Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

A fordulatszámmérőhöz tartozó vezeték egy classic astrában biztosra veheted, hogy ki van spórolva. Ledezéshez meg ha nem tudsz komolyabban forrasztani jobb ha hozzá se kezdesz. Tökéletes eredményt amúgy is képtelenség elérni mivel a fólia amin átvilágítanak az izzók, az izzó helye fölött be van sötétítve és ezért ha ledekkel tökéletesen világítod is meg hátulról akkor sem lesz egységes fénye, vagyis foltos lesz, így én a foglalatos ledeket elvből kizárnám. Saját műszerem sikerült úgy ahogy megcsinálnom, kb 60 ledből egész jó lett. ^.^

És ha hiányozna ez a vezeték utólag behúzható? Honnan hová kell mennie? CSak ez az egy szál kell hozzá? Autóelektrós vagyok, szóval a bekötés nem gond, csak kérdés, ennyi kell-e hozzá...

Link to comment
Megosztás:

Azt még tegyük hozzá, hogy az A vectra műszere is bemegy az astrába de ott a hőfok 110e mellett a tankszint is 60ig van skálázva.

Imi a mutató ledezésénél teljesen szét kellett szedni mindegyik műszert és a plexit ki kellett marni ott ahol a mutató átmegy rajta, ebbe a feltágított lyukba ragasztgattam pár smd ledet és annyi. :D A sebességmérőnél meg oldalra is kellett egy kis vájatot marni, hogy a ledhez menő vezeték el tudjon jutni kívülre, mert a mutató rúdján a rugó túl közel van a plexihez és emiatt nem képes folyamatosan mutatni a sebességet hanem akad a mutató és ugrál. Remélem sikerült kibogozni amit megfogalmaztam, sok sikert a szerelgetéshez!

Képeket azért nem csináltam mert elég kókány lett és csak a végeredmény számított. :evilgrin:

Azt a zöld vezetéket amit a leírás is emleget egy bontóban rohadó astrából bogoztam ki, és angolosan távoztam. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 1.4NZ központi befecsis motorról lenne szó! A műszeregységen nem folyamatosan ki van feküdve a vízhőmérséklet jelző! A szívósornál megnéztem a kék vezetéket, ami a hőgombára van téve nincs eltörve. Hogy lehetne kideríteni melyik a rossz a hőgomba vagy a hőfokmutató egység?

Link to comment
Megosztás:

Találtam egy táblázatot a hőfok jeladóhoz:

0 fok : 4.8-6.6 Kohm

20 fok : 2.2-2.8 Kohm

40 fok : 1.0-1.4 Kohm

80 fok : 270-380 ohm

Feltételezve, hogy jó a műszer, lehetséges, hogy az alábbi értékeket mértem?

Leállítás után tíz perc, kb 80c, 470ohm

kicsit később, még elég forró, 2.6Kohm

kicsit később, még elég meleg a termosztát, 100-110Kohm

Rossz jeladó esetén adhat ilyesmi értéket?

Fogyasztás kb.12l, alapjárat elég későn megy le 900, és 1000 közé. A porszívó viszont hamar kikapcsol indítás után.

Link to comment
Megosztás:

Találtam egy táblázatot a hőfok jeladóhoz:

0 fok : 4.8-6.6 Kohm

20 fok : 2.2-2.8 Kohm

40 fok : 1.0-1.4 Kohm

80 fok : 270-380 ohm

Feltételezve, hogy jó a műszer, lehetséges, hogy az alábbi értékeket mértem?

Leállítás után tíz perc, kb 80c, 470ohm

kicsit később, még elég forró, 2.6Kohm

kicsit később, még elég meleg a termosztát, 100-110Kohm

Rossz jeladó esetén adhat ilyesmi értéket?

Fogyasztás kb.12l, alapjárat elég későn megy le 900, és 1000 közé. A porszívó viszont hamar kikapcsol indítás után.

Ezeket az értékeket a motortében mérted műszerrel ?

Link to comment
Megosztás:

Ezeket az értékeket a motortében mérted műszerrel ?

Igen. A jeladóról nem tudtam leakasztani a kábelt, még nem jöttem rá a drót nyitjára. A motor túloldaláb volt egy toldás, azt húztam szét, és ott mértem egy egyszerű multiméterrel, 2000-es, majd a végén már talán 200k-s állásban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

tudna abban valaki segíteni, hogy van egy 98-as F astra Caravánom. A két ablakotörlőlapátnak mennyi a gyári hossza? Tavaly vettem egyet aminek a csomagolásán rajta volt, hogy a fenti típushoz való és az eredeti lapátot kidobtam. kiderült, hogy egyforma hosszú a kettő és emiatt a jobb oldali hosszabb. Lelóg a szélvédőről de úgy hagytam. De már szeretnek "rendeset".

