Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Igazából nem látni hibát a foncsornál....de igazságod vagyon. Csak ugye akkor mivel járok dolgozni?

Hibát az enyémen se látni, viszont olyan matt mikor mellé teszem a jó foncsoromat hogy csuda.

Nekem speciel van vagy 4 másik lámpám az autóhoz. :) (na meg igazából majdnem egy komplett plusz autó is)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

"Kockatrafó" elhalálozásának mik lehetnek az elsődleges tünetei? Nem akarlak titeket befolyásolni, ezért nem árulom el miket produkál, de gyertya+kábel cserén már túl vagyok! <_<

Előre is köszönöm az infókat!

Ha a kockatrafó a DIS akar lenni, akkor pl. gyújtáskimaradás, és általában mindjárt 2 hengerben is egyszerre, mivel kettesével adja a hengereknek a szikrát.

Link to comment
Megosztás:

Ha a kockatrafó a DIS akar lenni, akkor pl. gyújtáskimaradás, és általában mindjárt 2 hengerben is egyszerre, mivel kettesével adja a hengereknek a szikrát.

Az akar lenni. Akkor leírom: rángatás, de nem mindig. Van, hogy elmegyek 260 km-t, és csak 1-1 rángatás, de volt, hogy 60 km. alatt, 4x állt le. A leállás: rángat, gázadásra torpan (motorfék), és ha ilyenkor kiveszem sebességből, akkor le is áll (ezt szeretem, mert akkor se fék, se szervo). Leállás után indítás, de nem érkezik meg az isteni szikra. Ekkor 2-3 perc pihi és uccuneki, vagy kábelek lehúzógátasa, visszadugdosása.

Link to comment
Megosztás:

Az akar lenni. Akkor leírom: rángatás, de nem mindig. Van, hogy elmegyek 260 km-t, és csak 1-1 rángatás, de volt, hogy 60 km. alatt, 4x állt le. A leállás: rángat, gázadásra torpan (motorfék), és ha ilyenkor kiveszem sebességből, akkor le is áll (ezt szeretem, mert akkor se fék, se szervo). Leállás után indítás, de nem érkezik meg az isteni szikra. Ekkor 2-3 perc pihi és uccuneki, vagy kábelek lehúzógátasa, visszadugdosása.

nézd meg a trafó test kábelét ott van a pillangószelepnek a tetején(Barna vékony)!!! nekem is ezt csínálta ! meg volt lazulva az anya a kábelen! és hol volt test hol nem!!!:D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sokat olvasgattam itt a fórumon a kérdése(i)m témájában, de konkrét választ nem kaptam rá.

Első körben szeretnék a jelenlegi normál műszeregységem helyett egy fordulatszámmérőset beépíteni. Az autóm egy utolsó kiadású (azok közül is a legvége), 2002-es 5 ajtós, benzines, alap F Astra Classic.

Kérdés: Az új műszeregységet csak "egyszerűen" kicserélem a régivel és működni is fog (persze a W számra ügyelve)? Hogyan tudom ezt ellenőrizni (vagyis, hogy a szükséges vezetékek be vannak-e húzva)? Hogyan tudom kiszedni a régi egységet (különös tekintettel a spirálra gondolok itt)?

Ha jól olvastam ezzel az új műszerrel az ún. "sárga lámpa", vagyis az alacsony üzemanyag szintet jelző lámpa is világítani fog? Ha igen, ez kb. mekkora mennyiségnél jelez?

Másik kérdésem a LED-izzó: találtam róla leírást pár helyen, hogyan tudom beépíteni a LED-et a gyári foglalatos izzó helyére, viszont azt szeretném, ha a LED is olyan fényt adna, mint egy izzó. Mivel a LED alapból pontba világít, nem tudom, hogy itt a megtalálható "fényutak" megoldják ezt a szórást, vagy mókolni (pl. lecsiszolni a tetejéből, vagy homorú LED-et venni, stb...) kell vmit a LED-ekkel? Esetleg tippek? Képek vkinek aki megcsinálta, hogy milyen lett?

