Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Érdeklődnék hogy van e valakinek elérhető kapcsolási rajza f astrához. Főleg a c16se motoros érdekelne. Meg ha van olyan, amin az is látszik hogy mi merre fut az autóban, az lenne a legnagyobb segítség.

Elküldve

Sziasztok,

Új, nem gyári autórádiót szereltem be a kocsiba a CAR300 helyére. A tipikus memória problémával küzködöm még mindig. A GYIK-ban azt írták hogy cseréljem meg a pirosat és a feketét és akkor jó lesz.

"Az alsó 8 érintkezőhelyes csatlakozóban találunk 6 érintkezést. Itt található az üzemi- és memóriatáp. A piros és fekete vezetéket fel kell cserélni, így elkerüljük azt a problémát, hogy állandóan feszültség alatt van a rádió és elfelejti a beállításainkat. Ehhez a művelethez ki kell venni a beépítőkeretet, ahol könnyedén felcserélhetjük a két vezetéket."

Nem vagyok biztos benne, hogy a test és a +12v felcserélése jó ötlet.

Tudja valaki hogy pontosan melyik két vezetéket cseréljem fel?

Elküldve

Sziasztok,

Új, nem gyári autórádiót szereltem be a kocsiba a CAR300 helyére. A tipikus memória problémával küzködöm még mindig. A GYIK-ban azt írták hogy cseréljem meg a pirosat és a feketét és akkor jó lesz.

"Az alsó 8 érintkezőhelyes csatlakozóban találunk 6 érintkezést. Itt található az üzemi- és memóriatáp. A piros és fekete vezetéket fel kell cserélni, így elkerüljük azt a problémát, hogy állandóan feszültség alatt van a rádió és elfelejti a beállításainkat. Ehhez a művelethez ki kell venni a beépítőkeretet, ahol könnyedén felcserélhetjük a két vezetéket."

Nem vagyok biztos benne, hogy a test és a +12v felcserélése jó ötlet.

Tudja valaki hogy pontosan melyik két vezetéket cseréljem fel?

Nem a testet, és a tápot kell felcserélni, hanem a kapcsolt tápot, és a fix (memória) tápot. az egyik a piros, a másik meg azthiszem valami narancsos-fekete, de nem biztos a színe. Ami a gyújtáskapcsolóról jön, az a kapcsolt. (és linkeld be légszíves hogy hol találtad azt hogy a testet, meg a tápot kell felcserélni, mert azt akkor javítni kéne :rolleyes: )

Elküldve

Nem a testet, és a tápot kell felcserélni, hanem a kapcsolt tápot, és a fix (memória) tápot. az egyik a piros, a másik meg azthiszem valami narancsos-fekete, de nem biztos a színe. Ami a gyújtáskapcsolóról jön, az a kapcsolt. (és linkeld be légszíves hogy hol találtad azt hogy a testet, meg a tápot kell felcserélni, mert azt akkor javítni kéne :rolleyes: )

http://www.opelforum...?showtopic=1789

Itt van a leirás.

Amúgy én felcseréltem az alábbi rajz szerint az A7-est és az A4-est. Ez így akkor jó?

Becker_con.jpg

A7 - +12V gyújtással (piros)

A8 - test (fekete)

A4 - +12V folyamatos (citromsárga)

Elküldve

sziasztok!

a minap kerestem volna az opel indítómotor reléjét, ami egy okos szerint valahol a biztsítékdoboz mögött van a műszerfalban. Na hát én szétszedtem mindent de nem találtam.Esetleg valaki nem tud valamit hogy gyárilag módosítottak a helyén, vagy esetleg valahova házilag át szokták rakni?

köszi

astra 1.7D

Elküldve

http://www.opelforum...?showtopic=1789

Itt van a leirás.

Amúgy én felcseréltem az alábbi rajz szerint az A7-est és az A4-est. Ez így akkor jó?

A7 - +12V gyújtással (piros)

A8 - test (fekete)

A4 - +12V folyamatos (citromsárga)

Jó. ;)

A gyári bekötés szerint ott piros és fekete vezetékek vannak. :icon1: (más rádióknál divat a narancssárga)

Elküldve

Sziasztok,

Új, nem gyári autórádiót szereltem be a kocsiba a CAR300 helyére. A tipikus memória problémával küzködöm még mindig. A GYIK-ban azt írták hogy cseréljem meg a pirosat és a feketét és akkor jó lesz.

"Az alsó 8 érintkezőhelyes csatlakozóban találunk 6 érintkezést. Itt található az üzemi- és memóriatáp. A piros és fekete vezetéket fel kell cserélni, így elkerüljük azt a problémát, hogy állandóan feszültség alatt van a rádió és elfelejti a beállításainkat. Ehhez a művelethez ki kell venni a beépítőkeretet, ahol könnyedén felcserélhetjük a két vezetéket."

Nem vagyok biztos benne, hogy a test és a +12v felcserélése jó ötlet.

Tudja valaki hogy pontosan melyik két vezetéket cseréljem fel?

Ehhez annyit tennék hozzá, hogy autóvillamosságban a fekete általában a +12V színe, nem a testé, mint más elektronikai területeken. Autóelektronikában a barna a test színe.

Elküldve

Sziasztok!

Pár napja olyat produkál az autom,hogy inditóznék....semmi.

Megkopogtatom az öninditót és utána pöcröff.

Megtudja valaki mondani,mit kéne rajta cserélni,pucolni,vagy akármit????