Egyébként milyen javasoltok ami ár érték arányban jó? Van valakinek valami "bejáratott" típusa?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

tudna abban valaki segíteni, hogy van egy 98-as F astra Caravánom. A két ablakotörlőlapátnak mennyi a gyári hossza? Tavaly vettem egyet aminek a csomagolásán rajta volt, hogy a fenti típushoz való és az eredeti lapátot kidobtam. kiderült, hogy egyforma hosszú a kettő és emiatt a jobb oldali hosszabb. Lelóg a szélvédőről de úgy hagytam. De már szeretnek "rendeset".

Egyébként milyen javasoltok ami ár érték arányban jó? Van valakinek valami "bejáratott" típusa?

Köszi

Úgy rémlik 53 centi hosszú kell, igazából lehet márkát venni jó pénzért Bosch pölö de nekem tecsós gagyitron van bent már egy éve és nem csíkoznak. A Bosch sem bírta tovább 3000-ért nem is fogok mégegyszer ennyi pénzt kiadni lapátra.

Link to comment
Megosztás:

Úgy rémlik 53 centi hosszú kell, igazából lehet márkát venni jó pénzért Bosch pölö de nekem tecsós gagyitron van bent már egy éve és nem csíkoznak. A Bosch sem bírta tovább 3000-ért nem is fogok mégegyszer ennyi pénzt kiadni lapátra.

Sziasztok!

tudna abban valaki segíteni, hogy van egy 98-as F astra Caravánom. A két ablakotörlőlapátnak mennyi a gyári hossza? Tavaly vettem egyet aminek a csomagolásán rajta volt, hogy a fenti típushoz való és az eredeti lapátot kidobtam. kiderült, hogy egyforma hosszú a kettő és emiatt a jobb oldali hosszabb. Lelóg a szélvédőről de úgy hagytam. De már szeretnek "rendeset".

Egyébként milyen javasoltok ami ár érték arányban jó? Van valakinek valami "bejáratott" típusa?

Köszi

Nekem 45 cm rémlik. :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Gyujtás utáni áramot keresnék nem gyujtáskapcsolóról! valaki tud segíteni hol kressek? PL: A oszlop alatti kötegbe

ksszi

Én tükörhöz kerestem és ha jól emlékszem a vezető oldali lábtérnél lévő nagy csatlakozóban (X6) egy vastag fekete színű pont jó, a szélesebb csatiban a nagyobb féle érintkezőkhöz megy valamelyikhez. Ha van egy multimétered, meglesz hamar, könnyű hozzáférni! Esetleg a rádió mögött is találsz, ha az közelebb van neked.

Zotya én pont rengeteget szívtam a Tesco gazdaságos ablaktörlőkkel, havonta cseréltem, aztán elegem lett és vettem két Valeot 1800/db-ért kb. szeptemberben. Télen nagyon sokat volt használva a havas időben, még mindig tökéletesen töröl :)

Link to comment
Megosztás:

Én tükörhöz kerestem és ha jól emlékszem a vezető oldali lábtérnél lévő nagy csatlakozóban (X6) egy vastag fekete színű pont jó, a szélesebb csatiban a nagyobb féle érintkezőkhöz megy valamelyikhez. Ha van egy multimétered, meglesz hamar, könnyű hozzáférni! Esetleg a rádió mögött is találsz, ha az közelebb van neked.

Zotya én pont rengeteget szívtam a Tesco gazdaságos ablaktörlőkkel, havonta cseréltem, aztán elegem lett és vettem két Valeot 1800/db-ért kb. szeptemberben. Télen nagyon sokat volt használva a havas időben, még mindig tökéletesen töröl :)

Volt Valeom is Sampion is Bosch is....most tecsós van, már egy éve...igaz vigyázok rá jeget nem törlök stb...

Link to comment
Megosztás:

Én tükörhöz kerestem és ha jól emlékszem a vezető oldali lábtérnél lévő nagy csatlakozóban (X6) egy vastag fekete színű pont jó, a szélesebb csatiban a nagyobb féle érintkezőkhöz megy valamelyikhez. Ha van egy multimétered, meglesz hamar, könnyű hozzáférni! Esetleg a rádió mögött is találsz, ha az közelebb van neked.

Zotya én pont rengeteget szívtam a Tesco gazdaságos ablaktörlőkkel, havonta cseréltem, aztán elegem lett és vettem két Valeot 1800/db-ért kb. szeptemberben. Télen nagyon sokat volt használva a havas időben, még mindig tökéletesen töröl :)

Nekem gyári van vagy 4 éve, és még tökéletes.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.