Nagyon köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sokat olvasgattam itt a fórumon a kérdése(i)m témájában, de konkrét választ nem kaptam rá.

Első körben szeretnék a jelenlegi normál műszeregységem helyett egy fordulatszámmérőset beépíteni. Az autóm egy utolsó kiadású (azok közül is a legvége), 2002-es 5 ajtós, benzines, alap F Astra Classic.

Kérdés: Az új műszeregységet csak "egyszerűen" kicserélem a régivel és működni is fog (persze a W számra ügyelve)? Hogyan tudom ezt ellenőrizni (vagyis, hogy a szükséges vezetékek be vannak-e húzva)? Hogyan tudom kiszedni a régi egységet (különös tekintettel a spirálra gondolok itt)?

Ha jól olvastam ezzel az új műszerrel az ún. "sárga lámpa", vagyis az alacsony üzemanyag szintet jelző lámpa is világítani fog? Ha igen, ez kb. mekkora mennyiségnél jelez?

Másik kérdésem a LED-izzó: találtam róla leírást pár helyen, hogyan tudom beépíteni a LED-et a gyári foglalatos izzó helyére, viszont azt szeretném, ha a LED is olyan fényt adna, mint egy izzó. Mivel a LED alapból pontba világít, nem tudom, hogy itt a megtalálható "fényutak" megoldják ezt a szórást, vagy mókolni (pl. lecsiszolni a tetejéből, vagy homorú LED-et venni, stb...) kell vmit a LED-ekkel? Esetleg tippek? Képek vkinek aki megcsinálta, hogy milyen lett?

Nagyon köszönöm a segítséget!

Műszeregység: Kiszed után fogod megtudni, hogy az a vezeték ami kell neked az be van kötve. Ez egy Zöld vezeték lesz a hosszabbik csatlakozó 8as lábán.

http://www.opelforum.hu/uploads/1180273880/gallery_1646_202_30897.jpg

Ha az ott van, akkor tényleg csak egyszerű csere.

Kiszedés: kormány burkolat alsó 3 csavar, kormányt elcsavarva 1-1 szemből. Aztán az egységet takaró rész, 2-2 lent-fent, végül 3 csavar fogja a műszert. Ha már nem fogja semmi, akkor vmelyik irányba annyira megdöntve a műszert vhogy be kell nyúlnod mögé. Kitapogatva a spirált egy rögzítő lemez tartja. Lenyomod, lehúzod a spirált.

Igen lesz szegénység jelződ ^^

kb 10L-nél kezd világítani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sokat olvasgattam itt a fórumon a kérdése(i)m témájában, de konkrét választ nem kaptam rá.

Első körben szeretnék a jelenlegi normál műszeregységem helyett egy fordulatszámmérőset beépíteni. Az autóm egy utolsó kiadású (azok közül is a legvége), 2002-es 5 ajtós, benzines, alap F Astra Classic.

Kérdés: Az új műszeregységet csak "egyszerűen" kicserélem a régivel és működni is fog (persze a W számra ügyelve)? Hogyan tudom ezt ellenőrizni (vagyis, hogy a szükséges vezetékek be vannak-e húzva)? Hogyan tudom kiszedni a régi egységet (különös tekintettel a spirálra gondolok itt)?

Ha jól olvastam ezzel az új műszerrel az ún. "sárga lámpa", vagyis az alacsony üzemanyag szintet jelző lámpa is világítani fog? Ha igen, ez kb. mekkora mennyiségnél jelez?

Másik kérdésem a LED-izzó: találtam róla leírást pár helyen, hogyan tudom beépíteni a LED-et a gyári foglalatos izzó helyére, viszont azt szeretném, ha a LED is olyan fényt adna, mint egy izzó. Mivel a LED alapból pontba világít, nem tudom, hogy itt a megtalálható "fényutak" megoldják ezt a szórást, vagy mókolni (pl. lecsiszolni a tetejéből, vagy homorú LED-et venni, stb...) kell vmit a LED-ekkel? Esetleg tippek? Képek vkinek aki megcsinálta, hogy milyen lett?

