséklet 90 fok felé emelkedik felvillan a motordiagnosztika lámpa, házilag kivillogtattam a hiba kódot ami a 13-as volt (Lambda szonda – nincs feszültségváltozás). Ez számomra azt jelenti hogy rossz a lambda szonda és cserélni kell. De azt mondták páran (kollégák), hogy érdemes lenne rámérni mekkora feszültséget kap a szonda. Kérdésem az lenne, hogy miylen értéket kellene látnom ha jó és milyet ha rossz a szenzor? De ha valakinak van haszonló tapasztalata a fent említett hibával kapcsolatban azt is érdeklődve várom.

Köszi a segítséget előre is!

Üdv:

Viktor

Ha azt a hibad dobta, akkor egy allando feszt fogsz merni, ami nem jo, mert valtoznia kene. Abban elvileg egyvezetekes van ami csak kuldi jelet az ECUnak, azt annyi :)

Sajnos cseres...

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Bal hátsó ajtókárpitot szeretném levenni a kp zár miatt, alsó 2 csavaron kívül van még valahol benne csavar?

Még nem kezdtem hozzá csak nehogy véletlen letépjem róla. Ablaktekerőt már sikerült 2 csavarhúzó segítségével leszedni, a bolhákat hogy célszerű? Lassan lefejteni a kárpitot vagy gyorsan? Vagy ha törni akarnak akkor mindegy nekik?

Előre is köszi! :rolleyes:

(tegnap kérdeztem szerelőt de mondta hogy 4ezer Ft/h előtte megnézném én hátha nincs nagy baja)

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Bal hátsó ajtókárpitot szeretném levenni a kp zár miatt, alsó 2 csavaron kívül van még valahol benne csavar?

Még nem kezdtem hozzá csak nehogy véletlen letépjem róla. Ablaktekerőt már sikerült 2 csavarhúzó segítségével leszedni, a bolhákat hogy célszerű? Lassan lefejteni a kárpitot vagy gyorsan? Vagy ha törni akarnak akkor mindegy nekik?

Előre is köszi! :rolleyes:

(tegnap kérdeztem szerelőt de mondta hogy 4ezer Ft/h előtte megnézném én hátha nincs nagy baja)

Igen a könyöklő alatt még van mint elől, aztán meg finoman feszegeted le, alulról/oldaról érdemes kezdeni, mert fent a zát bütyke van

húzod aztán pattanik, eltörni sztem nem annyira lehet a kárpitot, mert a patentok előbb elengedik/eltörnek, apróért lehet venne, ha törne

mi kerül 4ezer Ft/h -ba? hogy leszedi?

ja alatta van még egy párazáró nájlon, na azt érdemes egybe hagyni, vagy melegbe szedd le vagy hőlégfúvóval, akkor kevésbé szakad el

dehogy a kp.zárat megnézd ki kell venni a zárat is, szóval időt haggyá rá :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Igen a könyöklő alatt még van mint elől, aztán meg finoman feszegeted le, alulról/oldaról érdemes kezdeni, mert fent a zát bütyke van

húzod aztán pattanik, eltörni sztem nem annyira lehet a kárpitot, mert a patentok előbb elengedik/eltörnek, apróért lehet venne, ha törne

mi kerül 4ezer Ft/h -ba? hogy leszedi?

ja alatta van még egy párazáró nájlon, na azt érdemes egybe hagyni, vagy melegbe szedd le vagy hőlégfúvóval, akkor kevésbé szakad el

dehogy a kp.zárat megnézd ki kell venni a zárat is, szóval időt haggyá rá :icon1:

Jahh a könyöklőt el is felejtettem, én az elektromos gombnál levő ablakon nézegettem van e csavar de nincs. :rolleyes: 4ezer a munkadíjja, csak gondoltam ha elszöszöl 2órát vele akkor érdemesebb ha én bontom meg. Meg nézem hátha megy, ha nem megy elvviszem neki a motort és csak azt cserélné.

Zárat is? Máhogy ugye a bal hátsónál nincs zár ill úgy gondoltam csak egy fekete kis doboz egybe van aztán azt kiveszem meg vissza. Jahh valszeg nem gyári a kp zár mert az ajtó-kasztni között néztem a vezetéket de kihúztam vagy 40cm-er kábelt elég rendesen ráhagytak neki, de annak nem volt baja. :) ill külsőleg mert attól még lehet baja szálszakadás...

Nahh majd meglátom, remélem csak szorul.

Link to comment
Megosztás:

Ott szerepel a hirdetésben is, hogy geometriailag hová szerelhető, bekötésre meg kell egy bontórelé a tompított vezetékére, azon keresztül adni neki egy gyújtáskapcsolt 12V-ot, hogy tompítottal együtt ne világítson.

Egyébként megvannak a szükséges minősítései ennek a lámpának? Anélkül sokba kerül, ha a rendőr megállít...

De arra is gondolni kell, hogy a jelenlegi közlekedés szabályozások értelmében lakott területen kívül kötelező a tompított fény használata. Ergo teljesen felesleges a DRL Magyarországon, mert csak városban használható...ott meg minek nappal? :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Abban kérném a segítségetek,még mindig :D hogy f astrámon elment a töltés vagyis fesz szabályzó hiba miatt túltöltés lett 18v. Így hát nem küszködtem a fel újítással inkább vettem egy használtat a bontóból,ami tölt szépen 14,3v-al mert ki lett mérve,de sajna halványan világit a töltés vissza jelző be indításnál,ami fordulat emeléskor kicsit elhalványul.Mitől lehet ez a hiba jelenség és hol keresem a hibát ha egyszer töltés meg van?Válaszotokat előre is köszönöm!!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Abban kérném a segítségetek,még mindig :D hogy f astrámon elment a töltés vagyis fesz szabályzó hiba miatt túltöltés lett 18v. Így hát nem küszködtem a fel újítással inkább vettem egy használtat a bontóból,ami tölt szépen 14,3v-al mert ki lett mérve,de sajna halványan világit a töltés vissza jelző be indításnál,ami fordulat emeléskor kicsit elhalványul.Mitől lehet ez a hiba jelenség és hol keresem a hibát ha egyszer töltés meg van?Válaszotokat előre is köszönöm!!!!

Nekem haldokló diódahídnál kezdte ezt csinálni, de akkor már reggelre le is szívta az akksit :rolleyes:
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.