Elküldve

Magát az önindítót. Valószínű hogy áll benne a retek, ezért nem tud behúzni. Ki lehet azt takarítani szépen, ha nincs ropira törve a belseje, akkor nem kell cserélni. :rolleyes: (A tisztítás és az összerakás között, azért adj neki egy komolyabb mennyiségű zsírt :D )

Elküldve

Magát az önindítót. Valószínű hogy áll benne a retek, ezért nem tud behúzni. Ki lehet azt takarítani szépen, ha nincs ropira törve a belseje, akkor nem kell cserélni. :rolleyes: (A tisztítás és az összerakás között, azért adj neki egy komolyabb mennyiségű zsírt :D )

Köszi,megpróbálom szétkapni.

Elküldve

Magát az önindítót. Valószínű hogy áll benne a retek, ezért nem tud behúzni. Ki lehet azt takarítani szépen, ha nincs ropira törve a belseje, akkor nem kell cserélni. :rolleyes: (A tisztítás és az összerakás között, azért adj neki egy komolyabb mennyiségű zsírt :D )

Köszi,megpróbálom szétkapni.

Általában ilyenkor a bendix szorul azt a réz hengert kell letakarítani, hogy be tudja lökni a fogaskereket indításkor:

504732-20120320-V1gw0w.jpg

Szerintem ha már szétt van szedve érdemes bronzkefét és kefetartót cserélni mert az általában a kefék kiszedésekor eltörik.

Elküldve

szevasztok! 1olyan kérdésem lenne h aksi cserére szántam magam,tud valaki jót ajánlani?ja és sürün hallgatok zenét gyujtás nélkül,ami most már 5percnél nem több,mer utána nem indul kocsi..természetesen mélyláda nélkül merül le,esetleg van olyan ami birja azt is állva?rendes legyen vagy zselés?esetleg valakinek tapasztalat e téren?elöre is köszi

Elküldve

szevasztok! 1olyan kérdésem lenne h aksi cserére szántam magam,tud valaki jót ajánlani?ja és sürün hallgatok zenét gyujtás nélkül,ami most már 5percnél nem több,mer utána nem indul kocsi..természetesen mélyláda nélkül merül le,esetleg van olyan ami birja azt is állva?rendes legyen vagy zselés?esetleg valakinek tapasztalat e téren?elöre is köszi

Igazából mindeféle akkunak bírnia kell a rádiózást, zenehallgatást ez nem akkufüggő. Órákat szoktam rádiózni álló motorral. Szerintem érdemes a márkát keresni, de nekem valami gagyi van bent már két éve és nincs vele gond, igaz 74Ah-ás.

Elküldve

Általában ilyenkor a bendix szorul azt a réz hengert kell letakarítani, hogy be tudja lökni a fogaskereket indításkor:

Szerintem ha már szétt van szedve érdemes bronzkefét és kefetartót cserélni mert az általában a kefék kiszedésekor eltörik.

Így van. Nekem is ropira tört a kefetartó, amikor kiszereltem. :)

Elküldve

Így van. Nekem is ropira tört a kefetartó, amikor kiszereltem. :)

Már el is ment a kedvem tőle,nekem minden kis apró javitásból teljes generál szokott lenni.

Elküldve

Ugye kiégett az egyik GE-megalight +90%-os tompítottja, most a tecsóben vettem 2500-ért szinten GE-t de csak +50%-os volt, viszont pont feleannyiba került mint az előző...azért annyival szerintem nem jobb. Olyan másfél évet és 20ezer kilómétert "mentek" az előzők.

Elküldve

Ugye kiégett az egyik GE-megalight +90%-os tompítottja, most a tecsóben vettem 2500-ért szinten GE-t de csak +50%-os volt, viszont pont feleannyiba került mint az előző...azért annyival szerintem nem jobb. Olyan másfél évet és 20ezer kilómétert "mentek" az előzők.

Két szett ilyen izzó árából megvan egy újrafoncsorozás, húszonéves autóknál szerintem többet ér.
Elküldve

Két szett ilyen izzó árából megvan egy újrafoncsorozás, húszonéves autóknál szerintem többet ér.

Igazából nem látni hibát a foncsornál....de igazságod vagyon. Csak ugye akkor mivel járok dolgozni?

Elküldve

Ugye kiégett az egyik GE-megalight +90%-os tompítottja, most a tecsóben vettem 2500-ért szinten GE-t de csak +50%-os volt, viszont pont feleannyiba került mint az előző...azért annyival szerintem nem jobb. Olyan másfél évet és 20ezer kilómétert "mentek" az előzők.

Lassan másfél éve nekem is benne vannak,de még bírják ezek a GE Megalight 90%-osok!De amugy szoktam nézni tecsóban és nincs már a 90%-os csak az 50%-os van!90%-os asszem csak H7-esben van!

És milyen ez a 50%-os?Jól világít?Jól látni vele?Esetleg egy képet tudsz nyomni róla,hogy-hogy világít?

Elküldve

Lassan másfél éve nekem is benne vannak,de még bírják ezek a GE Megalight 90%-osok!De amugy szoktam nézni tecsóban és nincs már a 90%-os csak az 50%-os van!90%-os asszem csak H7-esben van!

És milyen ez a 50%-os?Jól világít?Jól látni vele?Esetleg egy képet tudsz nyomni róla,hogy-hogy világít?

Igazából ma délután raktam be, még egy métert sem mentem velük.

Elküldve

Több mint kettő, azaz 2 éve már, hogy üzemelnek a tungsram megalightok. Nem GE Megalight, Tungsram. :) 90%-osak természetesen.

Lassan egy éve megvettem a következő megalight párt, mert úgy gondoltam, hogy 1,5 évnél nem bírják tovább. :D De még mindig a kesztyűtartóban pihennek. :)

Elküldve

Több mint kettő, azaz 2 éve már, hogy üzemelnek a tungsram megalightok. Nem GE Megalight, Tungsram. :) 90%-osak természetesen.

De most akkor nem ugyanaz a kettő?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.