Nagyon köszönöm a segítséget!

A LED-et próbáltam én is, az biztos hogy a gyári fényvezető műanyag csak izzókkal terít rendesen, viszont sokat lehet javítani azzal, ha a led gömbölyű fejét síkba reszeled, majd az egész ledet 200as papírral bemattítod. A tetején van 2mm-ed legalább, ahol még csak tömör műanyag van, nyugodtan lehet levenni belőle. Nekem így egészen jól terített, de az igazán szép megoldás az a műszeregység szétszedése és pl ledszalaggal végigrakosgatása. Sajnos 4 "sima" LED kevés a műszeregységhez, valami nagy fényerejűt kell mindenképp beszerezni hozzá. Én Vaterán rendeltem olyan fehér ledeket amik foglalatba vannak téve már gyárilag, de nem tetszett a színhőmérséklete..

Link to comment
Megosztás:

A fordulatszámmérőhöz tartozó vezeték egy classic astrában biztosra veheted, hogy ki van spórolva. Ledezéshez meg ha nem tudsz komolyabban forrasztani jobb ha hozzá se kezdesz. Tökéletes eredményt amúgy is képtelenség elérni mivel a fólia amin átvilágítanak az izzók, az izzó helye fölött be van sötétítve és ezért ha ledekkel tökéletesen világítod is meg hátulról akkor sem lesz egységes fénye, vagyis foltos lesz, így én a foglalatos ledeket elvből kizárnám. Saját műszerem sikerült úgy ahogy megcsinálnom, kb 60 ledből egész jó lett. ^.^

Link to comment
Megosztás:

A fordulatszámmérőhöz tartozó vezeték egy classic astrában biztosra veheted, hogy ki van spórolva. Ledezéshez meg ha nem tudsz komolyabban forrasztani jobb ha hozzá se kezdesz. Tökéletes eredményt amúgy is képtelenség elérni mivel a fólia amin átvilágítanak az izzók, az izzó helye fölött be van sötétítve és ezért ha ledekkel tökéletesen világítod is meg hátulról akkor sem lesz egységes fénye, vagyis foltos lesz, így én a foglalatos ledeket elvből kizárnám. Saját műszerem sikerült úgy ahogy megcsinálnom, kb 60 ledből egész jó lett. ^.^

Led Szalaggal lehet szépen megcsinálni!

Mint mar párunknak úgy van :P

lsd itt

Dáwid-dal csináljuk.

Link to comment
Megosztás:

Itt kell sorba állni? :lol: gallery_7238_211_106163.jpg

(nem, sosem lesz teljesen foltmentesítve, mert ha egyszer rászánom magam, hogy újra hozzányúljak, akkor már az RGB pakk megy bele :D ((meg mert semmi indíttatásom nincs újra nekimenni... élőben már nem látszanak a foltok, fénykép meg nincs rá kiragasztva, úgyhogy nem érdekel :D )) )

Link to comment
Megosztás:

Fényképezd le, és akkor látni fogod hogy hol mégsem :D

Megtörtént, látszik, de vezetés közben nem fényképezőn keresztül nézem. :) Akkor meg kit érdekel? :D

http://kepfeltoltes.hu/120119/000_0084_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Ilyen.

Kicsit erősebbek lehetnének a ledek, de ez volt ingyé, meg csak próba. De mint mondtam saját szemmel nézve nem venni észre. (pontosabban nekem ugyanolyan mint gyárilag)

Méghogy nem lehet 4 db leddel matt egyenletes fényt kreálni... :D Mi az a ledszalag? :D Ja bocs, itt az egyik nem is világít, picit látni. :P

Naugyehogy! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.